یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در کنار ارتقاء کیفیت تولید خودرو در راستای کاهش مصرف سوخت، کیفیت و استاندارد بنزین نیز باید افزایش یابد، گفت: خودروسازان داخلی در شرایط فعلی توان تولید خودروی هیبرید و برقی را ندارند.
امرالله امینی اظهار کرد: در سالهای اخیر خودروسازان جهانی به دلیل حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوختهای فسیلی به طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبرید روی آوردهاند که باید خودروسازان ایرانی در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند.وی افزود: خودروهای بنزین سوز برای کاهش مصرف سوخت باید به تکنولوژی بهروز مجهز شوند و در حال حاضر در بازار جهانی خودروهایی که مصرف سوخت کمتر با قدرت بیشتری داشته باشند از جایگاه بهتری برخوردار هستند.او با تأکید بر اینکه خودروسازان در زمینه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا وظیفه سنگینی بر عهده دارند، یادآور شد: در کنار رشد کیفیت خودروهای داخلی باید کیفیت و استاندارد سوخت در تمام جایگاههای کشور افزایش یابد.این کارشناس صنعت خودرو راه درازی را برای خودروهای برقی و هیبرید در ایران متصور شد و گفت: شرکتهای خودروسازیای توان تولید و طراحی خودروهای برقی و هیبرید را خواهند داشت که در حال حاضر خودروهای بنزینی خوبی تولید کنند.امینی بیان کرد: در شرایط فعلی شرکت های ایرانی در مرحله اول ماندهاند و توان کاهش مصرف سوخت خودروهای بنزینی را ندارند و تا زمانی که تکنولوژی ساخت خودروهای با کیفیت بنزینی در کشور نهادینه نشود در زمینه تولید خودروهای برقی و هیبرید اقدام مؤثری صورت نمیگیرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) باز هم اقدام به سانسور گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی کرده و این بار جداول مقایسه کیفی خودروهای داخلی را از گزارش منتشره حذف کرده است تا رسانهها و بهتبع آن شهروندان از کاهش احتمالی کیفیت این محصولات آگاه نشوند.
به گزارش ایسنا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به صورت ادواری کیفیت خودروهای در حال تولید و مونتاژ در خودروسازان داخلی را ارزیابی کرده و ماهانه گزارش کامل ارزیابی کیفیت این محصولات را به وزارت صمت ارسال میکند.
اگرچه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به طور معمول نسخهای از این گزارش را نیز برای اطلاع رسانهها و افکار عمومی منتشر میکرد اما در ماههای اخیر نسخه سانسور شده و محدودی از این گزارش در اختیار رسانهها قرار میگرفت و برخی شاخصهای مهم مربوط به ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی به ویژه نمرات منفی خودروها در گزارش عمومی منتشره، دیده نمیشد.
نمرات منفی شاخصهای ۹ گانهای است که وضعیت کیفیت خودروهای تولیدی در حوزههایی همچون وجود سر و صدای اضافی، نفوذ آب و غبار در خودرو، وضعیت تزئینات داخلی، کیفیت رنگ و ایرادات بدنه خودرو را نشان میدهد و هرچه نمره منفی خودرویی در این شاخصها بالاتر باشد نشاندهنده بدتر بودن وضعیت کیفیت آن خودرو در شاخص مربوطه است.
اما ماه گذشته اتفاق جدیدی در این رابطه رخ داد و آن سانسور کلیت گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی بود؛ بهگونهای که وزارت صنعت، معدن و تجارت این بار از انتشار همان گزارش نصفه و نیمه ارزیابی کیفی خودروهای داخلی هم جلوگیری کرده و تنها تحلیل خاص و گزینشی خود از این گزارش را روی سایت خود منتشر کرد.
این اقدام اعتراض رسانهها به عنوان نمایندگان افکار عمومی را به دنبال داشت و انتظار میرفت که وزارت صمت در پاسخ به این اعتراضات گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی را به طور کامل منتشر کند اما اتفاقی که افتاد این بود که این وزارتخانه بخش دیگری از این گزارش را هم سانسور کرده و این بار جداول مقایسه سطوح کیفی که کاهش یا افزایش کیفیت خودروهای تولیدی نسبت به ماه قبل را نشان میدهد، از گزارش خود حذف کرد.در این شرایط این پرسش مطرح است که چرا وزارت صمت از انتشار کامل گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی واهمه دارد و هر بار بخشی از این گزارش را سانسور میکند؛ بهگونهای که محتویات گزارش کیفی خودروها در هر ماه نسبت به ماه قبل از آن محدودتر شده و آب میرود.
آیا این اقدام این موضوع را تداعی نمیکند که این وزارتخانه به جای اعمال فشار به خودروسازان برای افزایش کیفیت محصولاتشان به حذف صورت مساله پرداخته و میخواهد مانع آگاهی شهروندان از وضعیت کیفی خودروهای داخلی شود!؟
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به تشریح آخرین وضعیت قراردادهای خودرویی که بعد از اجرایی شدن برجام با شرکت های خارجی به امضا رسید پرداخت و از آغاز تولید خودروی «پژو 301» در اسفندماه امسال خبر داد.
به گزارش اخبار صنعت ، «محسن صالحی نیا» در نشست خبری مشترک با «تقی رحمانی» قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید، افزود: خودروی پژو 301 که جزو خودروهای پرتیراژ خواهد بود، به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای 50 درصد آغاز می شود.
وی ادامه داد: تولید سومین محصول این شرکت مشترک نیز پاییز سال آینده آغاز خواهد شد.
معاون وزیر صنعت در مورد همکاری شرکت سایپا و سیتروئن نیز گفت: سایت کاشان برای آغاز عملیاتی این همکاری آماده شده است و تولید مشترک سایپا و سیتروئن در سایت کاشان از اواخر امسال آغاز خواهد شد.
وی گفت: نخستین محصول مشترک از دور جدید همکاری سایپا و سیتروئن، اردیبهشت ماه سال آینده به بازار عرضه می شود.
صالحی نیا در مورد روند اجرایی قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو نیز گفت: شرکت مشترک این قرارداد تا 20 روز آینده ثبت و پس از آن، اقدام های اجرایی آغاز خواهد شد.
وی در قالب همکاری ایدرو و رنو، یک خودرو در پلت فرم «اِی پلاس» (A+) و پنج نوع خودرو نیز در کلاس «بی و بی پلاس» (Bو B+) تولید خواهد شد که برنامه زمانبندی تولید این خودروها هم اکنون بین طرفین در حال نهایی شدن است و پس از ثبت شرکت مشترک، تولید آنها طبق یک برنامه زمانبندی آغاز خواهد شد.
معاون وزیر صنعت گفت: این پلت فرم ها طراحی روز هستند و یک ماه قبل در سایت مرکز مهندسی شرکت رنو در پاریس رونمایی شده اند.
صالحی نیا در مورد واگذاری شرکت «بُن رو» به شرکت مشترک رنو و ایدرو نیز گفت: شرکت «بُن رو» به چند شرکت زیرمجموعه گروه سایپا تعلق دارد که آنها تا امروز نسبت به واگذاری آن برای استفاده از ظرفیت های تولیدی آن در قالب شرکت مشترک نپذیرفته اند.
وی در این ارتباط اضافه کرد: در یک هفته اخیر با توجه به حضور مدیران ارشد رنو در تهران، دو پیشنهاد ارایه شد؛ نخست اینکه شرکت مشترک ایدرو و رنو حداکثر تا پایان سال میلادی جاری یعنی تا 20 روز آینده به ثبت برسد؛ علاوه بر این، دو سایت خودروسازی برای تولید به صورت قرارداد همکاری مشترک به شرکت رنو پیشنهاد شد که در دست بررسی است.
معاون وزیر صنعت افزود: بحث واگذاری شرکت «بُن رو» احتمال کمی دارد که مورد قبول سهامداران این شرکت قرار بگیرد؛ در این صورت، در قاعده ای بجز اینکه بخواهد به شرکت مشترک واگذار شود، از ظرفیت تولیدی شرکت «بُن رو» استفاده خواهد شد.
صالحی نیا در مورد ساماندهی واردات خودروهای خارجی نیز گفت: به دلایلی از جمله روند غیرعرفی واردات خودرو و مدیریت مناسب این روند، ثبت سفارش خودرو با نظر مسئولان متوقف شده است تا شرایطی در دستور کار قرار گیرد که مدیریت مناسبی در مورد واردات خودرو انجام شود.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه توقف ثبت سفارش خودرو به درازا کشیده است، گفت: البته روند واردات خودروهایی که پیش از این ثبت سفارش شده بود، ادامه یافته است.
معاون وزیر صنعت از بررسی آیین نامه ای در دولت برای موضوع واردات خودرو خبر داد و گفت: این آیین نامه ای توسط وزارت صنعت و با هماهنگی سایر دستگاه های مربوط، به دولت پیشنهاد شده است و به زوی تصویب خواهد شد.
وی تاکید کرد: بر اساس این آیین نامه، خودروهایی که وارد شده و در گمرکات هستند، تعیین تکلیف خواهند شد.
صالحی نیا اضافه کرد: این مساله نیز در این آیین نامه مورد توجه قرار گرفته است که در ثبت سفارش های بعدی، تفاوت معناداری به وجود نیاید و تقریبا یک روال برابر را مترتب شود تا شرایطی برای سوءاستفاده فراهم نشود.
با نهایی و اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های هسته ای غرب علیه کشورمان، همکاری بخش های مختلف اقتصادی کشور با همتایان خود در کشورهای مختلف آغاز شد.
در مدت سپری شده از برجام، برخی خودروسازان داخلی مذاکراتشان با همکاران خارجی را کلید زدند؛ برخی به مرحله امضای تفاهم نامه و قرارداد رسیدند و در این میان برخی از شرکت ها به تولید خودروی مشترک دست یافتند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا به دنبال همکاری و حمایت از قطعه سازان همکار با این گروه خودروسازی است اما این حمایت ها درصورتی شکل می گیرد که توسعه فعالیت ها و افزایش کیفیت در دستور کار این شرکت ها قرار گیرد.
محمدرضا هنری کیا اظهار داشت: از نظر ما شرکت های همکار در زنجیره تامین جزئی از گروه خودروسازی سایپا هستند لذا با همفکری آنها مشکلات پیش روی این بخش را مورد بررسی قرار خواهیم داد به شرطی که توجه به توسعه فعالیت ها و افزایش کیفیت در دستور کار این شرکت ها قرار گیرد تمامی تلاش خود را برای رفع موانع پیش رو به کار خواهیم بست.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: نگاه دولت در صنعت داخلی توانمندی این بخش مهم و تاثیرگذار است و این نگاه استراتژیک نیاز به توجه، مراقبت و همچنین برنامه عملی دارد، لذا بنگاه های اقتصادی باید بتوانند در اجرای این امر برنامه ریزی مدون برای توسعه فعالیت های خود داشته باشند.
وی با اشاره به هجوم قطعات بی کیفیت و قاچاق به بازار خودروی کشور تاکید کرد: این پدیده باعث شده است که سهم قطعه سازان داخلی و شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و در نهایت اشتغال این بخش به نفع شرکت های چینی تغییر یابد و این موضوع را باید مورد بررسی بیشتر قرار داد.
هنری کیا سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی با افزایش تولیدات داخلی را به لحاظ اقتصادی با صرفه توصیف و تاکید کرد: این صنعت نیاز به سرمایه گذاری های جدید و همکاری بین المللی دارد و یکی از مهم ترین چشم انداز های گروه خودروسازی سایپا در حوزه قطعه سازی حرکت به سوی انتقال تکنولوژی نوین به شرکت های همکار در زنجیره تامین قطعه و هماهنگ شدن با صنعت جهانی است.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این که قطعه سازان داخلی باید بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و به سمت ادغام پیش بروند خاطرنشان کرد: فضای فعالیت خودروسازی باید به سمت توسعه و نوآوری پیش برود و نباید با غفلت از صدها قطعه سازی که کسب و کار و عمر و سرمایه شان را در تولید گذاشته اند به راحتی عبور کرد و سایپا آمادگی دارد که با هدایت و رهبری در زمینه ادغام قطعه سازان کوچک و کمک به انتخاب تکنولوژی، آنها را به سمت ورود به زنجیره جهانی تولید قطعات سوق دهد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
حتی بوگاتی چیرون نیز از فراخوان در امان نیست
بوگاتی چیرون 3 میلیون دلاری به خاطر مشکلی در رابطه با بست های صندلی فراخوان شد.
به گفته گروه خودروسازی فولکس واگن، ممکن است برخی مدل های این ابرخودروی 1500 اسب بخاری دارای جوش بست صندلی ناقص باشند. متخصصان بوگاتی در صورت یافتن این نقص، صندلی خودرو را به طور کامل تعویض خواهند کرد. حدود 47 دستگاه از این خودرو در سراسر دنیا مشمول این فراخوان می شوند که 12 دستگاه آن ها در آمریکای شمالی هستند.
گفته می شود بوگاتی اطلاعیه فراخوان را به مالکان ارسال کرده و با ان ها از طریق تلفن ارتباط برقرار کرده تا این فراخوان را توضیح دهد. این خودروساز، خودروهای مشمول را از خانه مالکان به نزدیک ترین مرکز خدمات منتقل می کند که در آنجا در صورت لزوم بازبینی و تعمیر خواهند شد.
افرادی که از فراخوان متعدد خودروهای ناراضی هستند باید بدانند که حتی بوگاتی چیرون نیز نتوانسته از این موضوع در امان بماند.
پژو رقیب سویفت را می سازد
گروه خودروسازی پژو سیتروئن تصمیم دارد در سال 2020 فعالیت خود در بازار هند را آغاز کند.
به گزارش خبرخودرو، گفته می شود اولین محصولی که این خودروساز در بازار هند عرضه خواهد کرد یک خودروی کوچک از پژو است که با سوزوکی سویفت رقابت خواهد کرد. پژو سیتروئن در ماه ژانویه 2017 امضای قرارداد همکاری جوینت ونچر با CK Birla Groups واقع در دهلی نو و Avtec Ltd به منظور تولید و فروش خودروها در هند از سال 2020 را اعلام کرد.
گزارشات حاکی از آن است که خودروی کوچک پژو که در داخل خودروسازی با کد SC21 شناخته می شود در جایگاهی بین هیوندای گرند i10 و سوزوکی بالینو قرار می گیرد. این خودرو در کارخانه ای در چنای تولید خواهد شد که قبلا به هندوستان موتور تعلق داشت.
گفته می شود پژو سیتروئن با تامین کنندگان قطعات برای تولید 400 هزار دستگاه از این خودرو صحبت کرده است. البته تنها 100 هزار دستگاه از این خودرو در هند تولید خواهد شد. باقی قطعات این خودرو به بازارهایی همچون برزیل و آفریقای جنوبی برای تولید در این مناطق صادر خواهند شد.
این خودروی کوچک پژو می تواند نسل بعدی 208 باشد که قرار است در سال 2018 رونمایی شود. سدان پژو 308، 3008 و 2008 نیز برای عرضه در بازار هند در نظر گرفته شده اند.
آلفارومئو 4C به روز شده سال آینده
وارد بازار می شود
خودروی آلفارومئو 4C به منظور ارتقای آمار فروش کمپانی طراحی شده بود، ولی این مدل خیلی از این نظر نتوانست موفق باشد و آخرین آمار نشان می دهد که آلفارومئو سال پیش فقط 1671 دستگاه از این مدر در آمریکا و اروپا توانسته به فروش برساند.
به گزارش خبر خودرو ، کمپانی از همین الان به فکر راه حلی برای این مشکل افتاده و در همین راستا روبرتو فدلی، مهندس ارشد آلفارومئو و مازراتی به اتوکار گفته که کمپانی در حال کار بر روی یک نسخه به روز شده از 4C می باشد که از یک سیستم تعلیق بهینه و یک سیستم فرمان بهبود یافته بهره می برد.
این مدل به روز شده مکن است با یک موتور جدید وارد بازار شود که جای موتور توربو 1.75 لیتری 4 سیلندر با 237 اسب بخار نیرو و 349 نیوتن متر گشتاور را خواهد گرفت. با این ترکیب فنی، خودروی فعلی می تواند صفر تا صد را در 4.1 ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با 257 کیلومتر داشته باشد.
فدلی در مورد مشخصات فنی خودرو صحبتی نکرده ولی گفته: «ما در حال بازگشت به فرمول یک هستیم و 4C باید خودروی ویژه جدید ما باشد.» فدلی همچنین تایید کرده که 4C به روز شده با گیربکس دستی ارائه نخواهد شد و وی فکر می کند تقاضای کافی در بازار برای آن وجود ندارد.
در حالی که عدم وجود یک گیربکس دستی برای این خودرو قطعا علاقه مندان این نوع خودروها را ناراحت خواهد کرد، فدلی گفته که فراری برای ارائه گیربکس دستی روی مدل کالیفرنیا تقریبا 10 میلیون یورو هزینه کرده بود. در نهایت، فقط دو خودروی کالیفرنیا با گیربکس دستی از فراری خریداری شد.
فولکس واگن مدل مسابقه ای از پولو را
معرفی کرد
فولکس واگن موتوراسپرت طی مراسمی ویژه در مایورکای اسپانیا، پولو GTI R5 جدید را معرفی کرد.
به گزارش خبرخودرو، این خودروی مسابقه مخصوص رالی بر اساس نسل ششم پولوی جدید ساخته شده و سال آینده قبل از تحویل به مشتریان در نیمه دوم سال 2018، استانداردسازی خواهد شد.نیروی این مدل مخصوص پیست از پولو، از موتور توربوشارژ چهار سیلندر 1.6 لیتری متقاطع نصب شده با تزریق سوخت مستقیم تامین می شود. این موتور بر اساس قوانین، کوچک تر شده است اما قدرت 268 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر تولید می کند. یک گیربکس ترتیبی پنج سرعته مسابقه ای نیروی این موتور را به سیستم چهار چرخ فعال منتقل می کند. این مدل GTI تنها 1320 کیلوگرم وزن و شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه دارد.
این خودرو بر اساس قوانین FIA با رول کیج و دیگر عناصر ایمنی مستحکم شده است.
قیمت این خودروی مسابقه ای به زودی اعلام خواهد شد. البته گمان می رود این خودرو قیمتی در حدود 180 هزار یورو داشته باشد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نسخه مخصوصی از مزدا MX-5 راهی بازار انگلستان می شود
مزدا طیف مدل های MX-5 را با نسخه مخصوص Z اسپرت جدید توسعه خواهد داد.
این خودروی جدید که اختصاصا برای بازار انگلستان در نظر گرفته شده تنها 300 دستگاه تولید خواهد داشت و از ماه مارس 2018 به فروش می رسد. MX-5 Z اسپرت به منظور تمایز از نسخه اصلی خود دارای سقف پارچه ای قرمز گیلاسی، رینگ های BBS مشکی 17 اینچی و رنگ بدنه خاکستری متالیک است.
مزدا MX-5 Z اسپرت از موتور 2.0 لیتری با قدرت 157 اسب بخار بهره می برد. این خودرو از دیفرانسیل لغزش محدود، دمپرهای Bilstein و یک strut brace بهره می برد که بدنه اسپرت این خودرو را کامل می کنند. در کابین این خودرو صندلی های چرمی شنی، کف پایی ها و رکاب های در Z اسپرت تعبیه شده است. هم چنین هر یک از مدل های این نسخه مخصوص با پلاک Z اسپرت شماره گذاری شده مخصوص روی داشبورد همراه می شوند تا انحصار آن ها بیش تر به چشم بیاید.
جرمی تامسون، مدیر اجرایی مزدا موتور انگلستان در مورد عرضه MX-5 Z-Sport جدید اظهار داشت: «سقف گیلاسی رنگ جدید MX-5 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی توکیوی امسال به نمایش عمومی درآمد و با واکنش مثبت مواجه شد. من خرسندم که می توانیم این سقف را برای خریداران MX-5 در انگلستان ارائه کنیم. ترکیب جذاب سقف قرمز گیلاسی و رنگ بدنه خاکستری متالیک این خودرو را به خاص ترین MX-5 تا کنون تبدیل می کند و من اطمینان دارم که این مدل پس از عرضه در نمایندگی های فروش در ماه مارس آینده، گزینه ای بسیار محبوب خواهد شد.»
برند پرمیوم فرانسوی بر بام رضایت مندی مشتریان
بنابر اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت آرین موتور تابان نماینده رسمی DS Automobiles در ایران، توانست با کسب ۷۳۶ امتیاز بر رتبه نخست رضایتمندی مشتریان قرار گیرد.
به گزارش اخبار خودرو ،این رتبه بندی با در نظرگرفتن شاخص هایی از قبیل تحویل مناسب خودرو، ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتریان، نحوه پاسخگویی و … صورت می پذیرد.
آرین موتور در حالی به این موفقیت دست یافت که تنها اندکی بیش از یکسال از شروع عرضه رسمی محصولات برند پریمیوم فرانسوی دی اس میگذرد. این شرکت در راستای سیاست های جهانی برند DS تمهیدات ویژه ای جهت ارتقای و اغنای رضایت مندی مشتریان در نظر گرفته است که همسو با بهبود مستمر فرایندهای داخلی سازمان می باشد.
علاقه مندان به این برند پریمیوم می توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص DS به وب سایت شرکت به آدرس www.DSautomobiles.ir مراجعه نمایند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، سرمایه گذاری خارجی برای 252 طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت تصویب شده که 106 طرح از آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
به گزارش ایرنا، «افروز بهرامی» در نشست خبری رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسیده است که این طرح ها تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه 2 میلیارد دلار از این 11 میلیارد دلار مربوط به دولت دوازدهم است، گفت: در این قراردادها انتقال دانش مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت گفت: سرمایه گذاری ها از نظر توزیع در کشور، متفاوت شده است به نحوی که فارس، بوشهر و کرمان بیشترین جذب سرمایه گذاری را داشته اند.
بهرامی تاکید کرد: همچنین در کشورهای سرمایه گذار نیز تغییراتی ایجاد شده است؛ به این ترتیب که پیش از این چین در مقام نخست کشورهای سرمایه گذار در ایران بود اما اکنون به ترتیب آلمان، ایتالیا و سپس چین در ایران سرمایه گذاری کرده اند.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر، موضوع های جذب سرمایه گذاری نیز تغییر کرده است؛ پیش از این بیشتر سرمایه گذاری ها در زمینه فلزات سنگین و پتروشیمی بود اما اکنون سرمایه گذاری ها متوجه بخش های تجارت، فروشگاه های زنجیره ای، وسایل نقلیه موتوری و غیره شده است.
به گزارش ایرنا، سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران بتازگی اعلام کرد در 100 روز نخست فعالیت دولت دوازدهم 28 میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه خارجی در سایه بازگشت به نظام اقتصادی بین الملل تامین شد.
بر اساس این گزارش، در این مدت 57 طرح جدید با حجم سرمایه پنج میلیارد و 393 میلیون دلار مصوب شد. همچنین 228 میلیون دلار برای افزایش سرمایه گذاری طرح های موجود، تایید شد و مجموع این 2 مورد به پنج میلیارد و 621 میلیون دلار رسید.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.