شماره: 1342 / ۱۳۹۸ دوم بهمن
تعداد بازدید : 1
جزئیات گازسوز کردن رایگان خودروها
حمید قاسمی ده چشمه معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، وزارت نفت این مجوز را دارد تا یک میلیون و 464 هزار خودروی باری و مسافر که در حمل و نقل عمومی فعال هستند، وام داده شود تا خودروهای مشمول این مصوبه به صورت رایگان به گازسوز تبدیل شوند. محل اعتبار این تسهیلات نیز از محل صرفه جویی و صادرات بنزین خواهد بود.
وی ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مسئول وام گیری و وام دهی به مردم خواهد بود و مردم درگیر کارهای اداری وام گرفتن نخواهند شد وفقط مردم برا تسهیل کار و نوبت گیری برای تبدیل خودروهای خود در سامانه WWW.IRNGV.IR ثبت نام کنند تا پس از تایید اطلاعات و تعیین زمان مراجعه، به صورت رایگان به گاز سوز تبدیل شود.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه بیان داشت: روند اجرایی این طرح آغاز شده و قراردادهایی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بانک ها و 14 زیر گروه اجرایی که عموما سازنده های مخازن و کیت سازان و خودروسازان هستند در حال عقد قرارداد هستیم و تا دو هفته دیگر به مرحله اجرایی خواهیم رسید.
قاسمی ده چشمه در پایان گفت: شهروندان پس از ثبت نام در سامانه WWW.IRNGV.IR و اعلام اطلاعات فردی و مالکیت خودرو، بر اساس زمان ثبت نام برای مراجعه اولویت بندی می شوند و زمان مراجعه به مراکز مجاز تبدیل به آن ها پیامک داده می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
در آستانه فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی:
رکورد تولید در ایرانخودرو شکسته شد
با همدلی زنجیره تامین و همت تمامی کارگران خطوط تولید ایران خودرو و حمایتهای وزارت صمت، این شرکت در دی ماه امسال موفق به تولید بیش از 50 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت شد که نسبت به دی ماه سال گذشته بیش از دوبرابر افزایش داشته است.
گروه صنعتی ایران خودرو در دی ماه امسال تعداد 50 هزار و 44 دستگاه خودرو تولید کرده است، تولید در دی ماه سال گذشته به تعداد 22 هزار و 913 دستگاه خودرو ثبت شده است.برهمین اساس، با همت جمعی کارکنان و زنجیره تامین ایران خودرو، از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 291 هزار و 915 دستگاه انواع خودرو سواری و وانت تولید شده است.در همین حال در روز پایانی دی ماه نیز تولید در ایران خودرو به دو هزار و 557 دستگاه رسید که این میزان تولید در شرایط تحریمی رکورد مهمی به حساب میآید. طبق آمار و اطلاعات ایران خودرو، در کنار تولید، تکمیل و تجاری سازی خودروهای کسری دار نیز ادامه داشته و در 10 ماه سال جاری تعداد 336 هزار و 440 دستگاه خودرو تجاری سازی و نزدیک به همین تعداد نیز تحویل مشتریان و وارد بازار شده است. همت و همدلی و اتحاد در زنجیره تامین ایران خودرو سبب شد تا این خودروساز بزرگ کشور بر شرایط تحمیلی تحریم چیره شده، خطوط تولید را احیا کرده و به شرایط مطلوبی برساند. رونق در خطوط تولید شرکتهای قطعه ساز و بازگشت به کار چندین هزار نیروی کار تعلیق شده در صنعت قطعهسازی نیز بخشی از دستاورد حاصل شده در ماههای اخیر است. یقینا با حمایتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان و دولتمردان از صنعت خودروی کشور که رونق آن، تولید در بیش از 60 صنعت وابسته را به همراه دارد، اهداف تولیدی در ایران خودرو محقق خواهد شد و در ماه های پایانی سال با افزایش عرضه، بازار خودرو نیز شرایط مناسب تری خواهد یافت. انتظار می رود با ادامه روند کنونی افزایش شماره گان تولید ، در سایت مرکزی و سایت های استانی ایران خودرو ، هدف امسال که تولید مکانیکی 380 هزار دستگاه و تولید تجاری 410 هزار دستگاه محقق شود.
طرح مشارکت در تولید محصول پژو 207 دستی با سقف پانوراما
گروه صنعتی ایرانخودرو طرح پیشفروش پژو 207 دستی مجهز به سقف شیشهای پانوراما را آغاز میکند.مشتریان میتوانند با مراجعه به وب سایت رسمی این گروه خودروسازی در طرح فروش مشارکت در تولید بهمنماه ایرانخودرو شرکت کنند.بر همین اساس در طرح مشارکت در تولید پژو 207 دستی با سقف پانوراما، گروه صنعتی ایرانخودرو مبلغ پیشپرداخت 47 میلیون و 500 هزار تومانی را تعیین و موعد تحویل این خودرو مردادتا شهریور سال 1400 اعلام شده است.البته برای تمام موعدهای تحویل، سود مشارکت یکسان 18درصد و سود انصراف 10درصدی در نظر گرفته شده است.همچنین این شرکت تخفیف نقدی 220 هزار تومانی برای مشتریانی که پژو 207 دستی سقف پانوراما را با موعد تحویل مرداد 1400 ثبتنام کردهاند، درنظر گرفته است.این تخفیف برای مشتریانی که موعد تحویل خودرویشان شهریور 1400 است، 450 هزار تومان لحاظ خواهد شد. ثبتنام از طریق وبسایت esale.ikco.ir امکانپذیر خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
یک رکورد دیگر در گروه خودرویی
تعداد بازدید : 0
شاخص صنعت خودرو از کانال 60 هزار واحد عبور کرد
در معاملات روز دوشنبه خودروییها طی 84هزار و 18 نوبت معاملاتی، 829میلیون سهم به ارزش 318میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت
در جریان داد و ستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی راه متفاوتی را در پیش گرفتند؛ در یکسو سایپا، صنایع ریختهگری ایران، مهندسی نصیرماشین، زامیاد، محورسازان ایرانخودرو، ریختهگری تراکتورسازی ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، سرمایهگذاری رنا، الکتریکخودرو شرق، رینگسازی مشهد، بهمندیزل، فنرسازی خاور و کمکفنر ایندامین مثبت شدند و در سوی مقابل نمادهای ایرانخودرو، پارسخودرو، گسترش سرمایهگذاری ایرانخودرو، سایپا آذین، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر، ایرکاپارت صنعت، گروه بهمن، موتورسازان تراکتورسازی ایران و سازهپویش منفی خوردند.
صعود بیشاز پیش شاخص صنعت خودرو
در معاملات روز دوشنبه خودروییها طی 84هزار و 18 نوبت معاملاتی، 829میلیون سهم به ارزش 318میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغبر 55هزارو446 میلیاردتومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز دیروز با افزایش 213واحدی در مدار 62هزار و 480واحدی قرار گرفت و رکورد جدیدی در این زمینه از خود برجای گذاشت. باتوجه به این موضوع باید گفت خودروییها همچنان میتوانند در مدار رشد قرار بگیرند و پیشروی بیشتری داشته باشند. ازسویدیگر، اگر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی خودروییها نیز عملیاتی شود، در آن صورت باید منتظر صعود بیشازپیش شاخص صنعت خودرو باشیم.
انتظار برای ادامه رشد شاخص کل
شاخص کل بورس تهران بعد از چند روز مثبت بودن و رد شدن از کانال 400هزار واحدی، روز گذشته قرمزپوش شد، بهطوریکه با کاهش 886واحدی در تراز 409هزار و 807 واحدی قرار گرفت. حال به نظر میرسد این اصلاح دیروز روند طبیعی بازار باشد و در روزهای آتی باید منتظر ادامه رشد شاخص کل بورس تهران و بهتبع آن کلیت بازار سهام باشیم و ببینیم در عمل چه اتفاقاتی روی خواهد داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مشوقی که کافی نیست؛
تعداد بازدید : 0
معافیت هیبریدها و کم مصرف ها از عـوارض و مالیات
اقبال عدهای از مردم به خودروهای کممصرف با افزیش نرخ بنزین در ماههای گذشته بیشتر شده است. اما درخصوص خودروهای هیبرید ابتدا تغییرات قیمت هیجانی بود که در ادامه به دلیل بالا بودن بهای این محصولات، تب این خودروها فروکش کرد
طبق مصوبه اخیر مجلس خودروهای هیبرید و کممصرف از پرداخت عوارض و مالیات معاف شدند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته (دوشنبه، 30 دیماه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده، ماده 30 این لایحه را که به نحوه محاسبه و شرایط اخذ مالیات و عوارض شمارهگذاری انواع وسیله نقلیه موتوری اختصاص دارد، تصویب کردند.
در این خصوص علیرضا قربانینژاد، فعال حوزه خودرو گفت: «این مصوبه میتواند به ترغیب مصرفکنندگان برای خرید خودروهای کممصرف و هیبرید بینجامد، اما باید گفت بهدلیل آنکه مبلغ مالیات و عوارض در کشور ما با قیمت خودرو در تناسب نیست، بازهم نمیتواند گرهگشای عدم استقبال مردم از خودروهای سبز و پاک شود.»
باتوجه به معافیتهای اعلامشده به نظر شما استقبال مردم نسبتبه خرید خودروهای کممصرف و هیبرید چگونه خواهد بود؟
مصوبه روز گذشته صحن علنی مجلس عوارض شهری و مالیات این نوع از خودروها را بر اساس نظر سازمان استاندارد طبقه بندی کرده است. البته اقبال عدهای از مردم به خودروهای کممصرف با افزیش نرخ بنزین در ماههای گذشته بیشتر شده است. اما درخصوص خودروهای هیبرید؛ ابتدا تغییرات قیمتها هیجانی بود که در ادامه به دلیل بالا بودن قیمت این محصولات، تب این خودروها فروکش کرد. شاید اعلام این خبر، باز هم در بازار خودروهای هیبرید بتواند رونق موقت ایجاد کند. اما برای ایجاد تمایل در مردم باید به تعرفه واردات خودروهای کممصرف توجه کرد و آن را کاهش داد.
مصوبه مجلس در خصوص معافیت مالیات خودروهای کممصرف و هیبرید بر چه اساسی به اجرا در خواهد آمد؟
طبق این مصوبه مجلس، شمارهگذاری انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت، براساس رتبه انرژی مورد تایید آنها در سازمان ملی استاندارد ایران و طبق نرخهای مندرج در فهرستی که منتشرشده مشمول مالیات و عوارض سبز است. البته ماخذ مالیات و عوارض موضوع این ماده، قیمت فروش کارخانه در مورد تولیدات داخلی و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی برای خودروهای وارداتی است.
باتوجه به آنکه اکثر خودروهای کممصرف و هیبرید تولید کشورهای خارجی هستند، آیا این مصوبه برای خودروهای کممصرف داخلی نیز تمهیداتی را در نظر گرفته است؟
در تبصره یک این مصوبه، موضوع و مأخذ مالیات و عوارض برای انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلتهای تولید داخل یا وارداتی تا پایان دیماه، توسط سازمان تعیین و برای اجرا در سال بعد اعلام میشود. مبنای این محاسبه برای وسیلهنقلیهای که بهتازگی تولید یا وارد میشوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات توسط سازمان تعیین و اعلام خواهد شد.
در صحن علنی، صحبت از صفر درنظر گرفتن تعرفه خودروها به میان آمد و در این خصوص تصمیمگیری به وزارت صمت واگذار شد. به نظر شما، آیا طبق اعلام رویه تبصره دو و سه این مصوبه، وزارتخانه صنعت در مدت زمان تعیینشده میتواند موضوع این مصوبه را محقق کند؟
همانطور که گفته شد در تبصره دو این مصوبه تصمیمگیری درباره خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلتهای برقی و تمام هیبرید-پلاگین به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت مشمول مالیات و عوارض موضوع این ماده نیست. اما درخصوص همکاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمانهای محیطزیست و استاندارد با توجه به تجربیات گذشته امیدواریم رویه تازهای طی شود. عدم همکاری میان سازمانها و وزارت صمت درگذشته نهچندان دور تیتر یک اخبار بوده و این تنها به دلیل نبود اتوماسیون واقعی در سیکل اداری دولتی این بخش به نظر میرسد.
در تبصره سه مصوبه مذکور وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده است ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، با همکاری سازمان حفاظت محیطزیست و سازمان ملی استاندارد ایران، فهرست کلیه خودروها و موتورسیکلتهای تولید داخل و وارداتی را باتوجه به رتبه انرژی که در برچسب انرژی آنها درج شده است، بهصورت برخط به سازمان اعلام و برای اطلاع عموم، منتشر کند.
چه دستورالعملی شامل مالکان خودروها و موتورسیکلتهایی میشود که فاقد برچسب انرژی استاندارد باشند؟
در تبصره چهارم مصوبه به این موضوع پرداخته شده است؛ درصورتیکه خودروها و موتورسیکلتهای موضوع این ماده فاقد برچسب انرژی موردتایید سازمان ملی استاندارد ایران باشند، مصداق وسایلنقلیه رتبه آخر (G) تلقی میشود.
شرکتهای واردکننده وسایلنقیله و تولیدکنندگان داخلی در موضوع این مصوبه چه وظایفی خواهند داشت؟
باتوجه به استمرار قانون ممنوعیت واردات خودرو برای سال آینده، این دستورالعمل قانونی به اجرا نزدیک نیست. اما بند دیگر مصوبه مجلس به این موضوع اختصاص دارد؛ اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکنندگان انواع وسایلنقلیه موضوع این ماده مکلفند اظهارنامه مربوط به مالیات، عوارض شمارهگذاری و همچنین مشخصات دقیق وسایلنقلیه فروختهشده هرماه را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به نحوی که سازمان اعلام میکند، به سازمان تسلیم کرده و مالیات و عوارض متعلق به آن را پرداخت کنند.
عدم پرداخت مذکور در مهلت مقرر، موجب جریمه غیرقابل بخشودگی به میزان 10درصد مالیات و عوارض موضوع این ماده شده و در صورت تاخیر در پرداخت آن، مشمول جریمههای موضوع ماده 40 این قانون میشود.
همچنین تبصره ششم دستورالعمل مجلس درخصوص اشخاص حقیقی واردکننده خودرو و موتورسیکلت را مکلف میکند قبل از شمارهگذاری، با مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط، مالیات و عوارض متعلق به آن را به ترتیبی که ازسوی سازمان تعیین میشود، پرداخت کنند. شمارهگذاری وسایلنقلیه متعلقبه دولت و نیروهای نظامی و انتظامی نیز مشمول این ماده است.
ضمانت اجرای صحیح دستورالعمل قوه مقننه درخصوص شمارهگذاری وسایلنقلیه وارداتی چه خواهد بود؟
در این دستورالعمل، معاونت راهنماییورانندگی نیروی انتظامی بهعنوان ناظر و مسئول اجرایی در نظر گرفته شده است. این معاونت باید قبل از شمارهگذاری وسیلهنقلیه واردشده توسط اشخاص حقیقی، گواهی پرداخت مالیات و عوارض را کنترل کرده و از شمارهگذاری وسایلنقلیهای که مالیات و عوارض آنها پرداخت نشده است، خودداری کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بهمن دیزل نشان داد اعتماد به بخش خصوصی واقعی سبب رونق تولید میگردد
استاندار قزوین در بازدید از شرکت بهمن دیزل اظهار کرد: شرکت بهمن دیزل جزء افتخارات صنعتی کشور هستند که باید حمایت ویژه از آن شود.
هدایتالله جمالیپور استاندار قزوین به همراه عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری از شرکت بهمن دیزل در شهر صنعتی البرز بازدید کرد.
استاندار قزوین با اشاره به ایجاد شهرک قطعه سازی در استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه قطعه سازی و خودروسازی از صنایع مادر و مهم کشور است که در اشتغال و تولید نقش مهمی دارند و همچنین واحدهای متعددی در این زمینه در استان قزوین فعالیت دارند، به سرعت به دنبال ایجاد شهرک قطعه سازی کشور در استان قزوین هستیم تا واحدهای تولید خودرو در این شهرک گرد هم آیند.
وی ادامه داد: ایجاد این شهرک سبب ارتباط بیشتر واحدهای تولید خودرو و قطعهسازان در استان می شود و این امر کمک می کند که ظرفیت این واحدها افزایش یابد.
جمالیپور تولید خودرو و قطعهسازی را از شاخصههای مهم تولیدی استان قزوین در حوزة صنعت دانست و اظهار کرد: اگر حمایتهای لازم وجود داشته باشد، این منطقه از کشور میتواند در آیندهای نه چندان دور به یک قطب مهم قطعهسازی در کشور تبدیل شود.
وی با تأکید بر حمایت از واحدهایی که منابع مالی آنها در استان تراکنش میشود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد مالیات و منابع مالی شرکت بهمن دیزل در استان به انجام میرسد لازم است تا این واحد تولیدی مورد حمایتهای ویژه قرار گیرد.
جمالی پور در خصوص افزایش تولید در استان قزوین گفت: امروز دغدغه ی همه ی مسئولین در این استان تولید است و به همین دلیل همه حمایت می کنند تا تولید در سطح استان رونق بیشتری گیرد و بتوانیم سطح اشتغال استان را به درجه ای مطلوب برسانیم و در این زمینه استان قزوین را به عنوان استان نمونه در کشور معرفی کنیم.
استاندار قزوین در خصوص حمایت دولت از واحدهای خصوصی بیان کرد: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی هست و تجربه به ما نشان داده است که هر چقدر مردم در اقتصاد مشارکت بیشتر و جدی تری داشته باشند، موفقیت های ما هم بیشتر است.
وی ادامه داد: تجربه اقتصاد دولتی برای کشور ما بسیار تلخ است و ما می بینیم همه ی واحد هایی که در اختیار دولت هستند یا به نوعی شبه دولت بوده اند، دچار ضرر و خسارت بار شده اند، ما باید اعتماد و تلاش کنیم که بخش خصوصی در کشور ما با سرعت بیشتری رونق گیرد و امور تولید برای رونق آن به دست خصوصی سپرده شود.به گفته استاندار قزوین، سیاست نظام و دولت همواره تأکید بر تولید بوده و همة مدیران و مسؤولان باید تلاش کنند تا ظرفیتهای دولتی بیش از گذشته در خدمت تولید و واحدهای صنعتی قرار گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
آیا در شرایط فعلی خرید خودرو منطقی است؟
این روزها باتوجه به شرایط کلی اقتصادی و اجتماعی کشور، بازار خودرو نیز با چالشهای شدیدی روبهرو است، حال در این میان این سوال برای مردم ایجاد میشود آیا خودرو گران خواهد شد یا ارزان؟
بسیاری هنوز هم نتوانسته اند شوک قیمتی اخیر را درک کنند و دل به امید کاهش قیمتها دارند و عدهای دیگر گمان میکنند آنچه گران شد، دیگر ارزان نمیشود! اما واقعیت این است قیمت خودرو در بازار و شرایط فعلی ایران با پارامترهای گوناگونی در ارتباط است که ازجملهآن ها دلایل روانی و اقتصادی مهمترین تاثیر را دارند.
با آغاز تحریمهای ظالمانه آمریکا و درپیآن جنگ اقتصادی و سیاسی، شرایط روانی ناپایداری در بازارهای کشور ایجاد شده و هر روز پیشبینیها و سیگنالهای جهانی و داخلی بر بازار مصرف کشور و ذهن مصرفکنندگان تاثیر زیادی میگذارد.
در کنار این عوامل روانی، واقعیات اقتصادی تحتتاثیر تحریمها و مشکلات داخلی باعث شد قیمتها جهش بیسابقهای را تجربه کنند. از سوی دیگر، دلالان و سرمایههای سرگردان یکباره به بازار خودرو حمله ور شدند و عاملی دیگر برای افزایش قیمت پدید آمد تا بازار خودرو کشور با یک شوک بیسابقه روبهرو شود.
سوالی که ابتدا به ذهن بسیاری خطور کرد این بود که با این قیمتها چه کسی توان خرید دارد؟ یا بازار به کدام سمت میرود؟ این بازار پر هیاهو در عمل به سمتوسوهای گوناگونی رفت که البته بیثباتی آن برای عده کمی پرمنفعت و برای بسیاری پرضرر بود.با این حال بهدلیل سیگنالها و وضع قوانین، بازار گاهی به سمت رکود مطلق و گاهی رونق نسبی حرکت کرد تا بتواند خود را از مرگ نجات دهد.
البته مشکلات با گذشت زمان افزایش مییابد، ازیکسو افزایش فشارهای جهانی، سرازیر شدن پولهای سرگردان به بازار و از سوی دیگر رشد هزینههای تولید و حملونقل و جهش یکباره ارز نیمایی نشان از این دارد بازار خودرو بهسمت کاهش قیمتها حرکت نخواهد کرد. اما آنچه دوباره تصمیمگیری را برای خریداران دشوار میکند، شرایط اقتصادی پیشرو است که بسیاری را به خرید تشویق و برخی را نیز از خرید منصرف میکند.با این حال بازار از هماکنون سیگنالهایی را مبنیبر افزایش قیمتها ارسال میکند، بهعنوانمثال خودروسازان مدام اعلام میکنند بهدنبال رشد هزینهها بهدلیل افزایش نرخ دلار و بالارفتن هزینههای داخلی و بیرونی، شرایط موجود آنها را در فشار بیسابقهای قرار داده است و دراین شرایط تنها راه بقای آنها افزایش قیمتهاست.
بنابراین شاید در آینده نهچندان دور باتوجه به فشارهای جهانی، مشکلات داخلی صنعت و بازار شب عید در کنار سیگنالهای مختلف، مشتریان بهسمت بازار هجوم بیاورند، آنهم برای خودروهایی که موجود هستند، براین اساس، تحویل کوتاهمدت دارند و دارای تسهیلات ویژه فروش هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.