شماره: 964 / ۱۳۹۷ بيست و هفتم تير
تعداد بازدید : 16
بازار خودرو به ثبات رسیده است
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور گفت: بازار خودرو با اقدام ها و برنامه های اجرایی به ثبات نسبی رسیده و اکنون از التهاب های اخیر آن کاسته شده است.
منصور معظمی در جریان سفر به مشگین شهر استان اردبیل افزود: پایش و نظارت بر بازار خودرو ادامه دارد و با افرادی که سعی در التهاب بازار داشته باشند برخورد جدی می شود.
وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه از سرمایه گذاران و کارآفرینان به عنوان سربازان جبهه اقتصادی نام برد و از حمایت همه جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه گذاران خبر داد.
معاون وزیر صنعت به اجرای طرح بزرگ صنعتی در شهرستان مشگین شهر اشاره کرد و افزود: این طرح بزرگ با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می شود و نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان اردبیل بویژه شهرستان مشگین شهر خواهد داشت.
معظمی درباره این طرح گفت: مطالعه و بررسی های نخستین به هماره نشست های مختلف با سرمایه گذار خارجی آغاز شده و بزودی جزییات آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بازدید از کارخانه کامیون سازی مشگین شهر ساخت این واحد صنعتی بزرگ را به عنوان فرصت طلایی و ارزشمند برای رشد و شکوفایی اقتصاد استان اردبیل توصیف کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 10
دبیر انجمن قطعه سازان: قطعات وارداتی خودرو برای عمل به تعهدات پسابرجامی کافی است
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان گفت: قطعات منفصل (سی.کی.دی) برای خودروهای پسابرجامی «سی3» و پژو2008 وارد شده است و به نظر می رسد برای عمل به تعهدات خودروسازان کافی است.
«آرش محبی نژاد» افزود: تولید این خودروها پس از اعمال دور جدید تحریم های آمریکا علیه کشور و پایان قطعات منفصل به حالت تعلیق درمی آید.
«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.
در پی این تصمیم، برخی شرکت ها برای ماندن در بازار ایران یا ترک کردن آن مردد مانده اند؛ هرچند کمیسیون اروپا اعلام کرده است برای مقابله با تحریم آمریکا قانون انسداد را برای حفاظت از شرکت های اروپایی اجرا می کند.
پژو2008 نخستین محصول «ایکاپ»- شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه- به شمار می رود و نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که به تولید محصولات روز اروپا در ایران منجر شد.
همچنین فعالیت شرکت های سیتروئن و سایپا پس از اجرای توافق هسته ای برجام (دی ماه 1394) با حضور مدیران بلندپایه این شرکت ها به صورت رسمی ثبت و آغاز شد.
داخلی سازی خودرو پسابرجامی سی3 مربوط به شرکت خودروسازی سایپا- سیتروئن کاشان نیز پنج تا 10 درصد است که مطابق برنامه ریزی ها مقرر بود تا حدود 80 درصد در سال های آینده افزایش یابد.
بدنه این خودرو به صورت سی.کی.دی (قطعات منفصل) از اسلواکی وارد و در شرکت سایپا- سیتروئن مونتاژ می شود.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان درباره خودرو پژو301 یادآوری کرد: قرار بود روی پلتفرم این خودرو، خودروهای دیگری تولید شده و بومی سازی و افزایش داخلی سازی آنها در دستور کار قرار گیرد.
محبی نژاد به عمق داخلی سازی 50 درصدی پژو301 اشاره کرد و افزود: این موضوع به نفع قطعه سازانی شد که توانستند تجهیزات خود را بموقع به روزرسانی کنند؛ البته این خودرو هنوز به تولید انبوه نرسیده است و با شرایط موجود، باید داخلی سازی 50 درصد باقیمانده را فراموش کنیم.
به گزارش ایرنا، چندی پیش «محمدرضا معتمد» مدیر شرکت ایکاپ از مشتریان پژو 2008 به دلیل دیرکرد در تحویل خودروهای ثبت نامی عذرخواهی و تاکید کرد این شرکت به تحویل همه خودروهای ثبت نام شده، متعهد است و مشتریان درباره تولید و تحویل محصول نگرانی نداشته باشند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 22
بازار خودروهای وارداتی در سراشیبی قیمت افتاد؛ افت 100 میلیونی قیمت در بازار وارداتی ها
با وجود اینکه از ابتدای امسال به دلیل تغییرات و رشد قیمتی تقاضای چندانی در بازار خودرو وجود ندارد اما آخرین خبرها حاکی از افزایش قیمت برخی از خودروها در جریان وضعیت رکودی در بازار دارد.
در شرایطی که شرکتها برای افزایش عرضه و تزریق خودرو به بازار تلاش می کنند اما همچنان ایجاد برخی محدودیت ها از سوی شرکتها، بازار خودرو را با تلاطم قیمت همراه کرده به طوری با عدم انجام برخی تعهدات، بازار تعدادی از خودروها با رشد قیمت روبرو شده است.
در کنار افزایش قیمتی که این روزها در بازار برخی از داخلی ها رخ داده، مساله افت 80 تا 100 میلیونی خودروهای وارداتی خبری بود که روز گذشته برخی از فعالان بازار را متعجب کرد هر چند به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران ایجاد چنین جوی در بازار وارداتی قابل پیش بینی بود.
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به آخرین روند قیمتی در بازار وارداتی ها، ورود دستگاه های ناظر را عاملی مهم در افت قیمت در این بازار دو روز گذشته این خودروها دانست و گفت: متخلفان و احتکار کنندگان خودرو با ورود بازرسان آغاز به خروج خودروها از انبار و عرضه به بازار کردند که این روند قیمت اغلب خودروها را کاهش داده است و پیش بینی می شود این افت قیمت ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه همچنان خرید و فروش در بازار وارداتی ها صفر است، تصریح کرد: افزایش کنترل دستگاه های نظارتی و طرح ورود رئیس جمهوری به مساله قاچاق خودرو موجب شوک به بازار و فروشندگان خودروهای وارداتی شده است به طوری که در دو سه روز اخیر با خروج خودروها از انبار و افزایش عرضه به بازار شاهد افت 80 تا 100 میلیونی در انواع خودروهای وارداتی در بازار هستیم.
موتمنی افزود: بسیاری از شرکتها و نمایندگی های رسمی که ارز دولتی دریافت کردند و تمامی خودروها را انبار کرده بودند با اعلام ورود دولت به بازار خودروهای قاچاق، اقدام به جابه جایی خودروها و عرضه به بازار کردند.
وی تاکید کرد: متاسفانه در این مدت بسیاری از شرکتها اقدام به انبار خودرو کرده و به موقع خودروها را به مشتریان عرضه نمی کردند و به دنبال این بودند که از حاشیه بازاری که ایجاد شده خودشان استفاده کنند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل افزود: هر زمان دولت به بازار خودرو ورود می کند طرح این مساله به سرعت در بازار خودرو تاثیر گذاشته و موجب تحرک و افت قیمت در بازار می شود.
قیمت در بازار وارداتی ها 100 میلیون افت کرد
موتمنی افزود: طی دو روز گذشته قیمت بیشتر خودروهای وارداتی بین 80 تا 100 میلیون افت قیمت داشته بر همین اساس هم اکنون قیمت توسان 430، اسپورتیج 435، النترا 280، سانتافه 465 و کولئوس 510 میلیون تومان رسیده است.
عدم انجام تعهدات بازار داخلی ها را باز هم دچار حاشیه قیمت کرد / قیمت چند محصول پرتقاضا در بازار افزایش یافت
وی در ادامه به ایجاد حاشیه قیمت در برخی از خودروهای داخلی در بازار پرداخت و گفت: به طور قطع تامین نیاز روزانه بازار مانع از ایجاد اختلاف در قیمت خودرو می شود.
به گفته موتمنی، پس از افزایش 5 تا 7 درصدی در خودروهای زیر 45 میلیون تومان باید این خودروها به قیمت کارخانه در بازار عرضه شوند درحالی که همچنان اختلاف کارخانه و بازار در برخی از خودروها وجود دارد.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه تقاضا برای خرید کم است اما زمانی شرکتها محدودیت عرضه ایجاد می کنند طبعا اختلاف قیمت در بازار بوجود می آید جریانی که در دو روز گذشته در بازار برخی از خودروها رخ داده است.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل با توجه به افرایش قیمت برخی از خودروها افزود: در دو روز گذشته در تعدادی از خودروهای پرتقاضا شاهد افزایش قیمت بودیم به طوری که قیمت پژو 405 از 33میلیون و 800 هزار تومان به 35 میلیون و 500 هزار تومان و پژو پارس نیز به 45 میلیون و 500 هزار تومان در بازار رسیده است همچنین از ابتدای هفته قیمت سمند نیز از 36 به 38 میلیون تومان افزایش داشته است.
موتمنی تصریح کرد: بازار داخلی ها هیچ مشکلی وجود ندارد و در صورتی که شرکتها به موقع به تعهدات عمل کنند مشکلی در بازار وجود نخواهد داشت اما زمانی که اصلا عرضه نمی شود و به یکباره جلوی عرضه خودرو گرفته می شود مسلما بازار چنین واکنشی را نشان می دهد.
ادامه کارتکس فروشی شرکتها راه را برای سودجویان باز گذاشته است!
وی در پایان با ابراز گلایه از ادامه جریان کارتکس فروشی توسط برخی از شرکتها خاطرنشان کرد: چنانچه جلوی کارتکس فروشی را بگیرند به طور قطع افراد سود جو از این بازار سوء استفاده نخواهند کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 15
معرفی محصول جدید سایپا در نمایشگاه خودرو شیراز
جدیدترین محصول سایپا مبتنی بر مگاپلتفرم SP100 در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز معرفی می شود.
گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست های توسعه محصول و تنوع بخشی به محصولات خود و به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان، اولین محصول از مگاپلتفرم SP100 را در نمایشگاه شیراز معرفی خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، مدل سواری (سدان) این مگاپلتفرم، همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مسئولان کشوری در محل دائمی نمایشگاه های شهر شیراز معرفی می شود.
محصول جدید سایپا با ظاهری کاملا» به روز و امکانات بسیار مناسب، قابل رقابت با خودروهای روز دنیا است و در ابتدا توانایی کسب سه ستاره از استانداردهای یوروNCAP و گذراندن بالاترین استانداردهای ملی را دارد.
در محصول جدید سایپا، امکانات و ویژگی هایی شامل: فرمان برقی، ترمز اضطراری و ای بی اس، سیستم کنترل پایداری، سانروف، 6 کیسه هوا، ایمنی عابر پیاده، مانیتور نمایش اطلاعات خودرو، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک و... پیش بینی شده است.
این خودروی جدید سایپا برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در کلاسC طراحی شده و امکاناتی که برای این محصول در نظر گرفته شده به نحوی است که نیازمندی های این کلاس را پوشش می دهد و گوی رقابت را از تولیدات داخلی و خودروهای وارداتی هم رده خواهد ربود و محصولی رقابت پذیر و مشتری پسند در بازار خودرو خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 16
رسیدگی به پرونده قاچاق خودرو وارد فاز جدیدی شد
رسیدگی به پرونده قاچاق خودرو وارد فاز جدیدی شد که شروع آن توسط پلیس هرمزگان کلید خورد.
در پی انجام قاچاق سازمانیافته خودرو در هرمزگان که با هوشیاری نیروی انتظامی استان و کشف 424 دستگاه خودرو در اواخر سال 96 انجام شد، این پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
به گفته سردار ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان در بررسی اولیه که توسط پلیس صورت گرفت، تعداد 424 دستگاه خودرو که با جعل اسناد انجام شد و حتی 105 دستگاه از این خودروها بدون پتههای گمرکی ترخیص شده بودند که اقدامات پلیسی در آن زمان منجر به دستگیری 7 متهم شد.
پس از اعلام این خبر بود که تائید و تکذیب از سوی سازمانها و نهادهای مختلفی شروع شد و مسئولین متعدد در بخشهای دولتی و نیز تعدادی از نمایندگان مجلس عکسالعملهای زیادی در پیگیری موضوع نشان دادند و بعضاً در برخی موارد نیز نهادهایی پلیس را متهم به تشویش اذهان عمومی و مصاحبه زودهنگام کردند، اما در ادامه دیده شد که تعداد خودروهای قاچاق وارد شده به کشور به هزاران دستگاه افزایش پیدا کرد.
در آخرین اقدام نیز رئیسجمهور پس از دریافت گزارشی از وزارت صنعت و معدن، اطلاعات و امور اقتصادی و بازرسی ریاست جمهوری درباره وقوع تخلفات در واردات و فروش خودرو خارجی دستورات صریح به سه وزارتخانه و معاون حقوقی رئیسجمهور صادر کرد و از قوه قضائیه خواست که ترتیبی اتخاذ شود تا با دقت، سرعت و خارج از نوبت به این پروندهها رسیدگی شود.
وی همچنین از فساد هماهنگ از طریق مشارکت چند نفر از کارگزاران دولتی و شرکتهای واردکننده خودرو و یک شرکت رایانهای خبر داد.
مقام معظم رهبری نیز در جلسهای که به دعوت ایشان از رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت انجام شده بود، دستور رئیسجمهور برای برخورد با تخلفات در واردات خودرو را خوب خواندند و پیگیری تا حصول نتیجه این دستورها را خواستار شدند.
رئیس قوه قضائیه نیز از بازجویی برخی از مدیران وزارت صنعت درباره واردات خودرو خبر داد و با اشاره به دستور رئیسجمهور و درخواست وی از قوه قضائیه برای برخورد با متخلفان این پرونده، موضوع را مثبت ارزیابی کرد و از احضار برخی مدیران شرکتهای واردکننده خودرو در کشور خبر داد.
حال امیدواریم این پرونده که با اقدامات اولیه پلیس استان هرمزگان، رسیدگی دقیق و سریع رئیس کل دادگستری استان و دادستان در بندرعباس باز شده و تا این مرحله ادامه پیدا کرده است و عزم جدی دولت و قوه قضائیه نیز در برخورد سریع با این تخلفات مطرح شده است به نتیجه مطلوب برسد و متخلفان کلان حوزه قاچاق معرفی و مجازات شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
خودروسازان
صدای صنعتگران را هم درآوردند!
رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو ضمن اعلام اینکه افزایش قیمت خودرو نسبت به قیمت آهن منطقی نیست، تصریح کرد: خودروسازان محصولات خود را با رشد قیمتها افزایش میدهند اما این افزایش قیمت را در قراردادهای تولیدی لحاظ نمیکنند.
محمد پوررجبیان ، با بیان اینکه اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو دارای ۲۰ رسته مختلف همچون تیلرسازی، اتاق سازی اتوبوس و مینیبوس، ساخت وسایل باسکول، جلوبندی خودرو و چاقوسازی است، اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو نسبت به افزایش قیمت آهن روند صعودی بیشتری را به خود گرفته و این افزایش قیمت خودرو نسبت به افزایش قیمت آهن منطقی نیست.
وی با اشاره به ساخت تیلر در ایران ادامه داد: حجم قابل توجه نیاز به تیلر با ساخت در ایران صورت میگیرد و کارخانهها بزرگی در ایران این موضوع را پیگیری میکنند که ساخت اتاقهای یخچال دار نیز در برنامههای تولید کارخانهها است و در کنار شرکتهای بزرگ، واحدهای کوچک نیز بنابر ظرفیتهای خود به تولید تیلر و اتاقهای خودروهای سنگین میپردازند.
پوررجبیان خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر واحدها و کارخانهها کوچک به واسطه شرایط اقتصادی و واردات محصولات مشابه از کشور چین با مشکلاتی روبرو شدهاند و این در حالی است که قطعه سازانی که با کارخانهها بزرگ همچون ایرانخودرو و سایپا همکاری میکنند در قراردادهای بلندمدت خود در صورت نوسان قیمت مواد اولیه توانایی افزایش قیمت محصولات تولیدی را ندارند و این موضوع ضرر و زیانی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.
رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تأکید کرد: کارخانهها بزرگ خودروسازی با نوسانات قیمت مواد اولیه قیمت محصولات خود را افزایش میدهند اما این افزایش قیمت در قراردادهای تولید قطعات لحاظ نمیشود.
وی افزود: در رستههای زیرمجموعه اتحاد که کار دست در آن نمایان است و به عنوان یک فعالیت قدیمی از آن یاد میشود، آنچنان مشکلاتی از بایت واردات کالاهای مشابه برای آنها به وجود نیامده اما در بحث ساخت کانکس با رشد قیمت مواد اولیه تولید با مشکل مواجه شد و این موضوع در زمان زلزله سرپل ذهاب سال گذشته به اوج خود رسید.
پوررجبیان تصریح کرد: زمان وقوع زلزله سال گذشته سرپل ذهاب با وجود افزایش قیمت مواد اولیه ساخت کانکس، تولیدکنندگان برای کمک رسانی و همراهی زلزلهزدگان قیمت کانکس نهایی را افزایش ندادند و این در حالی بود که تولیدکنندگان، کانکس ۱۵ میلیون تومانی را به شش میلیون تومان به متقاضیان تحویل میدادند.
او در پاسخ به این سؤال که آیا کانکسهای پیش ساخته که به عنوان ویلاهای پیش ساخته از آنها یاد میشود در بازار جای خود را پیدا کرده است، گفت: کانکسهای پیش ساخته با متراژ و طبقات مختلف که از فلز و فایبرگلاس تولید میشود، یک صنعت نوپا در ایران به شمار میآید و به دلیل ذهنیت مردم نسبت به ایمنی پایین آنها در برابر سرقت، جای خود را در بازار پیدا نکرده و این در حالی است که ایمنی این محصولات با محصولاتی که از آجر و بتن تولید میشود برابری میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
هشدار به سیتروئن
به دلیل تعلیق همکاری با سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با خروج شرکای سایپا از همکاری مشترک، کار تولید برخی محصولات کمی سخت می شود اما؛ با مدیریت مناسب این سختی را نیز طی خواهیم کرد.
محسن جهرودی ، با بیان این مطلب و ضمن تاکید بر این موضوع که مردم نگران خرید و یا تامین قطعات خودروهای سایپا نباشند، گفت: ما ملتی هستیم که در 40 ساله گذشته با تمام نیرنگ های خارجی مواجه شده و همه را تجربه کرده ایم.
وی ادامه داد: ممکن است در شرایط تحریم برای برخی خودروهایی که به صورت CKD در سبد سایپا حضور داشته است، کمی مشکل به وجود آید اما؛ این به معنی تولید نشدن خودرو در مجموعه نیست و ما برای برخی مشکلات احتمالی برنامه خواهیم داشت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به موضوع تعلیق همکاری سیتروئن و سایپا اشاره کرد و افزود: ما به این شرکت و مدیرانش اعلام کرده ایم رفتار حرفه ای آنها در این مورد را رصد خواهیم کرد زیرا در آینده همکاری خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی، مطمئنا مواضع ایشان در زمان سختی و تحریم موثر خواهد بود.وی تصریح کرد: مذاکرات جدی با سیتروئن ادامه دارد و ایشان باید بدانند که ملت ایران هیچوقت رفتار دیگران را فراموش نخواهد کرد و اگر این رفتار با سطح حرفه ای گری که ما توقع داریم همسان باشد به طور حتم در آینده همکاری های محکم تری را تجربه می کنیم.
جهرودی خاطرنشان کرد: سیتروئن شریک تجاری ما است و تحریمی که امریکا به صورت یک جانبه اعلام کرده است دیگر جهانی و تایید شده توسط سازمان ملل نیست و این یعنی ایشان نمی توانند به همین سادگی از شراکت خود با سایپا صرف نظر کنند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ابراز امیدواری کرد که در مجموع و با همه مذاکراتی که صورت خواهد گرفت، گروه PSA بهترین تصمیم را برای ادامه همکاری با خودروسازان ایرانی اتخاذ کند.
ولوو S90 پاک ترین خودرو در تست آلایندگی 5 گاز داتیس خودرو
امروزه یکی از معضلات شهرهای صنعتی، آلودگی هوا و بالابودن شاخصهای مضر در هوا است، این آلایندگی ها مسبب بسیاری از بیماریها مانند سکته قلبی و مغزی و سرطان ها می باشد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی برای سال ۲۰۱۶، آلودگی هوا، موجب مرگ و میر ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر ایرانی شده است.
طبق آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، ۵/ ۸۶ درصد از سهم بازار خودروهای داخلی را سه شرکت ایران خودرو، سایپا و پارسخودرو در دست گرفتهاند و سایر عرضهکنندگان خودرو اعم از واردکنندگان و خودروسازان خصوصی، ۵/ ۱۳ درصد باقیمانده را پوشش دادهاند. به گزارش دنیای اقتصاد ، خودروسازان خصوصی و واردکنندگان نیز توانستهاند سهمی برای خود در بازار ایران دست و پا کنند، هرچند هنوز امکان رقابتی سنگین و نزدیک با دولتیها را ندارند. هرچه هست، آمار میگوید شرکتهای بخش خصوصی در مجموع ۴/ ۱۱ درصد از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص دادهاند و این در شرایطی است که اکثر قریب به اتفاق آنها به تولید محصولات چینی مشغول هستند. ازسوی دیگر اما خودروهای وارداتی نیز در کل حدود ۱/ ۲ درصد از بازار خودرو کشور را طی سال گذشته در دست داشتهاند.
بر اساس آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده ، تقریبا به ازای هر چهار نفر یک دستگاه خودرو در ایران وجود دارد.
این آمار در حالیست که میزان تولید شرکت ایران خودرو با ۶۳۴۴۸۱ دستگاه معادل ۳۱% ، شرکت سایپا و پارس خودرو با ۵۱۷۸۳۹ دستگاه معادل ۵۷.۸% ، شرکت مدیران خودرو با ۵۵۰۰۸ دستگاه معادل ۶۲.۴% و شرکت کرمان موتور با ۴۱۴۴۸ دستگاه معادل ۵.۹% در سال ۹۵ رشد تولید محصول داشته اند.
امروزه استاندارد محصولات خودرویی تولید شده در کشور بر پایه استاندارد یورو ۲ و یورو ۴ است و برای کاهش میزان آلایندگی در کشور این استاندارد باید به استانداردهای یورو ۵ و ۶ تغییر یابد و برای دستیابی به این مهم باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا یابد که با دستگاه های تولیدی فعلی که از ۴٠ سال پیش در کارخانجات کشور وجود دارد، امکانپذیر نیست.
استفاده از خودروهای هیبرید و برقی و استفاده از تکنولوژی نوین بسیار مناسب بوده لیکن نباید فراموش شود اگر تامین نیروی برق خودروهای برقی برپایه تولید از نیروگاه های حرارتی باشد تاثیری در کاهش آلودگی ندارد زیرا از میزان تولیدCO۲ کاسته نخواهد شد.
طبق پژوهش صورت گرفته توسط دو محقق به نام های ویکتور تیمرز و ای جی اختن از دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند ، این خودروها تولید کننده نوعی از مواد آلاینده هستند که اصطلاحا ذرات معلق در هوا نامیده می شوند . این نوع از آلاینده ها در واقع حاصل خروجی اگزوز یک موتور احتراق داخلی نبوده و ۹۰ درصد از این ذرات معلق از منابعی تولید می شوند که ربطی به خروجی اگزوز خودروها ندارد. این ذرات معلق شامل ذرات حاصل از فرسایش تایر، آزبست حاصل از لنت ترمز، گرد و خاک و ذرات معلقی که از جاده ها بلند می شود ، تماما عواملی هستند که ازدیاد وزن یک خودرو باعث افزایش آنها می شود و خودروهای برقی و هیبریدی به خاطر مجموعه باطری های فشرده ای که دارند به طور میانگین ۲۴ درصد از خودروهای بنزینی سنگین تر هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.