شماره: 942 / ۱۳۹۷ سي و يکم خرداد
تعداد بازدید : 16
تامین 25 درصد از پلاستیک خودروهای «ولوو» از راه بازیافت!
کمپانی خودروسازی ولوو که خودروهایش در ایران با نمایندگی داتیس خودرو عرضه می شود، ادعا میکند که تا سال 2025 میلادی، نزدیک به 25 درصد پلاستیکهای این شرکت از راه بازیافت تامین خواهد شد.اهمیت به محیط زیست، همیشه مورد توجه بوده و بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروسازی با راهاندازی وسایل نقلیه الکتریکی و یا بنزینی کم مصرف، به دنبال تولید وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست هستند، اما در این بین شرکت خودروسازی ولوو به شیوه متفاوت حمایت خود را از محیط زیست اعلام کرده است و آن هم استفاده از مواد بازیافتی برای تولید و تامین 25 درصد از پلاستیکهای مصرفی از سوی این خودروساز سوئدی خواهد بود، هرچند ناگفته نماند که شرکت خودروسازی ولوو گامهای بزرگی در راستای تولید پیشرانههای کم مصرف و راه اندازی سیستمهای محرک پیشرفته برداشته است تا همه جانبه از محیط زیست خود و محل زندگی مشتریان خود حمایت کند.
با انتشار تصاویری از خودروی کراس اوور «ولوو XC60» در مدل T8، شرکت خودروسازی ولوو برنامه خود را برای سال 2025 میلادی و بعد از آن اعلام کرده است و همانطور که گفتیم، این خودروساز سوئدی قصد دارد که تا سال 2025 میلادی برخی از قسمتهای پلاستیکی اتومبیل را از مواد بازیافتی تولید کنند که از تورهای ماهیگیری منسوخ شده و یا طنابهای دریایی بدست آمدهاند. علاوه بر این، کفپوشهای اتومبیل از الیاف بازیافتی بطریهای پلاستیکی ساخته خواهد شد و همچنین بازیافت پوشاک و الیاف پنبهای، منجر به تولید عایقهای اتومبیل و همچنین روکشهای صندلی خواهد شد که میتوان دوخت لیبلهای بازیافت را بر روی آنان مشاهده کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
سایپاطی بخشنامه ای مهم تاکید کرد:
تعداد بازدید : 14
لزوم رعایت کامل قیمت های مصوب محصولات
معاونت بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در بخشنامه مهمی بر لزوم رعایت کامل قیمت های فروش مصوب محصولات این گروه توسط نمایندگان بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور تاکید کرد.گروه خودروسازی سایپا در راستای حمایت از حقوق مشتریان و جهت ایفای نقش موثر در کنترل التهاب قیمتی حاکم بر بازار خودرو، شبکه نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش سایپا در سراسر کشور را ملزم کرد که در این برهه حساس بازار، ضمن رعایت کامل آیین نامه اجرایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بر رعایت کامل قیمت های مصوب محصولات سایپا توسط تمام پرسنل و ارکان فروش نمایندگی ها نظارت کامل داشته باشند.
در این بخشنامه تاکید شده است که یکایک کارکنان فروش نمایندگی هاتمامی محصولات سایپا را فقط براساس قیمت های اعلام شده از سوی شرکت سایپا به فروش برسانند و بدیهی است که در صورت مشاهده هرگونه اقدام به فروش مغایر با قیمت های مصوب، مطابق آیین نامه انضباطی شرکت سایپا اقدام خواهد شد.همچنین در ادامه این بخشنامه آمده است؛ در صورت وصول هرگونه گزارش از نهادهای نظارتی مبنی بر اخذ وجوه اضافی از مشتریان ( هرگونه وجه مازاد بر قیمت رسمی خودروها )، ضمن اقدام جدی مطابق دستورالعمل های گروه خودروسازی سایپا، صاحب امتیاز نمایندگی در مراجع نظارتی و قضایی پاسخگو خواهد بود.علاوه بر این در این بخشنامه اظهار امیدواری شده استکه نمایندگان بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با رعایت موازین شرکتی و قانونی، نقش موثر و مفیدی در ایجاد آرامش و انضباط در بازار خودروی کشور ایفا کنند.مرکز امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا با شماره تلفن 096550 آماده دریافت هرگونه گزارش و ارائه راهنمایی های لازم است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 12
تبعات اصلی خروج خودروسازان خارجی از کشور چیست؟
علاوه بر شرکت های پژو و رنو احتمال خروج سایر شرکای خارجی نیز در صورتی که احساس کنند تصمیمات دولت آمریکا ممکن است به مناسبات تجاری آنها با این کشور خدشه وارد کند وجود دارد.
همکاری با شرکت ها و برندهای کوچک و تعمیق داخلی سازی راهکارهای مقابله با تحریم ها
عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران با بیان این مطلب افزود : با علم به اینکه احتمال خروج شرکای خارجی ما در خودروسازی وجود دارد چنانچه بازار جالبی را برای این شرکت ها ایجاد کرده باشیم ممکن است برخی از این شرکا هزینه های تحمیلی تحریم ها را بپذیرند و در بازار ایران باقی بمانند و با عملکرد هوشمندانه تا حدودی می توان از آسیب تحریم ها در امان ماند.
آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : به فرض اینکه هیچ شرکتی برای همکاری در ایران باقی نماند باید به دنبال شرکت های کوچک و برندهای کمتر خوشنام در بازار خودرو دنیا رفت.
وی با اشاره به تبعات تحریم ها گفت : کاهش کیفیت خودروها و دور شدن از تکنولوژی روز دنیا از تبعات اصلی و آثار اولیه خروج خودروسازان خارجی از کشور خواهد بود.
وی با اشاره به شرایط متفاوت پس از تحریم ها ، تاکید کرد : در دوران پس از تحریم ها ممکن است قطعات و مواد اولیه مورد نیاز به دست قطعه سازان و خودروسازان نرسد ، بنابراین باید به دنبال تولید خودروهایی باشیم که دانش فنی مورد نیاز برای تولید با کیفیت مناسب آن خودروها را داریم.
این فعال در صنعت و تولید کشور اذعان داشت : باید تمرکز بیشتری بر تعمیق داخلی سازی صورت گیرد چرا که هر چقدر عمق داخلی سازی قطعات را افزایش دهیم صنعت خودرو راحت تر می تواند به حیات خود ادامه دهد.
وی همچنین با بیان اینکه داخلی سازی برخی قطعات دشوار و زمان بر است ، خاطر نشان کرد : برای تهیه قطعاتی که داخلی سازی آنها مقرون به صرفه نیست و یا دانش فنی مورد نیاز آن در کشور وجود ندارد ، مانند قطعات الکترونیکی ، باید تمهیدات لازم را قبل از بحرانی شدن شرایط در نظر گرفت تا با استفاده از قراردادهای بلند مدت و یا کسب دانش فنی لازم در یک زمان مناسب از شرایط بحرانی عبور کرد.
به گفته وی در شرایط کنونی خودروسازان از نظر تکنولوژی به جایی رسیده اند که می توانند تامین کننده خودروی مورد نیاز کشور باشند ولو اینکه خودروی روز نباشد یا از نظر بین المللی در سطح مطلوبی نباشد همچنین خودروسازان می توانند خودروهایی را که درحال حاضر در کشور تولید می شود ، در آینده نیز تولید نمایند.
وی تاکید کرد : برای رفع مشکلات حوزه صادرات خودرو نیز باید به سمت همکاری با کشورهایی که در زمینه تحریم ها مشکلی ندارند حرکت کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
دوکلمه خبر
عدم امکان صلح در فروش های قطعی ایران خودرو
گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: امکان صلح در ثبت نام برنامه های پیش فروش قطعی خودرو امکان پذیر نیست و خودرو صرفا به شخص ثبت نام کننده تحویل داده می شود. گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرده در راستای حفظ حقوق مشتریان و مصرف کنندگان واقعی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی توسط سودجویان و به منظور تحویل خودرو به مشتریان نهایی در ثبتنام های پیش فروش قطعی خودرو، امکان صلح برای این برنامه فروش ها مقدور نیست و خودرو صرفا به شخص ثبت نام کننده تحویل داده میشود.برمبنای این گزارش، امتیاز ثبت نام در طرح فروش قطعی به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیست و شرکت ایران خودرو هیچ گونه مسئولیتی در برابر تحویل خودرو به فردی غیر از ثبت نام کننده خودرو را ندارد.
ایران خودرو از شهروندان خواسته تا نسبت به موضع مذکور هوشیار باشند.
لازم به ذکر است که خودرو ثبت نامی در زمان مقرر به مالک خودرو ثبت نام کننده که اطلاعات آن در سایت فروش ایران خودرو مندرج باشد تحویل خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.