تسلا به مدت یک هفته در ماه فوریه تولید مدل 3 را به منظور بهبود خط تولید متوقف کرده بود و نهایتا این کار، میزان تولید خودرو را افزایش داده است.
تولید مدل 3 از 20 تا 24 فوریه در کارخانه فرمونت کمپانی، به گزارش بلومبرگ متوقف شده بود.
تسلا در این باره گفته: «برنامه تولید مدل 3 شامل دوره های توقف کوتاه مدت در دو کارخانه فرمونت و گیگافکتوری 1 می شود. از این دوره ها برای بهبود اتوماسیون خط تولید و رفع ایرادات سیستم به منظور افزایش ظرفیت تولید استفاده خواهد شد. این اتفاقی غیرعادی نیست و در تمامی خطوط تولید امری معمول محسوب می شود.»
نهایی کردن تولید مدل 3 زمان و هزینه زیادی از تسلا برده و انتظار می رود چالش برانگیزتر از آن چیزی باشد که کمپانی انتظارش را داشت. کمپانی در حال حاضر هفتگی 2500 دستگاه مدل 3 تولید می کند و قرار است تا پایان ماه ژوئن این میزان دوبرابر شود.
در آخرین نامه به سهامداران، تسلا موتورز از آن ها خواسته بود تا صبور باشند و به خریداران قول داده بود که کار تحویل مدل ها سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
ارزش تسلا در بازار سهام اکنون معادل 55.3 میلیون دلار است که بیشتر از جنرال موتورز یا فورد می باشد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با رد وجود کشمکش بین سازمان ملی استاندارد و خودروسازان درخصوص استانداردهای 85 گانه، خاطرنشان کرد: اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما بحث ها فنی و اجرایی است و در خصوص استانداردها همراهی کامل خواهیم داشت.
«محسن صالحی نیا» افزود: سازمان ملی استاندارد ایران موظف است در زمینه استانداردهای ایمنی و کیفی تاکیدات لازم را داشته باشد و خودروسازان هم باید همراهی کامل داشته باشند.
به گفته این مقام مسئول، مسئولان باید در شرایط ویژه و با در نظر داشتن همه جوانب امر به تصمیم گیری بپردازند، به مردم نیز اطمینان خاطر می دهیم تصمیمات مسئولان متناسب با شرایط روز جامعه خواهد بود.
وی یادآوری کرد: از حدود 15 سال پیش تاکنون، استانداردهای مختلف خودرویی اعمال شده، اما لزوما همه آنها منجر به افزایش قیمت نشده است.
صالحی نیا تصریح کرد: ممکن است برخی از این استانداردهای جدید در وهله نخست به عنوان «آپشن» و اختیاری تلقی شود، اما وقتی در ظرفیت ذاتی و پلتفرم خودروها تعریف شود، بتدریج جا خواهد افتاد و نگرانی از این بابت نداریم.
وی ادامه داد: در خودروهای سواری، می توان برخی از این استانداردهای 85 گانه را برای مدتی محدود اختیاری کرده و پس از مدتی اجباری کنیم؛ البته اینها بحث های تخصصی کارشناسی است و باید اجازه دهیم کارشناسان امر از دو طرف به بحث و تبادل نظر بنشینند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نمونه به تصویب استانداردهای یورو 4 و نصب فیلتر «دی.پی.اف» (DPF) در استانداردهای 85 گانه اشاره کرد و گفت: امروز و از آنجا که نتوانسته ایم سوخت مناسب از نظر دارا بودن سولفور پایین در همه جای کشور عرضه کنیم، با مشکلاتی در ارائه این استانداردها مواجه ایم.
وی افزود: به همین دلیل پیشنهادی به دولت ارائه شده که تا زمان عرضه سوخت مناسب، این قاعده اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، در پی اجرای مرحله نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، خودروسازان تولید و واردات برخی خودروهای غیراستاندارد را از دستور کار خارج کردند.
تا ابتدای دی ماه امسال خودروسازان باید مدارک استاندارد 55 گانه را به سازمان ملی استاندارد تحویل می دادند و خودروهایی که قادر به پاس کردن این استانداردها نبودند، از دور خارج شوند.
از این تاریخ به بعد، اگر هر یک از این خودروها بخواهد دوباره به خط تولید بازگردد، باید استانداردهای 63 گانه را پاس کند؛ یعنی علاوه بر استانداردهای پیشین، هشت استاندارد دیگر نیز اضافه شد.
این مهلت تا اول دی ماه سال آینده (1397) برای این خودروها باقی است اما از زمستان آینده، 22 استاندارد دیگر نیز اضافه می شود و پشت سر گذاشتن 85 استاندارد الزامی است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مجمع سالیانه و آخرین گردهمایی سال 96 قطعه سازان روز گذشته با حضور نزدیک به 300 قطعه ساز و همچنین مدیران صنعت خودرو کشور ، آقایان یکه زارع ، مدیرعامل ایران خودرو، مهندس جهرودی، مدیرعامل سایپا ، دکتر نجاری ، مهندس نجفیان ، مهندس خسروشاهی ، مشاور خودرویی وزیر صنعت و معدن و دکتر ملکی ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه های خودرو ایران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به جزئیات برگزاری این گردهمایی اظهار داشت : در این گردهمایی مهندس یکه زارع ، مدیرعامل ایران خودرو ضمن ارائه مطالبی در خصوص لزوم تجهیز قطعه سازان به تجهیزات روز و جایگزینی ماشین آلات جدید عنوان کردند « باید دستیابی به فن آوری های جدید در دستور صنعت قطعه سازی کشور قرار گیرد.
وی گفت : مهندس یکه زارع در این مجمع ، سال 97 را به جهت افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز ، سال سختی برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور ارزیابی کرده و عنوان نمودند « قطعا ایجاد شرایط سخت علاوه بر مشکلات ، منافعی را برای صنعت خودرو و قطعه سازان به دنبال خواهد داشت که از جمله نکات مثبت چنین شرایطی ، چابک سازی صنعت خودرو و قطعه سازی، جلوگیری از هزینه های بی مورد و افزایش آمادگی جهت ورود به بازارهای جهانی است «
وی همچنین با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص اسقاط خودرو در ازای ورود قطعات ، گفت : بر اساس مصوبه اخیر مجلس به ازای هر 20 هزار دلار قطعاتی که به صورت CBU و یا CKD وارد کشور می شود باید یک خودرو اسقاط شود ، که قطعا این موضوع بر قیمت تمام شده قطعه سازان و خودرو تاثیر قابل توجهی خواهد داشت که بر همین اساس مهندس یکه زارع معتقد بودند که این مصوبه قطعا فشار بسیاری را بر خودروسازان و قطعه سازان وارد خواهد کرد چرا با افزایش قیمت مواد اولیه ، قیمت قطعات بالا خواهد رفت و در چنین وضعیتی خودروسازان ناگزیر خواهند بود در مقابل افزایش قیمت قطعات، واکنش نشان دهند چرا که هر گونه بی توجهی در این زمینه موجب تعطیلی بنگاههای قطعه سازی خواهد شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به در خواست قطعه سازان مبنی بر افزایش 30 تا 35 درصدی قیمت قطعات ، خاطر نشان کرد : در این مجمع مدیرعامل ایران خودرو اعلام کردند که این افزایش بی شک در قیمت خودروها تاثیر گذاشته و کاهش تقاضای مصرف کنندگان و افت فروش در بازار خودرو را موجب گردیده و نهایتا اثرات بدی را بر صنعت خودرو نیز به همراه خواهد داشت.
وی گفت : از مطالب بسیار مهمی که در سخنان مدیرعامل ایران خودرو مطرح گردید بحث واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی بود که مهندس یکه زارع صراحتا اعلام کردند « باید کنسرسیومی متشکل از اغلب قطعه سازان تشکیل و اقدام به خرید سهام خودروسازان نمایند ، قطعا تسهیلاتی نیز برای این مساله در نظر گرفته خواهد شد و اگر خودروسازان بزرگ نیز خواستار خرید بخشی از سهام باشند ، می توانند با ورود به این کنسرسیوم در این زمینه مشارکت نمایند»
وی تاکید کرد : یکی از موارد دیگری که در سخنان مهندس یکه زارع عنوان شد و بسیار مهم و قابل تامل است در خصوص حمایت از زنجیره تامین است ، بر همین اساس مدیرعامل ایران خودرو اعلام کردند « اجازه نمی دهیم هیچ قطعه سازی دیگری وارد ساخت و تولید قطعه ای شود که هم اکنون توسط زنجیره تامین ما در حال ساخت است» که این صحبت مدیرعامل ایران خودرو مورد تشویق بسیار قطعه سازان حاضر در مجمع قرار گرفت.
اجرای سیاست دو سورسی در گروه خودروسازی سایپا
وی در ادامه به صحبت های مدیرعامل سایپا در مجمع سالیانه قطعه سازان اشاره کرد و اظهار داشت : آغاز صحبت های مدیرعامل سایپا در این گردهمایی با اعلام خبر زیان دهی تولید در سایپا بود ، همچنین از دیگر مواردی که توسط مهندس جهرودی مطرح گردید « اجرای سیاست دو سورسی در گروه خودروسازی سایپا بود که عنوان کردند « تلاش می شود بیش از دو سورس در ساخت قطعات مشارکت نداشته باشند «
وی با توجه به صحبت های مهندس جهرودی در خصوص سهم داخلی سازی در همکاری های اخیر با شرکتهای خارجی افزود : مدیرعامل سایپا اعلام کردند « در مذاکره با طرف های خارجی موضوع ٥٠ درصد خوکفایی و داخلی سازی با کمک قطعه سازان ایرانی مطرح شده است و بر این مساله پافشاری خواهیم کرد.
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود : در گردهمایی پایانی سال 96 قطعه سازان ، همچنین مدیرعامل سایپا به جهت مشکلات گذشته در پرداخت مطالبات از قطعه سازان عذر خواهی کردند اما با اعلام خبر خوشی این مساله را جبران کردند و عنوان نمودند «به زودی 500 میلیارد تومان اوراق توسط گروه خودروسازی سایپا منتشر می شود که متعهد می شویم که کل این پول را برای پرداخت مطالبات قطعه سازان هزینه شود «
پی گیری واگذاری سهام خودروسازان در اولین جلسات مجلس در سال آینده
بهنیا در ادامه به سخنان دکتر ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن و عضو ناظر شورای رقابت اشاره کرد و افزود : در گردهمایی پایانی سال 96 قطعه سازان ، همچنین دکتر ملکی طی سخنانی ابتدا از عدم ارائه مشکلات قطعه سازان به کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جامعه قطعه سازی کشور گلایه کردند و در این راستا قول دادند هر گونه درخواست و مشکلاتی از سوی قطعه سازان به کمیسیون ارجاع شود با سرعت و نهایت جدیت پی گیری می شود تا حل شود.
به گفته وی ، ملکی در مجمع سالیانه قطعه سازان از پی گیری موضوع واگذاری سهام خودروسازان و تشکیل کنسرسیوم قطعه سازان در سال آینده در مجلس خبر دادند .
وی گفت : انتظار می رود تمامی صحبت ها و وعده هایی که در مجمع سالیانه قطعه سازان عنوان گردید در سال آینده عملی شود که قطعا آرزوی قلبی صنعت قطعه سازی کشور است.
همچنین لازم به ذکر است در این مجمع آقای حسام اردشیر بار دیگر به مدت ١ سال به عنوان بازرس انجمن انتخاب شد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
اهدا گواهینامه پایان دوره تولید خودرو
به کارآموزان آذربایجانی
گواهینامه کسب مهارت تخصصی تولید محصول به کارآموزان آذربایجانی برای آغاز به کار در سایت تولیدی ایران خودرو در جمهوری آذربایجان اهدا شد.
به گزارش ایکوپرس، 30 نفر از افرادی که به استخدام شرکت مشترک ایران خودرو و آذربایجان درآمده اند با حضور در خطوط تولید ایران خودرو، دوره فنی و تخصصی مونتاژ محصول را فراگرفته و برای آغاز به کار در خط تولید در جمهوری آذربایجان آماده شدند.
در مراسم اهدای گواهینامه پایان دوره، معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو کسب مهارت و آموزش تولید را که با همکاری معاونت مهندسی صورت گرفته را سرمایه مهمی برای کارکنان دانست و گفت: امیدوارم کارگران خط تولید در نفت چاله بتوانند تولید کیفی و موفقی را انجام دهند.
مجید کاویانی افزود: سایت ایران خودرو در جمهوری آذربایجان در نوروز 97 به بهره برداری خواهد رسید که طبق استانداردهای روز طراحی شده و با توجه به بهره مندی از تجهیزات مدرن محصول کیفی را به بازار آذربایجان عرضه خواهد کرد.
وی تاکید کرد: با رعایت آموزه های فنی توسط کارکنان و ارایه محصول کیفی، سایت نفت چاله آینده روشنی خواهد داشت.
قائم مقام معاونت مهندسی ایران خودرو نیز در این مراسم بر مسئولیت سنگین نیروهای استخدام شده در سایت نفت چاله تاکید کرد و گفت: این افراد باید برای نیروهای بعدی سایت تولیدی در انجام کار متعهدانه الگو باشند.
داود خسروی بر حضور منظم و به موقع در خطوط تولید با رعایت نکات ایمنی و تولید با کیفیت تاکید کرد و گفت: رضایت مشتریان منوط به عرضه محصول با کیفیت است که توسط کارگران خط به تولید می رسد.
وی همچنین به پیشبرد اهداف تولید اشاره کرد و گفت: با تحقق اهداف تولید، زمینه افزایش تولید و جذب نیروهای جدید در این سایت فراهم و آن را تبدیل به واحد صنعتی فعال و موثر خواهد کرد.
در ادامه تیمور سالایف مدیرعامل شرکت مشترک ایران خودرو و آذربایجان با ابراز خرسندی از پایان موفقیت آمیز دوره آموزشی در ایران خودرو گفت: با راه اندازی سایت ایران خودرو در آذربایجان روابط و دوستی دو کشور عمیق تر خواهد شد. وی افزود: علاقه زیادی به ایران خودرو و محصولات آن دارم و با حضور در خطوط تولید این شرکت حاضر بودم لباس کارگران را بر تن کرده و همپای آنان در خط تولید کار کنم.
گفتنی است ۳۰ نفر کارگری که به مدت یک ماه در خطوط مونتاژ ایران خودرو آموزش دیده اند آموزه های خود را به عنوان سرگروه به سایر نیروهای شاغل در این سایت منتقل خواهند کرد. سایت مونتاژ محصولات ایران خودرو در آذربایجان در نوروز ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.
تولید وانت کاهش یافت
بهمن ماه امسال تولید انواع وانت به طور میانگین ۱۹.۵ درصد کاهش یافت.
در این مدت تولید این محصول از ۶۳۶۸ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به ۵۱۲۵ دستگاه رسید.
تولید این محصول در گروه صنعتی ایران خودرو نزولی بوده و از ۱۰۹۶ دستگاه در بمهن ماه ۱۳۹۵ به ۷۹۴ دستگاه کاهش یافت.
بهمن ماه امسال تولید انواع وانت در گروه خودروسازی سایپا نیز کاهش یافته و از ۴۴۵۵ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به ۲۹۶۷ دستگاه رسید.
برخلاف این دو شرکت اما تولید انواع وانت در گروه خودروسازی بهمن و سازههای خودرو دیار با افزایش همراه بوده است.در این مدت تولید انواع وانت در گروه خودروسازی بهمن از ۸۱۷ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به ۱۳۵۹ دستگاه افزایش یافت.تولید این محصول در سازههای خودرو دیار نیز به پنج دستگاه رسید.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
ویرایش جدید استاندارد ایزو 9001 در ایران خودرو
گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال ممیزی شخص ثالث توسط شرکت توف نورد ایران، موفق به استقرار ویرایش جدید 2015 – 9001 در حوزه فعالیت های اصلی شرکت شامل طراحی و توسعه، ساخت و فروش انواع خودروهای سواری (گروه های پژو، سمندو ...) شد.
به گزارش ایکوپرس، اهم تغییرات در سیستم مدیریت کیفیت جدیدتمرکز بر محیط سازمان و طرح ریزی استراتژی ها، درنظرگرفتن خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان، ایجاد تفکر مبتنی برریسک و فرصت، استقرار مدیریت دانش و بهبودو ارتقای فرآیندهای سازمان درراستای استراتژی های تعریف شده است.
این شرکت با توجه به رسالت وجودی در جهت رسیدن به سازمانی ارزش آفرین و دانش محور، مبتنی بر ارزش های حرفه ای و اخلاقی رسالتی که در پیشرفت صنعتی کشور برعهده دارد، به عنوان سازمانی یادگیرنده، بهبود مستمر فرایندها و محصولات خود را در جهت تعالی سازمانی در دستور کار خود قرارداده و با بهره گیری ازتوانمندی ها، اقدامات رسیدگی به ریسک ها و فرصت ها و دانش سازمانی ایجاد شده در جهت کسب و ارتقای رضایتمندی ذینفعان و دستیابی به سطح کیفیت رقابتی محصولات و خدمات در این زمینه بطور مستمر اقدامات لازم را طرح ریزی و در اولویت اجرا قرار داده است.
با توجه به ضرورت و اهمیت بهبودسیستم مدیریت کیفیت،همگام شدن با تغییرات ایجاد شده در استاندارد ایزو 9001 و ارتقای آن از نسخه 2008 به 2015 از سال گذشته در ایران خودرو به عنوان یک پروژه سیستمی تعریف شد.
رشد7/12درصدی شمارهگذاری خودروهای نو
پرشین خودرو: رییس مرکز شمارهگذاری پلیس راهور ناجا از رشد 12.7 درصدی شمارهگذاری خودروهای نوشماره در سال جاری خبر داد.سرهنگ علی محمدی در گفتوگو با سایت راهور افزود: طی 11 ماهه امسال شماره گذاری خودروهای داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 13.4 درصد و وارداتی 0.6 درصد افزایش داشته است.وی در خصوص بیشترین خودروهای شمارهگذاری شده گفت: از بین خودروهای تولید داخل به ترتیب سایپا 131، تیبا 2، پژو پارس، پژو 405 و پژو 206 بیشترین خودروهای نوشماره بودهاند.رییس مرکز شمارهگذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنین از میان خودروهای وارداتی نیز رنو تالیسمان، رنو کولیوس، سانتافه، تیوولی و هیوندای IX35 بیشترین خودروهای شمارهگذاری شده بودهاند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بزرگترین جشنواره استخدامی کشور با حمایت دستگاه های دولتی و با جذب 20هزار نفر توسط شرکت الوپیک برگزار شد.
مهدی نائبی مدیرعامل شرکت الوپیک با اعلام این خبر گفت: می توانیم ادعا کنیم ایجاد اشتغال، اصلی ترین مشکل بسیاری از کلانشهرها از جمله تهران است. سئوال این است که چطور می توان شغل مناسب ایجاد کرد؟
وی با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان تجربه سالها زندگی در خارج از کشور را داشته اند اما به ایران بازگشته اند، گفت: دلیل این مسئله توانمندی های بالا در کشور است. ظرفیت بازار در تهران بسیار بالاست و زیرساخت ها طور چیده شده که به راحتی می توان ایجاد اشتغال کرد.
نائبی با تقدیر از فراهم شدن زیرساخت های لازم توسط مسئولان کشور گفت: در تهران، مسئولان زیرساخت های متعددی را فراهم کردند، شرکت های دانش بنیان بدون زیرساخت هایی مانند اینترنت نمی توانند فعالیت کنند و اکنون اینترنت در دسترس همگان قرار دارد.
وی افزود: تلفن های هوشمند موضوع دومی است که باز هم غالب مردم از آن برخوردارند.
این کارآفرین به رقابت کم در ایران به عنوان دلیل سوم اشاره کرد و ادامه داد: در کلانشهری مانند تهران شرکت های نوپا می توانند به راحتی و سریع رشد و پیشرفت کنند.
نائبی با بیان اینکه شهر هوشمند مدتهاست به صورت جدی در محافل متعدد مطرح میشود، گفت: مدیران ارشد شهری و اعضای شورای شهر در دوره جدید بحث شهر هوشمند را به صورت جدی مطرح کردند و تلاششان حرکت در این مسیر است. قطعا بدون استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان نمی توان به این مهم رسید.
این کارآفرین توضیح داد: به عنوان مثال پیک های موتوری پیش از این برای دریافت سفارش و تحویل آن مسیر رفت و برگشت را طی می کردند اما اکنون با ایجاد استارت آپ های جدید شما در هر نقطه تهران که باشید می توانید یک پیک را در ۵۰ یا ۱۰۰ متری خود در اختیار بگیرید.
نائبی به اعتماد مردم به عنوان یک برگ برنده برای شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم یک سرمایه بسیار مهم است و شرکت های نوبنیان باید مراقب باشند این سرمایه را از دست ندهند.
تعداد الوپیکی ها به 100هزار نفر رسید
مونا شیشه گران مدیر دفتر ثبت نام الوپیک با اشاره به بزرگترین جشنواره استخدامی کشور گفت: اولین باری است که این نوع جشنواره استخدامی در کشور برگزار شده است. این اولین تجربه ما بود اما از تجربه یک ساله در بخش استخدام استفاده کردیم و نتایج حاصل شده بسیار رضایتمند بوده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در دو روز در دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جوایزی هم برای این جشنواره در نظر گرفتیم که شامل وانت بار، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، بلوتوس های همراه، موتورسیکلت های مدبالا و... بودند.
وی با اشاره به قرعه کشی برای اهدای جوایز گفت: جوایز بعد از ثبت نام و فعال شدن افراد اهدا می شود؛ در واقع اعلام کردیم که هر فرد در یک سقف زمانی مشخص باید تعداد معینی از درخواست های مشتری ها را برود تا بتواند در قرعه کشی شرکت کند؛ زمان قرعه کشی هم به زودی اعلام خواهد شد.
شیشه گران با اشاره به شرایط سنی ثبت نام کنندگان گفت: بیشترین قشر ثبت نامی جوان ها بودند؛ کسانی که تجربه کاری چندانی نداشتند و عمدتا شغل اولی بودند.
مدیر دفتر ثبت نام الوپیک ادامه داد: خیلی ها هم برای شغل دوم آمده بودند؛ عده زیادی هم دانشجو بودند و می خواستند درآمدی داشته باشند. ضمن اینکه نیاز به کار پاره وقت داشتند و به نظرشان می رسید می توانند در الوپیک به صورت پاره وقت فعالیت کنند و هزینه تحصیل و زندگی در تهران را به دست بیاورند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که در پیک های سنتی کار می کنند نیز برای استخدام در الوپیک آمده بودند گفت: الان نیروهای الوپیک در کشور به نزدیک 100هزار نفر رسیده است.
شیشه گران در خاتمه گفت: ما برای جذب نیرو محدودیت سواد را نداریم؛ آن قدری که بتوانند از نرم افزارها استفاده کنند و سفارش ها را بخوانند، کافی است. با این حال ما در میان نیروهامان تعداد قابل توجهی دانشجویان دانشگاه های سراسری را هم داریم.
گفتنی است جمع کثیری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مجلس، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری تهران و معاونان شهردار و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله حامیان این حرکت استخدامی بودند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.