معاون وزیر ارتباطات جزئیات نحوه مصرف مدل جدید اینترنت نامحدود را تشریح کرد و گفت: اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، طبق این مصوبه، باید برای ارائه سرعت واقعی به کاربران تضمین دهند.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اول مردادماه مدل جدید مصرف اینترنت پرسرعت به معنی توقف فروش اینترنت حجمی است، به تصویب رساند. این مصوبه قرار است تا یک ماه آینده از سوی اپراتورها اعمال شود.
علی اصغر عمیدیان دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و معاون وزیر ارتباطات، جزئیات مدل مصرف این مصوبه را تشریح کرد و گفت: این مصوبه در دو بخش کاربران کم مصرف و پرمصرف دسته بندی شده است. به نحوی که ما برای کاربران کم مصرف اینترنت نیز سعی کردیم مدلی تعریف کنیم که نسبت به مصرف فعلی شان، سرعتشان بالاتر رود اما مجبور نباشند هزینه بیشتری بپردازند.
وی با تاکید براینکه این مصوبه به معنای ارائه اینترنت نامحدود نیست، گفت: در این مصوبه مدل فروش اینترنت را از مصرف حجمی به مصرف سرعت و اتصال تغییر داده ایم.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: کلمه نامحدود در تکنولوژی معنایی ندارد و سرعت اینترنت و حجم آن نیز تابع تکنولوژی است. برای مثال کاربر نسبت به مودم و تکنولوژی که انتخاب می کند می تواند سقف سرعت ۲ ، ۴ ، ۶ مگابیت برثانیه را در اختیار داشته باشد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اینترنت نامحدود نسبی است. به این معنی که نسبت به تکنولوژی که در کشور مورد استفاده است، برای آن سقف تعیین می شود.
وی با تاکید براینکه باید از نظر ادبیات رسانه ای به این کلمه توجه شود، افزود: اینکه گفته می شود اینترنت نامحدود، کاربر فکر می کند تا سقف بی نهایت می تواند از حجم اینترنت استفاده کند اما اینچنین نیست. در ارائه این سرویس، سرعت و اتصال (کانکشن) مطرح است. در همه دنیا نیز همین مدل به کار گرفته می شود.
عمیدیان با اشاره به اینکه در این مصوبه سرعت اتصال به اینترنت نسبت به تکنولوژی موجود، نامحدود عنوان شده است، ادامه داد: یعنی این سرعت، سقف تکنولوژی را می تواند پوشش دهد و نگرانی از بابت حجم مصرفی نخواهد داشت.
معاون وزیر ارتباطات گفت: برای مثال کاربری که تا پیش از این سرعت ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه را با مودم های قدیمی استفاده می کرد هم اکنون سرعت دسترسی به اینترنتش بین ۳ تا ۶ مگابیت برثانیه قابل افزایش است و از نظر ما نامحدود است.
وی افزود: در جدولی که در این مصوبه تعریف شده است، برای مثال کاربران برای اینترنت بین الملل تا ۳ مگابیت سرعت و ۶ مگابیت سرعت داخلی در شبکه ملی اطلاعات، رقمی حدود ۱۰ هزار تومان در ماه باید بپردازند. دسته بعدی کاربرانی هستند که ۶ مگابیت سرعت بین الملل خواهند داشت و همینطور تا سرعت ۱۶ مگابیتی نیز در این رده بندی دیده شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این مصوبه برای کاربران ADSL ، فیبرنوری و VDSL به عنوان کاربران اینترنت ثابت درنظر گرفته شده است، تاکید کرد: برآورد ما این است که با مصوبه فوق، کاربران با پرداخت مبلغی حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان در ماه می توانند به راحتی هر میزان فیلم و ویدئو در داخل شبکه را مشاهده کنند و محدودیت حجمی نخواهند داشت.
وی با تاکید براینکه رقم های اعلام شده در این مصوبه که به زودی به اپراتورها ابلاغ می شود، نشان می دهد که قیمت ها پایین آمده است، گفت: مشترک با پرداخت آبونمان ثابت ماهانه و براساس انتخاب سرعت مدنظر، می تواند سرویس خود را انتخاب کند و دیگر نیازی به تغییر مودم نخواهد بود.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اضافه کرد: در این مصوبه به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، برای ارائه سرعت واقعی به مشترکان الزام شده است و رقم های درنظر گرفته شده سقف پیشنهادی است که اپراتورها می توانند زیر این مبالغ با یکدیگر رقابت کنند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون مرکز ملی فضای مجازی از بررسی عوامل موثر در ایجاد اشتغال و تولید محتوا در فضای مجازی با هدف رفع موانع اشتغال کسب و کارهای این حوزه، خبر داد.
امیر خوراکیان با اشاره به بررسی عوامل و موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی به منظور بهره مندی از ظرفیت این حوزه برای ایجاد کسب وکار فضای مجازی گفت: با توجه به ظرفیتهایی که در حوزه اشتغال در فضای مجازی کشور وجود دارد، برای ایجاد کار، فعالیت و توسعه خدمات به خصوص در حوزه محتوا کارگروه تشکیل دادیم.
وی گفت: با تشکیل این کارگروه و هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی، فرهیختگان و صاحب نظران این حوزه، ۹۶ عنوان ازعوامل و موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی را شناسایی کردیم. طبق مدل عمومی در اقتصاد کلان کشور و با در نظر گرفتن ۴ بازار اصلی و مهم در اقتصاد، حوزه «شفافیت قوانین» از مهم ترین مشکلاتی است که در این ۹۶ عنوان وجود دارد.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر ضرورت ساماندهی در تعدد و زمان ارائه مجوزها برای تقویت اشتغال در حوزه فضای مجازی ادامه داد: تنظیم روابط با اپراتورها در حوزه های مختلف باید رسیدگی و برای رفع موانع آن تصمیم گیری شود. همچنین در ارتباط با بازاریابی خارجی بخشی از مشکلات بررسی و احصا شده است.
خوراکیان با بیان اینکه نوآوری و برنامه ریزی در این حوزه، مالکیت معنوی و مسائل مرتبط با بانکداری در فضای مجازی از جمله عواملی است که به آن پرداخته شده است، افزود: درباره روابط میان صنفی و متولیان این حوزه نیز، اقدامات لازم صورت گرفته تا تقسیم کار دقیق تری صورت گیرد تا علاوه بر شفافیت فعالیت ها در صورت نیاز قوانین و مقررات برای فعال سازی و ایجاد روابط بهینه دراین حوزه مصوب شود.
وی تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی کشور با اعتبار نقش قرارگاهی خود با اولویت بندی صورت گرفته، مشغول تدوین پیشنهادها در این حوزه است و در صورت نیاز به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حوزه اشتغال، آمادگی لازم را برای ارائه این طرح در شورا دارد. این درحالی است که با همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی نیز قوانین و مقررات لازم در این حوزه را پیگیری خواهد کرد.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این که رفع موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات فضای مجازی در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری سال اشتغال نامگذاری شده است از اولویت ها است، گفت: در صورتی که دستگاههای مربوطه برای همکاری و حل این موانع، اهتمام داشته باشند ما شاهد افزایش ظرفیت و رشد اشتغال در این حوزه خواهیم بود و علاوه بر این ظرفیتهای بیشتری برای آینده نیز فراهم خواهد شد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
توسط شرکت زیرساخت؛
سنجش کیفیت مکالمات بین الملل ممکن شد
امکان سنجش کیفیت سرویس مکالمات بین شهری و بین الملل توسط شرکت ارتباطات زیرساخت ممکن شد.
وزارت ارتباطات اعلام کرد: به منظور شفاف سازی وضعیت کیفی خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت، سامانه سنجش کیفیت سرویس مکالمات بین شهری و بین الملل در سایت این شرکت، راه اندازی شد.
شرکت ارتباطات زیرساخت با هدف شفاف سازی وضعیت کیفی خدمات خود و به دنبال ارائه وضعیت پارامترهای کیفی شبکه دیتا از جمله میزان تغییرات تاخیر (jitter ) و درصد از دست رفتن بسته ها (پکت لاست) اقدام به انتشار وضعیت کیفی شبکه های مکالمات بین شهری و بین الملل کرده است.
کاربران می توانند با مراجعه به سایت شرکت ارتباطات زیرساخت به آدرس www.tic.ir در بخش وضعیت شبکه ، با انتخاب گزینه های شبکه داخلی یا شبکه بین الملل وضعیت شاخص های کیفی این حوزه را مشاهده کنند.در بخش شبکه داخلی پارامترهایی مانند درصد موفقیت مکالمات (ASR)، درصد کارایی کانال ها (CER) و متوسط زمان اشغال شدن کانال ها (AHT) مربوط به ۲۴ ساعت اخیر شبکه بین شهری نشان داده می شود که این اطلاعات هر ۱۵ دقیقه یکبار نیز بروز رسانی می شود.
همچنین در بخش شبکه بین الملل نیز وضعیت پارامترهای درصد موفقیت مکالمات (ASR) و متوسط زمان مکالمات (ACT) صادره بین الملل، در ۲۴ ساعت روز گذشته نمایش داده می شود.
این اطلاعات به تفکیک شبکه های ثابت استانی روی نقشه ایران، اپراتورهای سیار به صورت جدول و ترافیک صادره به کشورهای مختلف روی نقشه جهان، نمایش داده شده است.
شرکت مخابرات:
احرازهویت مشترکان تلفن ثابت به روز می شود
معاون امورمشتریان شرکت مخابرات ایران از تلاش برای به روز کردن اطلاعات و احراز هویت مشترکان تلفن ثابت این شرکت خبر داد.داود زارعیان درباره چگونگی احراز هویت مشترکان افزود:منظور از احراز هویت اینکه، مالک هر تلفنی به طور کامل مشخص باشد، زیرا ممکن است برخی مشترکان شماره شناسنامه ویا کد ملی و یا آدرس آنها در سامانه سی.آر.ام(CRM) سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت نشده باشد.
معاون شرکت مخابرات ایران اضافه کرد:سیستم ثبت احوال و سیستم شاهکار که اکنون در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است این امکان را فراهم می کند که مشخصات کامل هر مشترک در سیستم سی.آر. ام شرکت مخابرات ثبت شود.
به گفته زارعیان، اکنون همه مشترکان احراز هویت شده اند و هر تلفنی مشخص است که به چه کسی تعلق دارد، اما این اطلاعات نیازمند تکمیل است.
وی یادآور شد: تمامی 30 میلیون و 500 هزار مشترک مخابرات ایران اطلاعاتشان درسی.آر.ام ثبت شده، اما با توجه به تغییرهایی که در کد ملی ها، آدرس ها ، جابجایی تلفن ها، کد پستی ها بروز کرد، مشترکانی که نیاز به به روزرسانی اطلاعات داشته باشند و احراز هویت برای آنان صورت خواهد گرفت.
سیزدهم فروردین ماه پارسال سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار برای ساماندهی سیم کارت های بدون هویت مشخص راهاندازی شد.
مشترکان میتوانند با مراجعه به درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir و از شمار سیم کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.