شماره: 1541 / ۱۳۹۹ پنجم آذر
تعداد بازدید : 0
آیا واردات خودرو آزاد می شود؟
درصورتی که تصمیمگیری در ارتباط با پرونده واردات خودرو موکول بهدولت بعدی شود، احتمالا تا زمستان سال آینده خبری از واردات خودرو نخواهد بود
طی روزهای گذشته از تلاش مجلس برای آزاد کردن واردات خودرو خبرهایی بهگوش میرسید و نمایندگان مجلس درحال رایزنی برای ارائه طرح آزادسازی واردات خودرو هستند. اما با توجه به شواهد و قرائن بهنظر نمیرسد دولت تا زمان بهپایان رسیدن دوران مسئولیتش تمایلی بهاین امر داشته باشد. درنتیجه درصورت ارائه و تصویب هرگونه طرحی دراینباره از سوی مجلس، احتمال اینکه دولت تن به اجرای آن ندهد، بسیار زیاد خواهد بود.
همچنین درصورتی که تصمیمگیری در ارتباط با پرونده واردات خودرو موکول بهدولت بعدی شود، احتمالا تا زمستان سال آینده خبری از واردات خودرو نخواهد بود. زیرا دولت منتخب تا شهریورماه سال آینده مستقر نخواهد شد و درصورت مثبت بودن نظر آن درارتباط با واردات خودرو، حداقل سهماه زمان نیاز خواهد بود تا مقدمات واردات خودرو فراهم شود.
آیین نامه اجرایی واردات خودرو، نیازمند بررسی
گفته میشود آییننامه فعلی واردات خودرو مربوط به سال 96 بوده که دارای ایراد و ناقص است. بنابراین کارشناسان این حوزه معتقدند باید آییننامه واردات خودرو مجدد بررسی و براساس نظرات کارشناسی تدوین شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
حاشیه قیمت بازار خودرو
بیانگر وجود تقاضای کاذب است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه میتوان با کاهش تعرفه واردات خودرو، حاشیه قیمت در بازار را از بین برد، گفت: باید با مدیریت دقیق از افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید خودرو جلوگیری کرد چراکه با تحقق این مهم، بهای تمام شده تولید خودرو کم میشود.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه میتوان با کاهش تعرفه واردات خودرو، حاشیه قیمت در بازار را از بین برد، گفت: باید با مدیریت دقیق از افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید خودرو جلوگیری کرد چراکه با تحقق این مهم، بهای تمام شده تولید خودرو کم میشود.علی اصغر عنابستانی درباره گرانی خودرو، گفت: در حال حاضر حاشیهی بازار عجیب و غریبی در حوزه خودرو ایجاد شده که غیرمنطقی است و بیانگر وجود تقاضای کاذب است زیرا تولید کنونی میتواند نیاز بازار را تامین کند.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای ساماندهی بازار خودرو، افزود: میتوان با کاهش تعرفه واردات خودرو، حاشیه قیمت در بازار را از بین برد زیرا در حال حاضر قیمت برخی خودروها درب کارخانه 120 میلیون تومان است اما مصرف کننده ناچار است آن را در بازار آزاد با قیمت بیش از 300 میلیون تومان خریداری کند.
وی بخشی از افزایش قیمت خودرو را ناشی از رشد بهای مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید مانند ورق فولادی دانست و اضافه کرد: باید با مدیریت دقیق از افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید خودرو جلوگیری کرد، چراکه اگر بهای فولاد کاهش یابد، قیمت تمام شده تولید خودرو نیز کم میشود در نتیجه قیمتها نزولی خواهد شد.این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تولید خودرو در ایران گران است، ادامه داد: بخشی از قیمت تمام شده خودرو ناشی از بهای مواد اولیه نبوده و در اثر نیروی انسانی مازاد در شرکتهای خودروسازی ایجاد شده است، از سوی دیگر شرکتهای واسطهای میان خودروسازان و قطعه سازان محلی برای دلالی و کسب سود توسط سوداگران هستند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار خودروسازیها به اصلاح نیازمند است تا قیمت تمام شده تولید کاهش یابد، ادامه داد: افزایش قیمت کالاها به ویژه خودرو در شرایط کنونی ناشی از سوءمدیریتها یا بلاتکلیفی مدیریتی است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
خودرو و خدمات امداد؛ با پشتوانه اعتماد
اخبارصنعت-گزارشهایی که به تازگی از سوی رسانهها و شبکههای مجازی درخصوص برخی شگردهای امدادگران متفرقه برای به دام انداختن مالکان خودرو و سوءاستفاده از آنها منتشر شده، موجب ایجاد نگرانی برای مردم شده است. بنا بر این گزارشها، این امدادگرنمایان با دستکاری خودروهای پارکشده، اقدام به ازکارانداختن خودرو کرده و سپس بهعنوان امدادخودرو گذری با رفع همان ایراد، دستمزدهای بالایی از مالک خودرو دریافت میکردند. اما برای نیفتادن در دام اینگونه سوءاستفادهها چه میتوان کرد؟
شاید سادهترین راهحل، همان توصیهای باشد که از سوی مدیرعامل «امدادخودرو ایران» ارائه شده است. او به دارندگان محصولات ایرانخودرو تاکید کرده است، حتی در صورت حضور خودرو امدادخودرو ایران در نزدیکی محل خرابی خودرو، ثبت درخواست امداد را فقط از طریق سامانه یا سرشماره 096440 انجام دهند تا امکان پیگیری خدمات ارائهشده توسط امدادگر از این طریق وجود داشته باشد. همین موضوع را میتوان به دارندگان محصولات دیگر خودروسازان داخلی نیز تعمیم داد.
واقعیت این است که بعضی امدادخودروهای متفرقه حتی در مواردی هم که سوءنیتی ندارند، بههرحال فاقد اطلاعات کامل و بهروز از نقشههای فنی و قطعات جدید خودروها هستند و با خدمات غیراستاندارد خود، ناخواسته صدماتی را به خودرو وارد میکنند که هزینههای مضاعفی را در آینده به مالکان خودرو تحمیل میکند و با خطرات احتمالی نیز همراه است.
از این رو، امدادخودرو ایران برای جلوگیری از بهدامافتادن مالکان خودرو، درصدد ارتقای نرمافزار هوشمند (اپلیکیشن) و افزایش تعداد اکیپهای امدادی و برگزاری دورههای آموزشی پیش از همکاری و حین همکاری با متخصصان مکانیک است.
درخواست خدمات امدادی از طریق اپلیکیشنهای شرکتهای امدادی خودروسازان و مراکز دارای مجوز، مزایای بسیاری دارد که ازجمله آنها میتوان به اعزام امدادگر در کمترین زمان، گارانتی قطعات تعویضشده، تضمین خدمات ارائهشده، استفاده از قطعات اصلی، ارائه فاکتور رسمی، امکان ارتباط با مدیران و وجود پل ارتباطی برای شکایات و رسیدگی به گزارشهای مشتریان اشاره کرد.
اپلیکیشن «ایساکو» که از طریق وبسایت www.096440.com نیز قابل دانلود است، همواره برای ارائه انواع خدمات امدادی بر روی گوشیهای هوشمند در دسترس دارندگان محصولات ایرانخودرو قرار دارد. این شرکت در مرکز شبانهروزی پاسخگویی مشتریان به شماره سراسری «096440» بیش از 300 کارشناس پاسخگو دارد و خدمات خود را با بهرهگیری از یکهزار و سیصد ناوگان تخصصی در سطح کشور ارائه میدهد. بر همین اساس توانسته است زمان خدماتدهی خود را در تمام شهرها، راهها و جادههای عبوری کشور به میانگین 25 دقیقه برساند.
به همین منظور، در برخی مناطق کشور برای ارتقای سطح رضایت مشتریان، اکیپ اجرایی این شرکت فقط برای ارائه خدمات در مواقع ضروری حضور دارند. همچنین برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی امدادهای غیرمجاز، تمامی ناوگان امداد شرکتهای همچون امدادخودرو ایران، منقوش به دورنویسی مشخص با برچسب کد امدادگر و شماره تماس و مجهز به چراغگردان هستند و پیش از رسیدن امدادگر، مشخصات خودرو امدادی و کد امدادگر از طریق پیامک برای امدادخواه ارسال میشود.
گفتنی است؛ ارائه خدمات تعمیراتی و امدادی، در دوره گارانتی محصولات رایگان بوده و دارندگان خودرو در این دوره میتوانند بدون پرداخت وجه، از خدمات شرکت امدادخودرو ایران استفاده کنند که شامل خدمات بالینی و حمل است و پس از اتمام دوره گارانتی خودرو نیز تمامی خدمات طبق تعرفههای مصوب این شرکت به مشتریان ارائه میشود.
گزارشهای دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای اثربخشی اقدامات و برنامههای اجراشده امدادخودرو ایران در ارتباط با رفع ریشهای علل شکایات و پاسخگویی مناسبتر به مشتریان، از ابتدای سال تاکنون است و نشان میدهد میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش ایرانخودرو در سال جاری روند صعودی داشته و در سطح بالایی قرار دارد.
این دستاورد بزرگ از یکسو حاصل نظارت و کنترل برخط خدمات، اخذ نظرات مشتریان پس از دریافت خدمت و تعریف اقدامات مناسب بوده و از سوی دیگر، نتیجه راهبردها و سیاستگذاریهای صورتگرفته در حوزه خدمات پس از فروش ایرانخودرو است. راهبرد ایرانخودرو در این خصوص، تکریم مشتریان و ارائه خدمات ارزشآفرین به مشتری است و خوشبختانه اولویتدهی به رفع نیازهای مشتریان و اقدامات و برنامههای تدوینشده در این خصوص که با مساعدت و همکاری بخشهای مختلف عملیاتی شده، درنهایت به حذف عوامل نارساییها و نارضایتی مشتریان و یازدهسال صدرنشینی مجموعه خدمات پس از فروش ایرانخودرو بین خودروسازان کشور انجامیده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
ادامه کشمکش برسر نامگذاری خودرو جدید ایران خودرو بعد از چند ماه
حدود چند ماهی از معرفی و رونمایی از محصول جدید ایران خودرو در حضور رئیس جمهور روحانی می گذرد ولی هنوز به طور رسمی اسمی برای این خودروی ایرانی که توسط متخصصان و طراحان ایرانی تولید خواهد شد انتخاب نشده است.چند روزی می شود که خبرهایی مبنی بر تعیین اسم برای خودرو جدید ایران خودرو با نام K132 در فضای مجازی منتشر شده است. این خودروساز نام «تارا» را برای پروژه K132 انتخاب کرده است. آن طور که منابع آگاه میگویند، بزودی «ایران خودرو تارا» به صورت رسمی معرفی میشود.نام تارا در زبان پارسی به معنی ستاره است و اسمی در فرهنگ ایرانی به حساب میآید.این کلمه ریشه فارسی دارد و در برخی زبانها نیز با معنی مردمک چشم و ملکه هم شناخته میشود. نام ایرانی تارا در کشورهای دیگر هم برای افراد برگزیده میشود.از چندی پیش در برخی محافل گفته شده است که ایران خودرو فرآیند ثبت نماد برای خودروی K132 را با نام «تارا» را آغاز کرده است و به زودی پژو ایرانی با نام تارا به بازار خواهد آمد. با توجه به تصاویر منتشر شده از این خودرو، این خودروساز، مانند سایر محصولاتش نوشتار فارسی را بر روی درِ صندوق انتخاب کرده است.بر اساس شنیده ها انتخاب نام تارا هنوز برای این خودرو نهایی نشده و فرهنگستان زبان و ادب فارسی مجوز نهایی را صادر نکرده است. آنطور که منابع آگاه می گویند تا پایان هفته نام نهایی این خودرو مشخص خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.