شماره: 1735 / ۱۴۰۰ بيست و چهارم شهريور
تعداد بازدید : 1
مشخص شدن قیمت خودرو تارا دنده دستی در بازار
خودرو تارا ایران خودرو جدیدترین محصول ملی بزرگترین خودروساز کشور است که در قالب بدنه سدان جمعوجور طراحی شده و پلتفرم آن اساسا با ساخته کمپانی فرانسوی پژو یعنی مدل 301 مشابهت فراوانی دارد.
شرکت ایران خودرو در اواسط دهه 90 شمسی پس از بازگشت مجدد کمپانی پژو به بازار ایران تصمیم گرفت تا یکسری از تولیدات جدید این خودروساز مطرح فرانسوی را در کشورمان به تولید برساند که از جمله آنها میتوان به پژو 301 ، پژو 208 و پژو 2008 اشاره کرد. متاسفانه از این میان تنها پژو 2008 ، آن هم به صورت نسبتا محدود روی خط تولید شرکت ایرانی قرار گرفت و نمونههایی از آن در بازار کشورمان به فروش رسید. پژو 301 نیز تنها به صورت بسیار محدود و در قالب نمونههای وارداتی در اختیار مشتریان داخلی گذاشته شد و هیچگاه اثری از نمونههای مونتاژی آن مشاهده نشد.
اما شرکت ایران خودرو که امتیاز استفاده و توسعه پلتفرم این محصولات را از کمپانی فرانسوی خریداری کرده بود، در همین راستا تصمیم گرفت خودش به ارائه نمونههای داخلیسازی شده پژو 301 بپردازد. بر این اساس مدتی پس از شروع تحریمهای جدید و خروج دوباره کمپانی پژو از بازار ایران، شرکت ikco خبر از تولید پژو 301 ایرانی داد و حتی خط تولید آن را هم به صورت آزمایشی افتتاح کرد. اما گویا تولید پژو 301 ایرانی چندان باب میل مسئولان ایران خودرو نبود و آنها که مالکیت معنوی استفاده از پلتفرم پژو 301 را در اختیار داشتند، تصمیم گرفتند تا یک محصول با نام و نشان ایرانی به بازار کشور ارائه دهند تا دیگر اثری از لوگوی شریک فرانسوی بدعهدشان روی محصولات ایرانی دیده نشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
خدمات پس از فروش ایران خودرو باز هم رکورد زد
بالاترین امتیاز شاخص رضایت مشتریان
در اختیار ایساکو
بار دیگر شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو (ایساکو) موفق شد تا در چهار ماهه ابتدای امسال، بالاترین شاخص رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودروسازان کشور را به دست آورد.
به گزارش ایکوپرس- نتایج نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان میدهد ایساکو در بهار امسال با کسب امتیاز 785 در شاخص رضایت مشتریان، علاوه بر کسب رتبه نخست، رکورد تاریخی در میان خودروسازان کشور را به ثبت رسانده است.
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو، با تاکید بر تلاش مضاعف این شرکت در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان گفت: گروه صنعتی ایران خودرو، در دو سال اخیر با وجود مشکلات متعدد ناشی از تحریم و کرونا، توانسته دستاوردهای زیادی کسب کند؛ شبکه خدمات پس از فروش این خودروساز نیز تلاش کرده با اجرای برنامه های متعدد بهبود و نظارت بر کیفیت خدمات، در زمینه رضایتمندی مشتریان در این حوزه گام بردارد.
مهدی مونسان ادامه داد: ایساکو با برنامهریزی صحیح توانسته از ابتدای سال گذشته، با طی مسیری صعودی، امتیاز خود در این زمینه را به صورت ماهیانه و فصلی افزایش دهد و با چندین بار رکوردشکنی در این مدت 27 امتیاز رشد را تجربه کند و صدرنشین حوزه رضایت مشتری در بین تمامی خودروسازان کشور شود.
مدیرعامل ایساکو با اشاره به کسب «رتبه یک» خدمات پس از فروش صنعت خودروی کشور توسط این شرکت گفت: این مهم برای اولین بار در ادوار ارزیابی (بازنگری4) محقق شده و یکی از بینظیرترین دستاوردهای حوزه خودروسازی کشور بوده است. امیدواریم بتوانیم با اقدامات آتی، همچنان کیفیت ارایه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیم و همچنان در مسیر افزایش رضایت مشتریان گام برداریم.
گفتنی است، شاخص رضایت مشتریان یکی از پنج شاخص مورد ارزیابی وزارت صمت در بررسی وضعیت شرکتهای خدمات پس از فروش بوده است. سایر شاخصهای این ارزیابی، شامل مواردی همچون بررسی وﺿﻌﯿﺖ نظام مدیریتی شرکتها، وﺿﻌﯿﺖ ﺗﻌﻤﯿﺮﮔﺎهﻫﺎی ﻣﺠﺎز، ﮐﺎرایی ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽﻫﺎ و رﺿﺎﯾﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽﻫﺎی ﻣﺠﺎز از ﺷﺮﮐﺖ ﻋﺮﺿﻪ ﮐﻨﻨﺪه ﺧﻮدرو است. شرکت ایساکو در مجموع با کسب امتیاز 85.3 بالاترین امتیاز در مجموع این شاخصها را از آنِ خود کرد و با رکوردزنی در این حوزه در بین تمامی خودروسازان کشور، به «رتبه یک» خدمات پس از فروش صنعت خودرو دست یافت.
واکسیناسیون سراسری کارکنان شرکتهای منطقه صنعتی صفادشت به همت هلدینگ رایزکو
اجرای طرح واکسیناسیون تمامی کارکنان و فعالان کارخانجات و صنایع شهرک صنعتی صفادشت، بزرگترین شهرک صنعتی و غیردولتی کشور به همت هلدینگ رایزکو و همراهی دانشگاه علوم پزشکی ایران (شبکه بهداشت ملارد) در حال انجام است.
با توجه به روند واکسیناسیون مشاغل و همچنین اهمیت و شتابگیری واکسیناسیون کارکنان و کارگران بهعنوان تلاشگران خط مقدم عرصه تولید، تمامی کارکنان شرکتهای منطقه صنعتی صفادشت با ظرفیت روزانه بیش از 5000 نفر در مجموعه صنعتی رایزکو، طی روزهای گذشته تحت پوشش تزریق اولین دوز واکسیناسیون بیماری کووید19 قرار گرفتهاند و این روند تا پایان واکسیناسیون کارکنان شهرکهای صنعتی این منطقه ادامه خواهد داشت.
شناسایی تعداد کارکنان فعال و کارخانجات متقاضی در منطقه صنعتی صفادشت، توزیع مناسب و مدیریت فرایند واکسیناسیون کارکنان تمام بخشهای مذکور در فضای مناسب ضمن ایجاد زیرساختهای لازم با بالاترین استانداردها و همچنین حضور نیروهای متخصص توسط گروه صنعتی رایزکو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران (شبکه بهداشت ملارد) انجام میشود.گفتنی است در بازدیدهای صورت گرفته از مرکز واکسیناسیون مجموعه رایزکو توسط سازمانهای ذیربط، از مدیران و مسئولین این مجموعه به جهت ایجاد فضایی متناسب با بالاترین استانداردهای مراکز تزریق واکسن در سطح کشور ضمن رعایت تمامی پروتکلها، قدردانی بهعمل آمده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ضرورت واگذاری خودروسازیهای دولتی به بخش خصوصی
رییس کمیسیون قضایی معتقد است؛ راه رشد صنعت خودرو در واگذاری این صنعت به بخش های خصوصی توانمند است.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه با حضور در شرکت بهمن موتور از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی و پیش روی صنعت و دغدغههای صنعتگران به گفت وگو پرداختند.
در این بازدید خط تولید خودروهای جدید گروه بهمن موتور از جمله دیگنیتی و فیدلیتی و برنامه داخلی سازی آنها نیز از سوی این عضو کمیسیون نایب رییس کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی مشاهده و موانع پیش روی خودروسازان خصوصی در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بهمن موتور گفت: با توجه به اینکه پیش از بازدید از بهمن موتور، از قطعه سازی کروز بازدید داشتم؛ با توانمندی های جوانان کشورمان در عرصه داخلی سازی آشنا شدیم.
وی افزود: در بهمن موتور اقدامات برجسته و قابل توجهی صورت گرفته است و دو خودروی جدید گروه بهمن به نام دیگنیتی و فیدلیتی با اقبال زیادی مواجه شده است.
نایب رییس کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به وجود مهندسان و صنعتگران ایرانی افتخار می کنیم، بیان داشت: با همت این مهندسان و جوانان نخبه کشورمان می توانیم در صنعت خودروسازی قدم های بزرگتری برداریم و شاهد تحول چشمگیر در این صنعت باشیم.نوروزی با اشاره به اینکه راه رشد صنعت خودرو در واگذاری این صنعت به بخش های خصوصی توانمند است، خاطرنشان کرد: این موضوع را رییس دولت سیزدهم نیز بارها تاکید کرده ام، اگر بخواهیم ایران خودرو و سایپا نیز از ورشکستگی و زیان های انباشته نجات پیدا کند، باید مسیر خصوصی سازی را طی نماید .
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
وزیر صنعت، معدن و تجارت : در بحث کلان با واردات خودرو موافق هستم
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه برنامه کوتاه مدت 6 ماههای با مشارکت و نظرخواهی از خودروسازان و قطعه سازان قرار است، از ابتدای مهرماه به صورت ویژه تا پایان سال اجرایی شود، گفت: ساخت یک خودرو اقتصادی و به صرفه در نظر گرفته شده است.
سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح نشست خود با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمامی محورهای برنامه وزارت صمت به صورت کامل در نشست امروز برای نمایندگان تشریح شد و در ادامه اعضای کمیسیون سوالاتی را مطرح و بر روی برخی مسائل مانند افزایش میزان صادرات تاکید کردند.
وی ادامه داد: در برنامه کاری خود در زمان ارائه رأی اعتماد بر افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات طی شش ماهه دوم سال جاری تاکید کرده بودم که در جلسه امروز در خصوص نحوه اجرای آن و اهمیت رایزنان صادراتی مطالبی را تشریح و به سوالات پاسخ دادم. همچنین در مورد حوزه های صنعت، فولاد، پتروشیمی، قیمت سیمان، قیمت کالاهای اساسی و ... تبادل اطلاعات لازم انجام و مقرر شد، از این پس به دلیل گستردگی حوزه صنعت، معدن و تجارت در هر جلسه به صورت موردی مباحثی مطرح و گزارش آن ارائه شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: در بحث ساماندهی بازار خودرو و نظام توزیع تعهداتی را در برنامه کاری خود در زمان رأی اعتماد به نمایندگان داده بودم که در جلسه امروز در این خصوص نیز به سوالات نمایندگان پاسخ و برنامه های خود را تشریح کردم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر این وزارتخانه در خصوص عدم پایبندی برخی شرکتها به تعهدات خود در قِبال مشتریان برای تحویل خودروهای ثبت نامی با قیمت اعلام شده و در موعد زمانی مقرر، گفت: شرکت های مرتبط با خودرو باید به تعهدات خود در قبال فروش خودرو به مردم پایبند باشند، البته گاهی شوک هایی به بازار وارد شده و اوضاع را از اختیار آنها خارج کرده و یک سری شرایط اضطرار را به وجود میآورد، اما در غیر این صورت تمامی تولیدکنندگان در هر حوزه ای اعم از فولاد، لوازم خانگی، خودرو و ... باید به تعهدات خود پایبند باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وزارت صمت برنامه ویژه ای را در خصوص ساماندهی بازار خودرو در نظر دارد، اظهار کرد: این برنامه کوتاه مدت 6 ماهه در حال نهایی شدن بوده و قرار است، از ابتدای مهرماه به صورت ویژه تا پایان سال اجرایی شود. این برنامه کوتاه مدت ویژه شامل افزایش تولید و کیفیت و اصلاح ساختار بازار خودرو است که اکنون در حال تدوین بوده و مقرر شده با نظرخواهی و مشارکت خودروسازان و قطعه سازان نهایی شود و برنامهای یک طرفه نخواهد بود.
فاطمی امین تصریح کرد: پیشنویس این برنامه تهیه شده و در اختیار ذینفعان این بخش برای نظرخواهی قرار داده خواهد شد. اولویت های دولت در حوزه تولید، صادرات، کیفیت و قیمت به نوعی در برنامه کسب وکارها قرار داده شده و الزامات برای تحقق این اهداف کاملا مشخص شده و قرار است به صورت یک کار مشترک با تولیدگران و خودروسازان عملیاتی شود تا به تمامی اهداف مورد نظر در سال 1400 دست پیدا کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا برنامه تامین خودرو ارزان قیمت در وزارت صمت وجود دارد، گفت: بله ساخت یک خودرو اقتصادی در نظر گرفته شده اما موضوعی نیست که امسال محقق شود.
در بحث کلان با واردات خودرو موافق هستم
وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه با توجه به ممنوعیت واردات خودرو تکلیف خودروهای سنگین دسته دوم وارد شده به کشور که در گمرکات باقی مانده چه خواهد شد، اظهار کرد: ممنوعیت واردات خودرو از سال 97 به دلیل کاهش تراز ارزی کشور ایجاد شد، در آن زمان به دلیل تحریمهای شدید، تراز ارزی به لحاظ عدم فروش نفت کاهش یافت و واردات یک سری اقلام از جمله خودرو ممنوع شد.
فاطمی امین تاکید کرد: من در بحث کلان با واردات خودرو موافق هستم زیرا باید رقابت در بازار داخلی و خارجی وجود داشته و آن را تجربه کند. یکی از برنامه های ما در سال 1400 این است که 30 درصد از خودروهای داخلی در بازارهای کشورهای خارجی به فروش برسد و این یعنی خودروساز باید رقابتی عمل کند.
محدودیت های ارزی و ممنوعیت های وارداتی در دوران گذار قرار دارد
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اصل موضوع ممنوعیت واردات خودرو در شرایط کنونی برای یک بخش از بازار تولیدکننده به منظور جلوگیری از ورود ضربه به آن ها مورد تائید است اما باید بازار خودرو رقابتی باشد. دوران محدودیت های ارزی و ممنوعیت های وارداتی در دوران گذار قرار دارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا وزارت صمت عزم جدی برای ترخیص کالاهای فاسد شدنی دارد، گفت: قطعا بله، جلسات مختلفی در مورد نهادههای دامی برگزار شده، مشکلاتی در گمرک، حمل نهاده ها و سازمان استاندارد وجود دارد و ما برای حمل یک سره برنامه ریزی کرده ایم.
فاطمی امین ادامه داد: وزارت صمت موظف شد تا در خصوص تسهیل ترخیص در بحث واردات و صادرات برای تمامی دستگاه ها مانند سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو، گمرک، سازمان بنادر و کشتیرانی، وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی های لازم را انجام دهد. عوامل مختلفی درباره عدم ترخیص به موقع کالاها در گمرک وجود دارد که به زودی یک برنامه برای تسهیل عملیات لجستیکی برای صادرات و واردات نهایی و اعلام خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
رئیس شورای رقابت : خودروسازان در موقعیت مسلط هستند ولی انصاف هم داشته باشند
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه پیش فروش خودرو زمانی به نفع مصرف کننده است که امتیازی به او بدهد، گفت: درست است خودروسازان در موقعیت مسلط قرار دارند اما انصاف هم داشته باشند.
در اواسط مرداد ماه و در جلسه 473 شورای رقابت مصوب شد که در طرح پیش فروش خودروهای مشمول قیمت گذاری، سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده مشمول هیچ گونه تورم قیمتی احتمالی نباشد. در عین حال تاکید شد خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده حق پیش فروش ندارند.
در کنار برخی حواشی و انتقاداتی که در این رابطه مطرح بود، گفته می شد که خودروسازان بزرگ کشور ایران خودرو و سایپا چندان تمایلی به این مصوبه نداشته و حتی بهانهای برای عقبنشینی از طرحهای پیش فروش خودرو است.
در رابطه با این جریان رضا شیوا - رئیس شورای رقابت - توضیحاتی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه پیش فروش خودرو باید نفعی هم برای مصرف کننده داشته باشد، گفت:خودروسازان توجه داشته باشند که وقتی در پیش فروش هیچ امتیازی از سوی خودروساز به مصرف کننده ارائه نمی شود و سودی برای آن ندارد چرا باید برای پیش خرید اقدام کند و در این حالت استقبال مصرف کننده نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه وقتی مصرف کننده برای پیش فروش اقدام میکند پول خود را مدتها در اختیار خودروساز قرار میدهد که در گذر زمان و در شرایط تورمی موجود مشمول تورم می شود و پولش از بین میرود، افزود: اما شاهد هستیم که خودروساز هیچ امتیازی به مصرف کننده ارائه نمی دهد، نتیجه این است که در یک سال چند صد شکایت در این رابطه از سوی متقاضیان به شورای رقابت اعلام شده است.
به گفته شیوا، بهتر است خودروسازان طبق مصوبه عمل کرده و تعهدات خود را نیز انجام دهند و به این هم فکر کنند که اگر در موقعیت مسلط در بازار قرار دارند باید انصاف را هم در نظر بگیرند.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد بازار رقابتی در خودرو گفت: اگر چنین بازاری داشتیم و چندین خودروساز خودرو ارائه می کردند آیا باز هم کسی حاضر بود پولش را برای پیش فروش یکساله آن هم وقتی حتی قیمت نهایی مشخص نیست در اختیار خودروسازان قرار دهد؟ ولی اکنون این خودروسازان هستند که بر جریان مسلط بوده و مصرف کننده هم چاره ای ندارد و نمی تواند خودرو خریداری کند، از این رو لازم بود تا نسبت به تغییر وضعیت با صدور این مصوبه از سوی شورای رقابت اقدام شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اجرای طرح ویژه خدمات پس از فروش برای محصولات تجاری بهمن
خدمات پس از فروش گروه بهمن در راستای رضایت و خشنودی مشتریان با اجرای طرح 14روزه از بیست و هفتم شهریور، به دارندگان محصولات بهمن دیزل و سیبا موتور خدمات ویژه ارائه می کند.
ارائه خدمات در طرح «رضایت و خشنودی مشتریان تجاری» ویژه محصولات بهمن دیزل و سیبا موتور از بیست و هفتم شهریور آغاز می شود. از آنجا که سیاست کلی بهمن ارائه خدمات متمایز در زمینه های متفاوت است، این بار برای افزایش سطح رضایت مشتریان تجاری اقدام به ارائه خدمات پس از فروش ویژه کرده است تا مشتریان با انجام سرویس های لازم خیالی آسوده از سلامت فنی خودروهای خود داشته باشند.
این طرح که تا دوازدهم مهر ماه ادامه دارد، دارندگان خودروهای برند ایسوزو و شیلر از محصولات بهمن دیزل و خودروهای برند FAW از محصولات سیبا موتور می توانند با مراجعه به عاملیت های منتخب در سراسر کشور از خدمات استفاده کنند.
در طرح رضایت و خشنودی مشتریان تجاری بازدیدهای فصلی به صورت رایگان انجام شده که شامل بازدید سطح سیالات (ضد یخ، روغن ترمز، روغن هیدرولیک و منبع آب شیشه شور)، وضعیت تایرها، صحت عملکرد قطعات ایمنی مانند لنت ها، برف پاکن و نور چراغ ها، عیب یابی با دستگاه دیاگ و اجرت تعویض فیلترها و روانکارها به استثنای روغن گیربکس و دیفرانسیل است.
از آنجا که اجرای به موقع سرویس های ادواری علاوه بر افزایش طول عمر خودرو، در میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی بسیار موثر است، تخفیف 50 درصدی در اجرت سرویس های ادواری در نظر گرفته شده است. همچنین روانکارها و فیلترها شامل تخفیف 15 درصدی و قطعات یدکی برای محصولات بهمن دیزل تا سقف 30 درصد و برای سیبا موتور تا سقف 25 درصد تخفیف لحاظ شده است.
کلیه خدمات در این طرح توسط تکنسین های مجرب و با تجهیزات استاندارد و اصل انجام می شود و بدین منظور 35 عاملیت برای خودروهای بهمن دیزل و 15 عاملیت برای محصولات سیبا موتور در سطح کشور مشارکت دارند.
گفتنی است بهمن دیزل و سیبا موتور پیشتازان ارائه خدمات مطلوب پس از فروش در حوزه خودروهای سنگین هستند و بدین منظور در آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بهمن دیزل مقام نخست و سیبا موتور مقام سوم را دست یافت. به طور کل خوش درخشیدن بهمن دیزل و سیبا موتور در حوزه خدمات پس از فروش مرهون انجام اقدامات قابل توجه در خصوص اجرای طرحهای فصلی، حضور نیروهای آموزشدیده و با تجربه در سطح شبکه نمایندگان، تامین به موقع قطعات یدکی، اجرای طرح پیگیری مشتریان و بهرهمندی از سامانههایی همچون اصالت قطعه بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
اگر مجلس واردات خودرو را آزاد کند ، دولت ناچار به اجرا است
اخیرا بار دیگر موضوع واردات خودرو بر سر زبانها افتاده و طرح آزادسازی واردات خودرو این روزها در صحن علنی مجلس در دستور بررسی است. به گفته کارشناسان با اجرایی شدن این طرح علاوه بر شکسته شدن قیمت خودروهای وارداتی، خودروهای ساخت داخل نیز کاهش قیمت قابل توجهای را تجربه خواهند کرد و در نهایت آزادسازی واردات خودرو به نفع بازار و مصرفکننده خواهد بود.
طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس دهم مطرح شد، اما ایرادی که شورای نگهبان به ماده 4 آن وارد کرد سبب شد تا این ماده برای اصلاح به کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگشت داده شود. اما در روزهای اخیر خبرها حاکی از آن بود که کمیسیون صنایع مجلس طرح آزادسازی واردات خودروهای خارجی را که توسط شورای نگهبان برگشت خورده بود اصلاح کرده و این طرح با تصویب اولیه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در فاز نهایی تصویب شد.بر این اساس، هر شخص حقیقی و حقوقی میتواند نسبت به واردات خودرو در قالب یکی از دو روش «در ازای صادرات کالا» یا «واردات بدون انتقال ارز» اقدام کند. این دو روش برای ورود خودروهای خارجی با هدف «استقلال واردات خودرو از تعهد ارزی سیاستگذار» طراحی شده است. با مطرح شدن دوباره موضوع آزادسازی واردات خودرو، کارشناسان به تحلیل پیامدهای مثبت این طرح برای صنعت خودروسازی و بازار داخلی پرداختند. به گفته آنها آزادسازی واردات خودرو یکی از روشهای موثر برای توازن بخشیدن به بازار خودروی داخلی است و از سوی دیگر سبب رقابتی شدن بازار داخلی و کاهش نوسانات قیمتی خواهد شد.
برنامهای برای واردات خودرو نداریم
با وجود زمزمهها در خصوص آزادسازی واردات خودرو اخیرا سیدرضا فاطمیامین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: «دولت در حال حاضر برنامهای برای واردات خودرو ندارد. وزرات صمت برای صنعت خودروسازی کشور دو برنامه شش ماهه و دو ساله با توان داخلی مشخص کرده است.»
وی با اعلام اینکه هر دو برنامه به صورت همزمان از مهر ماه امسال آغاز میشود، گفت: «برنامه کوتاهمدت با هدف رسیدن به اهداف تعیین شده تا پایان سال ترسیم شده است.»
در حالی که فاطمیامین میگوید برای واردات خودرو نداریم اما علی باباییکارنامی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته است که مجلس به دنبال واردات حساب شده خودرو در محدوده 50 تا 200 میلیون تومان است.
یک طرح و چند نظر
سپهر زنگنه، کارشناس بازار خودرو با اشاره به حواشی به وجود آمده در خصوص بحث آزادسازی واردات خودرو گفت: واکنش وزیر صمت به بحث واردات خودرو از سمت دولت است اما حرف مجلس چیز دیگری است و اگر مجلس این قانون را تصویب کند دولت مجبور میشود که آن را اجرا کند و مخالفت وزیر نمیتواند آنچنان تاثیری در این مسئله داشته باشد. بنابراین قانون جایگاه خاصی دارد و نمیتوان از آن سرپیچی کرد.
وی افزود: اگر قرار باشد به خواسته خودروساز توجه شود که طی سالهای اخیر خودروسازان هیچگاه تمایل به واردات نداشتهاند. البته صحبتها چیز دیگری را نشان میدهد و خودروسازان میگویند ما حاضر هستیم که هم قیمتگذاری آزاد شود و هم واردات و تعرفهای نداشته باشیم. البته در عمل چیز دیگری است و میخواهند قیمتگذاری آزاد شود اما واردات در میان نباشد. شواهد نشان میدهد که به همین سمت در حال حرکت هستیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.