شماره: 1740 / ۱۴۰۰ سي و يکم شهريور
تعداد بازدید : 0
اخبار
جهش شاخص های عملکردی بانک ملی ایران
بانک ملی ایران به عنوان یک بانک حاکمیتی دولتی نه تنها در حوزه جذب منابع و نیز تسهیلات پرداختی رشدهای قابل توجهی را تجربه کرده است، بلکه در زمینه کاهش هزینه ها به منظور افزایش بهره وری نیز عملکرد مطلوبی داشته است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، آن طور که اطلاعات موجود در صورت های مالی بانک نشان می دهد، مجموع دارایی های بانک ملی ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل آن 60 درصد بیشتر شده است.
همچنین مجموع سپرده های دریافتی این بانک با رشد بیش از 34 درصدی مواجه بوده که نشان از اعتماد بی سابقه مردم به این بانک برآمده از بطن جامعه دارد.
پاسخ بانک ملی ایران به این اعتماد نیز رشد بیش از 27 درصدی تسهیلات پرداختی طی یک سال بوده است، چنان که این تسهیلات برای راه اندازی بنگاه های اقتصادی، واحدهای تولیدی، ازدواج جوانان و … هزینه شده است.
چنین رشدهایی در زمانی معنا دار می شود که بدانیم سهم بانک ملی ایران از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی در سال 1399 بیش از 20 درصد بوده است.
عملکرد بانک ملی ایران در حوزه کاهش هزینه ها نیز قابل توجه است، به طوری که با توسعه بانکداری الکترونیکی و تجهیز آن به انواع سامانه های پیشرفته اینترنتی و غیرحضوری، تعداد کارکنان طی یک سال منتهی به پایان 1399 بیش از 1400 نفر کاهش داشته است.کاهش شعب کم بهره ور و ادغام آنها با شعب مجاور که نتیجه آن آزادسازی منابع محبوس و تزریق آن به منابع جاری برای پرداخت تسهیلات است نیز رونق مناسبی داشته است، به طوری که طی یک سال مورد اشاره، این بانک موفق شده است 180 شعبه خود را حذف کند.
بدیهی است که بسیاری از شعب بانک ملی ایران از نظر اقتصادی سودده نیستند، اما این بانک بر اساس وظایف حاکمیتی و به منظور خدمات رسانی دولتی به مردم، این شعب را فعال نگه داشته است.
تسهیلات اشتغالزایی خانگی مددجویان افزایش یافت
سقف فردی تسهیلات اشتغالزایی خانگی مدد جویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی وسازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برای مدد جویان به 100 میلیون تومان افزایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سقف فردی تسهیلات اشتغالزایی خانگی مدد جویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی وسازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برای مدد جویان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است. این رقم در سال گذشته از سوی نهاد های متولی 50 میلیون تومان تعیین شده بود. اما در مرداد ماه سال سقف در نظر گرفته شده در یکهزار و سیصد و هجدهمین جلسه شورای پول و اعتبار تغییر کرد.
شورای پول و اعتبار در این جلسه با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات قرضالحسنه ضروری و عادی بانکها و بانکهای قرضالحسنه، تسهیلات قرضالحسنه اشتغال و نیز تسهیلات قرضالحسنه اعطائی بابت خرید انشعابات و توسعه خانگی و کارگشایی امور کسب و کار خرد روستایی موافقت کرد.
بر اساس مصوبه این شورا سقف فردی تسهیلات قرضالحسنه اشتغال (اعم از مشاغل خانگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، ایثارگران و …) 1000 میلیون ریال یا 100 میلیون تومان تعیین شد.پس از این مصوبه در پنج مرداد ماه هیات مدیره بانک مسکن نیز به زیر مجموعه خود مجوز داد این سقف را از 50 میلیون تومان تا سطح 100 میلیون تومان در سال 1400 افزایش دهند.بر اساس این گزارش، دوره بازپرداخت تسهیلات 100 میلیونی اشتغالزایی را 84 ماه یا هفت سال در نظر گرفته است.بانک مسکن در نامه ای به زیر مجموعه خود درخواست کرده است که برای تسریع در روند پاسخگویی و تکمیل پرونده متقاضیان بلافاصله پس از وصول این نامه نسبت به تعیین شعب اقدام کنند. پس از آن با تماس تلفنی با متقاضیان آنان را برای دریافت تسهیلات به شعب تعیین شده راهنمایی کنند.
کاهش 6 درصدی شعب
بانک ملی در سال گذشته
بانک ملی ایران در سال گذشته به منظور آزادسازی منابع محبوس در قالب واحدها، تعداد شعب و باجه های خود را 6 درصد کاهش داد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کاهش شعب ناکارآمد علاوه بر این که یک الزام از سوی بانک مرکزی است، عملیاتی در جهت افزایش بهره وری و نیز افزایش منابع جاری برای بیشتر شدن قدرت تسهیلات دهی بانک است.
اطلاعات موجود نشان می دهد این بانک در سال 1399 دو هزار و 771 شعبه و 181 باجه داشته است که این رقم نسبت به سال قبل آن کاهش قابل توجهی داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
محصول جدید بیمه معلم ویژه ورزشکاران روانه بازار شد
طرح بیمهزندگی و سرمایهگذاری بیمه معلم ویژه ورزشکارن و قهرمانان کشور.
به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، سعید گیوهچی مدیر بیمههای عمر و زندگی بیمه معلم اذعان داشت:
طرح بیمه زندگی و سرمایهگذاری ویژه ورزشکاران و نامآوران پساز بررسی و شناسایی نیاز جامعه ورزشی از ابتدای شهریور ماه 1400 در دستورکار قرار گرفت.
این طرح با هدف تحت پوشش قراردادن هزینههای نقص عضو و حوادث ورزشی، هزینههای پزشکی ناشی از حادثه و از کارافتادگی ناشی از حوادث ورزشکاران در دوران قهرمانی و همچنین پوشش سرمایهگذاری و مستمری و حقوق مادامالعمر در دوران بازنشستگی کلید خورد.
مدیر بیمههای عمر و زندگی بیمه معلم تصریح کرد: تمامی شعب و نمایندگیهای سراسر کشور بیمه معلم امکان صدور و ارائه خدمات این طرح را برای تمامی رشتههای ورزشی، فدراسیونها و باشگاهها در دستور کار دارند، تا ورزشکاران دیگر دغدغه هزینههای حوادث ورزشی و حقوق مادامالعمر در دوران بازنشستگی را نداشته باشند.در حضور رئیسکل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، مدیرعامل و مدیران ارشد بیمه معلم ، بیمه زندگی ومستمری مادامالعمر بیمه معلم به قهرمان المپیک توکیو تقدیم شد.
سجاد گنجزاده قهرمان المپیک توکیو که هماکنون در بالاترین نقطه ممکن یک ورزشکار قرار گرفته، حالا باید از این عنوان محافظت کند.
پرداخت خسارت کارخانه فرش کاشان توسط بیمه دی
شرکت بیمه دی در راستای تعهدات خود در کسب رضایتمندی مشتری و جبران خسارت بیمه گذاران محترم در کوتاه ترین زمان ممکن، خسارت موجب شده توسط حریق در یکی از کارخانه های فرش کاشان را پرداخت کرد.
به گزارش از روابط عمومی؛ این کارخانه فرش ماشینی واقع در شهرک صنعتی سلیمان آران بیدگل، در یکی از خطوط تولیدی خود با حریق یکی از دستگاه های بافت مواجه شد که پس از تلاش آتش نشانان حریق خاموش شده و مراتب به شرکت بیمه دی گزارش داده شد.
گفتنی است بیمه دی در راستای تعهدات مشتری مداری خود در کوتاه ترین زمان ممکن توانست مبلغ 75 میلیارد ریال خسارت تخمین زده شده را طی یک فقره چک و به صورت یکجا به بیمه گذار پرداخت کند و رضایت حداکثری این واحد صنفی را کسب نماید.
بانک صادرات ایران، آماده دریافت نذورات و کمک به بازسازی عتبات عالیات
بانک صادرات ایران با اعلام یک شماره حساب و تجهیز درگاههای بانکداری الکترونیک آماده دریافت نذورات و کمکهای نقدی هموطنان برای بازسازی عتبات عالیات است.
همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی بیش از پنج هزار دستگاه خودپرداز این بانک در سراسر کشور و همچنین نرمافزارهای همراه بانک و اپلیکیشن پرداخت موبایلی بانک صادرات ایران (صاپ) آماده دریافت نذورات و کمکهای نقدی هموطنان عزادار برای واریز به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات به شماره 0101100110007 است و هموطنان میتوانند با استفاده از دستگاههای خودپرداز، گزینه خدمات پرداخت، گزینه سازمانهای خیریه و گزینه عتبات عالیات نذورات خود را به این حساب واریز کنند.
همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا، از طریق اپلیکیشن صاپ و انتخاب گزینه نیکوکاری به ستاد بازسازی عتبات عالیات، میتوان نذورات عزاداران حسینی را به حساب یاد شده واریز کرد.
اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران «صاپ» با مراجعه به سایت رسمی این بانک به نشانی: https://bsi.ir بر روی گوشیهای هوشمند قابل نصب است.
رشد 111 درصدی حق بیمه تولیدی بیمه های باربری بیمه “ما”
در پنج ماهه ابتدای سال 1400، حق بیمه تولیدی بیمه های گروه رشته های باربری و کشتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 111 درصد رشد پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی بیمه “ما”، الهام تاجیک سرپرست مدیریت بیمه های باربری و کشتی و هواپیما با اشاره به رشد حق بیمه تولیدی بیمه های باربری گفت: در پنج ماهه نخست سال 1400، با 111 درصد رشد در میزان حق بیمه و 18 درصد رشد در تعداد بیمه نامه صادره 99 درصد از بودجه پیش بینی شده پنج ماهه سال جاری محقق شد.
گفتنی است بیمه “ما” با سطح یک توانگری مالی با مدیریت مطلوب و کنترل صحیح ریسک ها، در پنج ماهه نخست سال 1400، نزدیک به 696 هزار فقره بیمه نامه و در حدود 933 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد در دیدار با کارکنان منابع انسانی صندوق؛
تعداد بازدید : 1
توجه به نیروی انسانی شاغل، باعث ارائه خدمات شایسته به اعضاء می شود
نشست مدیریت و کارکنان اداری و منابع انسانی با مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، در ادامه نشست های تخصصی مدیریت های مختلف با مدیرعامل صندوق، نشست مدیر و کارکنان مدیریت اداری و منابع انسانی با دکتر اسلام کریمی و مشاورین ایشان در سالن جلسات شهدای سلامت برگزار شد.
درابتدای این نشست غلامحسین مرادی مدیر اداری و منابع انسانی ضمن ارائه گزارش عملکرد مدیریت متبوع خود، از توجه ویژه دکتر کریمی به منابع انسانی و تاکبدات ایشان برای تغییر معنایی در برنامه ریزی معیشت و توانمندسازی کارکنان تقدیر کرد.
مدیر اداری و منابع انسانی صندوق قرض الحسنه شاهد گفت: از بدو پذیرش مسئولیت توسط دکتر کریمی، شاهد یک مدیریت علمی در صندوق بودیم و علی رغم مشکلات اداری و ساختاری موجود، ایشان برای ارتقاء کیفیت زندگی شغلی کارکنان ستادی و مناطق صندوق نهایت تلاش خود را بکار گرفتند تا پس از رایزنی و اخذ مجوزهای لازم از طریق اعطاء وام های کم بهره و افزایش حقوق کارکنان زمینه افزایش خشنودی شغلی، بهره وری کارکنان، و تعهد سازمانی آنان فراهم گردد.
مرادی ضمن قدردانی از حسن نظر و مدیریت علمی مدیر عامل، افزود: علاوه بر افزایش حقوق بر اساس ضوابط که در گذشته مغفول مانده بود، اقدامات مدیریتی قابل ستایشی در راستای توجه به منابع انسانی انجام گرفت که جا دارد به نوبه ی خود از تدابیر دکتر کریمی تقدیر نمایم.
علیرضا زارعی رییس اداره کارگزینی نیز پس از ارائه گزارش عملکرد کلی توسط مدیر اداری و منابع انسانی به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه کارگزینی پرداخته و ضمن تشریح برنامه های آتی خواستار تغییراتی در بخشنامه ها و دستور العمل اجرایی جهت افزایش بهره وری کارکنان شد.
علی طاهرزاده رییس اداره امور وام و رفاه کارکنان هم طی گزارشی اهم اقدامات صورت گرفته در این حوزه را به سمع و نظر مدیر عامل رساند. در ادامه کارشناسان مدیریت اداری و منابع انسانی یک به یک نظرات و پیشنهادات خود را در راستای بهبود عملکرد حوزه منابع انسانی بیان کردند.
پس از ارائه گزارش عملکرد توسط مدیر و کارکنان اداری و منابع انسانی، دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته گفت: همواره یکی از تاکیدات بنده ارائه خدمات شایسته و در شان به خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر بوده که این مهم میسر نخواهد شد مگر با تلاش مجدانه، دلسوزانه و شبانه روزی نیروی انسانی شاغل در صندوق به همین دلیل ما هر چقدر بتوانیم به کارکنان خود در مجموعه توجه داشته باشیم و آنها را توانمند کنیم به تبع کیفیت خدمات به اعضاء هم بالا خواهد رفت.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد همچنین به اهمیت دانش و مهارت های روانشناختی پرسنل مدیریت اداری و منابع انسانی اشاره و یادآوری کرد: عملکرد درست و رفتار مناسب این مجموعه با کارکنان صندوق به طور مستقیم بر خشنودی کارکنان و بهره وری سازمان و به طور غیر مستقیم بر رضایت جامعه هدف که همواره مورد تاکید و تایید بوده است اثر گذار خواهد بود.
دکتر کریمی افزود: ارائه خدمات شایسته مستلزم ایجاد و تزریق تفکرات تازه و برنامه های موثر در مجموعه صندوق قرض الحسنه شاهد است.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد اظهار کرد: ارتباط مدیریت اداری و منابع انسانی با کارکنان سراسر کشور اعم از همکاران ستاد، مناطق و بانکداران اجرایی باید شفاف، سازنده و بی واسطه باشد تا ضمن ایجاد فضای تعاملی باعث تزریق انگیزه و انرژی کافی در راستای خدمات رسانی بهتر به اعضاء شود.
عضو هیئت مدیره صندوق در ادامه گفت: از مدیریت اداری و منابع انسانی انتظار دارم در راستای بروزرسانی فرآیندهای مورد نظر، ساختارمنابع انسانی دستگاه های همسو و مرتبط را مورد مطالعه قرار داده و ضمن ارائه راهکارهای لازم موجب ارائه خدمات بهتر به کارکنان و در نتیجه خدمات شایسته به خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر عضو شوند.
دکتر اسلام کریمی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم منابع انسانی در هر سازمانی توانمندسازی همه جانبه کارکنان آن سازمان است که در همین راستا توقع دارم مدیریت اداری و منابع انسانی صندوق قرض الحسنه شاهد به گونه ای تمامی همکاران شاغل در صندوق را در حوزه پاسخگویی به اعضاء توانمند کند که یکایک همکاران بتوانند پاسخگوی مباحث مطرح شده از سوی مخاطبین باشند.
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد در پایان خواستار ارائه برنامه ریزی آموزش کاربردی در خصوص توانمندسازی کارکنان شد و از مدیریت اداری و منابع انسانی خواست برنامه پیشنهادی خود را در کمترین زمان ممکن جهت تصمیم گیری ارائه کند.
در پایان این نشست مقرر شد مدیریت اداری و منابع انسانی مقدمات و برنامه ریزی برگزاری همایش سراسری روسای مناطق در مهرماه را فراهم آورد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه معلم با نسبت 117 درصد در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت
با مدیریت بهینه ریسک؛ بیمه معلم در 1400 بر سطح یک توانگری تکیه زد.
به گزارش اخبارصنعت به نقل از روابط عمومی بیمه معلم ، بر اساس اعلام رسمی نهاد ناظر/ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران/ توانگری مالی بیمه معلم با اعمال مدیریت بهینهریسک به سطح یک ارتقاء یافت.
طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توانگری مالی بیمه معلم در سال جاری معادل 117 درصد و در سطح یک تائید شده است.
طبق بررسیها و کنترل انجامشده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس صورتهای مالی بیمه معلم، توانگری این شرکت در سال 1400 معادل 117 درصد و در سطح یک تائید شده که نسبت به سالهای قبل افزایش چشمگیری داشته است.
براساس این گزارش، شرکت بیمه معلم توانست با مدیریت صحیح پرتفوی ناشی از کنترل رشتههای پرریسک و با اعتماد سهامداران، بر سطح یک توانگری مالی تکیه زند. شرکت بیمه معلم با اتکاء بر برنامه استراتژیک خود طی 5 سال اخیر اهداف راهبردی را هدف گرفت از جمله: پیوستن به بورس، تمرکز بر رشتههای بیمهای خرد و کمریسک، ارائه طرحهای نوآورانه، مدیریت و ارزیابی ریسک و افزایش سرمایه و … که نهایتا به افزایش سطح توانگری مالی بیمه معلم منتهی گردید.
لازم بذکر است شرکتهای بیمه در اجرای مقررات مصوب شورای عالی بیمه (آییننامه شماره 69) موظفند توانگری مالی خود را پس از حسابرسی صورتهای مالی سالانه، محاسبه و همراه اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند.
شرکتهایی که در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود، در مقابل بیمهگذاران برخوردارند و توانمندی بیشتری برای کسب سهم از بازار و ارتقای خدمات خود دارند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد:
رشد اقتصاد تعاونی با تسهیلات متنوع بانک توسعه تعاون
تنوع تسهیلات پرداختی از سوی بانک توسعه تعاون به رشد و گسترش اقتصاد تعاونی کمک می کند.
مهدیان،مدیر عامل بانک توسعه تعاون در گفت و گوی تلفنی با همکاران شعب در برخی شهر های کشور گفت:بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه ای اهداف بلندی را برای خود ترسیم کرده است که بخشی از این اهداف در قالب راهبرد های هفت گانه به شبکه شعب بانک ابلاغ شده است.
حجت اله مهدیان با بیان اینکه بانک توسعه تعاون به عنوان یک نهاد مالی باید مسیر دستیابی بخش تعاون به جایگاه واقعی خود را تسهیل کند ، افزود: تجربه موفق بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نشان داد که می توانیم کمک کننده به بخش تعاون کشور در دستیابی به هدف 7 درصدی در اقتصاد ملی باشیم.
وی ادامه داد: پرداخت 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات با اولویت اعطای هفتاد درصد تسهیلات به تعاونیها در سال 1400 هدفگذاری شده است که 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با شش درصد یارانه سود در راستای توسعه کارآفرینی و حمایت از تعاونیهای برتر، 23800 میلیارد ریال برای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه به مشاغل خانگی، ازدواج جوانان و مددجویان نهادهای حمایتی، 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلند مدت در راستای حمایت مالی از کسب و کارهای کوچک و متوسط، 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی با هدف تقویت تقاضای کالاهای تولید داخل در نظر گرفته شده است.
وی ارائه تمام خدمات مالی وبانکی به مشتریان را جزو اولویت های بانک اعلام کرد و گفت: چنانچه شرکتی با معرفی دستگاه اجرایی، در مسیر ایجاد اشتغال و تولید مورد حمایت بانک واقع شود، بسیار مهم است که از سایر خدمات بانکی شعبه بانک توسعه تعاون نیز بهره مند شود تا بانک و مشتری در تعاملی دو سویه قرار گیرند.
مهدیان جایگاه شایسته فعلی بانک توسعه تعاون را مرهون تلاش تمام کارکنان صف و ستاد دانست و گفت:با وجود نیروی انسانی جوان و متخصص می توان پله های ترقی را به سرعت پیمود.
مهدیان تاکید کرد: تردیدی نداریم که نیروی انسانی مهم ترین سرمایه بانک است وهمه کارکنان بانک در سراسر ایران باید قدر خود را بدانند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین مشتری مداری را یکی از اصول مهم این نهاد مالی معرفی کرد و گفت: در بازار رقابتی کنونی مشتریان بانک توسعه تعاون باید خدمات با کیفیت دریافت کنند.
جواد رستمی از شعبه لالجین،اردشیر شکری از شعبه قصر شیرین،علی ایمانی از شعبه مانه و سملقان ، محمدرضا فرجیان از شعبه شاندیز مشهد و امیر فلاح از باجه بومهن در این گفت و گوی تلفنی مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند.
بانک ایران زمین نمونه موفق بانکداری دیجیتال در آینده نزدیک
رشد فناوری اطلاعات و نفوذ آن به حوزه کسبوکار؛ بهویژه نهادهای مالی، تغییرات شگرفی را در صنایع و بانکهای سنتی کشور مختلف ایجاد کرده است تا جایی که بقای یک نهاد مالی در آینده نهچندان دور، بدون بهرهگیری از این فناوری اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار خواهد بود.
همین مسأله پیدایش مفهوم جدیدی را در صنعت بانکداری با نام بانکداری دیجیتال موجب شده است. از نظر دور نیست که بانکهای مختلف در سراسر جهان و آسیا در مسیر دیجیتالیشدن قدم گذاشتهاند و راهبردهای خود را متناسب با این هدف تدوین کردهاند. بر اساس این گزارش، استفاده از کانالهای بانکداری دیجیتال در آسیا به طرز چشمگیری افزایشیافته است. کاربران برای انجام امور بانکی و مالی خود کمتر به شعب فیزیکی مراجعه میکنند و عملیات خود را از طریق اینترنت و تلفنهای هوشمند انجام میدهند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این گزارش، چهار ویژگی کیفیت خدمات اساسی، قدرت محصولات و خدمات مالی، شهرت و اعتبار برند و تجربه مشتری، اهمیت ویژهای دارند؛همچنین مشتریان به ویژگیهای خاصی نظیر برنامههای وفاداری و تخفیفهای ویژه علاقهمند هستند و این موارد، آنها را در انتخاب یک بانک برای انجام خدمات مالی تشویق میکند. از طرفی، موسسه فنّاوری ماساچوست در سال 2016 میلادی، الزامات کلیدی بانکداری دیجیتال را از منظر مشتریان، سرمایهگذاران و بانک بیان کرده است. از مهمترین این موارد از منظر مشتریان، ارائه یک دید جامع و قابلبرنامهریزی از پول و زندگی مالی مشتریان ازجمله اطلاعات حسابهای جاری، مانده سپرده، تراکنشها، وامها و حقوق بازنشستگی است. به این صورت که با برنامهریزی مالی دیجیتالی به سازماندهی زندگی مالی مشتریان ازجمله ابزارهای صرفهجویی، هزینههای پزشکی، بیمه و آموزش مدیریت مالی مشتریان میپردازد. ازآنجاییکه بانکها منابعی غنی از اطلاعات رفتاری مشتریان را در اختیار دارند، میتوانند بینش و پیشنهادهای ارزشمندی در خصوص انتخاب آینده مشتریان ارائه کنند و ارزش ارائهشده به مشتریان را با بانکداری دیجیتال گسترش دهند. خبر خوب اینکه؛ در کشور ما نیز بانک ایرانزمین پس از پنج سال تلاش پیگیر و آمادهسازی زیرساختهای لازم برای ایجاد یک بانک تمامدیجیتال، مرداد سال جاری به این مهم دستیافت و اعلام کرد در آینده نزدیک مشتریان ارجمند و فرهیخته این نهاد مالی از خدمات متنوع دیجیتال بهرهمند خواهند شد. بانک ایرانزمین به دلیل تمایزی که در میزان سرمایهگذاری، نحوه بهکارگیری نیروی انسانی جوان و کارآمد در کنار مدیران باتجربه آشنا به مفاهیم دیجیتال؛ همچنین تعهد حداکثری نسبت به این موضوع ایجاد کرده است، در آینده نزدیک نمونه موفق بانکداری دیجیتال در کشور خواهد بود. مبتنی بر این گزارش مدیرعامل بانک ایرانزمین گفت: بانکداری دیجیتال بر پایه تحولات عمیق فرهنگی و پذیرش مدرنیزاسیون در تمام لایههای مدیریتی، فرایندی، عملیاتی و فناوری است. وی افزود: بانکداری دیجیتال محقق نمیشود مگر اینکه زاویه دید ما از محصولگرا بودن به مشتری و خدمترسانی با کیفیت و متنوع به او تغییر کند که این روند در بانک ایرانزمین دنبال میشود. پور سعید با بیان اینکه در عصر دیجیتال آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک تصمیمگیری در بانک است، تصریح کرد: بانکداری دیجیتال داده محور است؛ ازاینرو در این بانک تلاش میشود با تحلیل رفتار مشتری، خدمات موردنیاز او همراه با ارزشافزوده قابلقبول، عرضه شود. این مدیر ارشد بانکی با اشاره به روند توسعه شبکههای اجتماعی در جهان و ضرورت پیادهسازی و برقراری ارتباط حرفهای و به دور از هیجان متولیان امر در سطح کلان با این پدیده یادآور شد: شبکههای اجتماعی و خدمات در بستر آنها یکی از زمینهای بازی بانکداری دیجیتال هستند و در برگیری آنها به حدی است که ایجاد تغییر در آنها میتواند اقتصاد یک کشور را با چالش مواجه سازد؛ ضمن آنکه کسبوکارهای امروزی نیز دیگر بدون شبکههای اجتماعی نمیتوانند خدمات موردنیاز متقاضیان را ارائه کنند. سید محمدحسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایرانزمین نیز با اشاره به اهمیت رسانههای اجتماعی برای تعامل دوطرفه بانک و مشتری گفت: مفهوم انتظارِ مشتری در عصر دیجیتال با چالش جدی مواجه شده است. به بیان سادهتر مشتری در فضای دیجیتال منتظر بانک نخواهد ماند، این بانک است که باید در همه حال کنار مشتری باشد و بر رفع نیازهای مالی او به بهترین شکل متمرکز شود. وی در خصوص اجرای روابط عمومی دیجیتال در بانک ایرانزمین و همسویی آن در ارتباط نزدیک با مشتریان افزود: خبرهای خوبی در راه است. در حال حاضر بسیاری از این موارد نظیر تعامل با مشتریان در شبکههای اجتماعی در راستای بانکداری دیجیتال، برقراری کانالهای مختلف ارتباطی برای مشتریان؛ همچنین برنامهریزی برای ارائه خدمات در این حوزه انجامشده است و بهزودی اتفاقات مهمی در این حوزه خواهد افتاد. وی خاطرنشان کرد: بانکداری دیجیتال الزاماتی مانند ابزار دیجیتال، روابط عمومی دیجیتال، ارتباط با مشتری دیجیتال و مشتریان دیجیتال میخواهد و هرکدام از اینها که نباشد، خلل بزرگی در کار ایجاد خواهد کرد. گفتنی است؛ بر اساس نتایج ارزیابی گروه مانیتورینگ و آنالیز شبکههای اجتماعی که بر مبنای پنج شاخص کیفیت محتوا، تعامل با مخاطب، کیفیت مدیریت صفحه، محبوبیت محتوا و متوسط پست انجام میشود، بانک ایرانزمین در میان بانکهای ایرانی توانسته است رتبه قابل قبولی را کسب کند که این اتفاق میتواند بیشازپیش بر رابطه برنده-برنده بانک با مشتریان خود صحه بگذارد.
در امردادماه 1400؛
سپرده های بانک کارآفرین رشد کرد
طبق اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت مالی و امور مجامع سپرده های بلندمدت بانک کارآفرین در مردادماه رشد3 درصدی را تجربه کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، گزارش عملکرد ماهانه بانک کارآفرین در امرداد ماه نشان می دهد که سپرده های بلندمدت دو ساله با حدود 5 هزار میلیارد ریال معادل 3درصد، بیشترین مبلغ رشد را داشته است.
در این مدت سپرده های کوتاه مدت نیز با حدود 4 هزار میلیارد ریال معادل سه درصد در رتبه دوم بیشترین رشد و گواهی سپرده عام در این ماه با تقریبا هزار میلیارد ریال معادل 7درصد بیشترین کاهش را به خود اختصاص داده است.
در ماه مورد گزارش، بررسی ها نشان می دهد طبق روال ماه های گذشته تسهیلات مرابحه با تقریبا 18 هزار میلیارد ریال معادل 9درصد بیشترین رشد و تسهیلات خرید دین 17درصد رشد را نشان می دهد . تسهیلات مشارکت مدنی با حدود 8هزار میلیارد ریال بیشترین کاهش را به خود ختصاص داده است.
بررسی اطلاعات ارائه شده به بورس همچنین نشان می دهد که سپرده های بانک در مردادماه با 2.7 درصد افزایش به 385 هزار میلیارد ریال رسیده است.تسهیلات بانک نیز طی این مدت با 3.9 درصد افزایش به 324 هزار میلیارد ریال رسیده است.
روند اعطای تسهیلات مردادماه نیز مانند ماههای گذشته به سوی تسهیلات مبادله ای بوده است. در این ماه تسهیلات مرابحه ای 18هزار میلیارد ریال رشد داشته و طی همین مدت تسهیلات مشارکت مدنی 8هزار میلیارد ریال کاهش داشته است.
بررسی سهم هر یک از تسهیلات بانک نشان می دهد تسهیلات مرابحه با 65 درصد بیشترین سهم از پرتفوی تسهیلاتی بانک را دارا است. تسهیلات مشارکت مدنی با 20 درصد در رتبه دوم قرار دارد . فروش اقساطی با6 درصد و جعاله با 4درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
درآمد تسهیلات در مردادماه 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 120 درصد رشد نشان می دهد، طی 5 ماهه سال جاری بانک 22هزار میلیارد ریال درآمدکسب کرده است در حالی که 18 هزار میلیارد ریال سود به سپرده ها پرداخت کرده است.
در پایان مردادماه تراز عملیاتی بانک 3.739 میلیارد ریال مثبت شده است این در حالی است که تراز عملیاتی بانک در مدت مشابه سال قبل 275 میلیارد ریال مثبت بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.