شماره: 1735 / ۱۴۰۰ بيست و چهارم شهريور
تعداد بازدید : 0
اخبار
بانک تجارت مرداد ماه بیش از 8 هزار تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد
بانک تجارت درپایان مردادماه سال جاری تعداد 8113 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، این بانک در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و تسهیل شرایط ازدواج جوانان، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت های خود قرار داده و در مردادماه سال جاری به بیش از8 هزار زوج تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است. همچنین 12014 نفر از واجدین شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه در نوبت دریافت این تسهیلات هستند که به زودی براساس ضوابط تعیین شده ،از سوی شعب بانک تجارت پرداخت می شود. این بانک درپایان تیر ماه سال 1400نیز عملکرد شاخصی داشته و دراین بازه زمانی به8113نفر از زوج های جوان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد و در مجموع از ابتدای سال نیز به قریب به 38 هزار نفر این تسهیلات پرداخت شده است. بانک تجارت در سال 99 به 89812نفر از زوج های جوان بالغ بر 47 هزارمیلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده بود.
از بانک ملی ایران
کد شهاب بگیرید
شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسهای 16 رقمی است که برای هر مشتری بانکی به صورت اختصاصی صادر و در تمام بانکها بهصورت یکسان تعریف میشود، اما در صورتی که یک مشتری کد شهاب خود را دریافت نکرده باشد، در استفاده از خدمات بانکی با مشکل مواجه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، داشتن کد شهاب به منظور پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب ها الزامی است و ارائه خدمات بانکی به مشتریان فاقد کد شهاب با محدودیت هایی مواجه است. کد یا شناسه شهاب زمانی برای مشتریان بانکی صادر میشود که احراز هویت مشتری به صورت کامل انجام و اطلاعات ارائه شده در زمان افتتاح حساب تأیید شود، بنابراین ارائه اطلاعات هویتی، سجلی، مکانی و کسب و کاری مشخص برای دارندگان حساب های حقیقی و حقوقی به منظور تخصیص کد شهاب لازم است. استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیامرسان بله امکانپذیر است. مشتریان فاقد کد شهاب ضروری است در اسرع وقت با مراجعه به شعبه، نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات حساب خود برای دریافت خدمات بانکی اقدام کنند.
جزییات کارکرد 2 قابلیت جدید دستگاه های خودپرداز بانک آینده
بهمنظور افزایش قابلیتهای امنیتی خدمات بانکداری الکترونیکی و تسهیل در خدمترسانی به مشتریان، دو قابلیت جدید بر روی دستگاههای خودپرداز بانک آینده برای خدمات مرتبط با کارت نقدی افزوده شد.بر این اساس و بنا به ضرورت، مشتریان محترم میتوانند از طریق دستگاههای خودپرداز بانک آینده، اقدام به غیرفعالسازی/فعالسازی سرویس های حضوری نمایند.در صورت غیر فعالسازی سرویس حضوری، امکان انجام تراکنش خرید از طریق دستگاه کارتخوان فراهم نخواهد بود.از دیگر قابلیتهای افزوده شده، امکان فعال یا غیرفعالسازی تراکنشهای بدون کارت (رمز دوم) مورد استفاده برای خریدهای اینترنتی و سایر خدمات مبتنی بر این رمز است که با غیر فعالسازی این سرویس، انجام تراکنش های غیرحضوری برای این کارتها، فراهم نخواهد بود.
فعال یا غیر فعالسازی این سرویس ها از طریق مراجعه به دستگاههای خودپرداز بانک آینده فراهم شده است.
فرصت طلایی
شبکه فروش بیمه رازی برای جذب پرتفوی جدید
مدیر بیمه های مسئولیت شرکت بیمه رازی از تحقق وعده ارائه تخفیف که در سیزدهمین سه شنبه پاسخگویی مطرح کرده بود، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی ؛ خانم شهرزاد حق گذار شهیدی با بیان اینکه پس از حذف تخفیف های مناسبتی از سیستم صدور مسئولیت، شبکه فروش درخواست ادامه روند پیشین را داشتند، گفت: پس از بررسی سود و زیان حاصله از عملکرد این رشته به تفکیک زیر گروه های مربوطه و هماهنگی با معاونت فنی، مقرر شد متناسب با ضریب خسارت انواع رشته های مسئولیت، تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته شود.
وی افزود: بر این اساس تخفیف ها تا سقف 50 درصد در بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، مسئولیت سازندگان ابنیه در قبال اشخاص ثالث، مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان و سایر انواع بیمه های مسئولیت مدنی قابل ارائه است.
مدیر بیمه های مسئولیت شرکت بیمه رازی همچنین با تاکید بر این که استفاده از تخفیف های مدیریتی تا سقف های تعیین شده در اختیار مدیران شعب است، اظهار کرد: نمایندگان شرکت با هماهنگی شعبه تحت سرپرستی خود می توانند نسبت به اعلام حق بیمه با تخفیف مدیریتی اقدام نمایند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه تعاون، همچنان
در سطح یک توانگری مالی
بیمه مرکزی در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، بیمه تعاون را برای سومین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، بیمه مرکزی در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال 1399 برای سومین سال متوالی شرکت بیمه تعاون را در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد. بررسی بیمه مرکزی بیانگر آن است که نسبت توانگری مالی شرکت بیمه تعاون برای سال 1400 معادل 121 درصد بوده است. شایان ذکر است که مبنای محاسبات توانگری مالی، اطلاعات مندرج در صورتهای مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه و مفاد آئیننامه 69 است و اخذ سطح توانگری مالی بیانگر وضعیت با ثبات، قابل اعتماد و اتکا در حوزه مدیریتی شرکت بیمه بوده است؛ بر این اساس شرکتهایی که طبق ماده 7 آئین نامه سطوح توانگری در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردار بوده و بیانگر آن است که شرکت بیمه در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی فعالیت کرده است. قابل توجه است که از سال 1397 و فعالیت یونس مظلومی به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، فرایند تبدیل وضعیت شرکت از سطح دو توانگری به سطح یک صورت پذیرفته و هم اکنون برای سومین سال متوالی شرکت بیمه تعاون در سطح یک توانگری مالی ارزیابی شده است.
تودیع و معارفه
مدیر استان کرمانشاه شرکت بیمه دی برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه مدیر استان کرمانشاه با حضور چند تن از معاون و مدیران ستادی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه دی؛ حسن قلندری معاون امور مشتریان و توسعه بازار با حضور در استان کرمانشاه ضمن تقدیر از خدمات ارزنده محمدکاظم کرمی مدیر سابق کرمانشاه، به موجب حکم مدیرعامل، امید باوندپور را به عنوان مدیر این استان منصوب کرد.
در بخشی از متن این حکم آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و بررسی توانمندی های جنابعالی به موجب این حکم به سمت سرپرست مدیریت استان کرمانشاه منصوب می شوید. لازم است با توکل بر ایزد منان و در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از توان کارشناسی، تمامی مساعی خود را جهت پیشبرد امور محوله در راستای تحقق اهداف و رعایت اصول تبیین شده شرکت شامل “سلامت”، “حرفه ای گری” و “انسجام سازمانی” به کار گیرید.»گفتنی است محمدکاظم کرمی نیز در ماموریت جدید خود، مدیریت استان البرز را عهده دار شد که برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.
در این مراسم قلندری در جمع همکاران و شبکه فروش استان، ضمن اشاره به برنامه های شرکت در زمینه ارتقای کمی و کیفی شبکه فروش استان کرمانشاه را یکی از استان های حائز پتانسیل بیمه ای برشمرد و از همکاران و شبکه فروش این شعبه خواست تا با توجه به چشم اندازهای شرکت در جهت توسعه و کسب سهم بیمه از بازار استان تلاش نمایند.
پس از اخذ مجوز بانک مرکزی
بانک کارآفرین
به مجمع می نشیند
اتخاذ تصمیم در خصوص برخی از موارد دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین به برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده موکول گردید.
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین،به استناد برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین در تاریخ 29 تیرماه و اعلام تنفس، مجمع بعد از تنفس در تاریخ 22 شهریورماه با حضور 72/54 درصد سهامداران برگزار گردید .
محمدرضا خورسندی رئیس مجمع و رئیس هیات مدیره بانک تصریح کرد: با عنایت به آگهی پذیره نویسی افزایش سرمایه بانک در دی ماه سال 1399 در خصوص ثبت افزایش سرمایه تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، ضرورت دارد مجوزهای لازم جهت ثبت افزایش سرمایه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ گردد.خورسندی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کسب مجوزهای لازم از بانک مرکزی در مراحل پایانی قرار دارد و پیشبینی ما این است که حداکثر ظرف یک ماه آینده تأیید نهایی بانک مرکزی اخذ شود، بنابراین پیشنهاد میشود بهمنظور تکرار از تنفس، زمان برگزاری مجمع بعدی بانک به اخذ تأییدیه نهایی از بانک مرکزی و ثبت افزایش سرمایه بانک موکول گردد.
بر اساس این گزارش با تصویب اکثریت سهامداران حاضر در جلسه، زمان برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک کارآفرین پس از اخذ تمامی مجوزهای قانونی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و انجام تشریفات قانونی خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: سرمایه مناسب و کافی بانک ها پیش شرط حفظ سلامت نظام بانکی است
دکتر حسین مهری: بانکها برای حفظ ثبات عملکرد و افزایش کارایی، نیازمند سرمایه مناسب و کافی هستند و لازم است همواره نسبت کفایت سرمایه خود را که بر اساس اعلامیه های کمیته بال به عنوان شاخصی در خصوص توازن میزان دارایی های ریسکی بانک ها به میزان سرمایه تعدیل شده آنها شناخته می شود به نحو صحیحی کنترل و پایش نمایند تا نظام بانکی از ثبات و سلامت مطلوب برخوردار باشد.
به گزارش اخبارصنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی کارکرد اصلی بهبود نسبت کفایت سرمایه را از یک سو افزایش توان تسهیلات دهی و حضور مؤثر بانک ها در محیط بین المللی و از سوی دیگر کاهش ریسک بانک ها در برابر زیانهای غیرمنتظره و نیز حمایت مناسب تر از سپردهگذاران و تأمین کنندگان منابع مالی در شرایط بحرانی دانست.
دکتر مهری افزود: بر اساس اعلام کمیته بال (3) پس از بحران مالی جهانی در سال 2008، حداقل نسبت کفایت سرمایه در شرایط حدی با لحاظ سپرهای حفاظتی توصیه شده به بانک ها و مؤسسات اعتباری معادل 13 درصد می باشد اما در کشور ما این نسبت همچنان در سطح 8 درصد پیشنهادی در مقررات بال (1) باقی مانده است و امکان رعایت همین حد نیز به دلیل مشکلات موجود در سیستم بانکی، وجود ندارد.
دکتر مهری افزود: وضعیت نظام بانکی در حوزه کفایت سرمایه، وضعیت مناسبی نیست و یکی از تکالیف بانک مرکزی ج.ا.ا و وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال های اخیر نیز اصلاح نرخ کفایت سرمایه بانکها بوده است لیکن متاسفانه این امور به طور جدی پیگیری نشده و اقدامات مقتضی برای تعدیل اثربخش سرمایه بانک ها با شاخص بانک های دولتی تاکنون صورت نپذیرفته است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: نسبت کفایت سرمایه این بانک از حدود 45.6 درصد در سال 1386 به حدود 2.58 درصد در سال 1399 کاهش یافته است؛ محاسبه کفایت سرمایه این بانک از سال 1397 مطابق با رهنمودهای کمیته بال (3) صورت می پذیرد و طبق یادداشت های توضیحی مندرج در صورت های مالی بر اساس استاندارد و گزارش های بین المللی (IFRS) نیز افشا و مورد تأیید حسابرس بانک قرار می گیرد.
وی دلیل اصلی کاهش قابل ملاحظه نسبت کفایت سرمایه بانک صنعت و معدن طی سال های اخیر را افزایش سهم تسهیلات و تعهدات ارزی در پرتفوی بانک از یک طرف و روند صعودی قابل توجه نرخ تسعیر ارز از طرف دیگر دانست و در خصوص راهکار برون رفت از این معضل نظام بانکی کشور بیان داشت: پیش بینی و اختصاص ردیف بودجه در قوانین بودجه سنواتی کل کشور برای افزایش سرمایه بانک ها از محل منابع حاصل از فروش شرکتهای تابعه با توجه به ظرفیت موجود در قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور، می تواند منبعی مناسب و اثرگذار برای افزایش سرمایه بانک ها باشد.
دکتر مهری تصریح کرد: تخصیص از محل بدهی بانک های دولتی به بانک مرکزی ج.ا.ا ناشی از تسهیلات تکلیفی، سود سهم دولت، مالیات بر عملکرد، وجوه اداره شده مصرف نشده و اقساط وصولی وجوه اداره شده برای مدت معین به حساب افزایش سرمایه بانک ها نیز می تواند از جمله راهکارهای مؤثر دیگر برای حل فوری مشکلات بانک ها در این خصوص باشد.
وی خاطرنشان کرد: اتخاذ سیاست های مناسب برای دستیابی به حداقل نسبت کفایت سرمایه توصیه شده از سوی بانک مرکزی ج. ا.ا اجتناب ناپذیر است و بانک ها باید در صورت وجود زیان انباشته در جهت کاهش آن و افزایش سودآوری سالانه در برنامه های عملیاتی اقدام نمایند و توجه به اصلاح مستمر ساختار دارایی ها نیز برای بهبود نسبت کفایت سرمایه از جمله اقدامات اساسی محسوب می گردد که از ابتدای سال 1398 در دستور کار جدی بانک صنعت و معدن قرار گرفته و خوشبختانه نتایج قابل قبولی نیز در این رابطه به دست آمده است که اگر افزایش مجدد نرخ های تسعیر ارز در پایان سال مالی 1399 صورت نمی پذیرفت، منجر به این می شد که نسبت کفایت سرمایه این بانک به بالاتر از 4 درصد برسد.
وی در پایان تأکید کرد: در کنار نقش اساسی بهبود فضای کلان اقتصاد کشور و لزوم حمایت ویژه نهادهای بالادستی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی ج.ا.ا و سازمان برنامه و بودجه، کاهش مطالبات معوق و سررسید گذشته (که باعث افزایش زیان بانک ها می شود)، کاهش اعطای تسهیلات تکلیفی و ایجاد محیط رقابتی سالم میان بانک های کشور از جمله رویکرد هایی است که می تواند در افزایش سودآوری، کاهش ریسک و بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک ها مؤثر باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
امضا تفاهمنامه مشترک پست بانک با سازمان شهرداریها و دهیاریها
با امضای تفاهمنامه پنجساله مجدد پست بانک و سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور، دهیاریها میتوانند با رعایت ضوابط اعتباری بانک مرکزی و این بانک از خدمات مالی و تسهیلات آن استفاده کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه سازمان شهرداریها و دهیاریها و بخصوص دهیاریها مشتریان استراتژیک بانک هستند، گفت: ما در پست بانک ایران همواره سعی میکنیم هزینهها و قیمت تمام شده خدمات را برای مشتریان استراتژیک خود به حداقل برسانیم، زیرا اعتقاد داریم که اگر قیمت تمام شده را بالا ببریم ممکن است مدتی عایدی و درآمد بیشتری داشته باشیم، ولی این انتفاع دائمی نیست.
وی با اشاره به همکاری سایر بانکها برای ارائه خدمات مالی و بانکی به سازمان شهرداریها و دهیاریها اظهار کرد: در دنیای اقتصاد رقابتی، حاصل رقابت برای مشتریان، کیفیت بهتر و قیمت مطلوبتر است و معتقدیم که پست بانک ایران بهترین کیفیت و خدمات را به مشتریان و ذینفعان این سازمان ارائه میدهد و در نتیجه در این عرصه برنده هستیم.
مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به مفاد این تفاهمنامه گفت: در جامعه گستردهای که شرایط متفاوتی دارند همه را با یک بسته تعریف شده نمیتوان تحت پوشش قرار داد و مدیریت کرد و کمیتهای که در قالب این تفاهمنامه تعریف شده است میتواند بر اساس شرایط، انعطاف لازم را برای مدیریت داشته باشد.
در ادامه این جلسه مهدی جمالینژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور تفاهم نامه قبلی را بسیار کارا و کاربردی اعلام کرد و گفت: امروز روز آخر کاری شوراهای شهری و روستایی قدیم است و از فردا شوراها و دهیاریهای جدید مشغول به کار میشوند و این خدمت و امضای مجدد این تفاهمنامه می تواند به آنان برای ارائه خدمات بهتر، کمک کند. وی با اشاره به اینکه امضای این تفاهمنامه ریلگذاری برای مدیران جدیدی است که در دولت سیزدهم بر سر کار میآیند، افزود: امیدوارم این تفاهمنامه بتواند بستری برای آبادانی و ایجاد نشاط در روستاهای کشور فراهم کند.
براساس این تفاهمنامه، پست بانک ایران تسهیلات متنوعی در قالب طرحها، پروژههای درآمدزا و تامین مالی خرید ماشینآلات مورد نیاز دهیاریها و شرکت تعاونی دهیاریها پرداخت میکند. پست بانک ایران در روستاهایی که از سوی استانداریها اعلام میشوند، دستگاه خودپرداز نصب و برای تمامی دهیاریها در شعب شهرستانها حساب جاری افتتاح میکند.
همچنین، تعامل و همکاری فی مابین برای ارائه خدمات مالی، بانکی و استفاده بهینه از ظرفیتهای قانونی و اجرایی طرفین برای توسعه روستایی و کمک به خود کفایی نهاد دهیاریها در کشور از دیگر محورهای این تفاهمنامه است.
ورود بانک ایرانزمین با برنامهریزی در دنیای دیجیتال
بانک ایران زمین هرچند در زمره بانکهای کوچک ایران به نسبت بانکهای قدیمی قرار میگیرد اما سودای بزرگی در سر دارد و حضور این بانک در دنیای دیجیتال، تنها سرمایهگذاری روی نرمافزارها و سختافزارها و تکیه بر برنامههای متعارف نیست. دستکم اینکه روابط عمومی بانک ایران زمین نشان داده در شبکههای اجتماعی هدف روشنی را دنبال میکند و حضور نمایشی ندارد.
یکی از دلایل متمایز ظاهر شدن بانک ایران زمین آنهم دور از حاشیهها و هیاهو را میتوان در داشتن یک استراتژی روشن، شفاف، روزآمد و البته معطوف به نیازهای آینده از حیث ارتباط با مشتریان این بانک قلمداد کرد. اعتماد شرط اصلی برای هر اقدامی به سمت آینده است و ثبات مدیریتی راز برنده شدن و پشتازی چه اینکه هیچ مدیر آیندهنگری به تیم برنده دست نمیزند و تلاش میکند که آن را تقویت کند.
روابط عمومی بانک ایران زمین را میتوان یک الگوی موفق در آیندهنگری و دوراندیشی دانست و قدمهایی که این بانک در عرصه اطلاعرسانی به ویژه حضور در شبکههای اجتماعی برداشته، خود گواه این واقعیت مسلم است که ارتباط گرفتن در دنیای آینده بانکداران یک انتخاب نیست و ضرورتی انکارناپذیر است.
سبک و الگوی انتخاب شده برای حضور در شبکههای اجتماعی توسط بانک ایران زمین متمایز و متفاوت است به گونهای که تلاش میکند که نیازهای مشتریان را رصد ، بازخوردها را دریافت کند و کاربران را با خدمات نوین بانک دیجیتال ایران زمین درگیر سازد و به ویژه اینکه روابط عمومی بانک تنها مسئولیت خود را به انتشار منظم نشریه ارتباط با ایران زمین آنهم بر بستر دیجیتال نکرده بلکه بستههای اطلاع رسانی و نحوه حضور و معرفی خدمات بانک نشان از نوعی هدفگذاری دقیق دارد. البته این به معنای بینقص بودن نیست و رصد بازخوردها و تجزیه و تحلیل آن یک ضرورت برای آینده ارتباط بانک با مشتریان و ذینفعان خواهد بود.
در مقایسه میتوان به این واقعیت دست پیدا کرد که صفحه اینستاگرام بانک ایران زمین خود یک رسانه است. برخلاف سایر صفحات اینستاگرامی برخی بانکها که بخش زیادی از محتوای آن را اخبار رسمی و گفتهها و دیدارهای مدیران را تشکیل میدهد، حضور مدیران و یا انعکاس خبرها و صحبتهای آنها در حساب اینستاگرام ایران زمین حداقلی و نزدیک به صفر است.
افزون بر اینکه حضور در شبکههای اجتماعی به این معنا نیست که جاده ارتباط یک طرفه است. نوع بازخوردها و حتی پاسخگوی در صفحه اینستاگرام ایران زمین نشان میدهد که یک تفکر مبتنی بر شاهراه ارتباطی در پشت صحنه جریان دارد و همه داده و نظر و پرسشی مورد تحلیل قرار میگیرد. حتی مسابقه هفتگی هفت روز هفته در اینستاگرام این بانک، هم تنها جنبه سرگرمی ندارد، بلکه مسیری است برای آشنا شدن با خدمات بانک و حتی افزایش آگاهی مردم با حقوق بانکیشان. اتصال کاربران در فضای مجازی و تشویق آنها برای عضویت در باشگاه مشتریان بانک، تنها روی کاغذ ممکن نیست و تجربه بانک ایران زمین نشان میدهد که راز موفقیت در اعتقاد به ارتباطات و مسلط بودن به فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی و بهرهجستن از ظرفیتهای شبکههای اجتماعی و دنیای مجازی است.
حال که بانک ایران زمین تصمیم خود را قطعی کرده و میخواهد بانک تمام دیجیتال ایران زمین باشد، روابط عمومی این بانک ماموریت دشوار و سنگینتر از گذشته را بر عهده دارد چرا که دنیای بانکداری دیجیتال، دنیای لحظهها و کلیکها و کامنتهاست و فصل تازهای برای این بانک در حال رقم خوردن است.
شرکت بیمه کوثر موفق به دریافت تقدیرنامه اهتمام به زبدگی دیجیتال شد
شرکت بیمه کوثر، با حضور در پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال، تقدیرنامه اهتمام به زبدگی دیجیتال را از کنفرانس بینالمللی تحول دیجیتال به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومی و معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر، کنفرانس بینالمللی و پنجمین دوره ارزیابی تحول دیجیتال، به عنوان بزرگترین رویداد و گردهمایی نخبگان بخش دیجیتال کشور با حضور شرکتها و سازمانهای بزرگ، به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.
لاله کریمی، با اشاره به سطح بالای این همایش گفت: در این دوره شرکتها و سازمانهای بزرگ کشور از جمله ارتباطات زیرساخت، شرکت ملی پست، شرکت فولاد مبارکه، ایرانسل، همراه اول و بانک رفاه حضور یافتند. هم چنین تعداد زیادی از شرکت های مطرح بیمه خود را به بوته نقد گذاشتند تا از تجارب خبرگان دانشگاهی و حرفهای تحول دیجیتال بهرهمند شوند و جایگاه واقعی خود را در این عرصه بهتر بشناسند.
وی افزود: در سالهای اخیر، بسیاری از سازمانها کوشیدهاند با تکیه بر قابلیتهای متنوع و متعدد فناوریهای نوین دیجیتال، همانند رایانش اجتماعی، رایانش موبایلی، رایانش ابری و تحلیل داده، کسبوکار خود را متحول سازند. در حالی که بخش قابلتوجهی از این سازمانها همانند بانکها، بیمهها، شرکتهای بخش نفت، گاز و پتروشیمی و شهرداریها دیجیتالی متولد نشدهاند؛ اما با بهرهگیری از فناوریهای دیجیتال، به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد هستند.
معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر کسب تقدیرنامه اهتمام به زبدگی دیجیتال را یک دستاورد ارزشمند برای بیمه کوثر دانست و با اشاره به همکاری نزدیک و نقش برجسته معاونت فناوری و توسعه زیرساخت شرکت در توسعه و ایجاد بسترهای استفاده از فناوری های تحول آفرین در ارائه خدمات بیمه ای و حرکت به سمت بیمه گری دیجیتال خاطرنشان کرد: شرکت بیمه کوثر با رویکرد دستیابی به سطوح بالاتر بهرهوری، نواوری و رضایت مشتری، تحول دیجیتال خود را آغاز کرده است و در این مسیر پس از ارزیابی سطح بلوغ تحول دیجیتال خود توسط کمیته و گروههای ارزیابی دانشگاه تهران، موفق به دریافت این تقدیرنامه شد.
لاله کریمی تاکید کرد: شرکت بیمه کوثر در حال حاضر تدوین سند نقشه راه تحول دیجیتال خود را به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای نقشافرینی در اقتصاد دیجیتال و رویارویی با مگاترند تحول دیجیتال در دستور کار قرار داده است.
در جمع همکاران استان اصفهان صورت گرفت:
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر لزوم تلاش در جهت تقویت سنت قرض الحسنه
مدیرعامل بانک سینا در سفر به استان اصفهان ضمن بازدید از شعب منطقه و دیدار با همکاران این استان بر لزوم تلاش در جهت تقویت سنت پسندیده قرضالحسنه و ترویج این امر نیکو تاکید کرد.
دکتر ایمانی در بازدید از شعب بانک در شهرضا، مبارکه و زرین شهر با اشاره به نقش والای مسئولیت اجتماعی در تحقق بانکداری اجتماعی و آمادگی این بانک جهت ارائه خدمات قرض الحسنه به اقشار آسیبپذیر جامعه اعلام کرد: این بانک از طریق امضای تفاهمنامه همکاری با بنیاد علوی، در جهت حمایت از صنوف و کسب و کارهای کوچک و آسیب دیده از کرونا با اعطای وام قرض الحسنه حمایت نموده و اقدامات مناسبی را به انجام رسانده است.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه این بازدید به قدمت تاریخی و پتانسیل بالای منطقه اصفهان در افزایش سهم بازار بانک اشاره کرد و گفت: با شناسایی بازارهای هدف و تعامل با شرکتهای حقوقی میتوان در تحقق اهداف ترسیم شده اقدام و با استفاده از استراتژی های هوشمندانه برای افزایش سهم بیشتر بازار تلاش کرد.
دکتر ایمانی تصریح کرد: پیشینه و قدمت بالای استان اصفهان با برخورداری از زیرساختهای مناسب و پتانسیل بالا این قابلیت را دارد که با استفاده از امتیازات بانک عزم خود را برای ارتقای عملکرد و تحقق اهداف مورد انتظار جزم کنیم.
دکتر ایمانی با قدردانی از تلاش همه جانبه همکاران در راستای تحقق اهداف و سیاستهای اتخاذ شده بانک اعلام کرد: تلاش همکاران به منظور پیشبرد برنامه ها به ویژه از طریق بازاریابی موثر و منظم و اجرای برنامه های هدفمند در جهت کاهش مطالبات منجر به بهبود شاخص های عملکردی شده است.دکتر ایمانی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد بانک سینا با تدوین و اجرای برنامه های حمایتی در زمینه بانکداری قرض الحسنه، نقش مهمی در تبیین آثار اجتماعی قرض دادن و تقویت نگرش انساندوستانه کمک به همنوع ایفا نماید.گفتنی است در این سفر معاون امور شعب و مناطق و مدیران امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی، بازرسی و بانکداری اسلامی نیز حضور داشتند و در ادامه سفر از شعبه در حال احداث آپادانا نیز بازدید به عمل آوردند.
66 برنامه عملیاتی پستبانک ایران در سال 1400 برای پیادهسازی بانکداری دیجیتال عملیاتی شد
با توجه به نامگذاری سال 1400 با عنوان سال «تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها»، تحقق این شعار با تعریف استراتژیهای صحیح، داشتن برنامه سالیانه و استفاده از فناوریهای دیجیتال در راستای مأموریتهای بانک، امکانپذیر خواهد بود. در همین راستا، پستبانک ایران اقدام به تدوین «برنامه راهبردی بانک با رویکرد پیادهسازی بانکداری دیجیتال» طی 4 سال آتی نمود و اهداف استراتژیک و استراتژیهای محوری و پروژههای عملیاتی بانک تهیه و در قالب 66 پروژه عملیاتی سال 1400 به تفکیک معاونتها، مدیریتهای امور و ادارات مجری برای اجرا ابلاغ شد. به گزارش روابط عمومی پستبانک ایران، دکتر بهزاد شیری مدیرعامل بانک با اعلام این خبر گفت: ایجاد پلتفرم یکپارچه با کاربردهای App Store- Api Store برای بانک و همکاری شرکای تجاری، طراحی و استقرار آپ، استقرار کیف پول الکترونیکی مبتی بر بلاکچین، پیادهسازی مرکز عملیات امنیت، پیادهسازی رایانش ابری، راهاندازی و بهرهبرداری سامانه BPMS، احراز هویت و امضای دیجیتال، تکمیل و پیادهسازی سامانه هوش تجاری، استقرار سامانه کشف تقلب و تکمیل و توسعه سامانه جامع بانکی با رویکرد بانکداری دیجیتال؛ 10 محور مهم از 66 برنامه عملیاتی بانک در سال جاری است.
مدیرعامل پستبانک ایران اظهار داشت: بر این باوریم پستبانک ایران به دلیل دارا بودن زمینه توسعه همکاری با بخش خصوصی و نیز تجربه متمایز در طراحی سیستم بانکداری الکترونیکی میتواند در بانکداری دیجیتال نیز پیشگام باشد. بدین منظور تدوین راهبردهای پستبانک ایران بهعنوان یک نیاز از اواخر سال 1398 در دستور کار بانک قرارگرفته و با مشارکت مدیران ارشد، میانی و کارشناسان مجموعه و با بهرهگیری از توان تخصصی برونسازمانی در قالب رویکردی علمی تدوین و طی 4 سال اجرا میشود.
وی در ادامه گفت: در چارچوب مطالعات صورت گرفته، بیانیههای مأموریت، چشمانداز و ارزشهای بانک مشخص و اهداف استراتژیک و استراتژی محوری بانک تعیین شد. همزمان با لحاظ رویکرد استقرار بانکداری دیجیتال با بازنگری در مدل کسبوکار جاری، مدل کسبوکار آینده بانک مشخص و ضمن ارزیابی بلوغ بانکداری دیجیتال، برنامههای کلان بانک در قالب 13 هدف استراتژیک و 21 استراتژی محوری با اولویت استراتژی «توسعه بانکداری دیجیتال» تعیین و شناسنامه برنامههای عملیاتی آنها نیز با همکاری واحدهای ذیربط تهیه شد.
دکتر شیری افزود: با توجه به اینکه هر یک از اعضای خانواده بزرگ پستبانک ایران در راستای تأمین آینده روشن برای فرزندان ایران اسلامی، رسالتی بزرگ در دستیابی به اهداف تعیینشده در حوزه کاری خوددارند، امیدواریم بهعنوان «بانک پیشگام در اقتصادی دیجیتال و انتخاب اول مشتریان در مناطق روستایی و کمتر توسعهیافته» با عملکرد شایسته، دستاوردهای دیگری بر افتخارات پستبانک ایران بیافزاییم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.