شماره: 1238 / ۱۳۹۸ سوم شهريور
تعداد بازدید : 1
هیوندای تیزری از خودروی برقی جدید خود را منتشر کرد
هیوندای 45 کانسپت ایده ای از ظاهر خودروهای برقی آینده این برند ارائه می دهد.قرار است این خودرو روز 10 سپتامبر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شود اما هیوندای یک تصویر تیزر از آن را قبل از رونمایی منتشر کرده است.نام این کانسپت به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد اولین خودرویی که با برند هیوندای معرفی شد انتخاب شده است. این خودرو Pony مدل 1975 بود. قبل از Pony، هیوندای موتور خودروی فورد Cortinas را تحت لیسانس تولید می کرد.اگرچه Pony یک خودروی کوچک معمولی بود که از ساختار فنی گرفته شده از میتسوبیشی بهره می برد، دارای طراحی مدرنی بود که توسط Giorgetto Giugiaro در ایتال دیزاین طراحی شده بود.به نظر می رسد قسمت پشت 45 کانسپت با طرح قستبک شیب دار به سمت عقب یادآور Pony باشد و همچون اولین سدان های Pony از پانل چراغ های عقب عریض بهره ببرد. از بسیاری جهات، 45 کانسپت رویکردی شبیه به هوندا Urban EV کانسپت دارد که خود الهام گرفته از سیویک اصلی است که خودروی برقی E بر اساس آن ساخته شد.
این خودرو کاملا مدرن با مجموعه LEDهای به سبک نقطه ای، زاویه های تند و روشنایی مازاد روی سپر است که عدد 45 را نشان می دهد.
45 کانسپت از نسخه ای تکامل یافته از سبک طراحی Sensuous Sportiness هیوندای بهره می برد که سدان سوناتا 2020 جدید مبتنی بر آن است. اگر سوناتا را الگو در نظر بگیریم، خودروهای برقی آینده هیوندای ظاهری ماجراجویانه تر از Ioniq زیبا و در عین حال محتاط خواهند داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد:
تعداد بازدید : 1
تحویل ۵۳ هزار محصول سایپا در مرداد ماه
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با وجود تعطیلات تابستانی خودروسازان، بخش های تکمیل کاری و معاونت فروش گروه خودروسازی سایپا فعال هستند و نسبت به تکمیل، تجاری سازی و تحویل محصولات این گروه اقدام می کنند.سیدجواد سلیمانی افزود: تا روز ۲۷ مردادماه ۹۸ بیش از 43هزار دستگاه خودرو از محصولات گروه خودروسازی سایپا تحویل مشتریان شده و با برنامه ریزی و تلاشی که صورت گرفته و تکمیل و تحویل خودروهایی که از قبل با کمبود قطعات تولید شده بودند، پیش بینی می کنیم این عدد به بیش از ۵۳ هزار خودرو تا پایان مردادماه برسد.سلیمانی با بیان اینکه ۸ تا ۱۰ هزار محصول تکمیل و تجاریسازی شده نیز در فرآیند فروش و تحویل به مشتریان قرار دارد، افزود: تلاش ما در گروه خودروسازی سایپا بر این است تا با افزایش تولید و عرضه، علاوه بر کاهش تعهدات معوق، بازار را نیز به نفع مشتریان و مردم، تنظیم کنیم.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین به اجرای موفق تولید «عبور مستقیم» در خطوط تولید سایپا اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه بحران ایجاد شده بر اثر تحریم های بین المللی را مدیریت کردیم، با اجرای برنامه های مختلف از جمله پویش بومی سازی قطعات مورد نیاز و تقویت زنجیره تامین، از ابتدای تیرماه تولید «عبور مستقیم» را در خطوط و سالن های تولید سایپا اجرا کردیم.سلیمانی ادامه داد: در تیرماه بخشی از تولیدات سایپا به شکل عبور مستقیم بود اما به مرور سهم این شیوه تولیدی اضافه شد تا اینکه در مردادماه موفق شدیم تمام محصولات سایپا را به طور کامل و بدون کمبود قطعه تولید کنیم و اگر ارز مورد نیاز تامین شود همین روند ادامه دارد.به گفته سلیمانی تولید به شیوه «عبور مستقیم» در زمانی محقق می شود خودرو به صورت کامل و بدون کسری قطعه تولید شده و مستقیما از خط تولید جهت عرضه به مشتری تحویل معاونت فروش می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کاهش هزینه های سربار تولید اولین قدم به سمت سودآوری خودروسازان
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران اعلام می کند که اولین موضوع برای حرکت به سمت سودآوری مجدد خودروسازان، کاهش هزینه های تولید است.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران اعلام می کند که اولین موضوع برای حرکت به سمت سودآوری مجدد خودروسازان، کاهش هزینه های تولید است.
آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرودرخصوص مقدمات لازم برای سودآوری مجدد خودروسازان اظهار داشت: کاهش هزینه های تولید در صنعت خودرو اولین موضوع است و باید مشخص شود که چه مسائلی منجر به افزایش هزینه های سربار تولید شده است.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایرانافزود: خودروسازان باید یک نگاه مجدد و بازمهندسی در درون خود داشته باشند و مسائلی را که منجر به افزایش قیمت و افزایش هزینه و ناکارآمدی سیستم و عدم بهره وری می شود شناسایی و رفع نمایند و به این منظور باید فناوری ها بازنگری شود.
خالقیافزود: خودرو یکی از نقدترین کالاهای موجود در کشور است و همواره برای خرید خودرو در کشور ما صف وجود دارد و خودروسازان از این منابع بهره مند هستند با اینحال مطالبات قطعه سازان را با تاخیر پرداخت می کنند و این از اتفاقات نادر است و مهم ترین دلیل آن، دولتی بودن صنعت خودرو کشور است.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایرانافزود: در صف ایستادن مردم برای خرید خودرو به دلیل عدم عرضه کافی و نیز تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای است اما به هر حال عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان، قابل قبول نیست.
خالقیافزود: برای نیل به سودآوری مجدد درخودروسازیکشور باید خصوصی سازی به معنای واقعی در صنعت خودرو اجرا شود و مالکیت و مدیریت دولتی خودروسازی ها خاتمه یابد. تا زمانیکه خصوصی سازی واقعی اتفاق نیفتد و این صنعت، رقابتی نشود مشکلات صنعت خودرو رفع نخواهد شد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایرانافزود: باید خصوصی سازی صنعت خودرو را به درستی اجرا کنیم و البته در این خصوص، مشکل جدی وجود دارد چراکه تاکنون نتوانسته ایم ساز و کار لازم را فراهم نماییم و بلوک های سرمایه گذاری تشکیل شده، موفق به انجام این کار نشده اند و نهایتا سهام دولت، هیات مدیره را تعیین نموده و تا این لحظه خصوصی سازی انجام نشده است. دولت یا باید بلوک سهام خود را واگذار کند و یا اینکه با استفاده از سهام خود، در تعیین مدیریت ها دخالت ننماید.
خالقیدر پاسخ به سوالی درخصوص احتمال ایجاد انحصار در صورت واگذاری بلوکی سهام دولت گفت: واگذاری به صورت خرد، اقدام خوبی است اما شرایط خاص خود را دارد و اگر به درستی انجام نشود احتمالا سیستم را فلج می کند اما اگر ساز و کاری را فراهم نماییم تا افراد در قالب گروه ها شکل گیرند و تعداد سهامداران متعدد باشد اقدام مناسبی است. به عبارتی، اگر گروهی از افراد همانند یک تعاونی و یا یک گروه کنسرسیومی با یکدیگر بلوک و درصدی از سهام را که در تعیین مدیریت ها موثر است خریداری نمایند اقدامی موفق خواهد بود و خرد شدن سهام به طوریکه هیچیک تاثیری نداشته باشد به غیر از فروپاشی سیستم مدیریتی، تاثیر دیگری نخواهد داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
امکان آغاز مذاکرات
دوباره برای ادغام رنو و فیات کرایسلر
منابع خبری ایتالیایی ادعا می کنند که مذاکرات ادغام بین فیات کرایسلر و همچنین شرکت خودروسازی رنو در دستور کار قرار گرفته است.در اوایل هفته جاری و همچنین به نقل از رویترز، اعلام کرد که مذاکرات بین فیات کرایسلر و همچنین شرکت خودروسازی رنو برای ادغام بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است. این خبر زمانی منتشر شد که شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد در راستای شروع مجدد مذاکرات با کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر در راستای ادغام این دو کمپانی بزرگ خودروسازی با یکدیگر، سهم خود را در شرکت خودروسازی نیسان کاهش خواهد داد. پیش از این شاهد شکست مذاکرات میان کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر و همچنین رنو بودیم، زیرا کمپانی خودروسازی نیسان حاضر به عقب نشینی از توافقنامه خود با رنو نیست و معتقد است که چنین اقدامی از سوی رنو در راستای ادغام با فیات کرایسلر می تواند اتحاد آنان را تضعیف کند، درحالی که شرکت خودروسازی رنو 43.4 درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد و در مقابل شرکت خودروسازی نیسان تنها 15 درصد از سهام بدون حق رائ از رنو دارد .
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.