یک مقام مسئول صنعتی، با تاکید بر ضرورت حرکت قطعه سازان به سمت موتورهای هیبریدی، گفت: موتورهای توربوشارژ، نسل جدید موتورهای بنزینی هستند که آلایندگی کمتری دارند.علیرضا حاجعلی محمدی، با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی سازندههای قطعات خودرو از موتورهای هیبریدی با توجه به آلودگی هوا در کلانشهرها گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها، یک راه حل جهت برون رفت از این مسأله استفاده از خودروهای هیبریدی است تا بتوانیم تا حدودی موضوع آلودگی هوا را کلانشهرها کنترل کنیم؛ بنابراین بحث کیفیت خودروها و قطعات آن همچنین تحقیق، توسعه و افزایش دانش و آگاهی سازندهها مدنظر قرار گرفته و بر همین اساس کار کردن روی پروژههای توسعهای در موتورهای هیبریدی از موضوعاتی است که در همایش موتورهای درونسوز، مورد بحث و گفتگو قرار میگیرد.نایب رئیس انجمن موتور ایران ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که باید مورد بحث و گفت وگو از طریق سخنرانی قرار گیرد، موضوع موتورهای توربوشارژ است که در واقع این موتورها نسل جدید بنزینی بوده و آلایندگی کمتری داشته و مصرف آنها نیز کمتر است که بر روی آن در همایش، بحث و تبادل نظر صورت میگیرد.حاج علی محمدی گفت: ارائه بحث راهبردی صنعت خودرو و قوای محرکه توسط سخنرانان خارجی از دانشگاه بولتون انگلیس از جمله برنامههای این همایش است همچنین سخنرانیهای کلیدی توسط شرکتکنندگان خارجیخواهیم داشت و مباحث علمی و آخرین فناوریها در حوزه موتورهای درون سوز و نفت ارائه میشود؛ همچنین کارگاه های آموزشی در مورد موتورهای درون سوز نیز ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه سالجاری با حضور صاحبنظران برجسته از داخل و خارج از کشور برگزار میشود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رونمایی از کیا سراتو جدید شاید پر سر و صداترین خبر این روزهای کیا باشد، ولی این خودروساز کره ای در حال کار بر روی یک پروژه کاملا متفاوت نیز هست.این پروژه ساخت نسخه تولیدی کانسپت تلوراید است که چند سال پیش در دیترویت رونمایی شده بود. این موضوع را پیتر شریر، سر طراح کیا در حاشیه نمایشگاه دیترویت اعلام کرده و گفته: «بله، ما هم اکنون در حال کار بر روی آن خودرو هستیم.» تلوراید که هنوز نام نهایی آن مشخص نشده، قوی ترین مدل در میان شاسی بلندهای کمپانی خواهد بود و جایگاهی بالاتر از سورنتو خواهد داشت. این خودرو در آمریکای شمالی و دیگر مارکت ها هم ارائه خواهد شد. گرگوری گیلوم، سر طراح اروپا کیا در این مورد می گوید: «من می توانم تصور کنم که بازارهای دیگری وجود دارند که ممکن است به این خودرو علاقه مند باشند. به عنوان مثال، خودرویی که قبل از موهاوی داشتیم در روسیه و کشورهای اطراف آن بسیار محبوب بود.»وی در ادامه صحبت های خود افزوده: «البته عرضه این خودرو در اروپا خیلی منطقی نیست و سگمنت دشواری برای ماست. ما در حال حاضر در سگمنت شاسی بلندهای بزرگ در اروپا کاملا از عملکرد سورنتو راضی هستیم.» هنوز مشخص نیست این خودرو کی رونمایی خواهد شد و در کجا قرار است تولید شود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
وقتی یک نفر بهطورمثال ۵۰دستگاه خودرو وارد میکند باید برای آنها گارانتی تهیه کند، از آنجا که میزان سرمایهگذاریش پایین است، هزینه زیادی ندارد و میتواند حاشیه سود منطقی تعیین کند، در نتیجه قیمتهای پایینتری هم خواهد داشت
طبق اعلام مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، شرکتهای غیرنمایندگی خودرو، از این پس میتوانند با انعقاد قرارداد خدمات پسازفروش با نماینده رسمی همان خودرو، به واردات اقدام کنند.
درحالی که براساس مصوبه هیاتوزیران، تنها نمایندگان رسمی میتوانند خدمات پسازفروش به مشتریان ارائه کنند، ثبتسفارش برای شرکتهای واردکننده غیرنمایندگی رسمی، مجددا فعال شده و امکان ثبت سفارش برای این دسته از واردکنندگان وجود دارد. اما اعلام شرط جدید برای واردات خودرو توسط شرکتهای واردکننده غیرنمایندگی خودروهای خارجی، شرایط تازهای را هم در بازار اعمال میکند.
وجود دو وارد کننده همزمان با شرایط ناهمسان، به قیمتگذاریهای متفاوت میانجامد. به گفته کارشناسان، این موضوع هزینه تازهای بر سر راه واردکنندگان غیررسمی میگذارد که همان هزینه خرید گارانتی از نمایندگیهای فروش رسمی است. درعینحال واردکنندگان رسمی معتقدند قیمت تمامشده غیررسمیها باز هم کمتر خواهد بود و این در بازار، رقابتی غیر برابر ایجاد میکند.
یک واردکننده و فعال بازار خودرو در گفتوگو با «دنیای خودرو» بیان کرد: «تاثیر این شرط جدید در بازار خیلی سریع خود را نشان نمیدهد، اما برای واردکنندگان غیررسمی تعهدی ایجاد میکند که چون از فروش سود چندانی نمیبرند، نمیتوانند خدمات خاصی ارائه دهند.»
محمود نادی با بیان اینکه در درازمدت منتظر تاثیر این تصمیم بر باراز خواهیم بود، افزود: «وقتی میان دوبخش، رقابتی در واردات ایجاد میشود، بخشی که بزرگتر است و هزینههای زیادی دارد، باید حاشیه سود منطقی درنظر بگیرد بهطوری که صرفه اقتصادی داشته باشد.»وی افزود: «اما وقتی یک نفر بهطورمثال ۵۰دستگاه خودرو وارد میکند که باید برای آنها گارانتی تهیه کند، از آنجا که میزان سرمایهگذاریش پایین است، هزینه زیادی ندارد و میتواند حاشیه سود منطقی تعیین کند، در نتیجه قیمتهای پایینتری هم خواهد داشت.»
نادی تاکید کرد: «این موضوع، بین دوگروه واردکننده تقابل ایجاد میکند.» وی ادامه داد: «در مواردی هم ممکن است اجبار باعث فروش گارانتی شود، اما به ارائه خدمات پس از فروش نینجامد.»
وی تصریح کرد: «همچنین ممکن است خرید گارانتی باعث شود بین خودرویی که از خود شرکت گارانتی شده است و خودرویی که گارانتی برای آن خریداری شده، در ارائه خدمات، تفاوتهایی گذاشته شود.»
وی خاطرنشان کرد: «آوردن شرکتهای خصوصی در بحث واردات و واگذارکردن خدمات پسازفروش آن به شرکتهای صاحب برند تابهحال تجربه خوبی بهجا نگذاشته است.»
وی اضافه کرد: «معمولا قراردادها بند و تبصرههای زیادی دارد که مشتری وقت و حوصله نمیکند آن را بخواند و امضا میکند. این موضوع هنگام استفاده از خدمات پسازفروش برای مشتری مشکلاتی ایجاد میکند که به دلیل بیاطلاع بودن از مفاد قرارداد است.»
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.