شماره: 1439 / ۱۳۹۹ يازدهم تير
تعداد بازدید : 0
التهاب بازار خودرو ناشی از مستمر نبودن عرضه است
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است از آنجا که عرضه خودرو مستمر نیست، بازار دچار التهاب شده و روز به روز بر قیمت چارچرخها افزوده میشود.علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مجدد خودرو در بازار، گفت: از آنجا که عرضه خودرو مستمر نیست، بازار دچار التهاب شده و روز به روز بر قیمت چارچرخها افزوده میشود؛ تجربه اجرای طرح های پیش فروش نیز گواه این ادعا است زیرا با اجرای این طرح، بهای خودرو به صورت موقت کاهشی شد اما پس از اعلام نتایج، مجدد به رویه قبلی خود که گرانی بود، بازگشت.نماینده مردم شیران در مجلس شورای اسلامی رشد نرخ ارز را یکی دیگر از مولفه های اثرگذار بر قیمت خودرو دانست و افزود: با افزایش نرخ ارز تمامی کالاها از جمله خودرو گران خواهد شد زیرا بخشی از مواد اولیه موردنیاز تولید وارداتی است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در شرایط کنونی مردم به دنبال حفظ ارزش پول ملی خود هستند، بنابراین به سراغ خرید سکه، ارز، خودرو و... می روند، اظهار کرد: خودرو به کالایی سرمایه ای تبدیل شده در نتیجه حجم تقاضا در این بازار افزایش یافته است.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در شنبه هفته آینده، اضافه کرد: کمیسیون صنایع در تلاش است با دعوت از مسئولان اجرایی، موضوع گرانی خودرو را بررسی کرده و راهکار رفع مشکلات این حوزه را احصا کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تابش: تعیین تکلیف خودروهای احتکار شده در انتظار رأی تعزیرات است
رئیس سازمان حمایت تعیین تکلیف خودروهای احتکار شده را منوط به رأی تعزیرات دانست و گفت: کمیته تعیین تکلیف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار هنوز تشکیل نشده است.پس از اینکه شورای رقابت حدود یک ماه و نیم گذشته قیمت خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا را اعلام کرد، قرار شد، قیمت این خودروها در بازار نیز 10 درصد گرانتر از کارخانه به فروش برسد، اما با توجه اختلاف نظرهایی که در این خصوص وجود داشت، عباس تابش در نشست خبری خود در 24 خرداد ماه، اعلام کرد: سازمان حمایت موافق اختلاف 10 درصدی قیمت خودرو در کارخانه و بازار است، اما برخی از ذینفعان دیگر معتقدند باید قیمت خودرو در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.علاوه بر این همزمان با قیمتهای جدید کارخانه کشتهای ویژه تعزیرات نیز در سطح شهر، از پیدا شدن حجم بسیار بالایی از خودروهای احتکار شده خبر دادند. به نحوی که صاحبان این خودروها با خرید این محصولات از کارخانه و احتکار آنها در صدد فروش این محصولات با قیمت بسیار بالا بعد از اعلام قیمتهای جدید بودند.وزارت صنعت با همکاری پلیس راهور و سازمان بازرسی، ضمن شناسایی انبارهای این خودروهای احتکار شده؛ اعلام کرد قرار است دو راهکار برای مالکان این خودروها اجرایی شود، به نحوی که نخست مالک باید خودروها را با قیمت کارخانه به فروش برساند در غیر این صورت اموال در اختیار سازمان اموال تملیکی شده و آنها خود محصولات را با قیمت کارخانه به فروش برسانند. در حال حاضر بیش از یک ماه از شناسایی این انبارها گذشته و هنوز تکلیفای موضوع مشخص نبوده و همین امر ابهاماتی را برای مردم در برخورد با محتکران ایجاد شده است.عباس تابش، در خصوص وضعیت خودروهای احتکار شده، گفت: پس از اینکه خودروهای احتکار در پارکینگها کشف شد، پروندههای آن به تعزیرات برای صدور رأی ارسال شده است؛ بنابراین هنوز رأیی از سوی تعزیرات صادر نشده تا تکلیف این خودروها مشخص شود و باید منتظر رأی تعزیرات باشیم.
ثبت رکورد تولید بهاری زامیاد در چهار سال اخیر توسط سایپا
تولید انواع محصولات شرکت زامیاد از گروه خودروسازی سایپا در سه ماهه نخست امسال بیش از 14 درصد افزایش یافت. به گزارش ارتباطات زامیاد، با وجود محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تحریم های بین المللی و مشکلات اقتصادی تولید انواع خودروهای تجاری سبک این شرکت در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 14 درصد افزایش یافته است.بنابر این گزارش، شرکت زامیاد با توجه برنامه جامع در حوزه های تولید، مهندسی، فروش و افزایش سهم بازار توانست در سه ماهه نخست سال جاری 7 هزار و 30 دستگاه انواع محصولات سبک شامل 6 هزار و 558 دستگاه انواع وانت زامیاد بنزینی، دوگانه سوز و دیزل، 252 دستگاه وانت پیکاپ ریچ، 219 دستگاه وانت های پادرا بنزینی، پادرا پلاس و ون ایویکو را تولید و عرضه کند.این میزان تولید در بهار 99 بیشترین تیراژ تولیدی شرکت زامیاد از سال 95 تا کنون بوده و به عبارت دیگر، زامیاد رکوردی جدید در تولید بهاری محصولات خود در 4 سال گذشته ثبت کرده است.گفتنی است، شرکت زامیاد با رعایت پروتکلهای بهداشتی، تولید پایدار و مستمر را در دستور کار خود قرار داده است و این انتظار وجود دارد که روند افزایش تولید و تنوع در سبد محصولات، ادامه پیدا کند.
رشد 30درصدی در تحویل محصولات
ایران خودرو به مشتریان
ایران خودرو توانسته با تداوم تولید و همکاری زنجیره تامین، در بهار امسال، 75هزار دستگاه انواع خودرو را تحویل مشتریان دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 30درصدی را رقم زده است.
این شرکت در حالی موفق به تحویل این تعداد خودرو به مشتریان شد که علاوه بر محدودیتهای ناشی از تحریمهای بینالمللی و شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی را برای فراهم کردن محیط امن تولید در دستور کار قرار داده است.با ادامه روند کنونی تولید و تحویل خودروهای مشتریان و با برنامهریزی های صورت گرفته، تعهدات معوق تمامی خودروهای تولیدی ایران خودرو به غیر از چند خودروی خاص تا پایان شهریورماه به صفر خواهد رسید.
تلاش مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه تولید و عرضه محصولات جدید، بیانگر توجه به سلیقه مصرف کننده ایرانی و تحقق جهش تولید در این شرکت است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
دوکلمه خبر
آغاز ساخت
خودروهای برقی در مپنا
مدیرعامل شرکت مکو مپنا از آغاز ساخت خودروهای برقی با تولید موتورهای برقی خودرو در شرکت مپنا خبر داد.محمدحسین رفان با اشاره به اینکه بزودی خط تولید این تجهیزات رونمایی میشود افزود: با استفاده از این تجهیزات برای برقی سازی خودروهای درحال تولید و همچنین خودروهایی که تولید شده و اشخاص متقاضی برقی سازی آنها هستند؛ امکان پذیر است.
وی ساخت الکترونیک قدرت و موتورهای الکترونیکی را از جمله بخشهای این پکیج دانست و گفت: اگر خودرو از اساس برقی شود فرایند راحتتر خواهد بود، اما با رعایت استانداردها امکان برقی کردن بخشی از ظرفیت خودروهای تولید شده نیز وجود دارد.
رفان با بیان اینکه کشورهای اروپایی پیش از راه اندازی خط تولید، خودروهای موجود را برقی کردند ادامه داد: ما برای برقی سازی خودروهای داخلی با شرکتهای داخلی، برنامه ریزی کرده و آن را دنبال خواهیم کرد.
مدیرعامل مکومپنا با تاکید بر اهمیت راه اندازی زیر ساختهای برقی سازی خودروها گفت: ما درحال نصب شارژهای این نوع خودروها در کشور هستیم و آمادگی توسعه این تجهیزات را داریم البته این شارژها تاکنون در تهران و مشهد نصب شده و سپس در دیگر شهرها اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به وجود قابلیت تامین نیاز کشور برای ساخت این تجهیزات در مپنا افزود: این کالا کاملا ایرانی است و ما با هماهنگی وزارت نیرو در هر منطقه امکان نصب آن را داریم البته طبق برنامه مشخص شده در هر استان دو دستگاه و در جادههای بین شهری نیز راه اندازی خواهد شد.رفان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در ایران، طراحی و ساخت سیستم کنترل مرکزی خودرو برقی مبتنی بر موتور انجام شده است گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده با برخی شرکتهای خودرو ساز، تولید اتوبوسهای برقی تا پایان سال و خودروهای برقی تا سال آینده به بازار عرضه میشود.وی افزود: سه مدل خودرو در این بخش ساخته شده که از جمله آن خودرو برقی بنزینی، برقی و هیبریدی برقی است.رفان اضافه کرد: این تکنولوژی به روزترین نوع تکنولوژی ساخت خودروهای برقی در جهان است
نیسان استرالیا
بازار خوبی را برای آینده پیش بینی می کند
شرکت نیسان طی دو ماه گذشته، بدترین دوران رکود خود را در 30 سال گذشته تجربه کرده است.به گزارش خبرخودرو، رئیس شرکت نیسان استرالیا اعلام کرده است که بازار خودرو، زودتر از آنچه که انتظار می رود به وضعیت عادی خود بازمی گردد.
طبق اعلام رسمی این شرکت، نیسان در طی دو ماه گذشته، به علت بحران شیوع ویروس کرونا، یکی از بدترین دوران رکود خود را پشت سر گذاشته اما با این حال این شرکت قصد دارد بهواسطه شبکه فروش خودرو به فروشندگان خود کمک کند.این شرکت اعلام کرده که چالش بعدی خودروسازان، تولید خودروهایی است که انتظار مشتریان را برآورده کند و در عین حال پاسخگوی افزایش تقاضای آن ها نیز باشد.راهکار شرکت نیسان برای رسیدن سودآوری بیشتر، کاهش هزینه های تجاری خودروهاست. نیسان همچنین می گوید توسعه مدل های جدید در دو سال آینده، باعث افزایش فروش در بازار خودرو خواهد شد.مدیران نیسان می گویند که فروش مدل های جدید خودروهای نیسان مثل شاسی بلند نیسان Juke city آن ها را از این رکود خارج می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
در نقشه راه ایران خودرو توسعه همکاری با دانشگاه ترسیم شده است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: هدف از اعمال تحریمها در صنعت خودروسازی ایران این بود که صنعت خودرو متوقف شود، اما با تلاش متخصصان داخلی این صنعت نه تنها متوقف نشده، بلکه تولید امسال نسبت به دوره مشابه 25درصد رشد داشته است.
فرشاد مقیمی ظهر دوشنبه در بازدید از پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما رویدادهایی را که در این پژوهشکده اتفاق افتاده است، دنبال می کنیم؛ به عنوان نمونه خودرو (k132) که شب گذشته با همت سازندگان داخلی برای اولین بار در کشور و بدون هیچ گونه همکاری با کارشناس خارجی طراحی و ساخته شد، رونمایی کردیم.
وی ادامه داد: تمام اقدامات در خصوص خودرو k132 را مهندسان، تکنسین ها و متخصصان داخلی انجام داده اند و با استانداردهای روز دنیا قابل رقابت است.
مدیر عامل ایران خودرو افزود: با توجه به ماموریت و وظیفه ای که بر عهده داریم، باید در بحث ارتقا، الکتریکال خودرو را دنبال کرده و پیشرفت کنیم؛ با متخصصان داخلی جلسه گذاشته و نیازمندی های خود را به آنها اعلام کردهایم.
روز گذشته نیز پیش نویس تفاهم نامه ای توسط دانشگاه علم و صنعت برای ایران خودرو ارسال شد و در حال تمرکز روی محورهای همکاری با دانشگاه با توجه به نقشه راه خود هستیم.
به گفته مقیمی، این تفاوت در اینجاست که در گذشته بخشی از خودروها به صورت سی. کی. دی (CKD) وارد کشور می شد و ما سی. کی. دی تولید می کردیم اما الان تمام خودروها توسط متخصصان داخلی تولید می شود.
مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: ما باید با برنامه و نقشه راه حرکت کنیم تا در زمانی مشخص اعلام کنیم به خودکفایی در خودروسازی رسیدهایم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
پیام مدیرعامل خودروسازی سایپا بهمناسبت روز ملی صنعت و معدن:
تعداد بازدید : 1
صنایع کشور تحریمها را ناکام گذاشتند
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پیامی فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن را تبریک گفت. متن پیام سیدجواد سلیمانی بهشرح زیر است:
صنایع کشور عزیزمان ایران، در دوسال گذشته یکی از پیچیدهترین و بیمانندترین برهههای حیات خود را تجربه کرده و در معرض شدیدترین و ظالمانهترین محدودیتها و موانع اقتصادی و سیاسی بینالمللی و داخلی قرار گرفتند. اما با وجود تمامی این مسائل که همه صاحبنظران و دستاندرکاران کمابیش از آن آگاهند، خوشبختانه در سایه تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب و برنامهریزی و تلاش دولت و راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخشهای مهم و تاثیرگذار صنعتی کشور توانستند مشکلات را مدیریت کرده و دستاندازهای گوناگون را پشت سر بگذارند.
روند حرکت صنایع کشور در حوزههای مختلف در سال گذشته با بهرهگیری از ظرفیتهای متنوع داخلی، تکیه بر قابلیتها و توانمندیهای موجود و اعتماد به نخبگان و جوانان این مرزوبوم منتج به دستیابی به رکوردها و موفقیتهای بزرگی در امر رونق تولید شد؛ قطع وابستگی به بازارهای خارجی، جبران کمبودها در عرصه کالاهای وارداتی با داخلیسازی آنها، کاهش چشمگیر ارزبری تولید در کشور و از همه مهمتر رسیدن به باور قطعی خوداتکایی و نگاه به درون از جمله آثار و نتایج اصلی حرکت تولیدی کشور در دوسال گذشته بود.
همه این دستاوردهای مادی و معنوی زمینهای را ایجاد کرده تا صنعت کشور در سال 1399 با اعتماد به نفس بالاتری به فعالیت خود ادامه دهد؛ چه آنکه اگر شیوع بیماری کرونا در ماههای اخیر نبود، رکوردهای جدیدی در مقایسه با سالهای گذشته در همین سه ماه نخستین سال تحقق مییافت؛ اما با این وجود، باز هم روند روبهرشد آمارها، در هفتههای اخیر شتابی مضاعف یافته و رسیدن به موفقیتهای جدید را دستیافتنیتر ساخته است.
در حوزه صنعت خودرو و اقدامات تولیدی گروه خودروسازی سایپا نیز، حرکتی بزرگ بهسمت رونق و شکوفایی شکل گرفت و این مجموعه در سال گذشته و علیرغم همه مشکلات و محدودیتها به موفقیتهای بزرگی در عرصه تولید دست پیدا کرد، تولید پرشتاب محصولات، تحویل مستمر خودروهای مشتریان، نوآوریها در عرصه طراحی و تولید محصولات جدید و مهمتر از همه تعمیق داخلیسازی قطعات و محصولات سایپا با تکیه بر بخشهای دانشبنیان و شرکتهای قطعهساز و صنعتگر ایرانی از جمله گامهای بزرگ سایپا در این دوران بوده است.باور قلبی همه مدیران و کارکنان گروه خودروسازی سایپا، ادامه این مسیر با گامهایی استوار و محکم تا دستیابی به اهداف بزرگی است که برای شکست کامل تحریمها و بیاثر ساختن محدودیتهای ظالمانه طراحی شده است.با تکیه بر خداوند متعال و در سایه همت و تلاش همه همکاران خود در بخش تولید، به این حرکت ادامه خواهیم داد و امیدواریم در راه شکوفایی اقتصاد کشور و قطع وابستگی به خارج، سهم خود را ایفا نماییم.اینجانب به نمایندگی از تمامی همکارانم در گروه خودروسازی سایپا فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن را تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون همه فعالان و دستاندرکاران بخش صنایع و معادن کشور را از خداوند متعال مسالت دارم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
قاضی صلواتی: افساد فیالارض از اتهامات عباس ایروانی برداشته شد
در اقدامی بی سابقه قاضی صلواتی در ابتدای جلسه خطاب به ایروانی گفت: «آقای ایروانی اتهامات شما در 5 بند در جلسات قبل قرائت شد به استناد ماده 280 قانون آیین دادرسی کیفری بند الف اتهامات شما از افساد فی الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو بصورت عمده و کلان به میزان 664 میلیون و 37 هزار و425 دلار اصلاح و تغییر پیدا میکند.». با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه بر صدور حکم بر مبنای مستندات انتظار میرود روند رسیدگی به این پرونده با تکیه بیشتری بر نظرات کارشناسی همراه شود، نه تنها دستگاه های اجرایی همچون گمرک مستنداتی برای تخلفات ایروانی ارائه نکردهاند بلکه اجازه حضور نماینده گمرک در دادگاه نیز صادر نشده است
براساس دفاعیات ایروانی و وکیلش نماینده دادستان تمام واردات شرکت گروه عظام قاچاق تلقی کرده است، حال با توجه به اینکه تمام اطلاعات و داده های واردات کالا در سازمان گمرک کشور موجود است، دادگاه می تواند تمام این اطلاعات مربوط به این شرکت را مطالبه کند و براساس آن رای دادگاه را صادر کند، چراکه در شرایط کنونی رئیس قوه قضائیه تاکید ویژه ای بر صدور رای بر مبنای مستندات دارد.
تقلیل عنوان اتهام عباس ایروانی پس از این رخ داد که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: «مبارزه با فساد باید بدون اغماض و بر اساس حق و عدل و قانون و همچنین بدون تعدی و ظلم به افراد بیگناه با قدرت ادامه یابد.» همچنین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه به تازگی با اشاره به اینکه اگر رأیی صادر شود که مستند نباشد خط قرمز ماست، گفته « ما باید بدانیم فساد کجا ایجاد شده و اگر دولت این ها را حل کند، دیگر پرونده ای تولید نمیشود. از این رو کار آفرینان بدانند که مشکل آنها در مدت کوتاه برطرف میشود آنچه که کارآفرین را مجبور به رشوه دادن میکند نظام مقابل آن است باید در جایی که امضای طلایی وجود دارد نظارت افزایش پیدا کند.»
عباس ایروانی در رد سایر اتهامات گفت ما به دلیل وجود تحریمهای ناجوانمردانه ناچار از اعمال تمهیداتی برای دور زدن تحریمها هستیم تا خطوط تولید خودروساز دچار مشکل نشود. توقع تمجید و تشکر نداریم اما انتظار نداشتیم با ایجاد سوتفاهم و علنی کردن راههای ما برای دور زدن تحریم ها موانع پیش روی ما را در این مسیر بیشتر کنند.
همچنین ایروانی در دفاعیاتش با قاطعیت اعلام کرد که: «به هیچ عنوان اتهامات وارده را قبول ندارم؛ برای بنده دو پرونده ایجاد
شد که در پرونده اول درباره واردات غیر قانونی 664 میلیون دلاری صحبت شده است و در پرونده دوم اتهام خروج ارز بدون واردات کالا آمده در صورتیکه این دو اتهام اساساً با یکدیگر در تناقض آشکار هستند.»
ایروانی در آخرین دفاعش تاکید کرد: جمع واردات مواد اولیه در گروه عظام مبلغ 664 میلیون دلار است که کاملا قانونی بوده است. این گونه که نماینده دادستان میگوید یعنی تمام واردات ما از سال 1380 تاکنون قاچاق بوده است. در صورتیکه دادستان اختلاف تنها بر سر یک محموله 120 هزار دلاری شرکت سازه پویش را به عنوان مستند جرم قاچاق ارائه داده است و آن را به کل شرکت سازه پویش و در نهایت به کل گروه عظام مرتبط دانسته است. در نتیجه تسری این موضوع به 11 شرکت دیگر وجاهت قانونی ندارد. از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران هیچگونه شکایتی در این باره وجود ندارد و به تبع آن هیچگونه تخلفی انجام نشده است.
ضرورت بررسی مستندات گمرک
همچنین وکیل ایروانی در جلسه دادگاه با انتقاد از کیفرخواست منتشر شده گفت: اتهامات منتسب به موکل اینجانب صحیح نیست و اصلاً قاچاقی صورت نگرفته است. از طرف دیگر کم اظهاری از سال 1380 تا روز تشکیل این پرونده درست نیست، زیرا قانون قاچاق سازمان یافته از سال 1392 تصویب شده و نمیتوان به موارد سالهای 1380 به بعد تا این زمان را در زمره قاچاق سازمان یافته دانست. از طرف دیگر باید مشخص شود که این کم اظهاری چگونه مطرح شده و چگونه کالاهایی که سالها از ترخیص آنها گذشته نسبت به آن کم اظهاری مطرح میشود. در واقع کالاهایی که تا سال 87 توسط گروه عظام وارد کشور شده حتی با فرض توجه به اتهام به قاچاق و کم اظهاری مشمول مرور زمان شده به همین دلیل باید فقط کالاهایی که قبل از سال 87 وارد کشور شده از سوی گمرک مورد بازبینی مجدد قرار گیرد. همچنین باید توجه داشت که سازمان یافتگی جرایم قاچاق شرایط خاص خودش را دارد و در این پرونده باید درباره تحقق و عدم تحقق قاچاق مورد بررسی قرار گیرد نه اینکه بر اساس جرم قاچاق پرونده را بررسی کرد؛ مجموعه تحت هدایت آقای ایروانی هرگز جز اقدامات سازمان یافتگی نبوده است.»
عباس ایروانی، بنیانگذار گروه قطعات خودرو عظام، پدر صنعت قطعه سازی ایران قلمداد میشود. گروه قطعات خودرو عظام مشتمل بر 12 کارخانه است که برای 4000 نفر به صورت مستقیم و برای 22000 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است. اکثر کارخانه های هلدینگ عظام تحت لایسانس معتبرترین شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو جهان بوده و سهم بسزایی در خودکفایی و ارتقا کیفی قطعات خودرویی دارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.