شماره: 1649 / ۱۴۰۰ بيست و دوم ارديبهشت
تعداد بازدید : 0
پورشه باکستر الکتریکی کانسپت در راه است
می دانیم که این خودروساز نمونه های الکتریکی باکستر را در انواع مختلف آزمایش می کند. برنامه دقیق رونمایی هنوز هم یک راز است، هرچند گزارش جدید ادعا می کند که یک خودروی مفهومی به زودی عرضه می شود.
که یک باکستر الکتریکی در حال توسعه است و مایکل اشتاینر، عضو هیئت مدیره اجرایی برند گفت پورشه برای انجام کار سخت تلاش می کند. متأسفانه، هنوز چیزی در مورد خودروی مفهومی منتشر نشده است، هرچند پورشه می تواند رویکرد مشابه Mission E را که پیش از تولید تایکان بود، دنبال کند.اگر واقعاً چنین باشد، تولید کننده می تواند یک مفهوم باکستر الکتریکی را نشان دهد که تقریباً برای تولید آماده به نظر می رسد. اطلاعات موجود همچنین حاکی از آن است که این خودروی اسپرت با آلایندگی صفر می تواند مبتنی بر پلتفرم کاملاً جدیدی باشد، متفاوت از پلتفرم PPE که پایه و اساس ماکان الکتریکی آینده است.
انتظار می رود نسخه الکتریکی کراس اوور در کنار مدل های معمولی مجهز به موتور درونسوز به فروش برسد. البته، در حال حاضر اینها فقط فرضیات هستند.
اگر گزارش های مربوط به نسخه الکتریکی باکستر صحت داشته باشد، گام جدیدی در برنامه الکتریکی سازی پورشه است. تایکان یک مدل کاملاً جدید بود که از ابتدا ساخته شد اما ماکان و باکستر الکتریکی می توانند به اولین نسخه الکتریکی مدل های موجود تبدیل شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
شاهین، نماد کیفیت و ایمنی در محصولات سایپا
سایپا تلاش کرده تا حد امکان کیفیت و ایمنی شاهین را بالا ببرد تا رضایتمندی مشتریان فقط روی کاغذ نبوده و برای آنها ملموس باشد. یکی از اقداماتی که سایپا برای جلب اطمینان مشتریان شاهین انجام داده، در نظر گرفتن گارانتی بلندمدت برای این...شاهین، خودرو داخلی سایپا و نماد آینده این شرکت سرانجام تحویل مشتریان شد تا در معرض آزمونی واقعی در حوزه کیفیت قرار گیرد. این در حالی است که به نظر می رسد شاهین روی کاغذ توانسته خود را در سطح خودروی مناسب از نظر کیفیت و ایمنی نشان دهد. شاهین که سال گذشته و در شرایط تحریم، تولیدش در سایپا آغاز شد، قرار است چهره جدیدی از خودروساز بزرگ ایرانی ارائه دهد.سایپا پیش تر با پرایدش معروف و البته مورد انتقاد بود حالا سایپایی ها امیدوارند با آمدن شاهین، نظر افکار عمومی را تغییر دهند و نگاه ها را به خود مثبت کنند.
سایپایی ها معتقدند تغییرات کیفی در این خودرو نسبت به دیگر محصولات این شرکت، برای مشتریان بسیار ملموس خواهد بود.
طبق آنچه از مطالب ارائه شده از سوی سایپا در مورد شاهین بر می آید، این خودروساز اقدامات عملی زیادی در راستای طراحی و تولید محصولی با سطح کیفی و ایمنی مناسب انجام داده است. یک نمونه از این اقدامات، انجام تست های تصادف شاهین در خارج از کشور است. در تست های موردنظر، معمولا میزان مقاومت و آسیب های خودرو هنگام تصادف از بغل و روبرو، سنجیده می شود. در فیلم هایی که سایپا منتشر کرده، شاهین هر دو تست تصادف از بغل و روبرو را گذرانده است.
احتمالا برای اولین بار یا حداقل معدود دفعاتی است که تست های تصادف خودروهای داخلی برای عموم به نمایش گذاشته می شود، که این موضوع از اطمینان سایپا به شاهین سرچشمه می گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
انحصارگران بازار خودرو به دنبال گرانفروشی بیشتر
تعلل شرکتهای خودروساز در عدم اجرای مصوبه شورای رقابت به بهانه عدم ابلاغ آن زمزمه افزایش بیشتر قیمتها را به گوش می رساند اما مجلس موافق این موضوع نیست و شورای رقابت نیز به عنوان مرجع تصمیم گیری درمورد قیمت خودرو نظر خود را اعلام کرده است.
خودروسازان بزرگ کشور ایران خودرو و سایپا، هفته گذشته توانستند بعد از چانه زنی های بسیار مجوز افزایش قیمت محصولات خود را از شورای رقابت دریافت کنند. البته خودروسازان با رقم تصویب شده شورای رقابت موافق نیستند و مشغول رایزنی برای تجدید نظر برای افزایش بیشتر قیمتهای انواع محصولات هستند.
به نظر می رسد با توجه به اینکه نرخ اعلامی متناسب با نرخ تورمی شش ماهه سال گذشته بوده و باید در سه ماهه نخست امسال نیز محاسباتی صورت گیرد، شاید در خردادماه نیز تغییراتی در قیمت محصولات خودروسازان ایجاد شود. البته شورای رقابت با این موضوع موافق نیست و روند کاهش نرخ ارز را عنوان و می گوید در شرایط فعلی مجوز افزایش 9 درصدی قیمت ها با توجه به هزینه های تولید منطقی است.با این وجود معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت معتقد است، افزایش قیمت خودرو واقعا چاره کار خودروسازان و مشکلات آنها نیست و از کاهش تولید خودروهای ارزان تر و زیان ده توسط خودروسازان خبر داده است.
به اعتقاد این مقام مسئول در وزارت صنعت، تعلل شورای رقابت ضرر و زیان هایی را به خودرسازان تحمیل کرده که باعث شده این افزایش قیمتها چاره ساز کار خودروسازان نباشد. به نحوی که اصلاً فرمول قیمت گذاری شورای رقابت و شیوه محاسبه قیمت جوابگوی مشکلات خودروسازان نیست.
صحبتهای این مقام مسئول در وزارت صنعت در ضرردهی خودروسازان در حالی اعلام می شود که رضاخواه عضو ناظر مجلس در شورای رقابت معتقد است در شهریور سال گذشته نیز قیمت خودروها با مصوبه شورای رقابت افزایش یافته است و شورای رقابت قیمت خودروها را برمبنای تورم بخشی خودروها در شش ماهه سال قبل تعیین کرده درحالیکه در آن زمان نرخ ارز بالا بود اما حالا پایین آمده است و معنا ندارد قیمت های خودرو به دلیل گرانی سال قبل افزیش یابد.
وی معتقد است: اگر قرار است نرخ تورم محاسبه شود باید به عوامل تولید توجه شود در این رابطه نرخ ارز کاهش یافته هرچند می توان به افزایش هزینه حقوق و دستمزد نیز توجه کرد.
علاوه براین باقری عضو دیگر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت با اعلام اینکه شکست انحصار از دو خودروساز ضروری است می گوید: قیمت گذاری باید متناسب با عرضه و تقاضا باشد نه دستوری و تکلیفی و از طرف دیگر حاکیمت و دولت نیز باید نظارت کافی داشته باشند تا خودروسازان گران فروشی نکنند.
وی با اعلام اینکه مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو بوده و مخالفت خود را به شورای رقابت اعلام کرده است، گفت: سرمایه گذاری شرکتهای خارجی خودروساز در ایران و واردات مدیریت شده راهکاری برای شکست انحصار از دست دو خودروساز داخلی است.
جالب اینجاست وزیر صنعت هم از گرانی خودرو توسط شورای رقابت استقبال کرده و با اعلام اینکه تولید خودرو با وجود شرایط کرونا و تحریم ادامه دارد، اظهارامیدواری کرده است که قیمت ها واقعی و وضعیت بازار خوردو بهبود پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته با افزاش 400 درصدی نرخ ارز و افزایش قیمت اقلام مورد نیاز تولید خودرو، شورای رقابت حداقل افزایش قیمت را برای خودروها درنظرگرفت این درحالی است که این شورا می تواند به حد رانت کارخانه و بازار کمک کرده و با اعمال درست قیمت، رانت بین کارخانه و بازار را از بین ببرد.
با وجود اظهارات مختلف در خصوص افزایش یا کاهش قیمت خودرو در حال حاضر هنوز مصوبه جدید شورای رقابت به شرکتهای خودروساز ابلاغ نشده این درحالیست که در مصوبات گذشته خودروسازان چند روز بعد از مصوبه شورای رقابت قیمتهای انواع محصولات خود را اعلام می کردند.به نظر می رسد تعلل شرکتهای خودروساز درعدم اجرای مصوبه شورای رقابت به بهانه عدم ابلاغ آن زمزمه افزایش بیشتر قیمتها را به گوش می رساند اما مجلس موافق این موضوع نیست و شورای رقابت نیز به عنوان مرجع تصمیم گیری درمورد قیمت خودرو نظر خود را اعلام کرده است، باید دید در روزهای پایانی فعالیت دولت ایا خودروسازان تن به مصوبه جدید شورای رقابت داده یا امید به دولت جدید دارند تا شاید سازوکار قیمتگذاری خودرو تغییر کرده و آنها بتوانند خودشان قیمت محصولات خود را تعیین کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
صرفه جویی ارزی در حمل و نقل بینالمللی قطعات در ایران خودرو
معاون برنامهریزی شرکت ساپکو ضمن تاکید بر عزم جدی برای تامین قطعات 630 هزار دستگاه خودرو در سال 1400 اظهار داشت: مطابق سیاستهای گروه صنعتی ایران خودرو، 30 درصد از این رقم تولید به خودروهای جدید از جمله تولید 50 هزار دستگاه محصول تارا، دنا توربو شارژ اتوماتیک و 207 پانوراما اختصاص یافته است.مهدی ندافزاده افزود: صرفا 9 درصد از تولید سال 99 به محصولات جدید اختصاص داشت اما در سال جاری، برنامهریزی تامین و تدارک قطعات خودروهای جدید که وارد چرخه تولید میشوند، نیازمند عزم جدی زنجیره تأمین و مجموعه ساپکو خواهد بود.وی از تامین و تدارک 12 هزار شماره فنی قطعه و 470 شماره فنی مواد اولیه در حوزه ورق، قراضه، فولاد آلیاژی و مواد شمیایی در سال 1399 خبر داد و گفت: در سال گذشته و در شرایط سخت تحریم، برنامهریزی و تامین و تدارک حجم بالایی از تولید ایرانخودرو در شرکت ساپکو انجام شد که در حوزه ورقهای فولادی 360 هزار تن، در حوزه قراضه 170 هزار تن، آلومینیوم 36 هزار تن و در حوزه فولاد آلیاژی، 72 هزار تن بوده است.ندافزاده به تصمیمات کمیته خودکفایی در زمینه برنامهریزی خرید خارجی و امکانسنجی ساخت داخل قطعات، با اشاره به صدور کاردکس گفت: با رصد دقیق درخواستها از مرحله سفارشگذاری تا تحویل به موقع از گمرک، علاوه بر پیشگیری از توقف خط تولید، در سال گذشته، در مقایسه با سال 98 حدود 41 درصد از هزینههای حمل و نقل بین المللی کاسته شده است.وی خاطرنشان کرد: هزینههای حمل در سال 1398 حدود شش میلیون و 500 هزار یورو بوده که با برنامهریزیهای انجام شده این رقم در پایان سال 99 به سه میلیون و هشتصد هزار یورو کاهش یافته و دستاورد دو میلیون و هفتصد هزار یورو صرفه جویی ارزی، حاصل برنامه ریزی دقیق و کنترل آن است.ندافزاده همچنین تامین و تدارک قطعات سایتهای خارجی عراق و آذربایجان را نیز در راستای سیاستهای صادراتی گروه در سال 1400 حائز اهمیت دانست و از برنامهریزی تولید 8200 دستگاه خودروی تجاری دیزل در سال 1400 خبر داد که 4500 دستگاه مربوط به واگن هود و هزار دستگاه اتوبوس و 2700 دستگاه مربوط به سایر خودروها است.
وی افزود: در پی تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر ماموریت تامین و تدارک قطعات محصولات دیزل در سال 99 به شرکت ساپکو، رکورد تولید خودروی دیزل در دهه 90 با تولید 3703 دستگاه در پایان سال 99 شکسته شد؛ این در حالی است که در ابتدای سال 99، تولید محصولات تجاری با پنج دستگاه خودرو آغاز شده بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
افزایش کیفیت و جلب رضایت مشتری الویت گروه بهمن است
مدیرعامل گروه بهمن از طرح های توسعه ای در روند تولید و برنامه صادرات در بهمن دیزل خبر داد و گفت: افزایش کیفیت و جلب رضایت مشتری الویت گروه بهمن است و قطعا کیفیت را فدای تولید نمی کنیم.
بیوک علی مرادلو، مدیرعامل گروه بهمن گفت: برای توسعه شرکت های زیرمجموعه خود به ویژه شرکت بهمن دیزل برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خوبی پیش بینی کردیم و علاوه بر افزایش تولید در سال 1400 طرح توسعه وسیعی در بهمن دیزل مانند سرمایه گذاری روی افزایش ظرفیت تولید، ایجاد خطوط تولید جدید و گسترش اراضی تحت اختیار شرکت که از 16 هکتار به 33 هکتار افزایش یافته را برنامه ریزی کردیم و امیدواریم بهمن دیزل در آینده نه چندان دور پیشرو صنعت خودروهای تجاری کشور شود.
مدیر عامل گروه بهمن با اشاره به اینکه علی رغم تمام مشکلات موجود، بهمن دیزل در سال 99 عملکرد بهتری نسبت به سال های گذشته، اظهار کرد: بیش از 50 درصد بازار کامیونت کشور را در اختیار داریم و امیدواریم با عرضه خودروهای جدید و ارائه محصولاتی مانند شیلر آینده تضمین شده و پایداری را برای شرکت بهمن دیزل رقم بزنیم.
علیمرادلو در خصوص فعالیت سه شرکت گروه بهمن در بخش خودروهای تجاری اظهار کرد: شرکت بهمن دیزل عمدتا در تولید خودروهای تجاری باری کشور فعالیت دارد که روی برندهای خود تمرکز کرده است. شرکت اِسنا خودروهای تجاری و مسافری را در برنامه دارد زیرا این شرکت سابقه خوبی در این زمینه دارد و امسال در این حوزه به جدیت وارد می شود. سیبا موتور در حوزه خودروهای تجاری باری با برند FAW فعال است که سعی شده در تفکیک مسئولیت این سه برند برنامه طوری تدوین شود که پوششی نباشند و تکمیلی باشند.
مدیرعامل گروه بهمن در خصوص نوسازی ناوگان تجاری کشور گفت: برای این اتفاق باید اول اراده آن وجود داشته باشد. ناوگان حمل و نقل رگ های اقتصاد کشور هستند و دولت باید در وهله اول اراده و سپس برنامه داشته باشد. در سال های گذشته همیشه حرف های زیبا وجود داشته و گاهی کارهای کوچکی هم شده اما صحبت از 80 هزار دستگاه در سال است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.