شماره: 1702 / ۱۴۰۰ پنجم مرداد
تعداد بازدید : 0
اخبار
در صورت افزایش منابع در حسابهای ریالی؛
مشتریان بانک صادرات ایران از «پنجره» جایزه می گیرند
دو هزار و 157 مشتری بانک صادرات ایران به ازای هر 5 درصد رشد منابع در هر ماه طی سه دوره چهارماهه در قالب طرح «پنجره» باشگاه مشتریان این بانک از مجموع بیش از 37 میلیارد ریال جوایز نقدی متنوع 5 تا 200 میلیون ریالی به قید قرعه بهرهمند خواهند شد.مشتریان حقیقی عضو و غیرعضو باشگاه مشتریان در صورت افزایش منابع خود در تمامی حسابهای ریالی بر مبنای هر 5 درصد رشد منابع در هر ماه امتیاز دریافت خواهند کرد و با احتساب میانگین سه ماهه منابع و کسب امتیاز، جوایز ارزنده نقدی بین 5 تا 200 میلیون ریال به ارزش مجموع هر دوره بیش از 12 میلیارد ریال دریافت میکنند که با احتساب برگزاری سه دوره چهار ماهه این طرح مجموع جوایز درنظر گرفته شده برای دو هزار و 157 برنده خوششانس از 37 میلیارد ریال فراتر میرود.طرح «پنجره باشگاه مشتریان» بانک صادرات ایران با شعار «با داشتن هر 5 درصد رشد منابع، پنجرهای از جوایز ارزنده به سوی خود بگشایید»، به منظور تخصیص بهینه منابع و ارتقای پشتوانه منابع برای اجرایی کردن سند برنامه عملیاتی سال 1400 و حمایت از تولید در سه دوره چهار ماهه از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و تا پایان خرداد ماه سال 1401 ادامه خواهد یافت. در هر دوره 4 ماهه این طرح از میان مشتریان یک تا 10 ستاره بانک پس از کسب امتیاز لازم (حداقل 100 امتیاز) و دارا بودن حداقل 500 هزار ریال موجودی، به قید قرعه 12 میلیارد و 360 میلیون ریال جوایز نقدی به 719 برنده تعلق میگیرد.در این طرح مشتریان متناسب با هر پنج درصد رشد منابع در هر ماه از بازه زمانی 4 ماهه طرح، 100 امتیاز کسب خواهند کرد و در صورت عضویت در سامانه باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران به نشانی: https://club.bsi.ir، 100 امتیاز تشویقی دریافت خواهند کرد و در نهایت مشتریان دارنده بیشترین امتیاز از شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعهکشی برخوردار خواهند بود. شرکتکنندگان در صورتی که در هر دوره برنده نشوند، امتیاز آنها به دوره بعدی افزوده خواهد شد.در قالب این طرح در هر دوره جوایز متنوع نقدی شامل 160 جایزه 5 میلیون ریالی ، 140 جایزه هشت میلیون ریالی، 100 جایزه 10 میلیون ریالی، 90 جایزه 15 میلیون ریالی، 80 جایزه 20 میلیون ریالی، 63 جایزه 30 میلیون ریالی، 60 جایزه 40 میلیون ریالی، 20 جایزه 50 میلیون ریالی، سه جایزه 100 میلیون ریالی و 3 جایزه 200 میلیون ریالی به ترتیب برای مشتریان خوششانس بانک صادرات ایران از طریق قرعهکشی در نظر گرفته شده است.مجموع جوایز دو هزار و 157 برنده خوششانس سه دوره این طرح بالغ بر 37 میلیارد ریال است.
رییس هیاتمدیره بانک دی:
خدمت رسانی بی وقفه همکاران نظام بانکی در دوره کرونا نشانه تعهد و از خودگذشتگی است
رییس هیاتمدیره بانک دی، بر اهمیت پاسخگویی به موقع و خدمت رسانی به مشتریان در موج پنجم کرونا و همزمان با تعطیلی استان های تهران و البرز تأکید کرد.غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیاتمدیره بانک دی در دومین روز از تعطیلی استان های تهران و البرز با حضور در شعبه مرکزی و بازدید از واحدهای کشیک ستادی این بانک، از تلاش های بیدریغ همکاران شعب و واحدهای ستادی کشیک بانک برای خدمترسانی و پاسخگویی به نیازهای ضروری مشتریان قدردانی کرد.ارجمندی با تأکید بر اهمیت مشتریمداری، فعالیت کارکنان شعب را در شرایط حساس همهگیری کووید 19، نشانه از خودگذشتگی و تعهد به خدمت دانست و افزود: با فراگیری این بیماری همه شئون جامعه، کسب و کار و فعالیت های اجتماعی درگیر مخاطرات و آسیب های فراوانی شده اند و در این شرایط حساس، کارکنان نظام بانکی یکی از سخت ترین وظایف و مشاغل را بر عهده دارند.
وی با اشاره به این که تمامی همکاران در شعب بانک دی با وجود همه تهدیدها و آسیبهای ناشی از کرونا، بدون وقفه در حال ارائه خدمت به مشتریان هستند، گفت: با توجه به نگرانیها در ارتباط با موج پنجم کرونا، شعب بانک یکی از مراکز تجمعی مردم است که در صورت رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی می تواند بستری برای شیوع کرونا باشد.از این رو توجه به استفاده از خدمات غیرحضوری بانکی بیش از هر زمانی حائز اهمیت است و می تواند به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک شایانی کند.
ارجمندی افزود: بانک دی یکی از بانکهایی است که پیش از این اقدامات گسترده و ارزندهای در زمینه بانکداری الکترونیک انجام داده و با آماده کردن زیرساختهای لازم و ارائه خدمات الکترونیکی سریع و آسان، مشتریان را از مراجعه حضوری به شعب بینیاز کرده است.
رییس هیئتمدیره بانک دی ابراز امیدواری کرد واکسیناسیون کارکنان نظام بانکی به عنوان یکی از مشاغلی که از زمان شیوع کرونا تا کنون پس از کادر درمان بیشترین تعداد قربانی را داشته است در اولویت قرار گیرد تا همکاران نظام بانکی بتوانند با امنیت خاطر بیشتری به خدمترسانی بپردازند.
گفتنی است، به منظور رفاه حال مشتریان جهت انجام امور ضروری، در روز شنبه دوم مردادماه، شعب مرکزی، البرز، باغ فردوس، نازیآباد، انقلاب، صادقیه و هفتحوض و در روز یکشنبه سوم مردادماه، شعب مرکزی، ونک، رسالت، ملت، افسریه، آیتاله کاشانی و البرز بانک دی آماده خدمترسانی هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه حکمت برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه حکمت روز سهشنبه 29 تیر ماه با حضور سهامداران از جمله امیر دریادار دکتر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگکننده ارتش، امیر سرتیپ خرم طوسی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نماینده فرابورس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه حکمت، در این مجمع پس از استماع گزارش هیئت مدیره ، در مورد صورت های مالی ، تخصیص سود ، انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و علی البدل، انتخاب روزنامه های کثیرالانتشار جهت درج آگهی های بیمه، تعیین حق الزحمه بازرس قانونی، تعیین پاداش و حق حضور در جلسات اعضای هیئت مدیره تصمیم گیری گردید.
در پایان نیز، رایگیری برای انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید شرکت انجام و آقایان دکتر غلامحسین چایچی، نیما مومنی زاده ، شهرام سلامتی ، مصطفی مداح ،امیر محمد پورمند
اندوه فراوان برای درگذشت رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، درگذشت ناگهانی علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به خانواده ایشان تسلیت گفت. متن تسلیت مدیرعامل بانک مسکن به شرح زیر است:
ضایعه درگذشت جناب اقای مهندس علیرضا تابش، مرد همیشه در صحنه «تامین مسکن خانوارهای نیازمند» را به خانواده محترم ایشان و همینطور خانواده بزرگ بخش مسکن و ساختمان کشور تسلیت عرض می کنم.
استاد علیرضا تابش از جمله نیک مردان سخت کوش و فداکار در بخش مسکن و ساختمان کشور بود که فقط با یک هدف آن هم «رضایت خدا و بندگانش»، در مسیر تولید و عرضه مسکن ارزان قیمت، ذره ای کم نگذاشت.
ایشان در دو جبهه مهم، خدمتگزاری کرد. یکی «ساخت و نوسازی و بازسازی مسکن روستایی» و دیگری «رسیدگی فوری به مناطق زلزله زده و سیل زده در اقصی نقاط کشور».
مرحوم علیرضا تابش طی حداقل 10 سال گذشته نیز پا به پای مسولان دولتی، در طرح های تامین مسکن ارزان در شهرهای کوچک، کارنامه درخشانی از خود در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جا گذاشت. در یک دوره، ساخت مسکن مهر و در دوره اخیر نیز حمایت از اجرای طرح اقدام ملی.
از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم طلب آمرزش و برای خانواده محترمشان صبر جمیل آرزومندم.
به ازای هر سهم؛
بیمه کار آفرین 120 ریال
سود تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه کارآفرین 31 تیرماه 1400به منظور بررسی و تصویب صورتهای مالی سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399 با حضور سهامداران برگزار و مجمع تقسیم سود120 ریالی به ازای هر سهم را تصویب کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه کارآفرین، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه کارآفرین 31 تیرماه 1400 بر اساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار میزبان 83٫76 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی بود اما با پخش زنده، این فرصت برای کلیه سهامداران ایجاد شد که بتوانند در جریان گزارشها و مصوبات قرار بگیرند. ضمن اینکه در این مجمع، نماینده ویژه سازمان بورس و بیمه مرکزی نیز حضور داشتند.در ابتدای این مجمع، فرشاد محمدپور رئیس هیأت مدیره بیمه کارآفرین به عنوان رئیس جلسه، علی آزاد و مجید شمسی به عنوان ناظر جلسه و همچنین عبدالمجید رافع حق نژاد معاون مالی و اداری بیمه کارآفرین به عنوان منشی جلسه توسط حاضران انتخاب شدند.
در ادامه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت، محمد حیدری مدیرعامل بیمه کارآفرین، به ارائه گزارش هیأت مدیره و عملکرد این شرکت در سال 1399 پرداخت و با ارائه جزئیات عملکرد شرکت، سهامداران را در جریان تازهترین تحولات قرار داد.
پس از ارائه گزارش هیأت مدیره، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت قرائت و پس از ارائه پاسخهای لازم در مورد بندهای گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورتهای مالی سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399، عملکرد هیأت مدیره و در نهایت تخصیص و تقسیم سود 120 ریالی به ازای هر سهم به تصویب مجمع عمومی عادی سالانه رسید.
در ادامه این مجمع، حسابرس و بازرس قانونی شرکت نیز ضمن قرائت گزارشهای خود، به تشریح صورتهای مالی پرداختند و در نهایت صورت های مالی برای عملکرد منتهی به 30 اسفند 1399 به تصویب رسید. همچنین روزنامه اطلاعات بار دیگر بهعنوان روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب شد و سایر دستور جلسه این مجمع به تصویب سهامداران رسید.
درپایان مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه کارآفرین، با نظر سهامداران در خصوص تصمیم گیری برخی از موضوعات با اعلام تنفس موافقت شد و مقرر گردید جلسه بعدی در تاریخ چهارشنبه 13 مرداد 1400 در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی برگزار شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در مجمع عمومی عادی سالیانه صورت گرفت:
تعداد بازدید : 0
تشریح عملکرد بانک ملت از سوی مدیرعامل
مدیرعامل بانک ملت با قرائت گزارش هیات مدیره برای سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 1399 اظهار داشت: خوشبختانه این بانک در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی عملکرد بسیار خوب و قابل دفاعی را به ثبت رسانده است.
به گزارش اخبارصنعت، به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک برای بررسی عملکرد مالی سال گذشته با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و آرزوی بهره مندی از فیوضات اعیاد پیش رو، گفت: شاخص های مالی این بانک در سال گذشته با وجود تمامی فشارهای خارجی، با رشد خوبی رو به رو بوده و هم اکنون یکی از شفاف ترین صورت های مالی شبکه بانکی متعلق به بانک ملت است.
وی با اشاره به استحکام مالی بسیار بالای بانک ملت، این بانک را از بهترین و مستحکم ترین بانک های کشور و دارای بنیه مالی بسیار قوی خواند.
دکتر بیگدلی به رشد 118 درصدی ارزش بازار سهام بانک ملت در مقابل رشد 108 درصدی ارزش شاخص کل بورس در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: جایگاه نخست در بین بانک های تجاری بزرگ در مانده سپرده های قرض الحسنه جاری، مانده سپرده های ارزی، مانده کل مصارف، سرانه شعب در جذب سپرده های ریالی، سرانه پرسنلی در جذب منابع، سرانه شعب در جذب منابع و همچنین مبلغ و تعداد تراکنش های بانکی از جمله دستاوردهای این بانک در سال 1399 است.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که این بانک از ابتدای سال 1397 بر اساس برنامه استراتژیک چهارساله، افق 1400 را در 9 محور تدوین و بر اساس آن، عملکرد خود را تنظیم کرده است، گفت: این محورها شامل سرآمدی در سودآوری پایدار و باکیفیت، چابک سازی و مهندسی مجدد فرآیندها، بهره گیری از ظرفیت های ارزی و بین المللی، بهبود اثربخشی اعتباری، نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی، پیاده سازی بانکداری دیجیتال، ایفای مسوولیت های اجتماعی، مشتری مداری با رویکرد توسعه محصول و تعالی منابع انسانی است که برای هر محور برنامه های متنوعی تدوین شده است.
وی مدیریت هزینه، تجهیز بهینه منابع، مولدسازی دارایی ها و افزایش سهم درآمدهای کارمزدی را از جمله برنامه ها برای تحقق سرآمدی در سودآوری پایدار و باکیفیت دانست و ادامه داد: منابع بانک ملت بهینه شده و دارایی های آن عمدتا با فروش اموال، املاک مازاد و وصول مطالبات به دارایی مولد تبدیل شده ضمن این که درآمدهای کامزدی بانک نیز افزایش یافته است.
دکتر بیگدلی با اشاره به رشد 57 درصدی سپرده های ریالی بانک ملت در سال گذشته در مقایسه با رشد 40٫6 درصدی نقدینگی مطابق آمار بانک مرکزی، اظهار داشت: سهم درصد بانک ملت از بازار منابع بانک های تجاری با افزایش یک درصدی از 19 درصد به 20 درصد رسیده است و این بانک بالاترین سهم درصد منابع را پس از بانک ملی ایران در اختیار دارد.
به گفته وی، با وجود نوسانات شدید نرخ تورم در سال گذشته و فراربودن سپرده ها از بانک ها و همچنین بازدهی مضاعف بازارهای موازی، بانک ملت با مدیریت هوشمندانه، ضمن حفظ منابع پیشین، در سال 99 بیش از 1٫214 هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب کرده است.
وی همچنین از رشد 66 درصدی سپرده های هزینه زا و رشد 65 درصدی سپرده های غیرهزینه زای بانک ملت در سال 1399 خبر داد و تاکید کرد: این رشدها با وجود رعایت نرخ های مصوب بانک مرکزی و رعایت نشدن این نرخ ها از سوی برخی از بانک ها به دست آمده که نشانگر روان بودن فرآیندها و اعتماد عمومی به این بانک است که پایداری بیشتر سپرده ها را به همراه داشته است.
دکتر بیگدلی 67 درصد از سپرده های بانک ملت را هزینه زا و 33 درصد این سپرده ها را غیرهزینه زا عنوان کرد و افزود: قیمت بهره ای پول در این بانک نیز با کاهش 0٫65 درصدی از 11٫08 درصد به 10٫43 درصد و قیمت غیربهره ای نیز با 0٫66 درصد کاهش از 4٫52 درصد به 3٫86 درصد رسیده که باعث شده است که قیمت تمام شده پول بانک با کاهش 1٫31 درصدی از 15٫60 درصد به 14٫29 درصد برسد.
وی جذب منابع کم هزینه زا، عدم ارائه نرخ های بالاتر از نرخ های مصوب بانک مرکزی و مدیریت هزینه های غیرعملیاتی و مطالبات را از جمله دلایل کاهش قیمت تمام شده پول در بانک ملت ذکر کرد و گفت: این بانک برای کاهش هزینه های غیرعملیاتی و مدیریت بیشتر بر هزینه ها، به راه اندازی ستاد مدیریت هزینه اقدام کرده و با وجود رشد بی رویه قیمت ها و تورم در سال گذشته، موفق به کاهش قیمت غیربهره ای خود شده که در کنار کاهش قیمت بهره ای و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده پول، باعث افزایش حاشیه سود خود شده است.
مدیرعامل بانک ملت، یکی از باکیفیت ترین منابع را متعلق به این بانک خواند و اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در زمینه مولدسازی دارایی ها، نسبت دارایی های ثابت این بانک به 27 درصد رسیده و بانک از شمولیت مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید در بخش املاک خارج شده است.
دکتر بیگدلی از رشد 141 درصدی مبلغ فروش املاک مازاد بانک ملت در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: بانک در سال گذشته با هدف مولدسازی دارایی ها، 16 هزار میلیارد ریال از املاک مازاد خود را به فروش رسانده و موفق به دریافت لوح سپاس وزیر اقتصاد به دلیل کسب رتبه نخست در واگذار اموال مازاد شده است و در سال جاری با ورود گروه مالی ملت به بورس، در بخش فروش سهام نیز عملکرد خوبی را در این زمینه به ثبت خواهد رساند.
وی به رشد 54 درصدی درآمدهای کارمزدی بانک ملت با وجود کاهش محسوس درآمدهای ارزی اشاره کرد و ادامه داد: نرخ موثر جذب منابع بانک نیز 1٫4 درصد کاهش یافته که ناشی از رعایت نرخ های مصوب بانک مرکزی و همچنین افزایش سهم درصد سپرده های کوتاه مدت، بوده که باعث افزایش یک درصد حاشیه سود بانک شده است.مدیرعامل بانک ملت در عین حال اعلام کرد که مصارف ارزی این بانک در سال گذشته 82 درصد، مصارف ریالی آن 71 درصد و جمع مصارف ریالی و ارزی این بانک 76 درصد، بیشتر شده که عمده این تسهیلات در جهت حمایت از تولید پرداخت شده که در طول 10 سال گذشته بی سابقه است.به گفته دکتر بیگدلی، کل دارایی های ارزی بانک ملت از 25٫201 میلیون ریال در سال 1398 به 26٫728 میلیون دلار و خالص وضعیت باز ارزی این بانک از 7٫200 میلیون دلار به 7٫228 میلیون دلار افزایش یافته است.
وی با اشاره به رشد 71 درصدی دارایی های بانک ملت در سال گذشته نسبت به سال ماقبل اشاره کرد و آن را مربوط به رشد دارایی های مولد و همچنین تسعیر دارایی های ارزی عنوان کرد و گفت: حقوق صاحبان سهام این بانک نیز 39 درصد بیشتر شده است.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که کل درآمدهای بانک به جز تسعیر 66 درصد و با تسعیر 218 درصد رشد داشته است، گفت: سود قبل از کسر مالیات بانک هم در سال گذشته 302 درصد، سود خالص 444 درصد و سود پیش بینی شده هر سهم 445 درصد بیشتر شده است.
دکتر بیگدلی از رشد 118 درصدی خالص تراز عملیاتی، رشد 145 درصدی درآمد کارمزد پس از کسر کارمزد پرداختی و رشد 548 درصدی خالص سود سرمایه گذاری های بانک ملت در سال 1399 نسبت به سال ماقبل خبر داد و افزود: این رشدها عمدتا ناشی از مدیریت بهینه جذب منابع، رعایت نرخ های مصوب بانک مرکزی و افزایش سهم درصد درآمدهای غیرمشاع بوده است.
وی به کسب رتبه برتر عملکرد مالی در بین تمامی بانک های دولتی و خصوصی شده بر اساس رتبه بندی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه پایه نافذ این بانک نیز از 78٫656 میلیارد ریال در سال 1398 به 267٫244 میلیارد ریال در سال 1399 و سرمایه نظارتی آن از 271٫000 میلیارد ریال به 447٫000 میلیارد ریال افزایش یافته که باعث افزایش توان تسهیلات دهی آن شده است.مدیرعامل بانک ملت به وضعیت مطلوب نقدینگی این بانک نیز اشاره کرد و گفت: عدم اضافه برداشت از بانک مرکزی در تمامی روزهای سال گذشته، اعطای تسهیلات شبانه بین بانکی به سایر بانک ها با میانگین 143 هزار میلیارد ریال و شناسایی درآمد بیش از 36٫300 میلیارد ریالی تسهیلات شبانه اعطایی از نتایج اقامات انجام شده در این زمینه است.
وی کسب عنوان داراترین شرکت، رتبه چهارم از نظر بالاترین ارزش افزوده اقتصادی، رتبه چهارم از حیث میزان اشتغالزایی و رتبه ششم از لحاظ میزان فروش در بین شرکت های برتر کشور را از جمله دستاوردهای بانک ملت در سال گذشته برشمرد.
دکتر بیگدلی استقرار نظام جامع مدیریت فرآیندهای کسب و کار، تدوین سند طرح جامع مدیریت ریسک فناوری اطلاعات و ارزیابی بلوغ و ترسیم نقشه راه معماری فناوری اطلاعات را از مهم ترین اقدامات در این حوزه عنوان کرد و گفت: در حوزه ایفای مسوولیت های اجتماعی نیز 135٫399 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، 72٫333 فقره تسهیلات آسیب دیدگان ناشی از شیوع کرونا، 315 فقره تسهیلات آزادسازی زندانیان، 30٫885 فقره تسهیلات مسکن روستایی، 36٫950 فقره تسهیلات ودیعه مسکن مستاجراان، 18٫393 فقره تسهیلات مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و 2٫628 فقره تسهیلات درمان بیماری های خاص در سال گذشته پرداخت شده است.
مرتضی نجف، رییس هیات مدیره و رییس مجمع بانک ملت نیز در ابتدای این جلسه به عملکرد مطلوب بانک ملت در حوزه اعطای تسهیلات به بخش تولید کشور اشاره کرد و افزود: کسب رتبه نخست در خالص تسهیلات اعطایی، دوبرابر شدن ارزش بازار بانک و کسب رتبه نهم در کل بازار سرمایه و رتبه اول در ارزش بازار صنعت بانکداری، از جمله دستاوردهای این بانک در سال گذشته است.
به گفته وی، بانک ملت برای سال 1400 برای توسعه فعالیت های ارزی خود برنامه ریزی کرده است تا در صورت برداشته شدن تحریم ها، نقشی اساسی در افزایش درآمدهای خود در حوزه ارزی ایفا کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
مدیرعامل بانک رفاه کارگران در دیدار با رییس بیمارستان میلاد:
خدمت رسانی به حوزه سلامت از افتخارات بانک رفاه است
بانک رفاه کارگران و بیمارستان میلاد همکاری و تعامل خوبی با یکدیگر دارند و خدمت رسانی به مجموعه این بیمارستان انتفاعی نیست.اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران که میزبان دکتر حمزه ای رییس و اعضای هیات مدیره بیمارستان میلاد بود، با بیان این مطلب گفت: خدمت رسانی به سازمان تأمین اجتماعی و فعالان حوزه سلامت جزو افتخارات بانک رفاه کارگران است و خدمترسانی در این حوزه انتفاعی نیست، بلکه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی است.مدیرعامل بانک رفاه کارگران افزود: در شرایط سخت کرونا و اثرات منفی آن بر تمامی بخش ها، نظام بانکی خدمات مطلوب و شایسته ای به اقتصاد کشور ارائه کرده است و با وجود این که بانکها نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، اما وظایف و رسالت خود را در این شرایط سخت به خوبی ایفا می کنند.
للهگانی افزود: بانک رفاه کارگران با وجود همه مشکلات، خدمت رسانی شایسته و مناسب به بازنشستگان و فعالان حوزه سلامت را سر لوحه کار خود قرار داده است و این مسیر را با جدیت دنبال می کند.
وی تصریح کرد: در بیمارستان میلاد مجموعه ای از نخبگان و بهترین پزشکان و پرستاران مشغول به خدمت رسانی به هم وطنان هستند و ما نیز افتخار داریم که به این مجموعه و تمامی کادر درمان کشور که در مقابله با بیماری کرونا پیشگام هستند، خدمت رسانی کنیم.
در این دیدار دکتر حمزه ای رئیس بیمارستان میلاد نیز گفت: ارتباط و تعامل خوب و سازنده ای بین دو مجموعه وجود دارد و بانک رفاه کارگران چه در گذشته و چه در شرایط خاص و حساس کنونی، همراه و همگام با مجموعه بیمارستان میلاد بوده است که جای تقدیر دارد.
رییس بیمارستان میلاد افزود: شیوع بیماری کرونا باعث شد برخی از بخش های بیمارستان و فعالیت های قبلی تعطیل شود و اکنون تمام تلاش مجموعه، درمان بیماران مبتلا به کروناست و این موضوع مشکلاتی از نظر مالی و درآمدهای بیمارستان به وجود آورده است و خدمات مناسب بانک رفاه کارگران در این ایام تا حدود زیادی مشکلات را کاهش داده است که امیدواریم با عادی شدن شرایط، تعامل و همکاری های متقابل افزایش یابد.
احراز هویت غیرحضوری، نیازی جدی در شبکه بانکی کشور
«اگر بانکها این امکان را داشته باشند که مشتریانشان بتوانند پس از احراز هویت دیجیتال، اسناد مالی خود را به صورت غیرحضوری امضا کنند؛ میتوانند خدمات متنوعی را به صورت الکترونیکی ارائه دهند. همکاری مشترک یوآیدی و خدمات انفورماتیک این امکان را فراهم کرده است.»
یوآیدی به عنوان اولین شرکت فعال در حوزه احراز هویت دیجیتال با تجربهای سه ساله، در اقدامی جدید با شناسایی نیاز بانکها و سایر سازمانها در همکاری با شرکت خدمات انفورماتیک، زیرساختهای احراز هویت غیرحضوری و گواهی امضای دیجیتال را تجمیع کرده است. یوآیدی در مدت فعالیت خود توانسته است احراز هویت غیرحضوری سجام و سامانه ثنای قوه قضاییه را راه اندازی کند و در حال حاضر بیش از 2.5 میلیون احراز هویت دیجیتال در این سامانهها انجام داده است. این اقدام جدید در راستای ایجاد زیرساخت تکمیلی برای بانکها و سازمانها انجام میگیرد.
با ارائه این سرویس، سازمانها به دلیل عدم نیاز به مراجعه حضوری مشتریان خود، میتوانند تمام خدمات خود را به صورت تمام دیجیتال ارائه کنند. این سرویس ارزش افزودههای گوناگونی را در نظام بانکی و مالی ایجاد میکند که شامل؛ امکان ارائه تمام خدمات مالی و بانکی به صورت غیرحضوری، امکان امضای دیجیتال اسناد با سطوح امنیتی بالا و ایجاد زیرساخت اصلی برای گسترش نئوبانکها میباشد.
برای اطلاع از جزئیات این پروژه، مصاحبهای با آقایان دکتر نیما شمساپور، مدیرعامل یوآیدی و دکتر داود کریمزادگان معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک داشتیم که در ادامه به این مصاحبه میپردازیم.
سوال مهمی که در مورد تجمیع سرویسهای امضاء دیجیتال و احراز هویت غیرحضوری پیش میآید اهمیت تجمیع آنها است. بنابراین از آقای نیما شمساپور، در مورد لزوم این تجمیع سوال کردیم:
چه لزومی برای تجمیع احراز هویت غیرحضوری با گواهی امضاء دیجیتال است؟
«تجمیع این دو سرویس از دو جهت لازم بود. اول اینکه زیرساخت گواهی امضای دیجیتال از چندین سال پیش توسعه یافته است. اما مهمترین چالش آن تجربه کاربری بود. یعنی اگر فردی نیاز به گواهی امضای الکترونیک یا امضای موبایلی داشت، حتما باید به صورت حضوری به منظور صدور گواهی امضا به دفاتر، شعب و به طور کلی مراکز صدور گواهی مراجعه می کرد که از لحاظ تجربه کاربری مناسب امضایی که باید صدور آن نیز دیجیتال باشد؛ نبود. از جهت دیگر، برای اینکه احراز هویت دیجیتال وجههای قانونی پیدا کند، نیاز بود تا با امضای الکترونیکی ترکیب شود. در نتیجه این دو لازم و ملزوم یکدیگر میباشند. بنابراین ما بر اساس این الزامات تجمیع این دو سرویس را با شرکت خدمات انفورماتیک آغاز کردیم.»
جواب آقای دکتر کریمزادگان را نیز در مورد همین مسئله جویا شدیم:
آقای دکتر کریمزادگان، چه لزومی به تجمیع زیرساخت نماد با احراز هویت دیجیتال یوآیدی بود؟
« افزایش تراکنشهای بانکی مبتنی بر بسترها و درگاههای الکترونیکی و در مقابل کاهش و به طور کلی حذف تراکنشهای بانکی حضوری در شعب بانکها همواره به عنوان یک رویکرد در شبکه بانکی مطرح بوده است. با توجه به شرایط پاندمی و همهگیری ویروس کرونا نیاز به ارائه خدمات غیرحضوری نمود بیشتری پیدا کرد. به این منظور با توجه به الزامات امنیتی حاکم بر شبکه بانکی، احراز هویت غیرحضوری پیشنیاز ارائه این خدمات میباشد. احراز هویت چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری اگر دقیق نباشد؛ میتواند منجر به خسارتهای مالی شود. بنابراین با توجه به حساسیت شبکه بانکی باید این زیرساخت با حساسیت بیشتر توسعه داده شود. به همین دلیل ما به دو یا چند استعلام بسنده نکردیم و از همه استعلامهای موجود برای ایجاد پکیج کامل احراز هویت استفاده کردهایم تا نماد بتواند مجوزهای کاربران را با اطمینان و امنیت بیشتری صادر نماید.»
از دکتر داود کریمزادگان معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک در مورد مکانیزم امضای دیجیتال سوال کردیم:
مکانیزم فعلی دریافت گواهی امضای دیجیتال نماد به چه نحوی است؟
«در حال حاضر ما با استفاده از زیرساخت نماد، گواهی الکترونیکی برای کاربران حقیقی، حقوقی و سیستمها را در پروفایلهای مختلف صادر میکنیم. از جمله آنها میتوانم به گواهیهای اشخاص حقیقی، نمایندگان اشخاص حقوقی، اشخاص مجاز بانکی، ارتباط سیستمی، کاربرد سیستمی و مهر سازمانی اشاره کنم. گواهیهای نماد در سه سطح اطمینان یک، دو و سه صادر میشود که سطح سه بالاترین سطح امنیتی را حائز میباشد. در سطح سه با توجه به اهمیت کاربردها و حساسیت بالاتر امنیت کاربر، نیاز به احراز هویت حضوری الزامیست. ولی در سطح یک و دو از روش احراز هویت غیرحضوری هم میتوانیم استفاده کنیم. شایان ذکر است که عمده فعالیتهای شبکه بانکی می تواند با استفاده از گواهی سطح دو انجام شود. کاربر میتواند اپلیکیشن امضاء دیجیتال را نصب کند و بعد دو گزینه پیش رو دارد. در رویکرد اول کاربر به دفاتر RA نماد مراجعه کرده و احراز هویت وی با استفاده از ارائه مستندات و اطلاعات هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی تایید میشود. در غیر این صورت میتواند از زیرساخت احراز هویت بیومتریک غیرحضوری که در داخل اپلیکیشن امضای دیجیتال وجود دارد، استفاده کند. کاربر در وهله اول فرایندهای احراز هویت را به صورت غیرحضوری و با استفاده از Face Detection،Liveness Detection، استعلام اطلاعات کارت و ... طی مینماید. در مرحله بعد و پس از تایید اطلاعات هویتی، کاربر وارد بخش دیگر اپلیکیشن شده و در آنجا پس از پرداخت تعرفه گواهی، مراحل صدور گواهی را گذرانده و با وارد کردن رمز فعالسازی، گواهی کاربر صادر میشود. صدور گواهی برای سایر پروفایلها هم مشابه همین مراحل بوده و صرفاً در اطلاعاتی که اظهار میشود، قدری تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال اگر یک گواهی برای نماینده بانک صادر شود باید معرفینامه بانک چه به صورت فرم الکترونیکی و یا چه فیزیکی، در RA ثبت و اظهار شود. این شیوههایی است که در حال حاضر برای صدور گواهی وجود دارد.»
سپس نظر دکتر نیما شمساپور را در مورد نتایجی که با این همکاری در حوزه خدمات مالی حاصل میشود پرسیدیم:
آقای دکتر شمساپور، بفرمایید که با همکاری یوآیدی و شرکت خدمات انفورماتیک، چه تحولی در صنعت مالی رخ میدهد؟
«اول اینکه الزامات قانونی موجود برای افتتاح حساب و گرفتن وامهای خرد با این ترکیب پاسخ داده میشوند. در وهله دوم، قابلیت اتکا به امضا افزایش پیدا میکند و در آخر تجربه کاربری بهبود پیدا میکند و این خود یک حرکت بسیار مناسب به منظور حرکت به سمت بانکداری دیجیتال میباشد. علاوه بر بانکها، لندینگها هم میتوانند از این زیرساخت برای به حداقل رساندن فرایندهای کاغذی استفاده کنند.»
سپس از دکتر کریمزادگان نیز در مورد اهداف این همکاری پرسیدیم:
جناب کریمزادگان، با ترکیب گواهی امضای دیجیتال و احراز هویت چه قابلیتهایی ممکن میشود؟
«هدف اولی که متصور هستیم، ارائه خدمات در سراسر شبکه بانکی به صورت کاملا غیرحضوری است. به صورتی که کاربر بتواند در همه بانکها و مؤسسات با استفاده از گواهی الکترونیکی واحد و یکتا کلیه عملیات بانکی خود را انجام دهد. علاوه بر این کاربران از رفاه بیشتر و سطح امنیتی بالاتری برخوردار شوند و هزینههای بانکها نیز کاهش یابد.»
احراز هویت دیجیتال یوآیدی، مزایایی برای کاربر به همراه دارد. از نیما شمساپور در مورد مزایایی که یوآیدی را از رقبا متمایز میکند سوال کردیم:
آقای دکتر شمساپور، مزیت رقابتی احراز هویت دیجیتال یوآیدی نسبت به رقبا چه میباشد؟
«یوآیدی مبتنی بر هوش مصنوعی است. مهمترین پارامترهایی که در هوش مصنوعی تاثیرگذار است، دقت الگوریتمها است. معیار دقت الگوریتمها دیتاستی است که روی این الگوریتمها Train شده است. با توجه به دیتاست بیشتری که یوآیدی دارد، Train بیشتر این الگوریتمها، منجر به دقیقتر شدن این الگوریتمها میشود. به علاوه، با توجه به حضور بیشتر یوآیدی در حوزه احراز هویت نسبت به رقبا، نیازهای مشتری را بیشتر درک میکند. به عنوان مثال یوآیدی از معدود راهکارهای احراز هویت است که این فرایند را به صورت در لحظه و برخط انجام میدهد و این امر موجب جلوگیری از طولانی شدن فرایند احراز هویت و تجربه کاری بهتر میشود.»
همچنین در مورد مزایای امضای دیجیتال شرکت خدمات انفورماتیک نسبت به وزارت صمت از دکتر کریمزادگان پرسیدیم.
جناب کریمزادگان، تفاوت امضای دیجیتال خدمات انفورماتیک با وزارت صمت چیست؟
« در فرایند پیادهسازی زیرساخت امضاء و پیشنیاز آن یعنی احراز هویت دقیق متقاضیان گواهی، از تجارب جهانی و داخلی در زمینه احراز هویت غیرحضوری استفاده شده و سعی شده کاستیهای موجود را بهبود داده تا در نهایت پکیج کاملتری در اختیار بانکها قرار گیرد. با توجه به حساسیت تراکنشها و اسناد بانکی، در زیرساخت گواهی دیجیتال سعی شده که با دقت بیشتر ملاحظات امنیتی لحاظ شود. قصد مقایسه ندارم و با توجه به اینکه این اکوسیستم در حال رشد میباشد، اعتقاد دارم می توانیم به جای رقابت، در این رشد مشارکت داشته باشیم. اگرچه در بحث رسانهای با برخی مواضع مغایر با این رویکرد مواجه شدهایم. با این حال ما با پشتوانه رسوب دانشی قریب به یک دهه، به دنبال ایجاد بستر مناسبی برای شبکه بانکی هستیم که طی این مسیر تعاملات خوبی با ذینفعان و فعالان مختلف صورت گرفته و از تجربههای موجود استفاده میشود. هنوز به نقطه تکامل نرسیدهایم اما با ادامه این روند سعی میکنیم سریعتر و بهتر روند این تکامل را طی کنیم.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.