گروه بین الملل: در حالی که مرسدس بنز سدان کلاس S را برای مدل 2018 به روز می کند نسخه های کوپه و کابریولت این خودرو نیز قبل از نمایش این نسخه های فیس لیفت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 ماه سپتامبر، به روز خواهند شد.
به گزارش خبرخودرو، از آنجا که به روز رسانی این خودروها بر اساس سدان کلاس S خواهد بود، این مدل های کوپه و کابریولت به طراحی و ارتقای تکنولوژی کلاس S مجهز می شوند. عناصری همچون دماغه تهاجمی تر، رینگ های جدید، ویژگی های لوکس مازاد و عملکردهایی همچون تکنولوژی هدایت خودران برای این مدل ها نیز ارائه خواهند شد.
کلاس S کوپه و کابریولت جدید دارای طیف جدیدی از موتورها از جمله 4.0 لیتری V8 با دو تنظیم قدرت خواهند بود. یکی از تنظیم های این موتور برای مدل اصلی و دیگری برای مدل AMG خواهد بود. در صدر موتورهای این خودرو موتور V12 قرار می گیرد که نیروی مدل های S600 و AMG S65 را تامین می کند. فعلا مشخص نیست که هر دوی این مدل ها به تمام گزینه های موتور مجهز خواهند شد یا خیر.
قیمت مرسدس بنز کلاس S کوپه و کابریولت مخصوصا با ویژگی های مازاد و کمک های رانندگی، کمی بالاتر از مدل های کنونی آن ها خواهد بود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، جزییات اقدامات و برنامههای ایران خودرو برای اصلاح ترکیب سبد داراییها با هدف بهبود کارایی شرکتهای زیرمجموعه را اعلام کرد.
به گزارش ایکوپرس، مهندس عباس ملکی تهرانی در تشریح این برنامه ها و اقدامات گفت: جمع ارزش سهام شرکت های واگذار شده ایران خودرو در سال مالی 95 معادل مبلغ سه هزار و 37 میلیارد ریال بوده است.وی افزود: اجرای این برنامه، موجب افزایش درآمدهای ایران خودرو از محل واگذاری داراییهای مازاد شده است.
ملکی تهرانی با اشاره به تحول ساختاری ایجاد شده در فضای صنعت خودرو در دولت تدبیر و امید و به ویژه پس از اجرایی شدن برجام گفت: از جمله اهداف اقتصادی دولت تدبیر و امید ایجاد تعادل در بازارهای مختلف؛ نظیر بازارهای کالا، سرمایه، مسکن و پول بوده است و خوش بختانه دولت در این مسیر تعامل سازندهای با اقتصاد جهانی در عین توجه به تحکیم بنیان های اقتصاد داخلی را مدنظر قرار داده است.
وی تاکیدکرد: شرکت ایران خودرو نیز همسو با فضای با نشاط ایجاد شده، ناشی از عملکرد حوزه سیاست خارجی در دولت یازدهم، سیاست اصلاح ساختار سبد داراییهایش را در دستور کار قرار داده است.
قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو توضیح داد: این سیاست در چارچوب آیین نامه واگذاری شرکتهای زیرمجموعه، مصوب هیات مدیره ایران خودرو به اجرا درآمده است.
به گفته ملکی تهرانی، در این چارچوب اهتمام اصلی و تمرکز ویژه مدیریت گروه بر واگذاری سهام شرکتهای زیر مجموعه بوده است.
وی با اشاره به آمار واگذاری سهام شرکتهای زیرمجموعه در سال مالی گذشته اعلام کرد: در سال مالی 1395 معادل 14 درصد سهام شرکت بیمه پارسیان به مبلغ یک هزار و 59 میلیارد ریال واگذار شد. هم چنین دو درصد از سهام شرکت ایران خودرو متعلق به شرکت سرمایه گذاری سمند به مبلغ یک هزار و 127 میلیارد ریال فروخته شد. ملکی تهرانی گفت: در ادامه اجرای برنامه اصلاح ساختار سبد داراییهای ایران خودرو، 70 درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور نیز در مجموع به مبلغ 353 میلیارد ریال واگذار شد. در این میان بخش دیگری از سهام متعلق به گروه ایران خودرو در سایر شرکت های فعال در بورس در مجموع به مبلغ 517 میلیارد ریال فروخته شد.
وی با اشاره به برنامه ایران خودرو برای واگذاری سهام دیگر شرکت های تابعه در سال مالی جاری تاکید کرد: این شرکت در نظر دارد پس از بررسی و تحلیل سبد سرمایهگذاریها در صورت لزوم فرایند اصلاح ساختار را امسال هم ادامه دهد، اما طبیعتا این فرایند باید با هدف بهینهسازی ترکیب داراییها در عین رعایت صرفه و صلاح اقتصادی به اجرا درآید.
قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودروافزود: توجه داشته باشید که برنامه واگذاری سهام شرکتهای زیر مجموعه، با نگاه به افزایش بهرهوری سرمایه گروه صنعتی ایران خودرو و استفاده بهینه و موثر از داراییهای غیر مولد صورت گرفته است. ضمن این که تعیین تکلیف آن دسته از سرمایه گذاریهایی که بازده مناسبی نداشتهاند، یکی دیگر از اهداف ایران خودرو از تدوین این برنامه بوده است. وی ضمن ابراز امیدواری به نتایج اجرای این برنامه در تداوم فعالیتهای تولیدی ایرانخودرو گفت: در صورت تحقق اهداف این برنامه، انتظار داریم ساختار سبد داراییهای ایران خودرو بهینه سازی و اصلاح شود. ضمن این که تامین مالی بهینه از منابع غیرمولد یکی دیگر از اثرات مبارک اجرای این سیاست خواهد بود.
ملکی تهرانی ابراز خوش بینی کرد، با اجرای صحیح و دقیق سیاست اصلاح ساختار سبد داراییها، هم توان رقابتی گروه صنعتی ایران خودرو ارتقا یابد و هم بازده مناسبی از محل فروش داراییهای کم بازده کسب شود.
وی درباره واگذاری سایت های داخلی و خارجی توضیح داد: سایتهای داخلی ابزارهای افزایش تولید در شرکت ایران خودرو هستند، بنابراین با توجه به وضع شرکتها و سایتهای داخلی و نقش آنها در تولید و عملکرد کلی ایران خودرو، در صورتیکه متقاضی صاحب اهلیت و امکانات مالی مناسب وجود داشته باشد برای فروش بعضی از سایتهای داخلی باب مذاکره را بسته نمیبینیم.
قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در قالب همین نگاه و برنامه، تاکنون چند سایت داخلی از جمله شرکت ایران خودرو سمنان و شرکت ایران خودرو آذربایجان واگذار شده است.
به گفته ملکی تهرانی در صورت وجود متقاضی خرید برای برخی دیگر از سایتهای داخلی و خارجی، پیشنهادها طبق چارچوب اعلام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به افزایش تولید ایران خودرو در بهار امسال درباره تاثیر تولید محصولات جدید بر سودآوری و سهام ایران خودرو گفت: با توجه به سیاست گذاریها و برنامه تولید و فروش و ورود محصولات جدید و اقبال مشتریان به استفاده از خودروهای جدید، افزایش تولید و فروش، افزایش سودآوری را به دنبال خواهد داشت و طبیعتا افزایش سودآوری شرکت، سود سرمایه گذاران یا همان صاحبان سهام شرکت را افزایش خواهد داد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گروه صنعتی ایران خودرو طی بخشنامهای قیمت قطعی و نهایی خودروی جدید دنا پلاس را اعلام نمود.
به گزارش اخبار خودرو ،گروه صنعتی ایران خودرو طی بخشنامهای جدید، قیمت خودروی جدید دناپلاس را ۴۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین کرد. این خودرو در فروردین ماه سال جاری حدود ۴۶ میلیون تومان تعیین قیمت شد که با مصوبه جدید شورای رقابت، در تیرماه افزایش قیمت پیدا کرده و دعوتنامههای متقاضیان این خودرو با قیمت جدید ارسال خواهد شد.
دنای فیس لیفت شده با بهبودهایی نسبت به مدل قبلی به بازار می آید. دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مالتی مدیای فعلی از ویژگی دنا پلاس است. تغییر گرافیک داخلی چراغ ها، باعث جذابیت بیشتری در دنا شده و البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر مانده است. افزودن لامپ های ال ای دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما از جمله تغییرات در چراغ های این خودرو به شمار می رود. در چرا عقب نیز تغییراتی دیده می شود که کم تر از چراغ های جلو است. طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل گیر عقب از دیگر بهبودهای صورت گرفته در دنا است.
دنا و دنا پلاس از مجهز به موتور ۱۶۴۶ سی سی چهار سیلندر است که با مصرف سوخت ۷٫۷ لیتری به ازای هر صد کیلومتر کارکرد ترکیبی، میتواند در دور موتور ۶۰۰۰ حداکثر نیروی ۱۱۵ اسب بخار و همچنین در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه هم بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر را تولید کند.
استایل خودرو به صورت کامل توسط متخصصان طراحی صنعتی مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو انجام شده است. طراحی و توسعه اجزای بدنه شامل ۸۵ قطعه جدید بدنه توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو صورت گرفته و طراحی و توسعه ۱۵۹ مکانیزم قطعات تزئینات داخلی و خارجی توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو با همکاری و مشارکت تامین کنندگان انجام شده است.
در زمینه صنعتی سازی پروژه، جیگ و قالب سازی، طراحی و نصب و راه اندازی تجهیزات خط تولید نیز فعالیت های مختلفی با همکاری متخصصان ایران خودرو با شرکت تام، آیکید و شرکت معتبر خارجی صورت گرفته است.
در ابعاد و اندازه هم تمامی مدلهای دنا با طول ۴۵۵۹ میلی متری، عرض ۱۷۲۰ میلی متری، ارتفاع ۱۴۶۰ میلی متری و فاصله بین دو محور ۲۶۷۱ میلی متری ساخته شدهاند که از این ابعاد و اندازه وزن خالص ۱۲۵۸ کیلوگرمی و حجم صندوق بار ۵۰۰ لیتری بدست آمده است.
گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه با اعتقاد بر همت جمعی و عزم راسخ مسیر پیشرفت و توسعه صنعت کشور را برگزیده و از تمام امکانات خود برای دست یابی به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز صنعت خودرو کشور استفاده می کند. این شرکت با ارایه محصول جدید مورد نظر و خواست مشتری در کلاس های مختلف درصدد است تا سهم محصولات خود را در بازار افزایش داده و رضایت مشتریان در بخش های مختلف بازار را تامین کند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
جگوار E-Pace مدل 2018 رونمایی شد
جگوار بیش از یک سال پس از موفقیت در بازار خودروهای کاربردی اسپرت تصمیم دارد بار دیگر با E-Pace کاملا جدید به موفقیتی تازه دست یابد.
به گزارش خبرخودرو، اما نام این خودرو کمی گول زننده است چرا که E-Pace خودرویی برقی نیست. درنتیجه برای داشتن شاسی بلندی برقی از جگوار باید تا زمان عرضه I-Pace در صدر مدل های شاسی بلند این برند صبر کرد. قرار است جگوار E-Pace مدل 2018 با مدل هایی همچون آئودی Q3، بی ام و X1 و مرسدس بنز کلاس GLA رقابت کند.
به نظر می رسد این شاسی بلند جدید به جای F-Pace، اشتراکات بیش تری با خودروی اسپرت F-Type داشته باشد و بسیاری از عناصر طراحی آن از جدیدترین نسخه این خودروی دو در گرفته شده باشد. به عنوان مثال، چراغ های جلو و عقب این خودرو شبیه به جگوار F-Type مدل 2018 هستند در حالی که قسمت جلوی این دو مدل نیز شباهت های زیادی دارد.
Wayne Burgess، مدیر تیم طراحی این خودرو گفت: «ما ظاهری متمایز از F-Pace را برای E-Pace در نظر گرفته ایم. ایده استفاده از قسمت جلوی F-Type و تعبیه آن در یک شاسی بلند کامپکت یکی از چندین ایده ای بود که امتحان کردیم اما چالش آن را دوست داشتیم.»
در واقع، E-Pace رویکردی نسبتا متفاوت از همتای شاسی بلند بزرگ تر خود دارد اگرچه کاپوت بلند مشابهی برای آن تعبیه شده است. البته عناصری از نیم رخ شبیه به هاچ بک در این خودرو دیده می شود و این مدل پایه جگوار بدون گلگیرهای برجسته و ارتفاع سواری می توانست با یک مدل هاچ بک اشتباه گرفته شود.
این خودرو از پلتفرم مشابه رنج روور اووک و لند روور دیسکاوری اسپرت بهره می برد و حدود 330 میلی متر کوچک تر از F-Pace است.
یک روز جدید، یک ابرخودروی جدید!
ابرخودروهای جدید از سازندههای نا آشنا هر از چند گاهی در دنیای خودرو خبرساز میشوند و در مسابقه 24 ساعته لومان ماه پیش، آخرین نمونه این خودروها رونمایی شد.
به گزارش خبرخودرو: علاوه بر تصمیم عجیب و غریب برای رونمایی از خودرو در مسابقه لومان به جای یک نمایشگاه خودرو، مدلی که در مورد آن صحبت میکنیم را شرکتی تولید کرده که حاضریم شرط ببندیم تاکنون حتی اسم آن را هم نشنیدهاید: DSD Design & Motorspor
اسم این شرکت به هیچ وجه مانند فراری یا لامبورگینی راحت روی زبان نمیچرخد، ولی میتوانیم به شما بگوییم که این خودرو اسپانیایی است و نام آن بورئاس میباشد، اسمی که از خدای باد شمال یونان باستان گرفته شده است.
از منظر طراحی بدنه، بورئاس کاملاً نظرها را به خود جلب میکند. بورئاس شکل بدنه و طراحی معمولی ابرخودروها را دارد و در قسمت جلوی آن کاپوت متفاوت و شیب دار، دریچههای هوای فیبر کربنی الهام گرفته از مک لارن و شیشه جلوی بزرگ که به گونهای زیبا به سقف ملحق میشود به چشم میزنند. چنین المانهای طراحی متفاوت در عقب خودرو نیز با وجود یک باله فیبر کربنی، دو چراغ عقب متفاوت، یک خط چراغ LED مرکزی شبیه به بوگاتی شیرون و سر اگزوزهای خاص ادامه پیدا کرده است.
هنوز جزئیاتی در مورد موتور این خودرو اعلام نشده ولی طبق گزارشهای قبلی خودروی بورئاس از یک پیشرانه هیبریدی با بیش از 1000 اسب بخار نیرو استفاده خواهد کرد. با چنین پیشرانهای خودرو صفر تا صد را زیر 3 ثانیه پر خواهد کرد و حداکثر سرعت آن معادل 379 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
این ابرخودرو قرار است از ماه دسامبر وارد خط تولید شود. برای آشنایی بیشتر با این خودرو، باید تا زمان ورود آن به بازار صبر کنید!
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
توضیح ناجا درباره شمارهگذاری خودروهای گرانقیمت خارجی
سخنگوی ناجا از شماره گذاری خودروهای وارداتی ثبتسفارش شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد.سردار سعید منتظرالمهدی درباره شمارهگذاری خودروهای آمریکایی و گرانقیمت خارجی اظهارکرد: خودروهایی که ثبت سفارش شده باشند توسط پلیس راهور شماره گذاری خواهد شد.وی با بیان اینکه هرگونه قوانین در این حوزه توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام میشود، گفت: پلیس راهور ناجا به طور قطع شمارهگذاری خودروهایی که از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت سفارش شده باشند را انجام خواهد داد و چنانچه ورود خودروها از مبادی رسمی بوده و مغایر با قوانین نباشد هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.سخنگوی ناجا اضافه کرد: البته باید در خصوص ادعایی مبنی بر این که پلیس از شمارهگذاری خودروهای ساخت آمریکا در حالی سرباز زده که سایت ثبت سفارش باز بوده است، گفت که پلیس بر اساس قوانین و آییننامهها عمل میکند و شمارهگذاری هر نوع خودرویی را که به صورت قانونی انجام شده و ثبت سفارش شده باشد را انجام خواهد داد.به گفته منتظرالمهدی، در حال حاضر بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، واردات خودروها، دارای ضوابط و آییننامههای مشخص است و پلیس در موضوع شمارهگذاری خودروها هیچ تفسیری نداشته و بر اساس آییننامههای شفاف عمل میکند.
افزایش ۶۳ درصدی درآمد دولت از واردات خودرو
درآمد دولت از مالیات واردات خودرو در سال گذشته حدود ۶۳ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.بانک مرکزی اخیرا گزارش درآمدها و مخارج دولت در بودجه سال ۱۳۹۵ را منتشر کرد که طبق آن کل درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته برابر با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۲۶۰۰ میلیارد تومان آن درآمد مالیات واردات خودرو بوده است.درآمد ۲۶۰۰ میلیارد تومانی دولت از محل مالیات واردات خودرو در سال گذشته در حالی است که هدفگذاری صورت گرفته در برنامه بودجه سال ۱۳۹۵ تحقق ۳۴۰۰ میلیارد تومان از محل واردات خودرو بوده که البته محقق نشده است.البته درآمد دولت از محل مالیات واردات خودرو افزایش قابل توجهی در سال گذشته (۱۳۹۵) داشته بهگونهای که از ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۴ به ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است که رشد حدودا ۶۳ درصدی نشان میدهد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.