مدیرعامل گروه صنعتی «ایران خودرو» عنوان کرد: تولید پژو 301 از اواخر امسال آغاز میشود.از تولید 650 هزار دستگاه خودرو توسط شرکت ایران خودرو طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امسال تلاش داریم این تعداد را چند درصدی افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه ایران خودرو امسال چند محصول جدید به بازار ارائه خواهد کرد، گفت: شهریور ماه امسال خودرو 2008 را به بازار می دهیم و تحویل «دنا پلاس» هم امسال انجام میشود.
مدیرعامل گروه صنعتی «ایران خودرو» تصریح کرد: ظرف ماههای آینده نیز خودروی پژو 207 صندوق دار روانه بازار میشود.
یکه زارع افزود: تا پایان امسال نیز تولید خودروی پژو 301 آغاز میشود.
وی در ادامه با اشاره به شروع پروژه خودروسازی کرمانشاه از یک سال و نیم پیش، گفت: خوشبختانه گروه صنعتی ایران خودرو با همت خود توانست ظرف مدت 18 ماه این پروژه را به بهرهبرداری برساند.
یکه زارع افزود: هم اکنون این کارخانه در فاز نخست خود و در یک شیفت 15 هزار دستگاه تولید دارد که با دوشیفته شدن این کارخانه، ظرفیت تولید آن به 30 هزار دستگاه در سال افزایش مییابد.وی افزود: این کارخانه تولیدکننده پژو پارس است و امیدواریم با توجه به فاز توسعه کارخانه و نیز مشارکت بخش خصوصی در قطعه سازی، این موارد بتواند گامی در جهت رفع بیکاری استان باشد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
ربع قرن از تولید پراید در کشور گذشت، اما هنوز خودروسازان نتوانسته اند خودرویی مناسب و هم سطح (به لحاظ قیمتی) با این خودرو به بازار عرضه کنند.
بی توجهی خودروسازان به طراحی و یا تولید خودرویی با رنج قیمتی 20 تا 22 میلیون تومان در حالی است که طی سال های اخیر خودروهایی که به عنوان جایگزین پراید تولید شده اند اختلاف قیمت چند میلیونی با این خودرو داشته اند و نتوانسته اند عنوان جایگزین را به خود اختصاص دهند. نادیده گرفتن این بخش از بازار خودرو از سوی خودروسازان موجب شده تا داستان تکراری خروج پیکان از خط تولید و نگرانی ها از نبود خودروی جایگزین مجددا تکرار شود. نگرانی ای که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز با بیان اینکه هیچ جایگزینی به لحاظ قیمتی برای پراید نداریم بر آن دامن زده است. «سود، تیراژ و تقاضای بالا» برای خودرو پراید را شاید بتوان سه عاملی دانست که موجب شد تا در این سال ها خودروسازان را از تولید خودروی هم سطح دور کند، عواملی که به صورت غیر مستقیم مدیر عامل گروه خودروسازی ساپیا نیز بر آن اذعان دارد. به گفته مهدی جمالی، در صورتی که پراید نتواند استانداردهای جدید تولید و عرضه خودرو که 81 استاندارد بسیار سختگیرانه بینالمللی در رده استانداردهای تراز اروپاست را پاس کند، قاعدتا تولید آن متوقف خواهد شد. اما مشکل اصلی برای از رده خارج کردن پراید، قیمت رقابتی و تقاضای بالا است.
هرچند هنوز به طور رسمی نامی از خودروی جایگزین پراید برده نشده اما دراین زمینه می توان به «تیبا» اشاره کرد. خودرویی که شنیده ها حکایت از آن دارد که قرار است جایگزین پراید شود، اما اختلاف حداقل 7 میلیونی این خودرو با پراید موجب شده تا جایگزین شدن این خودرو را با شک و شبهه مواجه کند. از «تیبا» که بگذریم وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش اعلام کرده بود که دو خودروی «کوئید رنو» و «کوئیک سایپا» جایگزین پراید خواهند شد و این خودروها جز ارزان قیمتهای بازار خواهند بود. اظهارنظری که از سوی مسوولین سایپا در خصوص «کوئیک » تایید نشده و در خصوص «کوئید رنو» نیز هنوز خبری از زمان ورود این خودرو به بازار نیست. اظهارنظر مطرح شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی است که «کوئیک » که از آن به عنوان جایگزین پراید یاد می شود اختلاف قیمتی 10 میلیونی با پراید دارد و این به معنی آن است که در هرم قیمتی یک پله بالاتر از خودرو پراید قرار دارد.
در این خصوص حسن کریمی سنجری یکی از دست اندرکاران صنعت خودرو نیز می گوید: پراید خودرویی است که هرچند روی پلت فرم قدیمی طراحی شده و از بسیاری از سیستم های ایمنی روز بی بهره است، اما به دلیل قیمت مناسب و خدمات پس از فروش در دسترس توانسته بخش اعظمی از نیاز بازار را پوشش بدهد با این شرایط شاید می توان گفت در نظر گرفتن یک خودروی جایگزین کار چندان آسانی نباشد. این در حالی که در زمان خروج پیکان این خودرو توانست به راحتی جایگزین پیکان شود و یکی از خطوط اصلی فروش ایران خودرو را متوقف کند.
این دست اندرکار صنعت خودرو در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر جایگزینی «کوئیک» می گوید: قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده نسبت به آپشن هایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده تناسب چندانی ندارد اما در صورت حذف پراید و نبود جایگزین مناسب متقاضیان چاره ای جز انتخاب این خودرو ندارند.
در خصوص «کوئید رنو» نیز این خودرو برای بازار هند طراحی و تولید شده و عنوان ارزان قیمت ترین خودرو دنیا را (3500 دلار) به خود اختصاص داده است و کشور هند نیز اعلام کرده که قرارداد این خودرو اختصاصی است و آنچه مسلم است تولید این خودرو در ایران منوط به مفاد پیش بینی شده در قرارداد این خودرو است.
رونق بازار خودروهای کارکرده یکی دیگر از مواردی است که این فعال بازار خودرو به آن اشاره کرده و در این خصوص می گوید: آنچه مسلم است با حذف پراید شاهد رونق بازار خودروهای کارکرده در کشور خواهیم بود؛ چراکه خریداران خودرو پراید توان خرید خودرو با قیمت بالاتر را ندارند و خودروهای کارکرده در این شرایط یکی از گزینه های اصلی برای این گروه محسوب خواهد شد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
هفته گذشته شرکت پرشیاخودرو بامو سری ۲ کوپه مدل ۲۰۱۷ را به سبد محصولات خود اضافه کرد. با وجود اینکه در حال حاضر بامو متنوعترین لیست خودروهای ردهبالا و مدرن را در بازار خودرویی کشور ارائه میدهد اما جای یک خودروی اسپرت در میان محصولات آن به شدت خالی بود.
به گزارش اخبار خودرو ،هفته گذشته شرکت پرشیاخودرو بامو سری ۲ کوپه مدل ۲۰۱۷ را به سبد محصولات خود اضافه کرد. با وجود اینکه در حال حاضر بامو متنوعترین لیست خودروهای ردهبالا و مدرن را در بازار خودرویی کشور ارائه میدهد اما جای یک خودروی اسپرت در میان محصولات آن به شدت خالی بود. حال با این اتفاق مهم، تنوع محصولات این خودروساز آلمانی در بازار بیشتر شده است. به مناسبت این اتفاق، امروز در روزنامه «دنیایخودرو» به بررسی حضور سری ۲ در ایران میپردازیم.
پیش از اینکه به بررسی حضور مدلهای بامو سری ۲ در ایران بپردازیم، بهتر است تاریخچه و تنوع محصولات این سری را معرفی کنیم. بدون شک همه ما خاطرات ۵۰ سال پیش خودروی افسانهای بامو سری ۲ را به خاطر داریم. کوپه کوچک اما پر توان که در کشور ما به نام BMW 2002 معروف است، با وجود گذشت نیم قرن از حضور این خودرو در ایران، همچنان میتوان در مسابقات اتومبیلرانی پیست آزادی شاهد هنرنماییها و قهرمانیهای آن بود. بامو ۲۰۰۲ در عصر کلاسیک بامو تولید شده بود و تولید آن ۴۰ سال پیش به پایان رسید.
در سال ۲۰۱۴ کمپانی بامو سری ۲ بهعنوان ادامهدهنده راه سری ۰۲ در عصر مدرن راهاندازی کرد. سری ۲ در رده خودروهای کوچک رده بالا قرار دارد و دارای ۴ مدل خودرو است که شامل مدلهای کوپه، کانورتیبل، اکتیوتورر (MPV) و گرنتورر (MPV با طول بیشتر) است. همچنین شرکت بامو M (بهعنوان تیونر اختصاصی بامو) نسخه قدرتمند سری ۲ کوپه را از سال ۲۰۱۵ با نام M2 نیز تولید میکند. با توجه به تنوع بالای مدلهای سری ۲ که هر نوع سلیقهای از قبیل اسپرت و خانوادگی را پوشش میدهد، به جرات میتوان آن را یکی متنوعترین سریهای کمپانی بامو دانست که پاسخگوی نیازهای متفاوتی است.
در ۷ آبان ۹۴ شاهد رونمایی از بامو سری ۲ کوپه توسط پرشیاخودرو در ایران بودیم. به دلیل خاطرات خوش بامو ۲۰۰۲ افسانهای در ایران، ورود جانشین آن یک خبر بسیار مهم بود که با استقبال کمنظیر علاقهمندان به این برند آلمانی برگزار شد. در زمان رونمایی از این خودرو نسخه ۲۲۰i برای بازار ایران معرفی شد که از پیشرانه زیر ۲۵۰۰ سود میبرد. زیر کاپوت ۲۲۰i یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری (به حجم دقیق ۱۹۹۷ سیسی) توربوشارژر قرار دارد که توانایی تولید ۱۸۴ اسببخار قدرت در ۵۰۰۰ تا ۶۲۵۰ دور در دقیقه و ۲۷۰ نیوتونمتر گشتاور در ۱۲۵۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد.
نیروی تولیدی توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. قدرت موردنظر برای یک کوپه سبک وزن ۱٫۴ تنی رقم قابل قبولی بوده که در نتیجه آن میتوان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷٫۱ ثانیه و حداکثر سرعت مجاز ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. استقبال از خودروی بامو ۲۲۰i کوپه بهعنوان یک خودروی اسپرت در بازه قیمتی ۲۸۵ تا ۲۹۵ میلیون تومان قابل توجه بود و در مدت یک سال فروش خوبی را در بازار تجربه کرد. کلاس خودروهای اسپرت در بازار خودرویی کشور همیشه با کمبود خودرو همراه بوده و همین امر منجر به تقویت فروش سری ۲ کوپه در بازار شد. در نهایت عرضه سری۲ کوپه توسط پرشیاخودرو تا پاییز سال گذشته تنها حدود یک سال به طول انجامید.
در حال حاضر سری ۲ کانورتیبل در ایران بهعنوان یک خودروی خاص و نایاب شناخته میشود و تعداد انگشتشماری از آن وجود دارد. دلیل این امر به تعداد محدود واردات آن توسط پرشیاخودرو مربوط میشود. خاص بودن سری ۲ کانورتیبل در ایران زمانی دوچندان میشود که بدانید نسخه عرضه شده از آن در ایران از نوع ۲۲۸i بوده و این یعنی پیشرانهای قویتر با بازده بالا!
زیر کاپوت ۲۲۸i کانورتیبل یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری قرار گرفته که به کمک توربوشارژر و دیگر تغییرات اعمال شده در آن اکنون توانایی تولید ۲۴۵ اسببخار قدرت در ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتونمتر گشتاور در ۱۲۵۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه را دارد. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. این نسخه از سری ۲ به دلیل سقف متحرک و پیشرانه سنگینتر دارای وزن ۱٫۶ تنی بوده که حدود ۲۰۰ کیلوگرم از نسخه ۲۲۰i کوپه سنگینتر است.
اما قدرت بالای پیشرانه باعث شده است ۲۲۸i کانورتیبل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۶ ثانیه طی کند و حداکثر به صورت مجاز تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. بنابراین سری ۲ کانورتیبل علاوه بر تعداد انگشتشمار از پیشرانه قدرتمندتر و سقف متحرک نیز سود میبرد. البته نسخه کانورتیبل این خودرو دارای برچسب قیمت ۳۱۵ تا ۳۳۵ میلیون تومانی بود که گرانتر از نسخه کوپه است.
پس از چند ماه وقفه در عرضه سری ۲ به بازار، شرکت پرشیاخودرو در ۲۶ بهمن ۹۵ از مدل سری ۲ اکتیو تورر رونمایی کرد. این رونمایی در نخستین روز نمایشگاه خودروی تهران اتفاق افتاد که در جریان آن دو نسخه از سری ۲ اکتیو تورر با نامهای ۲۱۸i و ۲۲۵i به بازار معرفی شدند. خودروهایی که با پسوند Tourer توسط بامو تولید میشوند، در کلاس مینیون یا MPVها قرار میگیرند و در حال حاضر مدل Tourer تنها در سری ۲ عرضه میشود. نسخه ۲۱۸i اکتیو تورر به یک پیشرانه کمحجم ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری (به حجم دقیق ۱۴۹۹ سیسی) مجهز بوده که ۱۳۶ اسببخار قدرت در ۴۴۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۰ نیوتونمتر گشتاور در ۱۲۵۰ دور در دقیقه تولید میکند. در این نسخه از اکتیو تورر یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو به چرخهای جلو را دارد. در اصل باید گفت این خودرو اولین خودروی تاریخ خودروسازی کمپانی بامو بوده که از چرخهای جلو برای انتقال نیرو بهره میبرد! البته نیروی موردنظر برای یک خودروی خانوادگی کاملا مناسب بوده و با مصرف سوخت ترکیبی ۵٫۱ تا ۵٫۳ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر و تولید تنها ۱۱۹ تا ۱۲۴ گرم گاز دیاکسیدکربن در هر کیلومتر، یک خودروی دوستدار محیطزیست و کاملا کاربردی به حساب میآید. اما به هر حال اگر نیاز به قدرت بیشتر داشته باشید، نسخه ۲۲۵i اکتیو تورر با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری (به حجم دقیق ۱۹۹۸ سیسی) توربوشارژر ۲۳۱ اسببخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتونمتر گشتاور در ۱۲۵۰ دور در دقیقه را در اختیار شما قرار میدهد. قدرتی که به وسیله یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک این بار مانند دیگر مدلهای بامو به چرخهای عقب منتقل میشود. در حال حاضر نسخه ۲۱۸i اکتیو تورر در بازه قیمتی ۲۸۴ تا ۲۹۴ میلیون تومان و نسخه ۲۲۵i اکتیو تورر به قیمت ۳۳۹ میلیون تومان توسط پرشیاخودرو به فروش میرسد.
این روزها سبد محصولات پرشیاخودرو پر شده است از مدلهای متنوع بامو اما اکثر مدلهای این شرکت در رده خودروهای خانوادگی قرار میگیرند! البته در بازار امروز بخش خودروهای اسپرت کمفروغ هستند. اما روز گذشته با خبر شدیم پرشیاخودرو خودروی ۲۲۰i کوپه را به ویترین محصولات خود بازگردانده است. پس از بازگشت سری ۲ کوپه به جمع محصولات بامو در ایران و قرار گرفتن در کنار بامو X4 تنوع مدلهای اسپرت این برند در بازار به ۲ مدل رسیده است. البته این پایان کار نیست و پرشیاخودرو از ورود نسخه کانورتیبل سری ۲ در روزهای آینده خبر داده است. گفته میشود سری ۲ کانورتیبل در دو نسخه ۲۲۰i کانورتیبل و ۲۳۰i کانورتیبل وارد بازار خواهد شد که از این حیث دیگر جای خالی خودروی کانورتیبل نیز میان محصولات پرشیاخودرو پر میشود. در حال حاضر فروش ۲۲۰i کوپه در کنار مدلهای سری ۲ اکتیو تورر آغاز شده و ۲۶۳ میلیون تومان قیمتگذاری شده است. با این حساب سری ۲ کوپه اکنون حتی ۱۸ میلیون تومان ارزانتر از قیمت یک سال پیش خود به فروش میرسد که در نوع خود جالب توجه است. با این حساب اکنون تنها جای سری ۲ گرن تورر در میان مدلهای مختلف سری ۲ در ایران خالی بوده که آن هم با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی بعید به نظر میرسد برنامهای برای واردات داشته باشد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تاکید آئودی بر ادامه تولید خودروهای دیزلی
حتی در شرایطی که فولکس واگن تولید 30 خودروی برقی را در دستور کارش قرار داده و واحدهای زیر مجموعه اش را مجاب به تحقق برنامه آن تا سال 2025 کرده است، آئودی همچنان اصرار دارد که در کنار برنامه خودروهای الکتریکیش، خودروهای دیزلی را تولید کند.به گزارش خبرخودرو، آئودی در خلاف مسیر رودخانه شنا می کند و علی رغم شرکت مادرش، فولکس که حساب ویژه ای بر روی خودروهای الکتریکی بازکرده به دنبال تولید خودروهای دیزلیش است.این شرکت جمعه گذشته بیش از یک میلیون خودروی دیزلی را برای به روزرسانی نرم افزار کنترل کننده آلایندگی فراخوان و اعلام کرد که حتی خودروهای مجهز به موتورهای شش و هشت سیلندر پورشه و فولکس واگن نیز شانس شرکت در این برنامه را دارد.خودروهای مجهز به موتورهای دیزلی یورو 5 و6 در این فراخوان شرکت خواهند کرد که به ازای هر کدام از آن ها حدود 115 دلار هزینه برای شرکت منظور خواهد گردید. نرم افزار فوق برای کاهش میزان آلاینده های اکسید نیتروژن طراحی شده است و پروژه ساخت آن طی همکاری نزدیکی با دولت آلمان صورت پذیرفته است.آئودی امیدوار است با اجرای چنین برنامه هایی و اعتماد سازی بیشتر به جلب نظر مشتریان و دولت و در عین حال ادامه تولید خودروهای دیزلی کمک کند.
سوزوکی سویفت اسپرت 2018 معرفی شد
سوزوکی تصویری از سویفت اسپرت 2018 را منتشر و اعلام کرده که این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 رونمایی خواهد شد.به گزارش خبرخودرو، این هاچ بک ممتاز با رنگ بدنه زرد سومین نسل از سوزوکی سویفت اسپرت است. سوزوکی سویفت اسپرت 2018 دارای طراحی زاویه دارتر سویفت جدید البته با برخی عناصر منحصر به فرد برای ظاهری تهاجمی تر است. جلوپنجره این خودرو در طول و عرض بزرگ تر به نظر می رسد و دارای طراحی متمایزی است. طرح کندوی عسلی نیز خارج از قاب چراغ های مه شکن این خودرو به چشم می خورد.یک اسپویلر لبه سپر مشکی در جلوی این خودرو دیده می شود و پانل های rocker مشکی در کناره ها آن را تکمیل می کنند. رینگ های آلیاژی منحصر به فرد این خودرو با تایرهای اسپرت پوشیده شده اند. قسمت زیرین سپر عقب این خودرو نیز دارای رنگ مشکی براق است. در کابین سویفت اسپرت 2018 طرح رنگ تمام مشکی، پدال های اسپرت استیل ضد زنگ، فرمان و صندلی های اسپرت چرمی با دوخت متضاد تعبیه خواهد شد.
مرسدس بنز یک شاسی بلند کانسپت را
معرفی کرد
مرسدس بنز کلاس E all terrain 4x4 کانسپت برای دوست داران خودرو که خواهان محصولی غیر عادی هستند مستقیما از داستان ها بیرون آمده است.به گزارش خبرخودرو، شاسی بلند all-terrain کانسپت توسط Jurgen Eberle، مهندسی طراحی مرسدس بنز و تیم وی خلق شده است. چنان چه در تصاویر منتشر شده دیده می شود، این خودروی کانسپت ترکیبی عالی از کلاس E معمولی و محورهای G500 4x4 است.قطعات سیستم تعلیق G500 4x4 ارتفاع 420 میلی متر از زمین را برای شاسی بلند کلاس E all terrain 4x4 کانسپت فراهم ساخته اند. اکنون این خودرو در مقایسه با کلاس E اصلی 160 میلی متر ارتفاع بیش تر از سطح زمین دارد.گزارش شده است که کلاس E all terrain از موتور 3.5 لیتری V6 با قدرت 325 اسب بخار و گشتاور 480 نیوتون متر بهره می برد. این موتور قدرتمند به گیربکس اتوماتیک 9 سرعته متصل می شود.این کانسپت دارای خط سقف شیب دار شبیه به کوپه است تا ظاهر یک آفرود خشن را ایجاد کند. این خودرو به لوله اگزوز دوگانه ارتقا یافته در سپر و چراغ های عقب LED باریک مجهز است.قسمت جلوی این خودرو بی تغییر باقی مانده و دارای جلوپنجره و چراغ های جلوی کلاس E اصلی است. این خودرو دارای گلگیرهای برجسته مشکی است که ظاهر اسپرت متمایزی به آن داده اند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بازدید مدیرعامل ایران خودرو از یک واحد قطعه سازی کرمانشاه
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از یک واحد ساخت قطعات و تجهیزات خودرو در استان کرمانشاه بازدید و توانمندی های این قطعه ساز در تولید قطعات را ارزیابی کرد.
مهندس هاشم یکه زارع که برای افتتاح کارخانه ایران خودرو کرمانشاه به این استان سفر کرده، از این واحد صنعتی نیز دیدن کرد.
مهندس یکه زارع، همزمان با بازدید از این واحد تولیدی در گفت وگو با مدیران و مهندسان، توانمندی و آمادگی آن برای تامین قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان را ارزیابی کرد.
شرکت صنعتی پیک افروز غرب در شهرک صنعتی کرمانشاه در زمینه تولید قطعات و تجهیزات فعالیت می کند.
گفتنی است، کارخانه ایران خودرو کرمانشاه با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید و در فاز نخست سالانه 15هزار محصول پژو پارس تولید خواهد کرد
تولید خودرو به ۲ میلیون دستگاه میرسد
براساس هدفگذاری صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ تولید انواع خودروی سبک به دو میلیون دستگاه میرسد.وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم «برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت» را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیشبینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به «برنامه راهبردی صنعت خودرو» است.
در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزههای مختلف پیشبینی شده که از جمله آن افزایش تیراژ تولید خودرو تا سال ۱۴۰۰ است.
در این زمینه در این سند پیشبینی شده که در سال ۱۴۰۰ تولید انواع خودروی سبک شامل سواری و وانت باید به ۲ میلیون دستگاه افزایش یابد.
این هدفگذاری در حالی است که برای سال جاری (۱۳۹۶) پیشبینی تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو صورت گرفته است.
خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید اقدامی غیر کارشناسانه است
یک فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید گفت: خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید علاوه بر زیان رسانی به قطعه سازان منجر به هدر رفت ثروت ملی می شود چرا که بخش زیادی از این خودروها همچنان می توانند استانداردهای محیط زیست را پاس کنند.
علی اکبر جوان روح در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: در صورتی که خودروهای قدیمی با تکنولوژی های نوین تولید شوند و تغییراتی در ساختار و طراحی آنها صورت گیرد از ضرر رسانی به قطعه سازان و آسیب رسانی به سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به داخلی سازی قطعات خودروهای قدیمی تصریح کرد: در حال حاضر 80 تا 90 درصد از قطعات خودروهای قدیمی در داخل تولید می شود که با خروج آنها از چرخه تولید قطعه سازان متحمل زیان های بسیاری خواهند شد بنابراین بهتر است بجای خروج این خودروها از چرخه اقدام به بروز رسانی تجهیزات تولید آنها شود.این فعال صنعت قطعه سازی با انتقاد از خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید بیان کرد: خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید اقدامی غیر کارشناسانه است و مسئولین قبل از اعمال چنین تصمیماتی باید به طور دقیق آن را مورد بررسی قرار دهند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.