شماره: 1503 / ۱۳۹۹ هفتم مهر
تعداد بازدید : 0
ورود خودرو در بورس کالا راهکار مناسبی برای ساماندهی بازار است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باتوجه به وضعیت فعلی، عرضه خودرو در بورس ازجمله بهترین راهکارها برای ساماندهی بازار است. در این صورت، نه دلالها دیگر میتوانند دلالی کنند و نه کارخانه آسیب میبیند چون قیمت کارخانهای خودرو دقیق محاسبه و در بورس قیمتگذاری میشود.
جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو گفت: مدل فعلی مدیریت بازار خودرو در کشور سود سرشاری را نصیب دلالان و واسطهها میکند. به عنوان مثال خودرویی مثل پژو 206 که قیمت کارخانه آن 86 میلیون تومان است، حدود 196 میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود.
وی ادامه داد: این موضوع آسیبهای فراوانی به کشور وارد و عملا خرید خودرو را تبدیل به آرزویی دست نیافتنی کرده است. ازجمله مهمترین دلایل این موضوع قیمتگذاری نادرست و عدم شفافیت در بازار خودرو است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره استفاده از راهکار عرضه خودرو در بورس کالا برای ساماندهی بازار گفت: باتوجه به وضعیت فعلی، عرضه خودرو در بورس ازجمله بهترین راهکارها جهت ساماندهی بازار است. در این صورت نه دلالها دیگر میتوانند دلالی کنند و نه کارخانه آسیب میبیند، چون قیمت کارخانهای خودرو دقیق محاسبه و در بورس قیمتگذاری میشود.
وی در پایان تصریح کرد: اینکه برای فروش خودرو قرعهکشی انجام شود و 2 میلیون نفر برای 16 هزار خودرو ثبت نام کنند، خجالتآور و نشان از برنامهریزی برای دلالها دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
نماینده مردم شیروان: مرکز تحقیقات کروز یکی از نقاط قوت این مجموعه است
یک نماینده مجلس گفت: مرکز تحقیقات قطعه سازی کروز یکی از نقاط قوت این مجموعه به شمار می رود که با توانمندی در حوزه ساخت و طراحی توانسته برخی خلاء ها در صنعت قطعه سازی را برطرف نماید.
علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی به همراه چند تن از مشاوران خود از سایت شماره 2 شرکت کروز، فعالیتها و خطوط تولید و مراکز طراحی و تولید دستگاههای صنعتی این بنگاه اقتصادی بازدید به عمل آورد.
در این بازدید که با توضیحات مدیران بخشهای مختلف همراه بود، جدی و سایر همراهان با نحوه فعالیتها و مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت در این شرکت آشنا شدند.
جدی در حاشیه بازدید از قطعه سازی کروز گفت: کروز مجموعه ای با عملکرد مناسب است و مرکز تحقیقات آن یکی از نقاط قوت به شمار می رود که با توانمندی در طراحی و ساخت توانسته خلاء هایی که در صنعت قطعه سازی شاهد هستیم را برطرف کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت هدفمند، کروز را به یک شرکت موفق تبدیل کرده است، تصریح کرد: نمایندگان ملت دوره یازدهم اعتقاد دارند که اگر نقش بخش خصوصی در صنعت خودروسازی و قطعه سازی پررنگ شود، این صنعت موفقیتش دو چندان خواهد شد. از رو همه باید همت کنیم تا این صنعت قابل رقابت با بازارهای جهانی شود
نماینده مردم شیروان نوآوری یکی از ضرورت های صنعت قطعه سازی است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای حفظ بازار باید رضایت مشتری و کیفیت و خدمات پس از فروش را همیشه باید مد نظر قرار دهد، از این رو تقویت و کمک به بخش خصوصی در این صنعت باید در دستورکار متولیان قرار گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
افزایش تولید 50 درصدی ایران خودرو در سال جهش تولید
گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد تا تعداد تولید را از ابتدای امسال تا هفته نخست مهرماه، به میزان 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد.این خودروساز بزرگ کشور توانست در سال جهش تولید، با پشت سرگذاشتن موانع ناشی از تحریم، رونق را به خطوط تولید بازگردانده و شعار جهش تولید را در نیمههای امسال محقق سازد.
ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان روز چهارم مهرماه 242 هزار و 19 دستگاه خودرو را تولید کرده که 80 هزار دستگاه و معادل 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است. در همین بازه زمانی در سال گذشته، تعداد 161 هزار و 846 دستگاه خودرو تولید شده بود.در همین حال با ترخیص قطعات خودروهای کسری دار، بیش از 30 هزار دستگاه خودرو در مدت کوتاهی تکمیل و روانه بازار خواهد شد. فروش های مستمر فوق العاده محصولات، با موعد تحویل حداکثر سه ماه نیز به عنوان یکی از مسیرهای افزایش عرضه به بازار درنظر گرفته شده که برهمین اساس تا پایان امسال، در مقطع زمانی هر دو هفته، محصولات این شرکت در قالب این طرح عرضه خواهند شد.درحال حاضر تعهدات معوق ایران خودرو به مشتریان به کم تر از 30 هزار دستگاه رسیده و به زودی با تکمیل و عرضه خودروهای دارای کسری این تعداد به حداقل ممکن خواهد رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
پراید هنوز هم تولید میشود؟
از سال گذشته خبرهایی حاکی از خداحافظی پراید با صنعت خودروسازی منتشر شد. اردیبهشت ماه امسال خبر آمد که خط تولید پراید متوقف شده است و پس از آن در مرداد ماه مراسم رسمی توقف خط تولید این خودروی مردمی برگزار شد.
اما چندی پیش خبری مبنی بر ادامه دار بودن خط تولید پراید در فضای مجازی منتشر شد. خبری که هم میتوانست امیدوار کننده و هم ناامید کننده باشد. از این دید میتوان گفت خبر امیدوار کننده است که این روزها با پایان خط تولید، شاهد افزایش قیمت نجومی این اتومبیل هستیم و باعث نگرانیهای زیادی نیز شده است.
اکنون سوالی که پیش میآید این است، پرایدی که در گذشته کمتر از پنجاه میلیون تومان هزینه داشت این روزها به بیش از 100 میلیون تومان رسیده است و جای سوال دارد که علت این همه گرانی چیست؟ چرا در خودرویی که دیگر تولید نمیشود باید شاهد این همه گرانی باشیم؟
خودروسازی سایپا تولید پراید را متوقف کرده است
مجید باقری قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در خصوص تولید پراید زیرزمینی، گفت: شرکت خودروسازی سایپا تولید پراید را متوقف کرده است. زمانی که آمارهای کدال را برای سازمان بورس ارسال میکنیم عملکرد تولید را در آن ذکر میکنیم.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: در این آمار کدال، تولید وانت همچنان ادامه دارد و تولید وانت پراید را از بین نبرده ایم. در آمار کدال نوشته شده پراید 151 که برخی تصور کردند همان پراید 131 است که در گذشته تولید میشده است، اما باید گفت تولید این خودرو متوقف شده است.باقری بیان کرد: هم اکنون تولید پراید وانت به قوت خود باقیست، اما آمار آن مانند پراید بالا نیست و کم است که اگر متقاضیان آن زیاد باشد، تعداد تولید آن را افزایش خواهیم داد.
او در خصوص صادرات پراید به کشورهای دیگر، گفت: در گذشته که تولید پراید داشتیم، صادرات هم داشتیم، اما اکنون با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا این صادرات کاهش یافته است. این نکته قابل ذکر است که کارخانه تولید پراید در کشورهای دیگر همچون سوریه داریم و که خودرو را کامل تولید میکنند. آمار تولید 2 هزار و 262 دستگاه خودرو از خانواده پراید، مربوط به تولید وانت 151 بوده است.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا در راستای برنامههای خود برای تحول و تنوع بخشی به سبد محصولات خود، تولید خودرو سواری پراید را طبق برنامه اعلام شده در 31 تیرماه گذشته متوقف کرده است، اما تولید وانت 151 که از محصولات خانواده پراید به شمار میرود، با هدف تامین نیاز ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور ادامه پیدا خواهد کرد.
به گفته این مقام مسئول آمار 2 هزار و 262 دستگاه خودرو از خانواده پراید که در گزارش عملکرد مردادماه شرکت سایپا در سامانه کدال نیز منتشر شده، مربوط به این خودرو تجاری است.
تولید پراید با اسم جدید!
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو درباره توقف تولید پراید گفت: تا زمانی که بازار رقابتی نباشد و درهای کشور به روی صنعت خودرو بسته باشد، بعید است خودروی پراید توقف تولید شود و بازار ایران با آن خداحافظی کند.
او با بیان اینکه تولید پراید می تواند از دیدگاه صادراتی باشد، ادامه داد: بارها اعلام شده که تولید پراید میخواهد متوقف شود، اما هر بار با اعمال تغییراتی در این خودرو، با اسمی جدید روانه بازار شده است. باید گفت که پراید به عنوان ارزانترین خودرو کشور همچنان مشتری دارد و با توجه به قدرت خرید مردم و گران بودن محصولات دیگر، هنوز اقبال به سمت پراید برای خریداری بالا است.
زاوه در ادامه تصریح کرد: مسئولان خودروی تیبا را به عنوان جایگزین پراید معرفی کرده اند و این در حالی است که 10 سال از تولید تیبا میگذرد و احتمالا تا 10 سال آینده نیز مهمان ما خواهد بود؛ بنابراین اگر سیاست گذاران تولید خودرو همچنان تاکید بر تولید خودروی 5 هزار دلاری دارند، نمیتوان توقع عرضه یک خودروی با کیفیت به بازار را داشت.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اگر این کار امکان پذیر بود چینیها با توجه به توانایی بالای خود این محصول را تولید و روانه بازار میکردند، گفت: بعید است خودروی جایگزین پراید محصول با کیفیت تری نسبت به خود پراید باشد.
خروج پراید از چرخه تولید قابل توجه و ارزشمند است
امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه خروج پراید از چرخه تولید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی تصمیم مهم، قابل توجه و ارزشمند بوده است، گفت: قطعا پراید دیگر در ایران جایگزینی ندارد، زیرا در شرایط فعلی اقتصادی کشور و تورم لجام گسیخته مواد اولیه و نهادههای تولید بعید است شرکتی بتواند یک خودرو با قیمت 2500 دلار تولید کند؛ حتی اگر قرار باشد در سطح تکنولوژی و کیفی پراید باشد.این استاد دانشگاه اظهار کرد: به نظر میرسد که در سال جهش تولید، باید از سیاستمداران درخواست کنیم که به جای مبانی سیاسی که احتمالا روزانه میتواند عوض شود، در سیاستگذاری و فضاسازی برای صنعت و به خصوص صنعت خودرو، مبانی اقتصادی و فنی را به عنوان معیار قرار دهند و منافع بلندمدت مردم و کشور را به جای منافع کوتاه مدت و زودگذر در نظر بگیرند.او در ادامه، ارزیابی کیفیت خودرو را امری کاملا کارشناسی و تخصصی توصیف کرد و گفت: کیفیت محصولات خودروسازان توسط سازمان استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارزیابی و اعلام میشود؛ بنابراین اظهارنظرهای غیرمستند و بیپشتوانه از سوی هر کسی که اطلاعات فنی و مهندسی و صنعتی ندارد، شایسته به نظر نمیرسد.
کاکایی افزود: جالب است کسانی که برای حضور در رسانهها موضوع تکراری و نخ نمای پراید را دستاویز قرار میدادند، حالا نگران نبودن پراید در بازار شده و جای خالی آن را سوژه مصاحبه میکنند! در این میان خودروساز داخلی بلاتکلیف مانده است که این آقایان بالاخره پراید را میخواهند یا نمیخواهند!
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
تغییرات جدید در خودروی کارا
کارا، خودرویی است چند کاره که آماده پاسخگویی به نیاز خریداران خودروهای کار است و توسط بهمن موتور عرضه می شود. در حال حاضر وانت کارا با موتور 2000 سی سی تولید می شود و شامل نسخهی تک کابین و دو کابین است. سیستم گیربکس بکار رفته در دو نسخه، 5 سرعته دستی و همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. خودروی کارا 2000 سی سی امسال به روز رسانی و مدل های جدید آن به فرمان هیدرولیک مجهز شده است، همچنین تغییراتی در طراحی صندلی، سقف کاذب و... داشته است.
وانت کارا محصول تولیدی شرکت بهمن موتور بر اساس پلت فرم وانت مزدا باز طراحی شده، دو چراغ مربعی به همراه جلو پنجره، تمام فاصله بین دو چراغ را پوشانده و طراحی سپر و درب موتور نیز بدون خط خاص و با سادگی انجام شده است. در طراحی نمای جانبی نیز با سطح صافی روبرو هستیم که از کنار چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است. قرار گرفتن دو چراغ عقب عمودی در انتهای خودرو موجب شده که طراحی آن به روزتر شود و بین درب عقب و رکاب نیز هماهنگی سادهای برقرار است که این سادگی مورد پسند قشر قابل توجهی از مشتریان این خودروی مناسب بازار کار شده است.
وانت کارا با مجهز بودن به موتور 2000 سی سی با استاندارد آلایندگی یورو 5 و با بازدهی مناسب موجب شده تا طرفداران قابل توجهی در این دسته محصول داشته باشد و ساختار گیربکس 5 سرعته دستی نیز بر کارآیی آن افزوده است. مجموعه ی قوای محرکه این خودرو سبب ایجاد توان خروجی 111 اسب بخار و گشتاور نهایی 171 نیوتن متر که قدرت مناسبی برای این نوع کاربری است.
این خودرو در دو مدل تک کابین با ظرفیت بار 1000 کیلوگرم و 2 نفر سرنشین و دوکابین با ظرفیت بار 600 کیلوگرم و 5 نفر سرنشین در حال عرضه است که هر یک بخش خاصی از نیاز بازار را پوشش می دهد. خودروی کارا مجهز به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS و EBD، ترمز دیسکی محور جلو و خود تنظیم شونده محور عقب، کمپرسور مکانیکی با گاز R134A و سیستم تهویه مطبوع و رادیو پخش یو اس بی می باشد. شرکت بهمن موتور علاوه بر بهبود طراحی و مواد اولیه و اعمال برخی تغییرات بیرونی، با تجهیز این خودرو به فرمان هیدرولیک، تغییر طراحی صندلی در راستای ارگونومیک تر نمودن و افزایش آسایش راننده وسرنشین و برخی تغییرات در امکانات و تزئینات داخلی مانند سقف کاذب، آفتابگیر و افزودن قفل مرکزی و ریموت، تلاش در خور توجهی در افزایش رضایتمندی و راحتی مشتریان نموده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.