شماره: 1276 / ۱۳۹۸ بيست و چهارم مهر
تعداد بازدید : 0
فراخوان دایملر برای همه خودروهای دیزلی!
شرکت خودروسازی دایملر آلمان تقریبا تمامی خودروهای دیزلی تولید شده خود را فراخوان داد.دایملر آلمان، شرکت مادر مرسدس بنز، با انتشار یک فراخوان جدید از تمامی دارندگان و صاحبان خودروهای دیزلی درخواست کرده است که هرچه سریعتر به مراکز و نمایندگی های مجاز این خودروساز مراجعه کنند تا در صورت وجود نرم افزارهای غیرقانونی مدیریت و کنترل آلودگی هوا آن را لغو نصب کنند.بر اساس گزارش وب سایت Carscoops، سازمان تنظیم مقررات و رگولاتوری ترافیک جاده ای در آلمان (KBA) اخیرا به شرکت دایملر اخطار داده که بسیاری از خودروهای دیزلی آن از جمله ونهای دیزلی تولید شده توسط این خودروساز آلمانی احتمالا به یک نرمافزار مدیریت و کنترل نمایش میزان انتشار گازهای آلاینده مجهزند و باید هرچه سریعتر به مراکز مورد تایید آنها مراجعه کرده تا بعد از بررسی و چکاپهای موردنیاز، صحت ماجرا تایید و اثبات شود.
بعد از این اخطار، دایملر با انتشار بیانیهای عمومی اعلام کرد که تمامی دارندگان ونهای اسپرینتر که از سال ۲۰۱۶ تاکنون به مرحله تولید رسیدهاند، باید به مراکز موردنظر این شرکت مراجعه کنند.گفته میشود که ۲۶۰ هزار ون اسپرینتر دایملر شامل این فراخوان خواهند شد تا از لحاظ میزان انتشار آلاینده ها به هوا بررسی شوند.ماه گذشته بود که دایملر تحت تاثیر عدم رعایت قوانین و مقررات سخت گیرانه آلایندگی برای خودروهای دیزلی با یک جریمه ۸۷۰ میلیون یورویی مواجه شد. بسیاری از مسئولان و مقامات دولت آلمان بر این باورند که این برند مشهور و بزرگ آلمانی حدود ۶۴۸ هزار دستگاه خودرو که با استانداردهای آلایندگی همخوانی و مطابقت نداشته، را به فروش رسانده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:
آخرین جزئیات از توقف تولید ۲ خودرو
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: قطعا در جلسه شورای عالی استاندارد یک یا دو خودرو برنامهای برای توقف تولید دریافت میکنند. نیره پیروزبخت اظهار کرد: «اگر کالایی استاندارد نداشته باشد اصلا نباید استفاده شود؛ لذا در زمانیکه بحران اقتصادی وجود ندارد نیز نباید استاندارد فراموش شود.»وی ضمن تفاوت قائل شدن بین استاندارد، کیفیت و کالای رقابت پذیر گفت: «وقتی استاندارد رعایت می شود، کیفیت را نیز به همراه دارد؛ بنابراین مرغوبیت و نوآوری و سرعت رسیدن بدست مشتری موجب اختلاف قیمت خواهد بود.»پیروزبخت رقابت پذیری را فراتر از این تعاریف دانست و افزود: «استاندارد در هر گونه فضای اقتصادی باید رعایت شود و پذیرفته شده نیست که واحدهای تولیدی قادر به رعایت استاندارد نباشند.» رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: «در شورای عالی استاندارد تصویب کردیم که اگر اطلاعات خودروسازان و برنامه وزارت صمت تنظیم و به سازمان ملی استاندارد ارائه شود، توقف تولید چند خودرو اتفاق می افتد.»پیروزبخت یادآور شد: «دو روز گذشته به یک خودرو، استاندارد 85 گانه دادیم؛ لذا این مسئله ای نیست که انجام نشود. ما منتظر گزارش و برنامه وزارت صمت هستیم؛ قطعا در جلسه شورایعالی استاندارد یک یا دو خودرو برنامه ای برای توقف تولید دریافت می کنند.»وی ادامه داد: «متاسفانه برخی صنایع خودروسازی مسئله استاندارد را بزرگ می کنند و نشان می دهند که قادر به رعایت آن نیستند.»پیروزبخت در پاسخ به این سوال که کدام خودروها یا چه تعداد از آن ها در لیست ناتوانی در دریافت استاندارد 85 گانه و توقف تولید قرار می گیرند، گفت: «تا زمانیکه برنامه وزارت صمت دریافت نشود، نمی توان پیش بینی کرد و بنده نام نمی برم ولی شاید دو خودرو در این لیست باشد.»
معرفی آئودی A3 S لاین پلاس ادیشن
آئودی استرالیا A3 S لاین پلاس ادیشن را معرفی کرده است که مجموعه ای از به روز رسانی ها برای تمام نسخه های این خودروی کوچک را به همراه دارد.
مازادی تا 11 هزار دلار دارد و بسته های ارتقایی آن برای مدل های 35 TFSI، 40 TFSI و 40 TFSI کواترو از A3 اسپرتبک، سدان و کابریولت ارائه می شوند.
به روز رسانی های رایج در این خط تولید شامل بسته ارتقایی بدنه S لاین، رینگ های آلیاژی 18 اینچی، Virtual Cockpit، ناوبری MMI، ورودی بدون سویچ با دکمه استارت، مانیتور نقاط کور با هشدار ترافیک پشت است.مدل های 40 TFSI با این به روز رسانی به چراغ های جلو و عقب LED، شارژ تلفن هوشمند بی شیم phone box light آئودی، صندلی های جلو با تنظیم برقی و پشتیبانی کمر و گرم کن به همراه آینه های کناری تاشوی خودکار مجهز می شوند.قیمت آئودی A3 S لاین پلاس ادیشن از 43300 دلار برای نسخه 35 TFSI اسپرتبک شروع شده و به 62 هزار دلار برای 40 TFSI کواترو کابریولت می رسد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
قیمت خودرو تحت الشعاع اختلاف وزرای صنایع و بازرگانی قرار می گیرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند که تولیدکنندگان باید تاوان هزینه تفکیک وزارت صمت را بپردازند تا یک وزارت بازرگانی دست و پا شکسته به وجود آید و در این بین قیمت خودرو نیز به دلیل ناهماهنگی بین دو وزیر، احتمالا تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.
محمدرضا منصوری اظهار داشت: ما با اصل موضوع تفکیک وزارت صمت به 2 وزارتخانه صنایع و بازرگانی کاملا مخالف بودیم و بسیار تلاش نمودیم تا این موضوع محقق نشود زیرا این تغییر، شرایط نامساعد فعلی را بدتر خواهد کرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث خودرو وقتی 2 وزیر با 2 فکر متفاوت وجود داشته باشد اختلاف نظرهایی به وجود خواهد آمد؛ وزارت صنعت سعی می کند از تولیدکننده حمایت نماید و وزارت بازرگانی نیز تامین کننده واردات خواهد بود و در شرایط فعلی که پول نداریم و حتی حقوق کارکنان را به سختی پرداخت می نماییم موضوع واردات توجیه ندارد و واردات زیاد موجب افزایش نرخ ارز خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در چنین شرایطی تفکیک وزارت صمت قابل توجیه نبود و قیمت خودرو نیز به دلیل ناهماهنگی بین دو وزیر، احتمالا تحت الشعاع این مساله قرار خواهد گرفت.
منصوری گفت: تولیدکنندگان کشور از اینکه اجازه واردات داده شود ناراحت بودند و مجوز واردات، حمایت از تولید کننده نبوده است و قطعا شاهد اختلاف بین 2 وزارتخانه خواهیم بود.
وی گفت: ساماندهی وزارتخانه جدید بسیار پرهزینه خواهد بود، زیرا برای وزارتخانه جدید در بسیاری از شهرها ساختمان وجود ندارد و حتی ساختمانهای وزارت صنایع نیز استیجاری است؛ بنابراین تامین ساختمان های جدید، خودرو و تجهیزات اداری برای وزارتخانه جدید مستلزم هزینه های بسیار است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان باید تاوان این هزینه ها را بپردازند زیرا وزارت صنعت بودجه ندارد و در نتیجه باید از بخش تولید هزینه شود تا یک وزارت بازرگانی دست و پا شکسته به وجود آید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این تفکیک، 3 مرتبه در مجلس شورای اسلامی رای لازم را به دست نیاورد اما در مرتبه چهارم و با اصرار شدید دولت این اشتباه رخ داد و در آینده ابعاد این اشتباه مشخص خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تامین مالی مهم ترین گام دولت برای تحقق قراردادهای داخلی سازی؛
تعداد بازدید : 2
پیش بینی توقف و تاخیر در اجرای پروژه های خودکفایی خودروسازان
مهمترین وظیفه دولت در تحقق رونق تولید، تامین نقدینگی برای صنعت خودرو و قطعه سازی است بطوریکه فقط با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش بنگاه های قطعه سازی، تیراژ تولید خودروسازان افزایش یافته و جریان خودکفایی و قراردادهای داخلی سازی قطعات عملیاتی می شود.
دو میز از 5 میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با ارزش قراردادی در حدود 2000 میلیارد تومان در حالی برگزار شده است که بررسی اوضاع تولید نشان می دهد همچنان مهمترین مشکل برای تداوم تولید و اجرای پروژه ساخت داخل در واحدهای قطعه سازی نقدینگی است موضوعی که با وجود قراردادهای منعقد شده در پروژه های ساخت داخل و همچنین گذشت ماهها از مصوبه 11 هزار میلیارد تومانی پرداخت تسهیلات از سوی دولت، همچنان بخش مهمی از آن عملیاتی نشده است.
با توجه به وضع کنونی سرمایه در گردش در صنعت خودرو و قطعه سازی بیشتر کارشناسان خودرویی و فعالان در بنگاه های قطعه سازی معتقدند ادامه این شرایط ضمن تاثیر بر روند اجرای قرادادهای میز های ساخت داخل و توقف این جریان، بدون شک بر اجرای پروژه های توسعه محصولات جدیدی همچون پژو 301 تاثیر گذاشته و به رغم وعده مسئولان، تاخیر در این پروژه ها را رقم خواهد زد.
حال در شرایطی که تمامی مسئولان از دولت و مجلس به خصوص وزارت صنعت بر اهمیت شعار رونق تولید و اجرای پروژه های خودکفایی در اغلب صنایع به خصوص خودروسازی کشور تاکید دارند این سوال مطرح می شود که در این راستا وزارت صنعت و بانک مرکزی به عنوان متولیان تحقق این جریان در حمایت از تولید چه اقداماتی را انجام دادند.
در همین زمینه سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه های خودرو ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با تایید مشکل جدی نقدینگی قطعه سازان و تبعات آن بر تدوام تولید عنوان کرد: امروز قطعه سازانی که برنامه تولید و داخلی سازی قطعات های تک را آغاز کردند در تامین نیازهای اولیه تولید با مشکلات زیادی مواجه هستند و به طور قطع ادامه این شرایط مسائل جدی تری را برای آنان ایجاد خواهد کرد.
فرهاد بهنیا اظهار داشت: با تامین نقدینگی است که تیراژ تولید خودروسازان افزایش یافته و جریان خودکفایی و داخلی سازی قطعات مورد نیاز عملیاتی خواهد شد از این رو مهمترین وظیفه دولت در شرایط فعلی تامین نقدینگی برای صنعت خودرو و قطعه سازی است.
احتمال توقف پروژه های ساخت داخل / اجرای برنامه های میزهای داخلی سازی در گرو چیست؟
وی با اشاره به برگزاری دومین میز داخلی سازی قطعات خودرو اظهار داشت: با عدم تامین بودجه و نقدینگی مورد نیاز بدون شک برگزاری میزهای تخصصی ساخت داخل نتیجه ای را به دنبال نداشته و موجب توقف پروژه های ساخت داخل خواهد شد.
به گفته بهنیا، با تشدید تحریم ها و تاکید دولت مبنی بر تمرکز به توانمندی های داخلی در صنعت خودرو بسیاری از شرکتهای دانش بنیان در حوزه طراحی و تامین نیاز خودروسازان اعلام آمادگی کرده و گام های خوبی را در این زمینه برداشتند این در حالی است که به رغم مطالبات بالا و مشکل جدی سرمایه در گردش واحدهای قطعه سازی، شرکتهای دانش بنیان از توان و سرمایه نسبتا مناسبی بر ورد به این عرصه برخوردارند.
نقش تسهیلات تولید در افزایش توان خرید و رونق بازار خودرو
این مقام مسئول در انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران همچنین به خبرنگار پرشین خودرو، گفت: با توجه به مسائل موجود اولویت اصلی دولت باید تامین نقدینگی صنعت خودروسازی باشد و باید نهادهایی مانند بانک مرکزی را توجیه به پرداخت تسهیلات جهت رونق تولید نمایند.
بهنیا خاطر نشان کرد: در صورتی تسهیلات تولید پرداخت شود تیراژ تولید در واحدهای قطعه سازی و بالطبع خودروسازی افزایش یافته و گردش نقدینگی اتفاق خواهد افتاد و در این راستا با افزایش توان خرید در جامعه، متقاضیان بازار خودرو امکان خرید یافته و بازار خرید و فروش خودرو و سایر کالاها رونق خواهد گرفت.
معضل نقدینگی پروژه داخلی سازی 301 را کندتر کرد
وی همچنین با توجه به اعلام برنامه نمونه سازی قطعات پژو 301 تا شهریور امسال و وعده وزارت صنعت مبنی بر تولید انبوه این خودرو تا شهریور سال 99، گفت: بسیاری از قطعه سازانی که قرارداد داخلی سازی قطعات 301 را منعقد کردند در حال اجرای تعهدات هستند اما تحت تاثیر مشکلات نقدینگی، حرکت در این زمینه بسیار کند تر شده است.
اهتمام خودروسازان در اجرای پروژه های خودکفایی
وی افزود: زمانی که تولید قطعه ساز با مشکل مواجه می شود تبعا پروژه خودکفایی و داخلی سازی نیز دچار بحران خواهد شد.
عضو انجمن قطعه سازان در پایان با اشاره به اهتمام خودروسازان و قطعه سازان در اجرای پروژه های خودکفایی تصریح کرد: با وجود مشکلات خودروسازان عزم خود را جزم کردند به هر نحو شده توسعه محصولات جدیدی همچون پژو 301 را در زمان وعده داده شده عملی نمایند اما واقعیت این است که احتمال می رود آهنگ کار با وجود مشکل نقدینگی کند شده و اجرای آن به تاخیر بیفتد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
محورهای مقابله با فساد در ایرانخودرو ابلاغ شد
در راستای تحقق سیاست های کلی نظام اداری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری درباره اهمیت ارتقای سلامت نظام اداری و ارزشهای اخلاقی در آن، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو محورهای اساسی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در این خودروساز را در سه سرفصل پیشگیری، نظارت و سنجش و پایش میزان سلامت و فساد اداری ابلاغ کرد.
در این ابلاغیه که با هدف ارتقای رضایتمندی و اعتماد مردم و ایجاد شفافیت در اقدامات و تصمیمات و در نهایت حاکمیت قانون، عدالت و سلامت در تعاملات، روابط و اقدامات صورت گرفته در سطح گروه صنعتی ایرانخودرو جاری شده، فرشاد مقیمی تصریح کرده است: وجود سیستم توانمند، قانونمدار و عاری از فساد و تخلف، زمینهساز توسعه صنعتی بوده و در نهایت عامل تعیینکنندهای برای تحقق اهداف و برنامههای گروه صنعتی ایران خودرو به شمار میرود.
برمبنای این گزارش، تشکیل کارگروه ارتقای سلامت اداری، شناسایی گلوگاههای آسیبپذیر، تدوین و اجرای راهحل اصلاحی برای آن، بازرسیهای مستمر، تمهیدات لازم برای دریافت گزارشات و شکایات مردمی و رسیدگی به موقع به آن، بهرهگیری از مشارکت جامعه مدنی در امر نظارت و مراقبت از جمله مهمترین بندهای عنوان شده در بخش پیشگیری و نظارت است.
همچنین تعیین سنجه و شاخص اندازه گیری سلامت و فساد، تحلیل یافتهها و تعریف برنامه اصلاحی و بهبود فرآیندها و تعیین میزان موفقیت گروه صنعتی در ارتقای سلامت اداری نسبت به سال قبل یا سال پایه از موارد مطرح شده در محور سنجش و پایش میزان سلامت و فساد اداری است.
گفتنی است، در این ابلاغیه عنوان شده مدیریت بازرسی و نظارت با هماهنگی سایر حوزه های مرتبط گروه، وظیفه هماهنگی و حسن اجرای مفاد این مصوبه را برعهده خواهد داشت.
پیش فروش های اخیر موجب کاهش قیمت خودرو در بازار شد
بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اعلام می کند که با آغاز فرایند پیش فروش خودرو، قیمت ها در بازار خودرو سیر نزولی به خود گرفته است.نعمت الله کاشانی نسب درخصوص وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: از چند روز گذشته با آغاز فرایند پیش فروش خودرو، افزایش قیمت روزهای پیشتر، روند فروکش را آغاز کرده و مجددا قیمت خودرو در بازار سیر نزولی به خود گرفته و به طور کلی قیمت ها در بازار خودرو سیر نزولی دارد.بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو گفت: در حال حاضر بازار خودروهای دست دوم رونق بیشتری نسبت به خودروهای صفر کیلومتر دارد و این مساله به توان خرید مردم برمی گردد.
کاشانی نسب درخصوص دلیل عدم بازگشت قیمت ها به قیمت های سال گذشته گفت: در گذشته شرکت های خودروساز و مدیریت آنها مشکلاتی داشت؛ از طرفی، معمولا روال همینگونه است که وقتی نرخ یک کالا در زمان کوتاهی مانند 1 هفته افزایش می یابد ماهها طول می کشد تا قیمت ها به مرز قبلی بازگردند.
بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو درخصوص زمینه های لازم برای بازگشت رونق به بازار خودرو گفت: برای بازگشت رونق به بازار خودرو باید عرضه و تقاضا تناسب داشته باشند؛ در حال حاضر مصرف کننده واقعی در بازار خودرو قصد خرید دارد اما هنور آنطور که باید و شاید عرضه، پاسخگوی تقاضا نیست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.