اخبار
در 20روز گذشته اتفاق افتاد؛
افت 20تا 30درصدی قیمت خودرو
بررسیها از بازار خودرو حاکی از کاهش 20تا 30درصدی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی نسبت به 20روز گذشته است.
به دنبال تعطیلات دو هفته ای و اعمال محدودیتهای کرونایی، بازار خودرو که روزهای کم رمقی را پشت سر میگذاشت این روزها در رکود کامل فرو رفته است.
بررسیها حاکی از تعطیلی اکثر نمایشگاههای خودروی پایتخت است و به گفته کارشناسان، خرید و فروش در این ایام تقریباً به صفر رسیده زیرا در صورت خرید خودرو، افراد با تعطیلی مراکز تعویض پلاک و همچنین محدودیت در انتقال سند مواجه خواهند بود.
با این حال بررسی قیمتها در فضای مجازی و آگهیهای فروش در روز جاری، نسبت به 20 روز گذشته افت 20 تا 35 درصدی را نشان میدهد که این کاهش در مورد خودروهای خارجی شدیدتر است.
هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افت محسوس نسبت به 20 روز گذشته به حدود 176 میلیون تومان، هر دستگاه سمند ال. ایکس 169 میلیون تومان، هر دستگاه پژو 405 جی. ال. ایکس 169 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 به 240 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار 240 میلیون تومان و پژو پارس ال. ایکس 193 میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
کارشناسان معتقدند با این شرایط فروشندگان به صف شدهاند، اما خریداران همچنان امیدوار به افت بیشتر قیمتها از خرید دست کشیدهاند.
بر اساس این گزارش، در دسته مونتاژها نیز هر دستگاه هایما اس7 بین 660 تا 665 میلیون تومان و هر دستگاه پژو 2008 حدود 850 میلیون تومان قیمت خورده است.
همچنین در دسته خارجیها بررسی قیمتها در برندهای کیا، هیوندایی و تویوتا در بسیاری موارد افت تا 35 درصدی قیمتها را نشان میدهد.
شاهین؛ ایمنترین خودروی ملی ایران
پس از انتشار ویدیوی تست تصادف از روبه رو «سایپا شاهین» که برای صحهگذاری عملکرد کیسههای هوا انجام شد، گروه خودروسازی سایپا ویدئو تست تصادف دیگری از این خودرو را نیز منتشر کرده است.
به گزارش سایپانیوز، در یکی از آخرین بررسی های انجام شده بر روی سازه «شاهین» در یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی، محصول جدید سایپا توانسته از تست R95 استاندارد ECE سربلند و موفق بیرون بیاید.
تست تصادف ECE R95 به این گونه اجرا میشود که خودروی مورد نظر ثابت است و جسمی متحرک به جرم 950 کیلوگرم (MDB EEVC=950Kg) با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت با زاویه 90 درجهای به بخش کناری خودرو برخورد می کند. این تست، که Side Impact Test هم نام دارد، سلامت راننده (ES-2) را مورد بررسی قرار می دهد و با درنظر گرفتن برخی پارامترها بر روی خودرو و همچنین بررسی سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R95 به آن خودرو اعطا می شود.
تست تصادف و تأییدیه ECE R95 یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست. در این تست هم سایپا شاهین در نسخه پایه به یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی رفته و توانسته است استاندارد ECE R95 را به دست آورد.
حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C ، مهار صحیح نیروی وارد در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و… باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسه های هوای کناری و پردهای، استاندارد ارتقایافته ECE R95 را به دست آورد و به این ترتیب، در جایگاه ایمن ترین خودروی ملی قرار بگیرد.
معرفی داغ ترین شاسی بلند آئودی منصوری؛ بدنه ای از فیبرکربن و یک پیشرانه آتشین
منصوری تیونر برجسته دنیای خودرو در یکی از پروژه های اخیر خود سراغ داغ ترین شاسی بلند برند آئودی یعنی آر اس کیو8 رفته است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید جزئیات بدنه اسپرت بویژه بخش های فیبرکربنی به نمونه استاندارد افزوده شده تا یک پروژه اختصاصی با رنگ اصلی مشکی و مکمل قرمز پیش روی مخاطب قرار بگیرد.بطور کلی محصولاتی که توسط کمپانی منصوری طراحی و تینینگ می شوند طرفداران زیادی دارند و در کشور ما علاقه مندان به این کمپانی اخبار این تیپنینگ کار معروف ایرانی را پیگیری می کنند فراوان هستند. یکی از محبوب ترین محصولات اخیر این شرکت خودروی فورد GT جدید بود که می توانید گزارش آن را در اینجا مشاهده نمایید .
حاصل کار علاوه بر زیبایی خیره کننده موجب بهبود شرایط ائروداینامیک و داونفورس این شاسی بلند شده است. طراحی مشکی و قرمز داخل کابین نیز دنبال شده تا این قسمت نیز به سبک منصوری بروزرسانی شود.
اما تیونر برای پیشرانه نیز یک برنامه ویژه داشته طی آن نمونه 8 سیلندر 4 لیتری توربودوقلو دو تغییر اساسی را پشت سر گذاشته است. نخست آنکه سیستم ECU تغییر کرده و در مرحله بعد سیستم اگزوز استاندارد نیز با یک نمونه فوق حرفه ای جایگزین شده است.
با این تغییرات میزان خروجی پیشرانه به 780 اسب بخار و گشتاور به 1000 نیوتن متر رسیده است. این اعداد زمانی که به استاندارد کارخانه ای 591 اسب بخار و گشتاور 799 نیوتن متر نگاه می کنیم؛ ارزش های کار منصوری را بیشتر نمایان می کند.
آئودی آر اس کیو8 با موتور استاندارد طی 3.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد اما با تغییرات تیونر این زمان به 3.3 ثانیه رسیده است. بیشینه سرعت برابر با 320 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.