رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا، صدور سند رسمی مالکیت خودرو به دست پلیس را بر اساس ماده قانون های 1287، 29و 22 اعلام کرد.
سرهنگ محمد ترحمی گفت: در حال حاضر با وجود سه قانون یعنی ماده 1287 قانون مدنی ایران، ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران؛ سند مالکیت نیروی انتظامی، سند رسمی خودرو محسوب می شود.
وی افزود: سند ناجا به اعتبار قانون رسمی است و نمی توان با اعلام اینکه سند مالکیت پلیس رسمی نیست مردم را ترساند.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت: اگر قرار است سند پلیس، سند رسمی نباشد؛ باید ماده 1287 قانون مدنی ایران ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران؛ تغییر کند.
سرهنگ ترحمی افزود: سند پلیس به عنوان مامور رسمی در حدود صلاحیت ماده 22 قانون حمل و نقل، طبق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بعد از تعیین اصالت وسیله نقلیه، هویت متعاملین و در نهایت دریافت دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید صادر و به شهروندان ارائه می شود که در واقع سندی معتبر و اعتبارش به استناد صلاحیت نیروی انتظامی است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
یک فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به داخلی سازی 80 الی 90 درصد از قطعات خودروهای قدیمی توسط قطعه سازان داخلی گفت : در شرایطی که 80 الی 90 درصد از قطعات خودروهای قدیمی تولید داخل هستند بنابراین خروج این خودروها از چرخه تولید ضررهای بسیاری به قطعه سازان وارد خواهد کرد.
محسن رزم خواه در گفتگو با خبر خودرو افزود: هم اکنون سطح پایین تکنولوژی های تولید قطعه یکی از معضلاتی است که قطعه سازان به طور مداوم با آن مواجه هستند از این رو در صورتی که امکانات، دانش تولید و تکنولوژی های مناسب و نوین در اختیار این تولید کنندگان قرار گیرد خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید زیانی به قطعه سازان وارد نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: نبود تکنولوژی های نوین تولید در صنعت قطعه سازی ، ادامه دار شدن رویه مونتاژ قطعات را در پی دارد بنابراین از توان قطعه سازان برای تولید قطعات خودروهای جدید و به روز استفاده نخواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: صنعت قطعه سازی نیازمند سرمایه گذاری های کلان برای توسعه توان طراحی و تحقیق بر روی تولید قطعات جدید است و باید استراتژی مشخصی برای آن اعمال گردد البته مسئولیت انجام این امر بر عهده دولت است تا با اعطای تسهیلات و حمایت از قطعه سازان زمینه به کار گیری تکنولوژی های نوین تولید در صنعت قطعه سازی را فراهم نماید.
این فعال صنعت قطعه سازی همچنین با اشاره به لزوم معرفی خودروی جایگزین برای خودروهای قدیمی اذعان داشت: فعلا خودروی جایگزین مناسبی برای خودروهای قدیمی معرفی نشده و برای خروج از دور باطل مونتاژ و تولید خودروهای با تکنولوژی های قدیمی باید بر اساس سلیقه مصرف کنندگان اقدام به تولید خودروهای جدید شود از این رو تحقق این امر مستلزم به کارگیری تکنولوژی های نوین تولید در صنعت قطعه سازی است.
رزم خواه در پایان ابراز داشت: امیدواریم در دولت جدید استراتژی ها و برنامه های مشخصی برای صنعت قطعه سازی تدوین گردد تا قطعات جدید با تکنولوژی های نوین برای بازار داخلی و خارجی تولید و عرضه گردد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در حالی جذب سرمایهگذاری خارجی و مشارکت با خودروسازان جهانی یکی از مهمترین برنامههای سیاستگذار صنعتی در دوره پساتحریم است اما کارشناسان بر لزوم تغییر رویکرد در صنعت خودرو ایران از دل مشارکتهای خارجی تاکید دارند.
از آنجا که پس از اجرای برجام و لغو تحریمهای بینالمللی، خودروسازی ایران بهمنظور توسعه زیرساختهای خود از یکسو و ارتقای دانش و تکنولوژی بهمنظور حضور در بازارهای جهانی از سوی دیگر بحث مشارکت با خودروسازان خارجی را در برنامه جدی خود قرار داده است اما یک پرسش جدی اساسی همچنان مطرح است اینکه آیا ادامه همکاری با شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان باعث رشد و تعالی صنعت خودرو خواهد شد؟
در هر صورت آنچه مشخص است مشارکت خارجیها در توسعه صنعت خودرو هر کشوری امری الزامی است. چرا که همکاری و مشارکت با شرکتهای بزرگ باعث رشد و توانمند شدن خودروسازان داخلی در زمینه تولید، مهندسی تولید، ایجاد تأسیسات و تجهیزات خواهد شد. هر چند صنعت خودرو کشور در همکاریهای گذشته خود توانسته به دانش ایجاد خطوط تولید بدنه، مونتاژ، خطوط رنگ و ... دست پیدا کند اما برنامهریزی و هدفگذاری ما در صنعت خودرو همواره به گونهای بوده است که توانمندی بیش از این را طلب میکند. براین اساس به رغم آنکه صنعت خودرو کشور توانسته در همکاریهای گذشته خود به حدی از رشد و توانمندی دست پیدا کند اما این پرسش وجود دارد که آیا این مقدار توانمندی کافی است و صنعت خودرو ما باید به این موضوع بسنده کند یا خیر؟
در حالی چنین پرسشهایی مطرح میشود که سیاستگذار صنعتی یکی از برنامههای جدی خود در افق 1404 را تولید خودرو کیفی و مدرن با برند ملی در نظر گرفته است تا از این طریق نیازهای بازار داخل کشور تامین شود. برهمین اساس نیز در دور جدید همکاریهایی که خودروسازان داخلی با خارجیها رقم زدند و در تمام قراردادهای منعقد شده و در حال اجرا، موضوع انتقال دانش فنی و طراحی، صادرات و افزایش درصد ساخت داخل طی بندها و تبصرههای مطرح شده است. بندها و تبصرهایی که هنوز برای صحبت درباره موفق بودن آنها در عمل زود است. از جمله این بندها بحث داخلیسازی قطعات، صادرات 30 درصدی و انتقال دانش فنی از طریق امور طراحی و تحقیقات و توسعه است.
در حالی خودروسازان داخلی براساس سیاستگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در پساتحریم با خودروسازان خارجی توجه جدی به این موضوع داشته اند که در قراردادهای گذشتهای که در صنعت خودرو منعقد شده است تولیدکنندگان داخلی نتوانستهاند به یک نقشه راه مشخص تولیدی دست پیدا کند و هر آنچه که بوده همکاریهای ناقص فنی و مهندسی در مونتاژ بوده است. موضوعی که موجب نشده توسعه ساخت داخلی قطعات نیز براساس خواستههای ما از صنعت خودرو کشورمان پیش برود. این موضوع در حالی است که طی چند دهه گذشته بسیاری از خودروسازان در تولید یک خودرو وابستگی بسیاری به شرکتهای خودروساز خارجی دارند. شاهد این موضوع نیز اجرایی شدن اولین قرارداد صنعت خودرو کشور است؛ به طوری که در این قرارداد شرکت پژو به بهانه عقبماندگی صنعت قطعهسازی داخل مراحل توسعه ساخت داخل را به کندی پیش برده است.
از سوی دیگر در هیچکدام از قراردادهای منعقده شده مقوله صادرات جدی گرفته نشده و علیرغم اینکه مسئولیت آن بهعهده شرکت مادر گذاشته شده است اقدامی به بهانههای مختلف صورت نگرفته است.
براساس موضوعات مطرح شده و در شرایطی که مشتریان خودرو در کشور نسبت به خودروهای تولیدی دلزده شده اند و نیازمند تغییر چهره بازار خودرو کشور هستند بنابراین بهنظر میرسد اگر تغییری در رویکرد این صنعت نداشته باشیم خودروسازان داخلی تبدیل به مونتاژکاران شرکتهای خارجی شده و ارزشافزودهی بالایی در این صنعت ایجاد نخواهند داشت.
به این ترتیب باید رویکرد دیگری را در نظر گرفت و براساس مدل توسعه کشورهایی چون کره و چین و مالزی و ..... سعی در تغییر شرایط موجود داشته باشیم. البته این به آن معنا نیست که همکاری با شرکتهای خودروسازی خارجی قطع شود بلکه در کنار این شرکای خارجی باید تلاش برای رویکرد جدید را شروع کنند تا بتوانیم در یک بازه زمانی 5 ساله اثرات این رویکرد خود را مشاهده کنیم.
بنابراین در مدل جدید همکاری باید همکاری با شرکتهای مهندسی و دانشبنیان خارجی که همکار خودروسازان معروف جهانی هستند را در دستور کار قرار داد. هر چند این شرکتها خودروساز نیستند اما هر کدام از آنها در بخشی از صنعت خودرو صاحب نظر و دارای تجربه عملی هستند که همکاری با آنها میتواند کمک جدی به صنعت خودرو ما کند. در صورتی که با این شرایط پیش برویم میتوانیم در یک بازه زمانی مشخص به آنچه که اهداف ما در صنعت خودرو کشور در افق 1404 یعنی تولید برند ملی است، دست پیدا کنیم.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
پروژه محصولی در قالب 380 زیر پروژه و 5 پروژه مجموعه ای در قالب 123 زیر پروژه درحال اجرا است که با به نتیجه رسیدن آن تا پایان سال، شاهد بهبود کیفی قابل ملاحظه ای در محصولات ایران خودرو خواهیم بود.
مجتبی استاد رحیمی معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت: برنامه های بهبود متعددی در چهار سال اخیر به اجرا گذاشته شده که نتایج آن با افزایش ستاره های کیفیت محصولات از سال گذشته به ثمر نشسته است.
وی افزود: ارتقای کیفیت و افزایش ستاره های کیفی سوزوکی از سه ستاره به چهار ستاره، رانا و 206 صندوقدار از یک به سه ستاره، دنا از یک به دو ستاره در سال 95 ماحصل اجرای همین پروژه های بهبود بوده است.
وی با اشاره به ادامه روند افزایش ستاره های کیفی در گزارشات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 96 گفت: امسال تندر اتوماتیک و تندر پلاس چهارستاره شده و دنا پلاس نیز در اولین حضور در ارزیابی های کیفی سه ستاره را کسب کرده است. همچنین محصولH30 کراس و سورن، دوستاره کیفیت را از آن خود کرده اند.
وی با بیان این که شاخص های اندازه گیری شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته سختگیرانه شده گفت: ایران خودرو به دنبال افزایش رضایتمندی مشتریان است و با جدیت مسیر کیفیت را دنبال کرده و برای دستیابی به اهداف تعیین شده در شاخص ها تلاش می کند.
معاون کیفیت ایران خودرو بهبود 39 درصدی شاخص مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش و بهبود 49 درصدی شاخص برگشتی قطعات در حوزه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای کیفی سال 95 عنوان کرد و گفت: شاخص آدیت ظاهری و عملکردی در تمام محصولات پرتیراژ به میزان حداقل 10 درصد بهبود را تجربه کرده است.
استادرحیمی افزایش سطح کیفی محصول رانا به همراه افزایش مدت زمان دوره گارانتی محصول از 40 هزار کیلومتر به 50 هزار کیلومتر و از دو سال به سه سال را از دیگر موفقیت های کیفی برشمرد.
وی شاخص میزان رضایت از کیفیت محصولات (CSI) را به عنوان یکی از شاخص های پس از تحویل نام برد و گفت: این شاخص در سال 95 در 70 درصد از محصولات ایران خودرو بالاتر از متوسط صنعت خودروسازی بوده است.
استادرحیمی نوسازی سالن ها و فرآیندهای داخلی ایران خودرو را از جمله برنامه های کلان سرمایه ای و محصولی تعیین شده برای سال جاری دانست و گفت: در این بخش ارتقای قابلیت فرآیند سالن موتورسازی 3 ، بازسازی و ارتقای تجهیزات و قابلیت سالن مونتاژ یک ، نوسازی و ارتقای قابلیت فرایند سالن رنگ یک، ارتقای تجهیزات و خطوط سایت ایران خودرو خزر و بازسازی و ارتقای توان تست پیمایش خودرو یا همان تست جاده در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: ارتقای توان تشخیص و رفع ایراد قبل از تحویل به مشتری شامل تامین تجهیزات الکتریکال پیشرفته در کلیه سایت های تولیدی، تقویت و ارتقای سازندگان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ارتقای کیفیت محصول در سال 96 است که در این بخش سرمایه گذاری در شرکت آلومینیوم ریخته گری ابهر، سرمایه گذاری در شرکت نیرومحرکه و برنامه تامین قطعات موتور از بهترین منابع برنامه ریزی شده است.
استادرحیمی گفت: اهم برنامه های کلان کیفیت در بخش محصول در سال 95 و 96 نیز شامل پروژه گیربکس اتوماتیک بر روی خانواده دنا و سمند و خودروی رانای سال است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رسوایی خودروهای دیزلی نه تنها در سراسر مجموعه فولکس واگن که در کل خودروسازان استفاده کننده از فناوری دیزلی تردیدهایی را به وجود آورده است.
به گزارش خبرخودرو، مقامات کشورهای متعدد در حال مذاکره برای اعمال محدودیت هایی برای خودروهای دیزلی هستند و در این میان گمان می رود که فولکس واگن بزرگترین خودروساز جهان مجبور به پرداخت بیش از 25 میلیارد دلار غرامت و هم زمان توقف فروش خودروهای دیزلی در ایالات متحده شود.
با در نظر گرفتن چنین آینده سختی برای فناوری دیزلی تعجبی نیست که پورشه به عنوان یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن به فکر کنار گذاشتن این فناوری تا پایان دهه جاری بیفتد. طبق گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شده پورشه در حال حاضر مشغول بررسی تولید نسل دیگری از موتورهای دیزلی است و شاید هم در نهایت اولیوربلوم، مدیریت آن، به فکر حذف این موتورها از خودروهای اسپرت بیفتد. البته شاید پورشه خود به حذف این موتورهای اعتقادی نداشته باشد اما تحت فشار افکار عمومی مجبور به این کار شود.
آقای بلوم در مورد این مسئله گفت: البته که ما به این مسئله فکر می کنیم. اما هنوز تصمیمی نگرفته ایم. برای نسل های آینده برنامه های گوناگونی در نظر داریم. پورشه ظرف ده تا پانزده سال آینده به خودروهای ترکیبی و تمام برقی فکر می کند.
بایستی یادآوری کرد که اولین محصولات دیزلی پورشه در سال 2009 معرفی شدند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بوگاتی در پی استفاده از تکنولوژی برقی
در چیرون بعدی است
بوگاتی اعلام کرده تنها راه برای سریع تر شدن چیرون روی آوردن به برقی سازی است.اگرچه هفت سال تا تولید جایگزین چیرون باقی مانده است اما مدیرعامل این برند، ولفگانگ دورهیمر تایید کرده است که تکنولوژی برقی سازی به تدریج در این خودرو تعبیه خواهد شد.وی گفت: «خودروی بعدی ما با تولید فاصله زیادی دارد اما با توجه به نحوه پیشرفت باطری و موتور برقی و هم چنین قوانین، به نظر می رسد که بی شک خودروی بعدی ما به نوعی برقی خواهد بود. شاید هنوز برای خودرویی تمام برقی زود باشد اما به نظر من برقی سازی در هر حال اتفاق خواهد افتاد.»بوگاتی در ابتدا به فکر برقی سازی چیرون افتاده بود تا اطمینان یابد که عملکرد آن از ویرون پیشی می گیرد اما این خودروساز توانست بدون استفاده از نیرومحرکه هیبریدی و تنها با ارتقای بسیاری از قطعات موتور W16 خود به این امر دست یابد.مدیرعامل این برند در مصاحبه ای اظهار داشت که ممکن است بوگاتی مدل دومی را نیز در خط تولید خود معرفی کند که عرضه جایگزین چیرون را به تاخیر می اندازد. در نتیجه، مدل جدید بوگاتی در سال 2024 معرفی شده و چیرون بعدی حداقل تا سال 2032 عرضه نخواهد شد.گمان می رود تولید چیرون کنونی حداقل تا هشت سال دیگر ادامه داشته باشد.
آلفا رومئو قیمت و جزئیات اولین شاسی بلند خود را اعلام کرد
پس از نمایش آلفا رومئو استلویو در فستیوال سرعت گودوود ماه گذشته، این خودروساز قیمت و جزئیات اولین شاسی بلند خود را در انگلستان اعلام کرد.به گزارش خبرخودرو، قیمت این مدل جدید از 33990 پوند شروع می شود.آلفا رومئو اعلام کرده است که از ماه سپتامبر چهار نسخه استلویو، سوپر، اسپشیاله و Milano Edizione مخصوص برای این خودرو موجود خواهد بود. در زمان عرضه این خودرو خریداران می توانند بین دو گزینه موتور 2.2 لیتری 210 اسب بخاری دیزلی Q4 AWD و 2.0 لیتری 280 اسب بخاری بنزینی Q4 AWD به همراه گیربکس اتوماتیک هشت سرعته انتخاب داشته باشند.موتور 2.0 لیتری 280 اسب بخاری این خودرو دارای بهترین شتاب در کلاس خود بوده و شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه دارد. در عین حال موتور 2.2 لیتری دیزلی این خودرو شتاب صفر تا صد 6.6 ثانیه دارد. از ماه سپتامبر، استلویو با موتور 2.2 لیتری دیزلی 180 اسب بخاری و 2.0 لیتری بنزینی 200 اسب بخاری نیز موجود خواهد بود. استلویو به لطف ساختار بدنه سبک و driveshaft فیبر کربنی، سبک ترین شاسی بلند متوسط در کلاس خود است و وزن 1604 کیلوگرم با موتور 2.2 لیتری دیزلی و 1660 کیلوگرم با موتور 2.0 لیتری بنزینی دارد.آلفا رومئو استلویو از ابتدای ماه سپتامبر وارد نمایندگی های فروش انگلستان می شود و قیمت آن بین 33990 تا 43990 پوند خواهد بود.
اولین سامانه خودران
بر روی A8 نصب می شود
آئودی جزء شرکت های علاقمند به رانندگی خودران است و به همین دلیل A8 جدیدش را به سامانه سطح سه هدایت خودران مجهز خواهد کرد.به گزارش خبرخودرو، این سدان پرچم دار جدید اولین نمونه در جهان است که به سامانه هدایت خودران سطح سه مجهز می گردد و قابلیت تصمیم گیری در موقعیت های محدودی را خواهد داشت.به علاوه آن که نیازی نیست راننده هنگام فعال کردنش دست های خود را بر روی فرمان قرار دهد این سامانه می تواند برای اولین بار در سرعت هایی تا حداکثر 37 مایل بر ساعت و در بزرگراه های مشخص شده ای هدایت خودرو را در دست بگیرد که در نوع خود بی نظیر است.حالا این شرکت یک برنامه شش هفته ای را در آلمان آغاز کرده که طی آن مردم عادی نیز می توانند این سامانه را بر روی یک دستگاه A7 تجربه کنند.در این برنامه سرنشینان می توانند از طریق بزرگراه شماره A9 از فرودگاه مونیخ حرکت کرده و به مسیرهای تعیین شده برده شوند. آئودی اعلام کرده که پس از آزمایش این محصول از سال 2015 در سه قاره مختلف حالا به عملکرد آن ها اطمینان دارد به گفته کارشناسان آئودی این خودروها از طریق کانال های ارتباطی با یکدیگر تبادل اطلاعات می کنند و حتی به شبکه های اجتماعی متصل هستند. به نظر می رسد که فعلا تنها مشتریان نسبتا پولدار آئودی شانس استفاده از این فناوری را داشته باشند چرا که این سامانه فقط بر روی مدل های لوکس آن نصب می گردد.
Propilot نیسان به امریکا می رود
پیش تر شاهد رونمایی سامانه نیمه خودکار هدایت خودران Propilot در ژاپن و سپس در اروپا بر روی خودروهای قشقایی و ایکس تریل بوده ایم. اما حالا نوبت به ایالات متحده رسیده است.
نیسان تصمیم دارد سامانه هدایتی فوق را که پیش تر بر روی فیس لیفت قشقایی و ایکس تریل در اروپا معرفی کرده بود را وارد بازار ایالات متحده کند.این سامانه که Pro Pilot Assist نامیده می شود برای رقابت با تسلا وارد بازار ایالات متحده شده است. این سامانه که پیش تر خبر رقابتش با تسلا منتشر شده بود قابلیت مدیریت سیستم های هدایتی خودرو در بزرگراه ها و ترافیک را دارد و راسا بر عملکرد پدال های گاز و ترمز نظارت می کند. این سامانه توسط مرکز فنی نیسان در ایالات متحده معرفی شده و پس از بیش از 50 هزار مایل آزمایش جاده ای به صورت نهایی توسعه پیدا کرده است.ProPilot سامانه های هدایتی و کروز خودرو را با یکدیگر در هم می آمیزد و سامانه ای یکپارچه را پدید می آورد. با این حال نیسان همچنان از رانندگان خواسته که علیرغم فعال بودن این سامانه دست هایشان را از روی فرمان بر ندارند. قرار است که در سطح چین، ژاپن و اروپا و امریکا بیش از ده محصول از این سامانه هدایتی استفاده کنند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
فروش نقدی اعتباری مزدا 3 جدید آغاز شد
شرکت بهمن موتور شرایط فروش نقدی و نقدی-اعتباری سواری مزدا 3 جدید را اعلام کرد.
به گزارش اخبارصنعت - شرکت بهمن موتور شرایط فروش نقدی و اعتباری مزدا 3 جدید از اول مرداد ماه و به تعداد محدود اعلام کرده است.
این شرکت برای فروش مزدا 3 جدید قیمت 118 میلیون و 6 هزار تومان با تحویل 10 روزه را در نظر گرفته است.
در فروش نقدی - مرحله ای سواری مزدا 3 جدید این خودرو با پیش پرداخت 60 میلیون تومان و با موعد تحویل 20 روزه دراختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
همچنین در روش فروش نقدی -اعتباری مزدا 3 جدید نیز دو نوع پیش پرداخت 75 و 90 میلیون برای متقاضیان در نظر گرفته شده و تحویل این خودرو 30 روزه خواهد بود.
معرفی نسخه جدید
آلپینا B5
آلپینا حالا نه به خاطر تولید B5 Bi – Turbo ششصد اسب بخاری بلکه به دلیل معرفی نسخه کاربردی Touring آن توجه بسیاری از مشتریان از جمله علاقمندان به M5 را به خود جلب کرده است.
البته شاید تیزر تصویری منتشر شده از این شرکت تیونینگ آلمانی بهتر از توضیح دیگری بتواند به تشریح عملکرد بالای نسخه تیونینگ B5 توربو دوقلو بپردازد. این تصویر که نشانگرهای سرعت خودرو را نشان می دهد به خوبی خبر از قدرت بالای موتور این خودروی اسپرت جذاب می دهد. در واقع آلپینا قصد دارد با این تصویر نشان دهد که تا چه حدی فناوری جدید را به این محصول افزوده و عملکرد آن را بهبود بخشیده است. البته سامانه های هدایت فعال و سامانه تعلیق جدید خودرو نیز جزء سامانه های تازه B5 هستند.
این خودرو دارای یک موتوز 3.0 لیتری شش سیلندر به توان 382 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متر است و می تواند ضمن دستیابی به بیشینه سرعت 286 کیلومتر بر ساعت ظرف مدت 4.4 ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. البته این موتور با خروجی توان 321 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری هم عرضه می شود. رینگ های 20 اینچی کلاسیک، تایرهای Pzero با اندازه های 255/ 35 ZE20 و 295/30 ZR20 جز امکانات دیگر این محصول هستند.
محصول جدید ولوو
در راه است
اگرچه این روزها خودروسازان پیش از رونمایی محصولات جدیدشان آن ها را در قالب های تصویری با پوشش های استتاری نمایش می دهند اما ولوو هنوز اعتقادی به این مسئله ندارد.تنها چیزی که این خودروساز سوئدی از محصول جدیدش منتشر کرده یک تصویر نامفهوم است که خود آن را تیزر تصویری معرفی می کند.
البته تا به اینجا می دانیم که اولین محصول ولوو در بخش شاسی بلندهای لوکس کوچک امسال وارد بازار می شود و دست کم مطمئن هستیم که نبایستی مدت زمان زیادی را منتظر آن بمانیم. این روزها ولوو آن چنان مشغول معرفی محصولات جدید است که انگار فردایی در میان نیست. همین یک ماه پیش XC60 به صورت رسمی معرفی شد که حالا سومین شاسی بلند جدید این کلاس در دستور کار قرار گرفته است.
این برند اعلام کرده که اولین نمونه XC40 به زودی رونمایی می شود و مشتریان می توانند شخصی سازی های بسیاری را بر روی آن انجام و آپشن های بسیاری را برای آن سفارش دهند. به علاوه آن که رنگ های متفاوت بدنه نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این خودرو تحت تاثیر رانندگی شهری اندازه ای تقریبا کوچک خواهد داشت.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.