شماره: 1342 / ۱۳۹۸ دوم بهمن
تعداد بازدید : 0
اخبار
در هشت ماه ابتدای سالجاری :
یک هزار و 200 بنگاه اقتصادی از بانک ملی ایران وام گرفتند
در هشت ماه ابتدای امسال بیش از یک هزار و 200 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط از بانک ملی ایران تسهیلات دریافت کردند.بانک ملی ایران، با هدف حمایت از بازار کسب و کار بنگاه های اقتصادی کشور، بالغ بر 16 هزار و 703 میلیارد ریال تسهیلات در 439 فقره از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.همچنین بانک ملی ایران تعداد یک هزار و 288 فقره تسهیلات به مبلغ بیش از شش هزار و 427 میلیارد ریال طی هشت ماه ابتدای سال جاری در برنامه اشتغال فراگیر از آغاز سال 97 تاکنون پرداخت کرده است.در مدت مذکور همچنین بانک ملی ایران تعداد 28 فقره تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی خود به ارزش 10 هزار و 443 میلیارد ریال در حوزه های انتقال برق، احداث نیروگاه برق، خدمات بانکرینگ، صنایع نساجی، احداث مجتمع خدماتی و درمانی، احداث پارک آبی، تولید الیاف، تولید و پخش دارو و تولید مکمل های دارویی و... مصوب کرده است.
بانک کشاورزی به 70 درصد از تعهدات سپرده ای دست یافت
بانک کشاورزی از ابتدای سال 1398 تا پایان دی ماه 70 درصد از برنامه تعهدی 200 هزار میلیارد ریالی سپرده های مردمی را محقق و نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، توفیق 70 درصدی این بانک در حوزه تجهیز منابع و رسیدن به رقم 1052 هزار میلیارد ریال، گامی بلند در راستای تامین مالی بخش کشاورزی و حمایت هرچه بیشتر و قدرتمند تر از رونق تولید در این بخش و تامین امنیت غذایی کشور است.این گزارش می افزاید: تحقق 70 درصدی تعهدات جذب سپرده های مردمی توسط بانک کشاورزی ، رشد 24 درصدی آن نسبت به سال گذشته و عبور از مرز هزار هزار میلیارد ریال ، در شرایطی صورت گرفته است که 44 درصد از پرتفوی سپرده ای این بانک متعلق به سپرده های ارزان قیمت است و این دستاورد به معنای توان بیشتر بانک برای پرداخت تسهیلات و حمایت از شکوفایی اقتصادی کشور است.شایان ذکر است چنین ترکیب سپرده ای نشان دهنده اعتماد و انتخاب مشتریان بانک کشاورزی برای سپرده گذاری در این بانک، موفقیت بانک کشاورزی در ارائه خدمات نوین بانکی، سلامت اداری و اهتمام کارکنان به جلب رضایتمندی مشتریان است .
شهردار همدان:
ارتقای سطح فرهنگی جامعه با مشارکت بانک شهر در برگزاری نمایشگاه های کتاب
شهردار همدان با بیان این که فرهنگ، بستر اصلی توسعه و عمران کشورهاست، گفت: بانک شهر با مشارکت در برگزاری نمایشگاه های کتاب، در این عرصه ورود جدی و تاثیر گذاری داشته که قابل قدردانی است.به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی، عباس صوفی با بیان این مطلب گفت: شهرداری همدان در کنار توجه به موضوعات عمرانی و خدماتی، به موضوعات و مباحث فرهنگی نیز توجه دارد که از جمله آن، مشارکت در برگزاری نمایشگاه کتاب همدان است.شهردار همدان افزود: ورود بانک شهر به موضوعات فرهنگی نظیر نمایشگاه کتاب یک اقدام شایسته و در خور توجه است و باید از ظرفیت های بالای این بانک در ارایه خدمات نوین و الکترونیکی به علاقمندان کتاب و کتاب خوانی به نحو شایسته استفاده کرد.وی با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتاب خوانی تصریح کرد: فرهنگ، بستر اصلی توسعه و آبادانی کشورهاست و این موضوع در اولویت امور قرار دارد و در کشور ما نیز باید به این مقوله مهم بیش از پیش توجه شود و از تمامی ظرفیت های موجود در جهت رشد فرهنگی جامعه بهره برد که خوشبختانه بانک شهر در این عرصه ورود جدی، اثرگذار و هدفمندی داشته است.صوفی خاطر نشان کرد: حضور پررنگ عوامل و کارکنان بانک شهر در نمایشگاه های کتاب ، نشان دهنده توجه و دغدغه مدیران این بانک به مباحث فرهنگی است که بسیار ارزشمند و ماندگار است و مدیریت شهری همدان از اقدام قابل تحسین این بانک حمایت می کند.
پازارگاد رتبه اول در شرکتهای خدمات عمومی، رفاهی و گردشگری شد
شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد مقام نخست را در بین 500 شرکت برتر کشور در بخش شرکتهای گروه خدمات، رفاهی و گردشگری کسب کرد.بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد طی مراسمی که از سوی سازمان مدیریت صنعتی و با حضور مقامات صنعتی و اقتصادی کشور و اصحاب رسانه در محل مرکز همایشهای سازمان صدا و سیما برگزار شد، شرکتهای برتر صنعتی کشور در بخشهای مختلف معرفی شدند.بر پایه این گزارش همه ساله گروه کارشناسان سازمان مدیریت صنعتی کشور طی بررسی عملکرد 500 شرکت برتر صنعتی کشور، طی فرایند رتبهبندیِ IMI-100، شرکتهای برگزیده را در 31 زیرگروه و بخش مختلف معرفی میکنند. در بیست و دومین برنامه از این مجموعه که در روز یکشنبه 29 دی ماه انجام شد، شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد در بخش فروش و درآمد به عنوان شرکت برتر (رتبه اول) در میان شرکتهای خدمات، رفاهی و گردشگری کشور معرفی شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیرعامل بیمه دی عضو کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران شد
محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی به عنوان عضو کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران انتخاب شد.اعضای شورای عمومی سندیکای بیمه گران، محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی، نظرعلی صلاحی نژاد مدیرعامل بیمه ملت، داریوش محمدی مدیرعامل بیمه میهن، علی اکبر اکرامی مدیرعامل بیمه امید و سیدرسول تاجدار از مدیران باسابقه صنعت بیمه را به عنوان اعضای کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران انتخاب کردند.همچنین در رای گیری میان اعضای این کمیسیون، سید رسول تاجدار به عنوان رییس و علی کرمی به عنوان دبیر کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران انتخاب شدند.براساس بند 8 ماده 10 اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران تعیین کمیسیونهای لازم برای سندیکا و انتخاب اعضا آنها بر عهده شورای عمومی است و این شورا نیز با موافقت اعضا مصوب کرده که 4 کمیسیون فنی، مالی، فناوری اطلاعات و حقوقی در سندیکای بیمه گران ایران تشکیل شود.
مدیرعامل بیمه میهن
عضو کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران شد
محمدی مدیرعامل بیمه میهن به عنوان عضو کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران انتخاب شد.اعضای شورای عمومی سندیکای بیمه گران داریوش محمدی مدیرعامل بیمه میهن، محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی، نظرعلی صلاحی نژاد مدیرعامل بیمه ملت، علی اکبر اکرامی مدیرعامل بیمه امید و سیدرسول تاجدار از مدیران باسابقه صنعت بیمه را به عنوان اعضای کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران انتخاب کردند.همچنین در رای گیری میان اعضای این کمیسیون، سید رسول تاجدار به عنوان رییس و علی کرمی به عنوان دبیر کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران انتخاب شدند.براساس بند 8 ماده 10 اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران تعیین کمیسیونهای لازم برای سندیکا و انتخاب اعضاء آنها بر عهده شورای عمومی است و این شورا نیز با موافقت اعضا مصوب کرده که 4 کمیسیون فنی، مالی، فناوری اطلاعات و حقوقی در سندیکای بیمه گران ایران تشکیل شود.
مدیرعامل بیمه سرمد، عضو کمیسیون فناوری اطلاعات سندیکای بیمه گران شد
مهدی مهدوی مدیرعامل بیمه سرمد، عضو کمیسیون فناوری اطلاعات سندیکای بیمه گران شد.به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، اعضای شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سیدمجید بختیاری مدیرعامل بیمه رازی، احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان، جلال سلطانی مدیرعامل بیمه حافظ و مهدی نوروزی مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه را به عنوان دیگر اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات این سندیکا انتخاب کردند.همچنین در رای گیری انجام شده میان اعضای این کمیسیون، سیدمجید بختیاری به عنوان رییس و حسین اولیا به عنوان دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات سندیکای بیمه گران ایران انتخاب شدند.براساس بند 8 ماده 10 اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران تعیین کمیسیونهای لازم برای سندیکا و انتخاب اعضاء آنها بر عهده شورای عمومی است و این شورا نیز با موافقت اعضا مصوب کرده که 4 کمیسیون فنی، مالی، فناوری اطلاعات و حقوقی در سندیکای بیمه گران ایران تشکیل شود.
نسبت به دوره گذشته؛
«وشهر» زیان خود را کاهش داد
بانک شهر با سرمایه 15 هزار و 572 میلیارد و 841 میلیون ریال، صورت های مالی 12 ماهه دوره مالی منتهی به 29 اسفند 1397 را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.بانک شهر در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 1397، به ازای هر سهم خود یک هزار و 860 ریال زیان شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، کاهش 27 درصدی در زیان مشاهده میشود. این شرکت طی دوره 12 ماهه به اسفند 96، زیان هر سهم را 2 هزار و 548 ریال اعلام کرده بود.بانک شهر با سرمایه 15 هزار و 572 میلیارد و 841 میلیون ریال، صورت های مالی 12 ماهه دوره مالی منتهی به 29 اسفند 1397 را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.بانک شهر در دوره یاد شده، مبلغ 28 هزار و 969 میلیارد و 616 میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و 860 ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش 27 درصدی در شناسایی زیان داشته است.با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ 112 هزار و 935 میلیارد و 579 میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.«وشهر» در دوره 12 ماهه سال مالی منتهی به اسفند 96، به صورت حسابرسی شده، مبلغ 39 هزار و 680 میلیارد و 239 میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین ترتیب مبلغ 2 هزار و 548 ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.همچنین بر اساس این گزارش، بانک شهر در صورت های مالی تلفیقی دوره 12 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1397، زیان هر سهم را با 31 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، یک هزار و 799 ریال و زیان خالص را 28 هزار و 273 میلیارد و 105 میلیون ریال اعلام کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:
تعداد بازدید : 0
حمایت از صادرات محصولات کشاورزی در برنامه های اگزیم بانک ایران
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در همایش توسعه کشاورزی تجاری گفت :یکی از حوزه های مهم در بخش صادرات غیرنفتی کشور در شرایط کاهش درآمدهای نفتی، تولید و صادرات محصولات کشاورزی است که بانک توسعه صادرات تمرکز را بر تامین مالی این حوزه دارای مزیت افزایش داده است.
دکتر علی صالح آبادی که در همایش توسعه کشاورزی تجاری سخن می گفت، افزود: این بانک در سال 97، تامین مالی بالغ بر 8000 میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی داشته که این تسهیلات تا پایان آذر ماه سال جاری، 9000 میلیارد ریال افزایش داشته و مانده تسهیلات ما نیز در این بخش 15 هزار میلیارد ریال است.
وی به مزیت محصولات کشاورزی در جذب بازار کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های محوری ما در بخش کشاورزی به ویژه برای محصولات دارای ظرفیت های صادراتی، تداوم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به این دست محصولات است که از محل منابع تلفیقی متشکل از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک با نرخ میانگین 14.5 درصد تامین می شود.
دکتر صالح آبادی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران به منظور کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان، در سال 98، اقدام به تجهیز بالغ بر دوهزار میلیارد ریال منابع از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک نموده که به مجموعه های دانش بنیان صادراتی تخصیص خواهد یافت.
وی یادآور شد : در همین زمینه تفاهم نامه ای بین بانک توسعه صادرات و ستاد نانو به امضا رسیده است که طی آن، ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان صادراتی را شناسایی و به بانک معرفی می کنند تا فرایند اعطای تسهیلات مربوطه به این شرکت ها انجام شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات عمده ترین مشکل صادرات محصولات کشاورزی را خلاء رقابت عنوان کرد و گفت: در این حوزه ضروری است که تولید، تولیدی رقابتی و صادرات محور باشد؛ به این معنا که به لحاظ کیفیت، قیمت و رعایت استانداردهای بسته بندی قابل رقابت با رقبای خود باشد. لذا آموزش در این میان، نقش تاثیر گذار و حتی سرنوشت ساز ایفا می کند.
دکتر صالح آبادی تولید پایدار را یکی از رمزهای موفقیت صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: کشور مقصد صادراتی توقع دارد در فواصل زمانی مشخص صادرات تداوم داشته و متوقف نشود؛ قطعا حفظ این راهبرد در کنار بازاریابی، منجر به حفظ بازار صادراتی خواهد شد.
وی بیان داشت: خوشبختانه محصولات دارای ظرفیت خوبی مانند، پسته، زعفران، خرما، کشمش و سایر محصولات باغی و صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی داریم که به عنوان حلقه های تکمیلی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از سوی بانک توسعه صادرات تامین مالی می شوند.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، این همایش با هدف تبیین برنامه های نهادهای دخیل در توسعه کشاورزی کشور با حضور مهندس «عباس کشاورز» سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، مهندس «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق ایران، دکتر علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات وجمعی از مقامات، سفراء و فعالان بخش کشاورزی، در اتاق ایران برگزار شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
با ظرفیتی معادل 360 هزار بشکه در روز :
تولیدکننده 60 درصدی بنزین مشتری بانک توسعه تعاون شد
شرکت نفت خلیجفارس به جمع مشتریان بانک توسعه تعاون پیوست.شرکت نفت خلیجفارس مدرنترین پالایشگاه خاورمیانه و تولیدکننده 60 درصدی بنزین کشور و با ظرفیتی معادل 360 هزار بشکه در روز، به جمع مشتریان بانک توسعه تعاون پیوست.گفتنی است یکی از رسالتهای اصلی بانک توسعه تعاون فراهم نمودن شرایط لازم برای کمک به ایجاد، توسعه و حفظ اشتغال از یکسو و کمک به رونق بخشی تولید و حمایت از بخشهای مختلف اقتصادی درزمینه تولید و صنعتگران کشور میباشد که در همین راستا و بهمنظور امکان تعامل و همکاری بیشتر و بهتر جلسهای با حضور مسئولین بانک و شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیجفارس برگزار شد.
قابلذکر است شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیجفارس بهعنوان نخستین پالایشگاه طراحیشده بر اساس خوراک میعانات گازی و بهعنوان اصلیترین تأمینکننده سبد سوخت کشور و بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان علاوه بر توجه به مسئولیت اجتماعی خود در قبال جوامع محلی، با تأمین قطعات، خدمات و نیروی انسانی متخصص خود توانسته است با استفاده از ظرفیتهای داخلی سبب اشتغالزایی 3700 نفر گردد که بانک توسعه تعاون نیز بهعنوان بانک توسعهای و تخصصی با رویکرد و کارکرد اقتصادی و اجتماعی خود، حمایت از رونق تولید و حمایت از اشتغال را بهعنوان یک سرفصل جدی در دستور کار و فعالیت خود قرار داده و در همین چارچوب در فاز اول همکاری و حمایت از شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیجفارس اقدام به تصویب جهت صدور ضمانتنامه 400 میلیارد ریال نموده که این رقم تا میزان 2000 میلیارد ریال قابلافزایش خواهد بود.گفتنی است عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون که بهاتفاق تنی چند از مدیران این بانک به بندرعباس سفرکرده بود نتایج حاصل از این سفر و جلسه مشترک با مسئولین و مدیران تعدادی از شرکتهای بزرگ و فعال بندرعباس ازجمله شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیجفارس را برقراری ارتباط و باب تعامل و همکاری موثر با این مجموعههای بزرگ و سایر شرکتهای فعال در مناطق مختلف کشور که با استفاده از ظرفیتهای آمایشی و پتانسیل و موقعیتهای خاص فعالیت میکنند قلمداد کرد و دراینباره افزود: تلاش در راستای همافزایی با استفاده از ظرفیتهای مختلف موجود و متعاقب آن افزایش ظرفیتها کمک به تکمیل چرخه خلق ارزش از تأمین، تولید، توزیع تا مصرف خواهد شد و این امر میتواند درراستای تحقق اهداف عالی و کمک به اجرای تکالیف و مأموریتهای تعیینشده برای بانک مثمر واقع شود.
دکترغلامرضا سلیمانی در سومین گردهمایی شورای هماهنگی استان های صنعت بیمه:
محصولات و خدمات بیمه ای نباید جزو کالاهای لوکس محسوب شود
مسائل اخلاقی و حرفه ای در صنعت بیمه صرفا با افزایش نرخ جرایم قابل رفع نیست و باید کاری کنیم که هزینه های معنوی تخلفات بیمه ای نیز افزایش یابد.به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی که در سومین گردهمایی شورای هماهنگی استان ها سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: تمامی مفاد منشور اخلاقی در صنعت بیمه باید به درستی اجرا شود و مسئولان ارشد شرکت های بیمه ای بر این امر نظارت کافی داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی، توسعه صنعت بیمه را در گرو تعامل مجموعه بیمه با مسئولان دستگاههای دیگر اعلام کرد و گفت: اعضای شورای هماهنگی میتوانند با برپایی نشست های هم اندیشی، ایراد سخنرانی و ملاقات با مسئولان و شخصیت های اثرگذار استانها در توسعه فرهنگ بیمه مشارکت جدیتری داشته باشند.
سلیمانی تشکیل هیات رئیسه سندیکای بیمه گران ایران را گامی مثبت در راستای نهادینه سازی فعالیت های این نهاد صنفی توصیف و بر توانمندسازی هر چه بیشتر این مجموعه، تاکید کرد.
رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از عملکرد درخشان شورای هماهنگی استان ها در حادثه سیل اخیر اعلام کرد: باید از فرصت های اینچنینی استفاده کنیم و خدمات صنعت بیمه را به صورت عملی به مردم نشان دهیم تا موضوع نگاه لوکس برخی در جامعه به محصولات و خدمات بیمه ای اصلاح شود.
وی نمایندگان شرکتهای بیمه و فعالان شبکه فروش را نیروهای خط مقدم صنعت بیمه ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر اظهارنظرها و مطالبات صنعت بیمه در فضای کارشناسانه مطرح شود تاثیر بیشتری در بین مسئولان و دیگر آحاد جامعه خواهد گذاشت.
رییس شورای عالی بیمه با تشریح وظایف و ماموریت های شورای هماهنگی استان های صنعت بیمه، نسبت به ضرورت افزایش سطح مدیریتی شوراها اشاره کرد و گفت:این شوراها در کنار نقش انسجام بخشی بین شرکت های بیمه در استان ها، وظیفه بستر سازی فرهنگی و همچنین معرفی محصولات و دستاوردهای بیمه ای کشور را نیز برعهده دارند.وی از اعضای این شوراها خواست تا با تکیه بر اشراف اطلاعاتی و توان فنی خود مطالبات بیمه ای در استان ها را به ستادهای مرکزی شرکت های بیمه منتقل کنند.
دکتر سلیمانی با ابراز خرسندی از عملکرد شایسته سندیکای بیمه گران ایران به اهمیت تعامل تنگاتنگ تمامی نهادهای بیمه ای در کشور تاکید کرد و افزود: ارتباط نهاد ناظر و فعالان صنعت بیمه با استان ها یک ضرورت است که حلقه واسط آن را شورای هماهنگی استانهای صنعت بیمه تشکیل می دهند.
رییس شورای عالی بیمه از تلاش های نهاد ناظر صنعت بیمه برای حذف مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده در رشته های بیمه زندگی و همچنین درمان در کمیسیون تلفیق مجلسگام بزرگی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور محسوب می شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن موارد توسعه صنعت بیمه در کشور تصریح کرد: مدیران و کارشناسان صنعت بیمه باید با تحلیل موانع توسعه، مشکلات را برطرف کنند و راهکارهای مناسب ارائه دهند.رییس کل بیمه مرکزی، زیاندهی برخی از رشته های بیمه ای نظیر درمان و شخص ثالث را از جمله این موانع دانست و خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید به گونهای برنامهریزی کند که ضریب خسارت در رشته های شخص ثالث و درمان از حق بیمه دریافتی بالاتر نرود.گفتنی است در پایان این گردهمایی لوح تقدیر و جوایز منتخبان سومین گردهمایی اعضای شوراهای هماهنگی صنعت بیمه توسط رییس کل بیمه مرکزی و اعضای هیئت عامل و همچنین دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران اهدا شد.
صف تقاضای تسهیلات بازسازی در برخی استان های سیل زده به صفر رسید
شعب بانک مسکن در راستای پشتیبانی از حادثه دیدگان سیل های نوروز امسال، در پنج استان لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و خراسان شمالی، بیشترین حجم تسهیلات بازسازی را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- پس از وقوع سیل گسترده ابتدای سال جاری و وارد شدن خسارات و آسیب های جدی به هموطنان ساکن 21 استان کشور، شعب بانک مسکن پس از دریافت اعتبارات ابلاغی، پرونده های معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی را مورد بررسی قرار داد و روند تسهیلات دهی به متقاضیان یکی از سه نوع تسهیلات پیش بینی شده شامل بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری، تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و همچنین گذران امور معیشتی و خرید لوازم خانگی را آغاز کردند.
اکنون پس از گذشت حدود 10 ماه از این حادثه، شعب بانک مسکن در 21 استان آسیب دیده مجموعا 32 هزار و 656 فقره تسهیلات( در قالب دو عقد قرض الحسنه و سایر عقود) را به متقاضیان معرفی شده پرداخت کرده است.بررسی جزئیات کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن به هموطنان آسیب دیده در جریان سیل نشان می دهد: از میان 21 استان، تا تاریخ 12 دی ماه سال جاری، پنج استان شامل لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و خراسان شمالی بیشترین میزان تسهیلات پرداختی به لحاظ تعداد و ارزش ریالی به متقاضیان خود را پرداخت کرده اند.اطلاعات ارائه شده از سوی شعب بانک مسکن در این استان ها حاکی از آن است که تا تاریخ مذکور، در استان لرستان 8 هزار و 707 متقاضی موفق به اخذ تسهیلات از شعب بانک مسکن شده اند. ارزش ریالی تسهیلات ارائه شده به این متقاضیان نیز معادل 173 میلیارد و 357 میلیون و 100 هزار تومان بوده است.
همچنین در استان گلستان حجم تسهیلات پرداختی معادل 5 هزار و 257 فقره در هر سه بخش بازسازی واحدهای مسکونی، تعمیر واحدهای مسکونی و همچنین گذران امور معیشتی بوده است. ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده در این استان تاتاریخ 12/10/98معادل 96 میلیارد و 157 میلیون تومان محاسبه شده است.
استان خوزستان نیز به لحاظ تعداد پرونده های تسهیلاتی پرداخت شده سومین رتبه را در میان استان های آُسیب دیده از آن خود کرده است. به طوری که تا تاریخ 12 دی ماه امسال، 4 هزار و 784 فقره تسهیلات به سیل زدگان به ارزش 81 میلیارد و345 میلیون تومان پرداخت شده است.
استان های همدان و خراسان شمالی نیز دو استان دیگر پیشرو در میزان تسهیلات پرداخت شده به سیل زدگان بوده اند.
آنطور که کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن در این حوزه نشان می دهد: تعداد زیادی از استان های آسیب دیده توانسته اند تاکنون به تمامی تقاضاهای اخذ تسهیلات پاسخ دهند و صف در انتظار اخذ تسهیلات بازسازی را به صفر برسانند.
مدیرعامل بانک دی:
تخصص گرایی در نقش های سازمانی یک ضرورت است
مدیرعامل بانک دی در اولین بازدید از واحدهای ستادی، تخصص گرایی و بکارگیری بهینه کارکنان در نقشهای سازمانی را ضروری دانست.به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، دکتر برات کریمی در جریان این بازدید که با هدف آشنایی بیشتر و تعامل مستقیم با کارکنان معاونت امور بین الملل ، اداره کل طرح و توسعه و اداره کل حقوقی انجام شد، ضمن کسب اطلاع از ساختار و وضعیت عملکرد هر حوزه، بازنگری در شرح وظایف و فرآیند فعالیت ها را پیشزمینه دستیابی به اهداف سازمان برشمرد. بر اساس این گزارش، کریمی در بازدید از معاونت امور بین الملل با بیان این که توسعه روابط کارگزاری، شاهرگ اساسی و حیاتی برای رشد و توسعه تجارت خارجی کشور است، گفت: بدون برقراری تعامل و روابط بانکی مطمین و سریع، امکان رشد تجارت خارجی کشور فراهم نخواهد شد و باید با اتخاذ رویکردی جدید این حوزه تاثیرگذار را پویاتر کرد.مدیرعامل بانک دی با حضور در اداره کل طرح و توسعه ضمن دیدار و گفت و گو با مدیران و کارشناسان این واحد، نقش ادراه کل طرح و توسعه را در تدوین فرآیندهای سطوح مختلف ، تعیین استراتژی ها و اهداف کلان و برنامهریزی ها و تحلیل های آماری برای ترسیم چشم انداز بانک بسیار حایز اهمیت دانست.وی همچنین دسترسی به آمار دقیق را پیش نیاز و ضرورت برنامه ریزی موفق عنوان کرد و به تجمیع آمارهای سازمان در اداره آمار، برنامه ریزی و مطالعات اقتصادی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن واحدها در ارائه آمار تاکید کرد.
بانک کشاورزی برگزار می کند:
جشنواره « فین تک فارم» با محوریت نوآوری در فناوریهای مالی و بانکی
بانک کشاورزی دومین جشنواره FintechFarm با محوریت نوآوری در فناوریهای مالی و بانکی (فینتک)، با رویکرد ارائه راه کارهای خلق ارزش در اقتصاد کشاورزی را روزهای 29 و 30 بهمن ماه برگزار می کند.به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، این رویداد با حضور جمعی از فعالان حوزه فینتک و اکوسیستم کارآفرینی کشور، استارتآپها و کسب و کارهای نوآور و با هدف حمایت از محصولات و ایدههای نوآورانه در راستای تجاریسازی و تولید محصول متناسب با شرایط روز کشور برگزار میشود تا علاوه بر تلاش برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و به کارگیری و فعالسازی ظرفیت های نهفته در کشور، زمینه ساز تقویت و حمایت از تولید داخلی و اقتصاد ملی شود.بر اساس این گزارش، صاحبان ایده و محصولات فناورانه در حوزه فینتک در جشنواره FintechFarm با یکدیگر به رقابت میپردازند و در پایان طرحهای برتر خدمات و محصولات خود را در نمایشگاهی که به همین منظور در بانک کشاورزی برگزار میشود، ارائه خواهند داد. همچنین طرحهای برتر از جوایز نقدی و مزایای ویژه برای تعامل با بانک کشاورزی و اکوسیستم کارآفرینی کشور بهرهمند خواهند شد.این گزارش می افزاید: این رویداد با اولویت خلق ارزش در بخش کشاورزی، در محورهای پرداخت Paytech، قرض دهی lendtech ، تامین مالی جمعی crowdfunding ، مدیریت سرمایه wealthtech ، رمز ارزها cryptocurrency و بلاک چین blockchain در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار خواهد شد.
رونمایی از سامانه خدمات برخط بیمه کوثر
سامانه خدمات برخط بیمه کوثر به منظور تسهیل در ارایه خدمات به ذینفعان و آحاد جامعه در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه کوثر، در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با حضور مدیرعامل و جانشین ساتا، رییس پژوهشکده بیمه، مدیرعامل بیمه کوثر و جمعی از مسئولان و مدیران صنعت بیمه کشور، از این سامانه رونمایی شد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه کوثر در توضیح کارکرد این سامانه گفت: سامانه خدمات برخط بیمه کوثر هماکنون پنج پوشش بیمهای را عرضه و تا پایان امسال نیز 30 نوع پوشش بیمهای را به متقاضیان و مشتریان بیمه کوثر عرضه میکند.
محمدرضا مومنی با اشاره به اینکه هماکنون بیمهنامههای شخصثالث اتومبیل، بدنه اتومبیل، آتشسوزی، حوادث و درمان مسافرتی بیمه کوثر توسط این سامانه عرضه میشود، افزود: این سامانه برای تسهیل در ارایه خدمات به مشتریان بیمه کوثر راهاندازی شده است و در مراحل بعدی نیز امکان پرداخت خسارت به بیمهگذاران فراهم خواهد شد.
وی در توضیح روال پرداخت خسارت در سامانه خدمات برخط بیمه کوثر گفت: پرداختها با توجه به نوع خسارت متفاوت خواهد بود، در واقع با اعلام حادثه و بارگذاری مدارک توسط زیاندیده و ارجاع مدارک به کارشناسان بیمه کوثر، مدارک ارسال شده بررسی، تایید و خسارت پرداخت میشود.
مومنی افزود: قابلیت دیگر این سامانه، ارایه کد و حساب کاربری به تکتک فعالان شبکه فروش شرکت است و آنها میتوانند از طریق حساب کاربری خود با مشتریانشان در ارتباط باشند و مانند گذشته انواع خدمات بیمهای را عرضه کنند.
وی در ادامه به بیان دیگر مزایای سامانه خدمات برخط بیمه کوثر پرداخت و گفت: در این سامانه امکان مشاوره برای بیمهگذاران نیز فراهم است، ضمن اینکه زیرساخت مناسبی برای شرکای شرکت ایجاد شده است تا بتوانند فرایندها را ببینند و از خدمات آن بهرهمند شوند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه کوثر با تاکید بر اینکه رویکرد بیمه کوثر در سالهای گذشته ارایه خدمات برخط و غیرحضوری به بیمهگذاران بوده است، افزود: شرکت بیمه کوثر همواره در ارایه خدمات الکترونیک جزو اولینها بوده است و با ارایه سامانههایی همچون داشبورد، CRM و ارتباط با مشتریان، سامانه مدیریت مناقصات و به بهرهبرداری رساندن استارتآپ مرکوری که 25 هزار کاربر دارد، توانسته است در رتبهبندیهای اعلامشده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رتبه اول خلاقیت و نواوری و رتبه دوم را در حوزه ارایه خدمات الکترونیک به دست آورد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.