شماره: 1542 / ۱۳۹۹ هشتم آذر
تعداد بازدید : 0
خداحافظی با سدان تویوتا کراون
طبق گزارش ها به نظر می رسد که شرکت تویوتا در نظر دارد تا تولید یکی از قدیمی ترین مدل های خود، سدان تویوتا کراون را پایان دهد.
اما به نظر می رسد که این شرکت می خواهد نام تجاری این مدل را حفظ کرده و برای یک خودروی شاسی بلند که قرار است در سال 2022 تولید شود، استفاده کند.
این خودرو شاسی بلند که برای اولین بار در تاریخ مدل های کراون از طراحی دیفرانسیل جلو استفاده خواهد کرد، به احتمال زیاد برخلاف گذشته که صرفا برای بازار ژاپن تولید میشد، به عنوان یک پرچمدار تویوتا به بازارهای جهانی راه پیدا کند.
تویوتا کراون از زمان تولید اولین مدل خود در سال 1955، از محبوب ترین خودروهای جاده های ژاپن و همچنین یکی از قدیمی ترین خودروهای ساخت این کشور به حساب می آید (تنها تویوتا لندکروز قدیمی تر از این مدل است با تولید اولین مدل خود در سال 1951) و تا به حال از آن به عنوان تاکسی، ماشین پلیس و همچنین خودروی درون شهری استفاده شده است.
افزایش محبوبیت خودروهای شاسی بلند و همچنین کاهش پیوسته فروش تویوتا کراون، از دلایل این شرکت برای پایان دادن به ادامه تولید مدل 65 ساله خود کرده است که در این مدت زمان جمعا 5.5 میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
در 20روز گذشته اتفاق افتاد؛
افت 20تا 30درصدی قیمت خودرو
بررسیها از بازار خودرو حاکی از کاهش 20تا 30درصدی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی نسبت به 20روز گذشته است.
به دنبال تعطیلات دو هفته ای و اعمال محدودیتهای کرونایی، بازار خودرو که روزهای کم رمقی را پشت سر میگذاشت این روزها در رکود کامل فرو رفته است.
بررسیها حاکی از تعطیلی اکثر نمایشگاههای خودروی پایتخت است و به گفته کارشناسان، خرید و فروش در این ایام تقریباً به صفر رسیده زیرا در صورت خرید خودرو، افراد با تعطیلی مراکز تعویض پلاک و همچنین محدودیت در انتقال سند مواجه خواهند بود.
با این حال بررسی قیمتها در فضای مجازی و آگهیهای فروش در روز جاری، نسبت به 20 روز گذشته افت 20 تا 35 درصدی را نشان میدهد که این کاهش در مورد خودروهای خارجی شدیدتر است.
هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افت محسوس نسبت به 20 روز گذشته به حدود 176 میلیون تومان، هر دستگاه سمند ال. ایکس 169 میلیون تومان، هر دستگاه پژو 405 جی. ال. ایکس 169 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 به 240 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار 240 میلیون تومان و پژو پارس ال. ایکس 193 میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
کارشناسان معتقدند با این شرایط فروشندگان به صف شدهاند، اما خریداران همچنان امیدوار به افت بیشتر قیمتها از خرید دست کشیدهاند.
بر اساس این گزارش، در دسته مونتاژها نیز هر دستگاه هایما اس7 بین 660 تا 665 میلیون تومان و هر دستگاه پژو 2008 حدود 850 میلیون تومان قیمت خورده است.
همچنین در دسته خارجیها بررسی قیمتها در برندهای کیا، هیوندایی و تویوتا در بسیاری موارد افت تا 35 درصدی قیمتها را نشان میدهد.
شاهین؛ ایمنترین خودروی ملی ایران
پس از انتشار ویدیوی تست تصادف از روبه رو «سایپا شاهین» که برای صحهگذاری عملکرد کیسههای هوا انجام شد، گروه خودروسازی سایپا ویدئو تست تصادف دیگری از این خودرو را نیز منتشر کرده است.
به گزارش سایپانیوز، در یکی از آخرین بررسی های انجام شده بر روی سازه «شاهین» در یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی، محصول جدید سایپا توانسته از تست R95 استاندارد ECE سربلند و موفق بیرون بیاید.
تست تصادف ECE R95 به این گونه اجرا میشود که خودروی مورد نظر ثابت است و جسمی متحرک به جرم 950 کیلوگرم (MDB EEVC=950Kg) با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت با زاویه 90 درجهای به بخش کناری خودرو برخورد می کند. این تست، که Side Impact Test هم نام دارد، سلامت راننده (ES-2) را مورد بررسی قرار می دهد و با درنظر گرفتن برخی پارامترها بر روی خودرو و همچنین بررسی سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R95 به آن خودرو اعطا می شود.
تست تصادف و تأییدیه ECE R95 یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست. در این تست هم سایپا شاهین در نسخه پایه به یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی رفته و توانسته است استاندارد ECE R95 را به دست آورد.
حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C ، مهار صحیح نیروی وارد در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و… باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسه های هوای کناری و پردهای، استاندارد ارتقایافته ECE R95 را به دست آورد و به این ترتیب، در جایگاه ایمن ترین خودروی ملی قرار بگیرد.
معرفی داغ ترین شاسی بلند آئودی منصوری؛ بدنه ای از فیبرکربن و یک پیشرانه آتشین
منصوری تیونر برجسته دنیای خودرو در یکی از پروژه های اخیر خود سراغ داغ ترین شاسی بلند برند آئودی یعنی آر اس کیو8 رفته است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید جزئیات بدنه اسپرت بویژه بخش های فیبرکربنی به نمونه استاندارد افزوده شده تا یک پروژه اختصاصی با رنگ اصلی مشکی و مکمل قرمز پیش روی مخاطب قرار بگیرد.بطور کلی محصولاتی که توسط کمپانی منصوری طراحی و تینینگ می شوند طرفداران زیادی دارند و در کشور ما علاقه مندان به این کمپانی اخبار این تیپنینگ کار معروف ایرانی را پیگیری می کنند فراوان هستند. یکی از محبوب ترین محصولات اخیر این شرکت خودروی فورد GT جدید بود که می توانید گزارش آن را در اینجا مشاهده نمایید .
حاصل کار علاوه بر زیبایی خیره کننده موجب بهبود شرایط ائروداینامیک و داونفورس این شاسی بلند شده است. طراحی مشکی و قرمز داخل کابین نیز دنبال شده تا این قسمت نیز به سبک منصوری بروزرسانی شود.
اما تیونر برای پیشرانه نیز یک برنامه ویژه داشته طی آن نمونه 8 سیلندر 4 لیتری توربودوقلو دو تغییر اساسی را پشت سر گذاشته است. نخست آنکه سیستم ECU تغییر کرده و در مرحله بعد سیستم اگزوز استاندارد نیز با یک نمونه فوق حرفه ای جایگزین شده است.
با این تغییرات میزان خروجی پیشرانه به 780 اسب بخار و گشتاور به 1000 نیوتن متر رسیده است. این اعداد زمانی که به استاندارد کارخانه ای 591 اسب بخار و گشتاور 799 نیوتن متر نگاه می کنیم؛ ارزش های کار منصوری را بیشتر نمایان می کند.
آئودی آر اس کیو8 با موتور استاندارد طی 3.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد اما با تغییرات تیونر این زمان به 3.3 ثانیه رسیده است. بیشینه سرعت برابر با 320 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
یک کارشناس صنعت خودرو؛ واردات خودرو بدون انتقال ارز بازار را متعادل خواهد کرد
حسن کریمی سنجری با بیان اینکه استفاده از ارز اشخاص خارج از کشور که پیش از این نیز پیشنهاد آن از سمت فعالان این حوزه داده شده بود، گزینه مناسبی است، اظهار کرد: اینکه در قبال ارزی که تعهدی برای وارد کردن آن به کشور وجود ندارد، دولت دارندگان این ارز را تشویق به واردات خودرو کند، پیشنهاد خوبی است.
در پی زمزمههای آزادسازی مجدد واردات خودرو در قالب طرح ساماندهی صنعت خودرو، آن هم با گزینه انتقال ارز بدون ذکر منشاء و استفاده از ارز اشخاص خارج از کشور، یکی از کارشناسان صنعت خودرو کشور با بیان اینکه واردات خودرو در مقابل ارز با منشاء خارجی، البته با شرط واردات خودروهایی متناسب با قدرت خرید اکثریت طرف تقاضا، پیشنهاد خوبی است که میتواند در جهت متعادلسازی بازار گام بردارد، میگوید: اما به نظر میرسد پیشنهاد واردات خودرو در برابر صادرات نفتخام، بیشتر جنبه فروش نفت داشته باشد تا مدیریت بازار خودرو.
پس از گذشت بیش از دو سال از ممنوعیت واردات خودرو، به نظر میرسد که مجلس شورای اسلامی از مدیریت صنعت خودرو توسط وزارت صمت نا امید شده و قصد دارد خود دست به کار شود. از همین روی چندی است که موضوع آزادسازی واردات خودرو مطرح شده و مجلس به منظور متعادل کردن بازار خودرو، پیشنهادهایی مبنی برای واردات خودرو ارائه داده است.
در این زمینه روح الله ایزدخواه- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس- چندی پیش، ضمن اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی تولید و عرضه خودرو، اعلام کرد که در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، واردات خودرو تحت شرایطی دیده شده است که میتوان از محل صادرات خودرو و قطعات آن، صادرات نفت خام یا ارز بدون منشا خودرو وارد کرد.
پس از اعلام این خبر، با طرح ایرادات آن توسط فعالان صنعت خودرو کشور، بررسیها مجدد از سر گرفته شد و در نهاین هم حجتالله فیروزی- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- در این رابطه اعلام کرد که مادهای در طرح «ساماندهی بازار خودرو» در نظر گرفته شده است و مجلس در نظر دارد که واردات خودرو را در ازای صادرات خودرو، قطعه، نفت خام و ارز اشخاص خارج از کشور که تعهد به وارد کردن آنها ندارند، بدون ذکر منشاء، آزاد کند.
در رابطه با ارائه این طرح و تاثیر آن بر صنعت و بازار خودرو کشور، حسن کریمی سنجری- کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه استفاده از ارز اشخاص خارج از کشور که پیش از این نیز پیشنهاد آن از سمت فعالان این حوزه داده شده بود، گزینه مناسبی است، اظهار کرد: اینکه در قبال ارزی که تعهدی برای وارد کردن آن به کشور وجود ندارد، دولت دارندگان این ارز را تشویق به واردات خودرو کند، پیشنهاد خوبی است.وی افزود: البته با این شرط که خودروهای سواری با یک بازه قیمتی خاص وارد شوند تا کمک کننده برای تقویت عرضه خودرو به بازار باشد. تاکنون نتواستهایم از مزایای این ارزی که خارج کشور وجود دارد و تعهدی هم برای دارنده آن برای ورود به کشور ایجاد نمیکند، بهرهمند شویم؛ هرچند دیر اما بازهم خوب است که تصمیم بر چنینی اقدامی گرفته شده است. بسیاری از سرمایهداران ایرانی هستند که تجارت آنها خارج از کشور بوده و درآمد ارزی داشته و همچنین به اینکه بخشی از این درآمد خود را در جهت منافع شخصی و همچنین در جهت تقویت اقتصاد کشور به کار ببرند، علاقهمند هستند.
این کارشناس صنعت خودرو ضمن تاکید براینکه این موضوع، نیازمند ساختار تشویقی منطقی است، گفت: یکی از این مشوقهای منطقی، همین واردات خودرو در ازای ارزهای سرگردانی است که بعضا منشاء خارجی دارند. این اتفاق در حوزه خودروهای تجاری افتاد و متاسفانه شنیدیم که چندی پیش مجوز شمارهگذاری کامیونهای دست دومی که ماههاست در گمرک ماندهاند، صادر شد. به همان میزانی که ترخیص و شمارهگذاری خودروهای تجاری دست دوم غلط بود، صدور مجوز واردات خودروهای سواری با ارز اشخاص مشوقی خواهد بود تا بهجای کامیونهای دست دوم که دارای اولویت حملونقل و اقتصاد کشور نیستند، خودروهای سواری وارد شود.
کریمی سنجری ضمن تاکید براینکه خودروهای سواری شرایط مناسبی در بازار ندارند و عرضه و تقاضای آنها به وضعیت اورژانسی تبدیل شده است، گفت: بنابراین واردات سواریها آن هم با ارز منشاء میتواند بازار خودرو داخلی را متعادل کند. البته همانطور که اشاره شد، به شرطی که این طرح برای خودروهایی اجرا شود که به لحاظ قیمتی متناسب با توان خرید بخشی زیادی از طرف تقاضا در داخل کشور باشد.
این فعال صنعت خودرو کشور در ادامه در رابطه با بحث واردات خودرو در ازای صادرات آن، صادرات قطعه یا نفت خام، تصریح کرد: اگر آنقدر توان داشته باشیم که خودرو و قطعه صادر کنیم، این موضوع یک مزیت به حساب خواهد آمد و طبیعتا خواهد توانست باز هم تعادلی برای بازار ایجاد کند. اما طرح صادرات نفت خام برای خود بنده جالب است و در حقیقت بحث تهاتر فروش نفت در ازای واردات خودرو، به نوعی کمک به فروش نفت خواهد بود؛ نه کمک برای تعادلبخشی به بازار خودرو. تصمیمی است که اکنون دولت باتوجه به افزایش موجودی نفت خام کشور و از سوی دیگر کاهش درآمدهای ارزی اتخاذ کرده است. بنابراین تهاتر واردات خودرو در مقابل فروش نفت خام، به نظر میرسد تصمیمی باشد که در شرایط فعلی اتخاذ شده و به نتیجه رسیده است و در رابطه آن معتقد نیستم که با تاخیر انجام شده است؛ اما در رابطه با وارات خودرو در مقابل ارز با منشاء خارجی معتقدیم که بهتر بود، زودتر اتفاق میافتاد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
استمرار تولید خودرو با اجرای دقیق شیوه نامههای بهداشتی
معاون مدیرعامل در توسعه منابع انسانی ایران خودرو با بیان این که در شرایط کرونا توانسته ایم دستاوردهای ارزشمندی را کسب کنیم، گفت: درحال حاضر از ایران خودرو به عنوان الگویی برای بنگاه های تولیدی سطح کشور نام برده می شود که توانسته با اجرای برنامه های مختلف، بیماری کرونا را به بهترین شکل در خطوط تولید مدیریت کند.
به گزارش ایکوپرس؛ محمد گلچین راد، با بیان این که در تمامی شرکت های تابعه گروه، راهبرد و رویکردهای مشابهی را در موضوع کرونا به اجرا گذاشته ایم، گفت: شرایط بیماری در تمامی شرکت های گروه به صورت روزانه پایش می شود و شرکت ها موظف به اجرای تمامی شیوه نامههای اعلامی از سوی ستاد مبارزه با کرونای ایران خودرو هستند. در صورت وجود مغایرت، ضروری است، نسبت به اصلاح فرآیند و مطابقت آن با پروتکل اقدام کنند.
وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده در دو هفتهای که در سطح کشور محدودیت های چشمگیر کرونایی اعمال شده، گفت: شیوه نامه ها را با نظارت و دقت بیشتر دنبال کنیم تا تولید استمرار یابد. برای این منظور براساس ابلاغیهای که ارسال کرده ایم، مقرر شده تا نیروهای ستاد تا 50 درصد به صورت دورکاری فعالیت کنند. حذف جلسات حضوری و برگزاری جلسات ضروری به شکل مجازی از موارد دیگری است که به جد آن را پی گیری می کنیم کما این که شخص مدیرعامل جلسات خود را به صورت ویدیو کنفرانس برگزار میکند.
گلچین راد با اشاره به حمایتهای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره از تمامی مصوبات ستاد مقابله با کرونای ایران خودرو گفت: در مدت تقریبا یک سالی که از شیوع بیماری کرونا گذشته هر آن چه برای حمایت های درمانی و بیمه ای از مبتلایان و خانواده آنان، تامین منابع و تجهیزات بهداشتی و اقلام ضدعفونی کننده و دیگر موارد که نیاز بوده تدارک دیده ایم و هیچ محدودیتی در این زمینه نداشته ایم.رییس ستاد مقابله با کرونای ایران خودرو توجه به سرویس های ایاب و ذهاب و خلوتی آن ها را برای رعایت اصل مهم فاصله گذاری اجتماعی ضروری دانست. وی گفت: بدین منظور ظرفیت پارکینگ ها و تعداد سرویس ها را در شیفت های عصر و شب و روزهای تعطیل افزایش داده ایم. در کنار آن برای خلوت کردن سرویس های ایاب و ذهاب، ظرفیت پارکینگ کارکنان را برای بیش از دو هزار خودرو افزایش داده ایم.
معاون مدیرعامل در توسعه منابع انسانی ایران خودرو در ادامه، با بیان این که در 15 ماه اخیر حتی یک نفر نیز با سفارش و توصیه جذب نشده، به فراخوان جذب 400 نیروی متخصص اشاره کرد و گفت: از سال 97 جذب نیرو نداشتیم و این در حالی است که در یک سال گذشته بالغ بر 1500 نفر از گردونه کاری سازمان به شکل طبیعی از جمله بازنشستگی خارج شده اند. برای این منظور فراخوان جذب 400 نیروی تخصصی را را اعلام کرده ایم که تعدادی از آن ها حتی برای جایگزینی نیروهایی پیش بینی شده اند که احتمالا در آینده از سازمان خارج می شوند و ما پیش از خروج آن ها برای تبادل و انتقال دانش و تجربه مبادرت به این امر ورزیده ایم.
وی افزود: در سه سال آینده، حدود سه هزار نفر از کارکنان بازنشسته خواهند شد. از این رو جذبی که در حال انجام آن هستیم کاملا تخصصی است و متقاضیان از بهترین های دانشگاه های معتبر کشور هستند که قطعا خواهند توانست نیاز امروز و فردای سازمان را برآورده سازند.
معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو یکی از شرایط جذب نیرو در ایران خودرو را بومی بودن متقاضیان دانست و ادامه داد: جذب نیروی بومی می تواند مانع از مشکلات عدیده ای شود که به دنبال سکنا گزیدن افراد غیر بومی در تهران یا البرز ایجاد خواهد شد. وی افزود: جذب نیروی بومی در راستای سیاست ملی است که در کشور به جهت تحصیل، اقامت و ارایه خدمت برای افراد در مناطق بومی خودشان اتخاذ شده و می تواند راهگشا باشد.
وی ادامه داد: در شهرستان ها هم افراد می توانند جذب شرکت های تابعه ما و قطعه سازانی شوند که در آن شهرها مسقرند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
معرفی کمری مدل 2021 نسخه فیس لیفت ویژه اروپا؛ زیباتر و فناورانه تر از گذشته
کمری یکی از مطرح ترین مدل های فعال در مجموعه تویوتا است که از سال 1982 تا کنون مدل ها و کلاس های مختلف آن تولید و به بازارهای مختلف صادر شده اند.در کشورمان نیز با توجه به سابقه حضور؛ مخاطب آشنایی کامل با مدل اکس وی30 که در فاصله سال های 2001 تا 2006 تولید شده و همچنین اکس وی40 که از 2006 تا 2013 تولید شده؛ دارد.اکس وی50 نیز که مدل های آن از 2011 تا 2019 روی خط تولید تویوتا قرار داشت؛ به میزان محدودتری در بازار ایران یافت می شوند.
تویوتا کمری همیشه جزو پرفروش ترین خودروهای دنیا می باشد و اکثر مالکین این خودرو معتقد به هم استهلاک بودن درکنار داشتن سواری خوب و نرم و با انکانات و آپشن های قابل قبول می باشند . این خودرو در کشور ما جزو خودروهای لوکس می باشد (در صورتیکه در بیشتر کشورهای دیگر به عنوان تاکسی شناخته می شود) و هنوز مدلهای 2007 و 2008 آن در بازار مشتریان نسبتا زیادی دارد . اخرین مدلی که از تویوتا کمری وارد کشور ما شد مربوط به سال 2016 می باشد که در دو مدل بنزینی و هیبریدی بودند.به تازگی تصاویری از فیس لیفت جدید کمری برای بازار اروپا منتشر شده که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.تغییرات جزئی در قسمت بامپر(سپر)، گریل(جلوپنجره) و در نهایت بهبود داینامیک دماغه از جمله ویژگی های نسخه فیس لیفت جدید در نمای ظاهری محسوب می شود.رینگ های استاندارد آلومینیومی در اندازه های 17 و 18 اینچی قابل سفارش هستند.در فضای داخل کابین یک نمایگر جدید 9 اینچی برای سیستم سرگرمی را مشاهده می کنیم که به منظور بهبود خط دید در قسمت بالای کنسول اصلی جلو جانمایی شده است. عملکرد سیستم سرگرمی نیز روان تر و با اندروید اوتو و اپل کارپلی هماهنگ تر شده است.پوشش چرم جدید در تریم های مختلف برای فضای داخل کابین یکی دیگر از تغییرات قابل ذکر محسوب می شود.در بخش ایمنی نیز جدیدترین بروزرسانی های سیستم ایمنی تویوتا سنس نصب شده که شامل کروز کنترل تطبیقی هم می شود.اما در رابطه با پیشرانه باید به نمونه 4 سیلندر 2.5 لیتری هیبریدی با 215 اسب بخار خروجی و گشتاور 221 نیوتن متر اشاره کنیم که در مقایسه با نمونه قبلی بدون تغییر باقی مانده است. خودروی طی 8.3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.