شماره: 1643 / ۱۴۰۰ سيزدهم ارديبهشت
تعداد بازدید : 0
رونمایی از Hennessey Mammoth 1000 ارتقا یافته
شرکت تیونینگ خودروهای عضلانی و سوپراسپرت آمریکایی ، Hennessey از شاسی بلند Hennessey Mammoth 1000 مدل 2021، که یک آفرودر هفت نفره و در حقیقت بر مبنای پیکاپ رم TRX 1500توسعه یافته، رونمایی کرد.موتور 6.2 لیتری V8 رم 1500 TRX در حالت استاندارد هم به اندازه کافی قدرتمند بوده اما توسط Hennessey مجدداً تنظیم و دوباره تولید شده است تا 755 کیلووات (1012 اسب بخار) تولن و 1314 نیوتن متر تولید کند -که افزایش قابل توجهی نسبت به «استاندارد» 523 کیلووات و 880 نیوتن متر دارد.
از جمله تغییراتی که در موتور اعمال شده، باید به مواردی مثل نصب سوپرشارژر ارتقا یافته2.65 لیتری، انژکتور قویتر، سیستم مکش هوای بهینهتر، مبدل کاتالیست جدید و کالیبراسیون وسیستم ورودی هوا اشاره کنیم.
با این افزایش قابل توجه در میزان خروجی، ماموت 1000 در عرض فقط 3.2 ثانیه از سکون به 60 مایل می رسد و مسافت یک چهارم مایل را در زمان 11.4 ثانیه و با سرعت 120 مایل (193 کیلومتر) در ساعت می پیماید.
برای مقایسه خوب است بدانیم رکورد صفر تا 60 مایل رم 1500 TRX معادل 4.5 ثانیه و رکورد یک چهارم مایل آن 12.9 ثانیه با حداکثر سرعت 108مایل (174 کیلومتر) در ساعت است.
از نظر سیستم تعلیق نیز این خودرو به کیت تنظیم ارتفاع تجهیز شده و میتوان تا64 میلیمتر ارتفاع آن را افزایش داد؛ رینگهای استاندارد هم با نمونههای 20 اینچی جایگزین شدهاند، این رینگها اکنون درون تایرهای آفرود غولپیکر 35 اینچی قرار دارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
بازدید معاون امور صنایع
و نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد
در مجلس از کارخانه بهمن موتور
معاون امور صنایع وزارت صمت و نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با حضور در کارخانه بهمن موتور از این واحد ممتاز تولیدی صنعتی بازدید به عمل آوردند.
این بازدید که با حضور مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت و حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی انجام شد، از خط تولید خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی دیدن کردند و در جریان فعالیت های توسعه ای بهمن موتور قرار گرفتند. همچنین با مدیران و پرسنل مجموعه در خصوص مشکلات پیش روی صنعت و دغدغه های صنعتگران به گفتگو پرداختند.
در سال جاری داخلی سازی یکی از برنامههای اصلی وزرات صمت اعلام شده و در این راستا گروه بهمن بومی سازی قطعات محصولات خود را آغاز کرده است. فیدلیتی محصول استراتژیک گروه بهمن محسوب می شود و حدود 30 درصد از قطعات آن با همت متخصصان ایرانی بومی سازی شده است و برنامه داخلی سازی توسط بازدیدکنندگان مشاهده و موانع پیش روی خودروسازان خصوصی در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است شرکت بهمن موتور امسال محصول دیگنیتی را به بازار عرضه کرد و جهت گسترش سبد محصولات، عرضه انبوه خودروی اس یو وی جدید لوکس و اقتصادی دیگری با نام فیدلیتی را در برنامه دارد که تولید آزمایشی آغاز شده است. بهمن موتور با سرمایه گذاری بسیار زیاد برای اولین بار در کشور پلتفرم خودرو فیدلیتی را که در سال 2019 طراحی شده، خریداری کرده است. فیدلیتی جدیدترین محصول این خودروساز بخش خصوصی است که در جایگاه یک اس یو وی لوکس ضمن دارا بودن امکانات و تجهیزات رفاهی بسیار، با پیشرانه مجهز به توربوشارژ، 155 اسب بخار را با گشتاور 230 نیوتن متر توسط گیربکس اتوماتیک DCTبه چرخ ها منتقل می کند.
مدیر ریسک شرکت بیمه تعاون :
تجربیات مدیریت ریسک بیمه تعاون در اختیار سایپا قرار گرفت
شرکت بیمه تعاون بعنوان سازمان الگو، تجربیات خود را برای پیاده سازی سیستم مدیریت ریسک در اختیار گروه خودروسازی سایپا قرار داد.به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه تعاون، این شرکت توانسته است سال گذشته استاندارد ISO31000:2018 در مدیریت ریسک را اخذ کند و به همین دلیل پیرو درخواست گروه خودروسازی سایپا، شرکت بیمه تعاون به عنوان سازمان الگو تجربیات خود را در زمینه پیاده سازی سیستم مدیریت ریسک با ارزیابان ارشد و ارزیابان تعالی فعال در مجموعه شرکت های گروه خودروسازی سایپا به اشتراک گذاشت.
به گفته مریم سلماسی مدیر ریسک شرکت بیمه تعاون، براساس این درخواست دانش موجود در زمینه مفاهیم مدیریت ریسک، انواع مدل های جامع مدیریت ریسک (ERM) و تفاوت های آنها، روش ها و ابزارهای مختلف شناسایی و تحلیل ریسک ها، روش های مختلف پاسخ به ریسک، و همچنین ساختار سازمانی مدیریت ریسک و انواع گزارشهای خروجی مدیریت ریسک در بیمه تعاون با شرکت سایپا تسهیم شد.
وی در این باره افزود: بهینه کاوی، الگوبرداری، مقایسه یا Benckmark (بنچ مارک) در سازمان ها، اقداماتی است که در آن یک سازمان فرایندها، رویکردها یا حتی نتایج خود را به تناسب با فرایندها، رویکردها و نتایج سازمانهای مشابه یا پیشرو در آن موضوع مقایسه می کند و هدف آن به دست آوردن اطلاعاتی است که به سازمان کمک می کند ایده هایی جدیدی کسب یا نواحی قابل بهبود خود را شناسایی کند.
سلماسی تاکید کرد: همان طور که مشخص است در این فرایند بهینه کاوی دو طرف وجود دارد، سازمان متقاضی و سازمان الگو، و معمولاً به این صورت است که اطلاعات سازمان الگو به صورت عمومی در دسترس نیست و لذا سازمان متقاضی باید بتواند رضایت سازمان الگو را در به اشتراک گذاری تجربیات خود جلب کند. سازمان هایی که در مسیر تعالی سازمانی گام بر می دارند با مزایای بهینه کاوی کاملا آشنا هستند و حاضر هستند تا ضمن ایفای نقشی در مسئولیت اجتماعی، اطلاعاتی را با سایر سازمان ها تبادل کنند و علاوه بر تسهیم تجربیات از دانش و نتایج عملکرد دیگر سازمان ها در حوزه های دیگر بهره مند شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
نباید سود حاصل از
فروش خودرو در بازار بیشتر از 5 درصد باشد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه کنونی فروش و قرعهکشی خودرو پذیرفتنی نیست، علاوه بر آن، فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار میبایست، تا میزان 5 درصد کاهش بیابد.
علیرضا شهبازی در خصوص طرح عرضه خودرو به بورس با بیان اینکه شرایط، مزیتها و نحوه قیمتگذاری خودرو میبایست تغییر کند، اظهار داشت: اکنون صنعت خودرو در شرایطی قرار دارد که سود حاصل از تولید و فروش خودرو نصیب واسطهگران میشود و در مقابل، خودروسازان پیوسته در وضعیت زیاندهی قرار دارند، هر چند بخشی از مشکلات کنونی به درون صنعت و کارخانجات خودروسازی برمیگردد.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت تولید و فروش خودرو در کشور افزود: هر روش و اقدامی که موجب بهبود وضعیت این صنعت و جلب رضایت مصرفکنندگان شود، به سود کشور است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه کنونی فروش و توزیع خودرو پذیرفتنی نیست و علاوه بر آن قیمت خودرو میبایست واقعی شود به طوری که فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار، تا میزان 5 درصد کاهش بیابد.
شهبازی ضمن انتقاد از مسامحه خودروسازان در انجام اقدامات توسعهای گفت: بخشی از این موضوع ناشی از فقدان منابع مالی در خودروسازیها است که در این راستا همکاری دولت، مجلس و کلیه مسئولان در ارائه طرح و برنامه با هدف رسیدن خودرو به دست مصرفکننده واقعی و با قیمت واقعی ضروری است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه خودرو در بورس موجب واقعی شدن قیمت خودرو خواهد شد، بیان کرد: به اعتقاد بنده میبایست تدابیری اندیشیده شود تا خودرو با قیمت واقعی و تمام شده به همراه درصدی سود از سوی خودروسازان عرضه شود و سود حاصله در جهت توسعه و افزایش تولید بکار گرفته شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین قیمت پایه توسط شورای رقابت بر اساس مصوبه کمیسیون صنایع مجلس مبنی بر عرضه خودرو در بورس ادامه داد: این موضوع که قیمت را شورای رقابت تعیین کند و مابهالتفاوت آن نصیب دلالان شود، اقدام نکوهیدهای است در حالی که برنامهریزیها و عملکردها میبایست در جهت قطع دست دلالان از بازار خودرو باشد و نهایتا 5 درصد سود از ناحیه خرید و فروش خودرو عاید آنها شود.
شهبازی تاکید کرد: اگر امکانات تولید افزایش بیاید و سود حاصل از آن نصیب تولیدکننده شود، آنها قادر به توسعه و افزایش تولید خواهند بود. همچنین ورود بخش خصوصی به حوزههای رقابتی ضروری است و موجب حذف بازار سیاه خودرو خواهد شد، در حالی که اکنون خودرو به یک کالای سرمایهای تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه در موضوع عرضه خودرو به بورس، برنامهریزیهای صحیح میتواند موجب حذف بازار سیاه خودرو شود، گفت: مجلس به دنبال این است که با همکاری دولت در حوزه تولید، فروش و قیمتگذاری خودرو، برنامه منسجم و منظمی را پیاده کند تا جلب رضایت مردم و خروج صنعت خودروسازی از وضعیت کنونی محقق شود. علیرغم شعارهای وعده شده، بسیاری از کشورهای هم رده با صنعت خودروی داخلی از ما پیشی گرفتهاند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فروش خودرو در بورس، آزادسازی و یا تشویق بخش خصوصی در جهت تولید خودرو، همگی در ساماندهی بازار خودرو موثر خواهند بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
روند کاهشی تقاضای کاذب برای سرمایه گذاری در بازار خودرو
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش تقاضای کاذب برای سرمایه گذاری در بازار خودروهای داخلی خبر داد.برای ادامه این اتفاق خوشایند تداوم روند کاهشی قیمت ارز در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد که فعلا با وجود خبرهای امیدوار کننده در مورد تحریم ها می توان خوش بین بود که این روند ادامه دار باشد.
آقای سعید موتمنی با اشاره به اینکه امروز کوئیک دندهای مدل 1400- 150 میلیون تومان عرضه شده است افزود: پارس تندر مدل 1399- 310 میلیون تومان، هایما S7 مدل 1399 - 675 میلیون تومان، سمند ال ایکس 140 - 186 میلیون تومان، پژو 405 مدل 99 - 186 میلیون تومان و رانا 205 میلیون تومان عرضه شده است.
وی گفت: پژو پارس lx- مدل 1400 - 255 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 مدل 1400 - 198 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 مدل 99 - 260 میلیون تومان، پژو 206 وی 8 مدل 1400 - 261 میلیون تومان، پژو 207i دستی مدل 1399 - 274 میلیون تومان و پژو 207i اتوماتیک مدل 1400 - 384 میلیون تومان به فروش میرسد.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه هم اکنون پراید X132 دربازار نیست ادامه داد: تیبا صندوق دار 99 - 123 میلیون تومان، دنا مدل 1400- 270 میلیون تومان، دنا پلاس دندهای ساده 1400 - 316 میلیون تومان، پراید X111 مدل 99 - 126 میلیون تومان، پراید X131 مدل 99 - 108 میلیون تومان، ساینا EX دنده ای, 144 میلیون تومان و تیبا هاچ بک EX مدل 1400 نیز 132 میلیون تومان عرضه میشود.
وی با اشاره به اینکه مشتری به دلیل بی ثباتی نرخ ارز خرید انجام نمیدهد گفت: بازار خودرو هم اکنون بدون مشتری و در رکود کامل است که البته اگر ثبات در نرخ ارز وجود داشته باشد در ماههای آینده در این بازار تغییر قیمت نخواهیم داشت.
موتمنی ادامه داد: د ر بازار خودرو، تقاضای کاذب برای سرمایه گذاری فروکش کرده و فقط مشتری واقعی به بازار مراجعه میکند؛ که دلیل آن افت نرخ ارز است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت:
تعداد بازدید : 0
فرمول خودرویی شورای رقابت چارهساز نیست
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت میگوید، مبنای اصلی فرمول قیمت گذاری خودرو شورای رقابت، باعث شده توان تاثیرگذاری بر بازار و کاهش مشکلات خودروسازان را نداشته باشد.
سهیل معمارباشی، مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه اعلام نشدن قیمتهای جدید خودرو تاکنون نیز برای خودروسازان و تولیدکنندگان مشکل آفرین شده است، بیان کرد: خودروسازان در ماههای گذشته با فشار افزایش هزینه تولید و از سوی دیگر قیمت نهایی محصول پایینتر از قیمت تمام شده مواجه بودهاند و همین موضوع منجر به افزایش زیان آنها یا بالا رفتن میزان بدهی آنها به قطعه سازان شده است.
به گفته وی، بر اساس فرمول شورای رقابت باید در زمستان سال گذشته نیز بر اساس تورم بخشی قیمتهای جدید اعلام میشد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. در چنین شرایطی باید با محاسبه نرخ تورم بخشی مشخص شود که آیا در طول سه ماه هزینهها کاهش پیدا کرده یا افزایش یافته و تحت تاثیر آنها قیمت نهایی خودرو به چه شکل تغییر خواهد کرد.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه طرح فعلی شورای رقابت یک اشکال اساسی دارد، توضیح داد: حتی اگر تورم هر فصل خودروسازان محاسبه شده و در پایان هر فصل شورای رقابت قیمتهای جدید را اعلام کند، باز هم این نرخ مربوط به یک فصل قبل است و احتمالا کفاف هزینههای به روز شده خودروسازان را نمیدهد. از این رو این انتظار وجود دارد که با نگاهی دقیق به شرایط طرحی در نظر گرفته شود که مشکلات روزانه تولیدکنندگان را نیز پوشش دهد.
معمارباشی با اشاره به تفاوتهای به وجود آمده در هزینه خطوط تولید خودروسازی، اظهار کرد: برای مثال با توجه به افزایش تقاضا برای یک کالای سیلیکونی در جهان، قیمت یک قطعه که در خودروها به کار میرود ناگهان افزایش یافته و از دو یورو به 25 یورو رسیده است. این موضوع مربوط به ایران نیست و در سراسر جهان خودروسازان با آن مواجه هستند. این یعنی صرفا در همین یک مورد، هزینه خودروسازان 12.5 برابر شده است. این در حالی است که ما نه تنها این افزایش هزینه را در قیمت گذاری لحاظ نمیکنیم که حتی قیمت قبلی این کالا نیز به طور کامل محاسبه نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تقویت تولید ملی یک اولویت کلان و بسیار مهم برای اقتصاد ایران است و از این رو در تصمیمگیریها باید تلاش کنیم طوری عمل شود که فشار بر تولیدکنندگان به حداقل برسد. اگر ما میخواهیم به حداکثر تولید برسیم و خطوط تولید با حداکثر ظرفیت کار کنند، قطعا اتخاذ تصمیمات درست و برنامه ریزی برای حمایت از آنها اهمیت فراوانی خواهد داشت.
شورای رقابت از اردیبهشت سال گذشته و همزمان با برکناری رضا رحمانی، وزیر وقت صمت بار دیگر به عرصه قیمت گذاری خودرو بازگشت. این شورا در بازگشت خود اعلام کرد که از این پس خودرو در کارخانه با مکانیزم قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر قیمت رسمی خودرو هر سه ماه یک بار و پس از محاسبه تورم بخشی تعیین خواهد شد.
به دنبال این تصمیم شورای رقابت در بهار، تابستان و پاییز قیمت خودرو را بر اساس تورم بخشی خودرو تغییر داد اما این روال در زمستان قطع شد و در بهار امسال نیز هنوز خبری از قیمتهای جدید شورای رقابت نیست. هرچند رییس این شورا در ابتدای سال 1400 اعلام کرد که قیمت خودرو در بهار تغییر خواهد کرد و گمانه زنیهایی از احتمال نهایی شدن تصمیم شورای رقابت در روزهای آتی وجود دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
خودمان را با زمزمه گشایش گم نکنیم ؛
تعداد بازدید : 0
خودروسازان خارجی باید هزینه ترک ایران را بپردازند
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ما نباید خود را ذلیل چشم آبی ها کنیم، متاسفانه بعضاً میان مدیران و کارشناسان حوزه صنعت خودرو نگاه وابسته به غرب وجود دارد و در مشارکت با خارجی ها دست و پایمان را گم می کنیم.علی قاسمیان با اشاره به اینکه این روزها زمزمه هایی در خصوص گشایش های بین المللی در صنعت خودرو شنیده می شود، اظهار داشت: اینکه شایعات تا چه میزان به واقعیت تبدیل شود هنوز مشخص نیست اما مهم اینجاست ما باید برنامه ریزی مناسبی برای سناریوهای مختلف داشته باشیم.وی با اعلام اینکه اعمال تحریم ها نتایج مثبت و منفی برای صنعت خودرو دارد، افزود: در واقع این رفتار و سیاست گذاری های ماست که اثرات تحریم ها را بر کشور مشخص می کند.
این کارشناس صنعت خودرو با اعلام اینکه اعمال تحریم های شدید باعث شد بازار خودرو نامتعادل شده و کیفیت و قیمتها نیز مناسب نباشد، تصریح کرد: قیمت انواع خودرو به صورت ناجوانمردانه افزایش پیدا کرده و از طرفی هم عرضه خودرو در بازار کاهش قابل ملاحظه ای داشته است. این موضوعات عاملی شده تا برای برخی افراد خرید یک پراید تبدیل به یک آرزو شود.
قاسمیان اضافه کرد: اینکه ما در شرایط تحریم بسیار آسیب پذیر بودیم و نتوانستیم سیاست گذاری های مناسبی را به کار بگیریم از عدم اجرای اقتصاد مقاومتی در این صنعت سرچشمه می گیرد چرا که اگر ما سیاست های اقتصاد مقاومتی را در صنعت خودرو پیاده سازی می کردیم در شرایط تحریم به هیچ عنوان با آسیب های جدی که امروز صنعت با آن روبروست دچار نبودیم.
وی با تاکید براینکه تحریم عاملی شد تا برخی قطعات به خط تولید نرسیده و کاهش عرضه در بازار اتفاق بیفتد، گفت: ما با تشدید تحریم ها شاهد افت تولید و افزایش قیمت انواع خودرو بودیم که این موضوعات را باید از اثرات بد تحریم بر صنعت خودرو دانست که در نهایت هم خودروساز و هم مردم تحت فشار قرار گرفتند. اما تحریم روی دیگری هم داشت که توانست اتکا به توانمندی داخلی را در کشور تقویت کند.این استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه خودروساز مجبور شد در شرایط تحریم به توانمندی داخلی تکیه کرده و به دنبال حل مشکلات با کمک شرکتهای دانش بنیان باشد، گفت: این یک اتفاق خوب است که در نهایت به منجر به تولید، به کارگیری نیروی انسانی متخصص، رونق صادرات و حتی مانع خروج ارز از کشور شد. برهمین اساس به اعتقاد من باید تحریم را از نگاه رفتارهای کشورهای مورد تحریم مورد بررسی قرار داد. هرچقدر رفتار کشورها برنامه ریزی شده باشد اثرات تحریم بر آنها کاهش یافته و آنها با مشکلات جدی روبرو نخواهد شد.
قاسمیان در ادامه با اعلام اینکه ما توانستیم در دوره تحریم بخشهای غیرفعال را فعال کرده و توانمندی داخلی را ارتقا دهیم، تصریح کرد: در گشایش های بین المللی نیز باید برنامه ریزی ها ملاک عمل قرار گرفته و صنعت خودروسازی به همراه سازمان گسترش و نوسازی سیاست های مناسبی را به کار گیرند تا تجربه غلط تکرار نشده و منفعلانه عمل نکنیم.
وی اضافه کرد: بی تعارف بگویم ما نباید خود را ذلیل چشم آبی ها کنیم متاسفانه بعضاً میان مدیران و کارشناسان حوزه صنعت خودرو نگاه غربی وجود دارد ما دست و پایمان را گم می کنیم درحالیکه باید بدانیم ما مشتری هستیم و باید در شراکت با شرکای خارجی تضمین های لازم را دریافت کنیم این درحالیست که عمدتاً در همکاری های گذشته این طرف خارجی بوده که می گفت چگونه می خواهم جنس را بفروشم و ما به عنوان مشتری تابع برنامه ریزی های آنها بودیم.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: بازار ایران بازار بکر و بسیار خوبی است به نحوی که خودروسازانی که در رده خودروهای اقتصادی فعالیت می کنند جذابیت بازار ایران را دانسته و سعی در حضور پررنگ در این بازار دارند. اما ما به عنوان یک مشتری باید بدانیم نیازهای واقعی صنعت خودروی ما چیست باید خودروسازان به همراه ایدرو کاملا برنامه ریزی ها را شفاف تعیین کرده و به جای رفتاری منفعلانه با قدرت وارد فاز جدید همکاری ها با شرکای خارجی شوند.
قاسمیان با تاکید براینکه باید نقاط ضعف و گلوگاه صنعت خودرو شناسایی شده و از فرصت همکاری با شرکای خارجی جهت رفع این مشکلات استفاده کنیم، اظهار داشت: البته مشکلات و گلوگاه های مختلفی در صنعت خودرو وجود دارد که باید اولویت بندی های لازم صورت گیرد به عنوان نمونه ما در قطعات الکترونیک همچنان دچار مشکل هستیم و باید در شراکت با شرکتهای خارجی این نقاط ضعف معیار قراردادها قرار گرفته و با همکاری های مشترک این مشکلات برطرف شود نه اینکه با کسب امتیازات پیش پا افتاده بخواهیم همکاری های خود را با شرکتهای خارجی شروع کنیم.
وی افزود: ما باید شرکتهای دانش بنیان را در قراردادها ملاک قرار داده و آنها را جهت استفاده از تکنولوژی های روز با شرکتهای خارجی ارتباط دهیم. ما نمی خواهیم تجربه های گذشته تکرار شود و باید به سراغ استقرار خط های جدید خودرو در کشور باشیم تا چقدر می خواهیم محصولات قدیمی را تولید کنیم امروز مردم تشنه تولید محصولات جدید هستند و باید این موضوع در شراکت با شرکتهای خارجی ملاک عمل قرار گیرد.
این استاد دانشگاه گفت: ما باید در شراکت با خارجی ها از دانش و تجربه خودروسازان خارجی استفاده کنیم تا برندهای داخلی را در کشور مورد تقویت قرار دهیم. تقویت زیرساخت و تولید محصولات جدید و با کیفیت باید ملاک عمل قرار گیرد.
قاسمیان تصریح کرد: درست است شرکتهای خارجی تمایلی به ارائه تکنولوژی به ما را ندارند اما باید با یک برنامه ریزی مناسب و همکاری شرکتهای داخلی با شرکتهای خارجی زمینه برای اخذ دانش های روز فراهم شود. در همین زمینه می توانیم ایران را به عنوان بازار آسیای میانه شرکتهای خارجی کنیم با این هدف هزینه ترک ایران برای انها بسیار بالا بوده و آنها باید به تعهدات خود عمل کنند. ما نباید بگذاریم آنها برای ما برنامه ریزی کنند بلکه این ما هستیم که باید برنامه ریزی ها را تامین کرده و ضمن حفظ منافع صنعت خودروی خود معیار را اخذ
تکنولوژی های روز قرار دهیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.