شماره: 1538 / ۱۳۹۹ دوم آذر
تعداد بازدید : 0
اخبار
به منظور حفظ و ارتقای سلامت همکاران؛
ارایه خدمات درمانی
بیمارستان بانک ملی
در سیستان و بلوچستان
طرح ویزیت و معاینه همکاران بانک ملی ایران این بار در سیستان و بلوچستان از سوی بیمارستان بانک به اجرا در آمد.ارایه خدمات درمانی به منظور حفظ و ارتقای سلامت همکاران با استفاده از تجهیزات به روز و در یک برنامه مدون در دستور کار بیمارستان بانک ملی ایران قرار دارد و در همین راستا درمانگاه بیمارستان در سیستان و بلوچستان اقدام به ویزیت و ارایه خدمات درمانی به همکاران کرده است.طرح غربالگری همکاران در شهرستان های نیکشهر و چابهار اجرا شد و در مجموع 175 نفر از همکاران ویزیت شدند.نوار قلب، چک فشارخون، پالس اکسیمتری، سونوگرافی تیرویید، اکوکاردیو گرافی، تعیین BMI175 و… از جمله خدمات ارایه شده به همکاران در این استان بوده است.همچنین به همکاران دارای بیماری توصیه های لازم غذایی ارایه و جهت بررسی بیشتر و درمان به متخصص ارجاع داده شدند.کادر درمان به منظور رفاه و آسایش یکی از همکاران دارای بیماری صعب العلاج با مراجعه به منزل امور درمانی ایشان را پیگیری کردند.تماس تلفنی روزانه با بیماران کرونایی توسط پرستار و ارایه مشاوره تلفنی و آنلاین از دیگر برنامه های اجرایی است.
سود قطعی اوراق مشارکت طرح قطار شهری شهرداری تبریز
مدیریت امور شرکت ها و سرمایه گذاری های بانک شهر با صدور اطلاعیه ای از وضعیت سود قطعی اوراق مشارکت طرح قطار شهری شهرداری تبریز در سال 1393 به دارندگان آن خبر داد.به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، در اطلاعیه مدیریت امور شرکت ها و سرمایه گذاری های بانک شهر آمده است: در سال 1393 بانک شهر به عنوان بانک حامی عمران و آبادانی شهرها و در راستای کمک های این بانک به گسترش حمل و نقل عمومی درون شهری اقدام به انتشار 2 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت طرح قطار شهری کلانشهر تبریز کرده که سود علی الحساب این اوراق هر 3 ماه یکبار و با نرخ 22 درصددر موعد مقرر به ذینفعان پرداخت گردیده است.در همین حال اعلام می دارد بر اساس گزارش بانک مرکزی ج.ا.ا و بر اساس اعلام موسسه حسابرسی دش و همکاران (امین اوراق مشارکت) سود قطعی اوراق مشارکت منتشره در تاریخ 1393٫12٫18 که در تاریخ 1397٫12٫18 سررسید شده، از سودهای علی الحساب پرداخت شده که با نرخ 22 درصد تعیین گردیده است، فراتر نبوده و وجه دیگری از این بابت به دارندگان اوراق قابل پرداخت نمی باشد.
سود تلفیقی موسسه ملل 62 ریال افزایش یافت
سود هر سهم موسسه ملل در صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال 1398 ، 62 ریال افزایش یافت و به رقم 558 ریال رسید این رقم درصورت های مالی حسابرسی نشده 496 ریال بود.به گزارش بانکداری ایرانی ، صورت های مالی سال 1398 موسسه اعتباری ملل حسابرسی شد.موسسه ملل که با سرمایه 606 میلیارد تومانی در فرابورس ایران درحال فعالیت است صورت های مالی حسابرسی شده 12 ماه سال 98 را منتشر کرد.براساس این گزارش این موسسه اعتباری در این دوره زمانی نزدیک دو هراز دو میلیارد تومان در مجموع درآمد داشته است که نسبت به سال قبل از آن 30 درصد افزایش را نشان می دهد درآمدهای مشاع این موسسه 39 درصد و درآمد های غیر مشاع 18 در رشد داشته است .دربخش درآمد های مشاع بیشترین رشد را سود حاصل از سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری ها با افزایش 148 درصدی داشته است و به رقم 565 میلیارد تومان رسید و در بخش درآمدهای غیر مشاع بیشترین رشد را سرفصل سایر درآمدها با رشد 39 درصدی داشته است .بر همین اساس موسسه ملل در 12 ماه سال گذشته توانسته برای هر سهم 315 ریال سود شناسایی کند که نسبت به سال قبل از آن 62 درصد افزایش داشته است و سود خالص این شرکت به 213 میلیارد تومان رسید و سود انباشته آن با رشد 200 درصدی رقم 272 میلیاد تومان را نشان می دهد .لازم به ذکر است که سود تلفیقی این شرکت در صورت های مالی حسابرسی شده 62 ریال افزایش یافت و به رقم 558 ریال رسد این رقم درصورت های مالی حسابرسی نشده 496 ریال بود.
برگزاری جلسه ارزیابی
عملکرد و هم اندیشی شعبه یزد بیمه آرمان
مهدی رشیدپور مدیر امور شعب و شهاب الدین شریهت مجد مدیر پروژه توسعه و توانمندسازی شبکه فروش بیمه آرمان در بازدید از شعبه یزد، جلسه ارزیابی عملکرد و هم اندیشی با همکاران و نمایندگان آن شعبه برگزار کردند.به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان، مهدی رشیدپور مدیر امور شعب و شهاب الدین شریهت مجد مدیر پروژه توسعه و توانمندسازی شبکه فروش بیمه آرمان در بازدید از شعبه یزد، جلسه ارزیابی عملکرد و هم اندیشی با همکاران و نمایندگان آن شعبه برگزار کردند.روابط عمومی بیمه آرمان ضمن تبریک، برای ایشان آرزوی موفقیت و توفیقات روزافزون را دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
در صورتهای مالی 6ماهه بیمه کوثر شناسایی شد
3هزارو19ریال سود
به ازای هر سهم
3هزار و19ریال سود در صورتهای مالی حسابرسی شده در دوره 6ماهه منتهی به 31شهریور ماه سال99 شناسایی شد.به گزارش روابطعمومی و اعلام معاون مالی بیمه کوثر، این شرکت در این دوره افزایش سرمایه 41 درصدی را به ثبت رسانده و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به دوره مشابه سال 1398 ، سود هر سهم 754 درصد رشد داشته است.مصطفی مقصودی افزود: براساس عملکرد 6ماهه برای دوره مالی منتهی به 31 شهریورماه مبلغ 10هزارو650میلیارد ریال سود خالص محقق شده است.وی از رشد 29درصدی حقبیمه صادره نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبرداد و خاطرنشانکرد: در این دوره 11هزارو445میلیارد ریال حقبیمه صادر شده است.معاون مالی بیمه کوثر با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی مسئولان شرکت بیمه کوثر با هدفگذاریهای کوتاهمدت توانستند در بخش سرمایهگذاری موفقیتهای خوبی به دست آورند، خاطرنشانکرد: سرمایهگذاری در بخشهای مختلف و سودده اقتصادی نیز از عوامل تاثیرگذار در افزایش سوداوری شرکت است.مصطفی مقصودی کاهش محسوس بندهای حسابرسی در سه سال اخیر را از دستاوردهای مهم شرکت در راستای اجرای قوانین و شفافیت هر چه بیشتر دانست و تصریحکرد: هرچند بحران اقتصادی ناشی از کرونا و تحریمها منجر به کاهش ورود منابع مالی به علت رکود اقتصادی حاکم بر جامعه شده است، اما در این معاونت سعی بر آن شد که با شفافسازی حسابها، پیگیری مطالبات سنواتی و مدیریت حقبیمههای وصولی و همچنین جذب داراییهای ثابت و اوراق خزانه اسلامی تاثیر این عوامل تا حد چشمگیری کاهش یابد و خوشبختانه توانستهایم از لحاظ تامین منابع مالی در شرکت موفق عمل کنیم.
انتخاب شرکت کارگزاری دی در هیئت مدیره کانون کارگزاران بورس
در مجمع انتخاب اعضای هیئت مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، شرکت کارگزاری دی به عنوان عضو اصلی این کانون انتخاب شد.به گزارش روابط عمومی بانک دی، شرکت کارگزاری دی در مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با کسب 65 رای از بین 12 کاندید، به عنوان دومین عضو اصلی این مجمع معرفی شد.گفتنی است، در این مجمع کارگزاری فارابی با 77 رای، کارگزاری بانک دی با 65 رای، کارگزاری بانک سپه با 56 رای، توسعه معاملات کیان با 55 رای، کارگزاری صبا تامین با 55 رای، کارگزاری ایساتیس پویا با 52 رای و کارگزاری خبرگان با 46 رای به عنوان 7 عضو هیئت مدیره این کانون انتخاب شدند.
نیروی پدافند هوایی ارتش با بیمه حکمت قرارداد همکاری امضاء کرد
قرارداد همکاری میان مدیران و فرماندهان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بیمه حکمت در تمامی رشتههای بیمه ای منعقد شد.به گزارش روابط عمومی بیمه حکمت، قرارداد همکاری میان مدیران و فرماندهان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بیمه حکمت در تمامی رشتههای بیمه ای منعقد شد.براین اساس توافقنامه مذکور به همت شعبه غرب تهران بیمه حکمت ایجاد شد که موضوع آن عبارت است از: ارائه انواع خدمات بیمه ای از قبیل بیمه مسئولیت در کلیه شاخه های آن، بیمه های آتش سوزی اماکن اداری، تفریحی، منازل سازمانی و شخصی، بیمه های مانده بدهکار تسهیلات بانکی، بیمه های حوادث شامل گروهی و انفرادی، بیمه های باربری و حمل کالا داخلی و خارجی، بیمه های خودرو شامل ثالث و بدنه، انواع بیمه های مهندسی، بیمه درمانی تکمیلی گروهی، بیمه مسافرین عازم خارج از کشور (مامورین) ، بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری و ایجاد انواع بیمه نامه ها بر اساس نیازمندی بیمه گذار.گفتنی است، مهم ترین دلیل و هدف امضای این توافقنامه، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مناسب بیمهای به ارتشیان جان برکف و خانواده های معزز آنهاست و از طرفی در راستای فرهنگ سازی و گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور منعقد گردید.
تا آخر اسفند ماه؛
بیمه آسیا طرح بخشودگی موتورسیکلتها را ادامه می دهد
طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلتها تا آخر اسفند اجرا می شود.در پی موافقت رئیس مجمع صندوق تامین خسارتهای بدنی و بنا به درخواست بیمه مرکزی مبنی بر اجرای مجدد طرح بخشودگی جرائم بند (ب) ماده 24 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395 و در راستای کمک به آحاد جامعه به دلیل مشکلات ناشی از کرونا و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه، جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلتها از 15 آبان تا 30 اسفند بخشوده میشود.بنابر این گزارش، موتورسواران دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث میتوانند با مراجعه به شعب بیمه آسیا در سراسر کشور و صرفاً با خرید بیمهنامه با مدت اعتبار یکساله از طرح بخشودگی 100درصدی جرائم بهرهمند شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
شمارش معکوس افزایش سرمایه 91 درصدی تجارتنو
بیمه تجارتنو، در شش ماهه نخست سال 99 بهترین نسبت های مالی را ثبت و در کنار آن توانست رشد 94 درصدی تولید حق بیمه را نیز تجربه کند. همچنین این شرکت در شش ماه نخست امسال درحالی 2 هزار و 544 میلیارد ریال سود ساخت که در دوره مشابه سال قبل این رقم 205 میلیارد ریال بود.
به گزارش اخبارصنعت، نیما نوراللهی مدیرعامل شرکت بیمه تجارتنو با بیان مطلب فوق، گفت: با توجه به همهگیری ویروس کرونا و رکود اقتصادی که متوجه تمام دنیا شده، تجارتنو توانسته با برنامهریزی مناسب و دقیق در حوزه درآمد حاصل از سرمایهگذاریها و همچنین سود حاصل از عملیات بیمهای، افزایش درآمد چشمگیری را تجربه کند. در واقع، این رشد از متوسط صنعت بیمه بالاتر بوده است.
وی در تشریح این مهم اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال حق بیمه تولیدی شرکت 94 درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته رشد داشته که این درصد رشد سه برابر متوسط رشد صنعت بیمه در سرفصل تولید حق بیمه و افزایش درآمد بیمهگری است.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارتنو افزود: از طرفی در حوزه خسارت نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 12 درصد کاهش را تجربه کردیم. یادآوری این نکته ضروری است که رشد تولید حق بیمه و کاهش خسارت عوامل مهم و تاثیرگذاری برای سودآوری یک شرکت بیمهای هستند، چرا که درآمدها بالا رفته و در مقابل، خسارتها که همان هزینههاست،کاهش مییابد. به همین دلیل سود فعالیت بیمهای شرکت در شش ماهه نخست امسال با وجود آنکه صنعت بیمه رشد منفی را تجربه کرد، مثبت بود.وی در ادامه گفت: برخی خبرها حکایت از آن دارد که فعالیت بیمهگری صنعت بیمه در شش ماه نخست امسال با رشد منفی 350 درصدی مواجه بوده، اما رشد ناشی از بیمهگری تجارتنو با 94 درصد افزایش همراه بود که تمام آن تبدیل به سود حاصل از فعالیتهای بیمهگری شد.
نوراللهی در ادامه با اشاره به اهمیت نسبتهای مالی مهم در صنعت بیمه، عنوان کرد: برای شش ماهه نخست امسال، تجارتنو با نسبت خسارت 23٫4 درصد رتبه سوم را در صنعت بیمه کسب کرد. دو شرکت رتبه اول و دوم به دلیل تمرکز صرف بر بیمه زندگی و عدم تنوع در دیگر رشتهها بود که توانستند در این جایگاه قرارگیرند. اگر ملاک لحاظ کردن سبد پورتفوی کامل باشد، وضعیت بیمه تجارتنو به مراتب از این دو شرکت بهتر است.
وی همچنین گفت: نسبت دیگرکه نشان دهنده عملکرد شرکتهاست، نسبت بازده داراییهاست. بیمه تجارتنو در این حوزه نیز یکی از بهترین عملکردها را ثبت کرده و با داشتن نسبت دارایی 15 درصد از برترینهای این صنعت شده است. اهمیت این نسبت در این است که بازدهی دارایی به عنوان بازده شناسایی عملکرد شرکت ها سنجیده می شود.
مدیرعامل بیمه تجارتنو پس از برشماری برخی از دستاوردهای مثبت شش ماهه سالجاری همچنین خبر از آن داد؛ درصورت تصویب درمجمع عمومی فوقالعاده که امروز 2 آذر برگزار میشود، سرمایه شرکت با افزایش 91 درصدی از 157 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان از دو محل سود انباشته و اندوخته سرمایهای خواهد رسید که خبر خوبی برای سهامداران شرکت است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
با حضور رئیس کل بیمه مرکزی صورت گرفت؛
رونمایی از تمبر یادبود هفتمین سالگرد تاسیس بیمه سرمد
مراسم رونمایی از تمبر یادبود هفتمین سالگرد تاسیس بیمه سرمد با نماد کرونا منتشر شد.
مراسم رونمایی از تمبر یادبود هفتمین سالگرد تاسیس بیمه سرمد که با نماد کرونا منتشر شده است، با حضور غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، مجتبی کاتب رئیس هیات مدیره و مهدی مهدوی مدیرعامل بیمه سرمد برگزار شد.«امیدوارم سالروز تاسیس بیمه سرمد، برای ملت ایران از منظر بیمهای با برکت باشد»، این جملهای بود که سلیمانی پس از رونمایی از تمبر یادبود تاسیس بیمه سرمد برای سرمدیها نوشت.
همچنین در این مراسم از خدمت جدید بیمه سرمد در حوزه باشگاه مشتریان ویآیپی و نیز کتاب «انقلاب فناوری در صنعت بیمه» ترجمه و تالیف مجتبی کاتب، رئیس هیات مدیره بیمه سرمد نیز رونمایی شد.
رئیس کل بیمه مرکزی در این مراسم گفت: اگر بتوانید برای مشتریان ویژه بیمه سرمد که در باشگاه مشتریان شما عضو هستند، خدمات منحصر بهفردی را در نظر بگیرید که به محض تماس با مرکز 1516 سرمد، این خدمات را به آنان ارائه کنید، کار باارزشی است که میتواند به رشد شما بهتر کمک کند.سلیمانی افزود: شما میتوانید این خدمات را حوزه بیمه شخص ثالث و درمان ارائه کنید که به شما کمک زیادی میکند.
وی به شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: میتوانید خدمتی به مشتریان ویژه خود ارائه کنید که در زمان ابتلا به کرونا، مراحل تست کرونا، تجویز دارو و هماهنگی خدماتی مانند سیتی اسکن و آمبولانس از طریق هماهنگی شما برای مشتریانتان انجام شود و حتی تجویز دارو از طریق پیامرسانها صورت بگیرد.
سلیمانی گفت: اگر بتوانید چنین خدماتی را به مشتریان ارائه کنید، یک بازار خاص را برای شرکت ایجاد میکنید و مشتریان ویآیپی به سمت شما میآیند و یک فضای جدیدی را در صنعت بیمه ایجاد میکنید.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره کتاب «انقلاب فناوری در صنعت بیمه»، گفت: این کتاب به دلیل اینکه به حوزه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه میپردازد، مورد نیاز صنعت است.
در بازدید مدیرعامل بانک مسکن از حوزه فناوری اطلاعات تاکید شد؛
افزایش سرعت و کیفیت خدمات الکترونیکی بانک مسکن
دکتر شایان در بازدید از مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات،علاوه بر تاکید بر افزایش سرعت وکیفیت خدمات الکترونیکی بانک مسکن در دوره شیوع ویروس کرونا، ماموریتهای جدیدی برای کارکنان این حوزه تعیین کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمود شایان، مدیر عامل بانک مسکن در بازدید سرزده از مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با حضور امیدبخش و دوستانه خود در جمع کارکنان این بخش با تمام کارکنان صحبت وگفت وگو کردند و از نزدیک در جریان فعالیتهای این حوزه ومسائل و مشکلات موجود قرار گرفت.بر اساس این گزارش دکتر شایان در بازدید از دپارتمان فناوری اطلاعات وارتباطات بانک مسکن ضمن اطلاع از مسائل حرفهای کارکنان شاغل در این بخش دستورات لازم به منظور پیگیری و رفع مشکلات موجود در این زمینه را صادر کرد.وی همچنین در جریان این بازدید در جلسه مفصلی که با مسوولان این حوزه در خصوص برنامه های حوزه فناوری اطلاعات بانک داشت، بر ادامه این جلسات و بررسی مختلف مسائل IT وحل و فصل موضوعات ذی ربط تاکید کرد.
افزایش سرعت و کیفیت در انجام فعالیتها، افزایش حوزههای نظارتی، توسعه ابزارهای الکترونیکی در خدمت رسانی به مشتریان و بازبینی فرایندها بخشی از ماموریتهایی بود که مدیرعامل بانک مسکن در این بازدید نسبت به انجام آنها از سوی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد تاکید قرار داد.
علاوه بر آن توسعه موضوعETC (بحث الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی کشور)، اعمال نظارت بیشتر بر فرایندهای الکترونیکی بانک، ورود بیشتر به مباحث توانمندسازی فعالیتهای غیرحضوری و الکترونیکی بانک و همچنین تعامل بیشتر با سایر مدیریتهای فعال در مجموعه بانک مسکن، موضوعات مورد اشاره و مورد تاکید از سوی مدیرعامل بانک مسکن در بازدید ازحوزه IT بانک بود.
براساس این گزارش مدیرعامل بانک مسکن همچنین بر ضرورت افزایش سرعت وکیفیت در سیستم متمرکز بانکی و جمعآوری سیستمهای بانکی قدیمی تاکید کرد.
در حاشیه این بازدید ساسان شیردل مدیرامور فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا ماموریتها ، وظایف وفعالیتهای واحد فناوری اطلاعات بانک مسکن گستردهتر وسنگینتر شده است، گفت: حضور مدیرعامل بانک مسکن در چنین شرایطی که کارکنان این حوزه با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند نوعی اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه در شاغلان این بخش ایجاد میکند و امروز نیز با حضور ایشان تاثیر شگرفی در روحیه و امیدبخشی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شد.
وی با بیان اینکه مدیرعامل بانک مسکن با حضور انرژی بخش خود در مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با صبر وحوصله واز نزدیک در جریان مسائل و مشکلات وفعالیتهای این بخش قرار گرفت خاطرنشان کرد: مدیرعامل بانک مسکن در این بازدید مسئولیت انجام تدابیر و پیگیری های لازم برای اجرای چند ماموریت مهم را به کارکنان محول کرد.
وی همچنین گفت: مدیرعامل بانک مسکن در جریان بازدید از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن دیدگاهها و چشماندازهای این حوزه را نیز تایید کرده واز کارکنان این بخش قدردانی کرد.
معاون فناوری اطلاعات بانک سینا:
7 هزار میلیارد تومان هزینه کارمزد سالانه بانکها در حوزه پرداخت
معاون فناوری اطلاعات بانک سینا گفت: هزینه کارمزدی حوزه پرداخت که سالانه هفت هزار میلیارد تومان و عمدتا شامل پایانه های فروشگاهی است، تماما از جیب شبکه بانکی پرداخت می شود.
مهندس مجید هادی با تاکید بر اینکه عمده کارمزدهای بانکی در صنعت پرداخت است که بانکها را به سمت ناترازی شدیدی سوق می دهد، گفت: اقدام بانک مرکزی در بازنگری کارمزدها که پس از 10 سال و به میزان 20 درصد افزایش در برخی از خدمات صورت می گیرد، اقدام بسیار مهم و مثبتی است که با توجه به افزایش سرسام آور هزینه ها در حوزه فنآوری اطلاعات می تواند تامین کننده بخش کوچکی از این هزینه ها باشد.
وی در گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد تصریح کرد: به عنوان نمونه در حالی که هزینه مستقیم صدور کارت حداقل 10 هزار تومان است بانکها براساس کارمزد جدید از مشتری 6 هزار تومان دریافت میکنند و این قیمت گذاری کارمزد باعث گردیده که برخی افراد حتی حاضر به مراجعه جهت پیگیری کارتهای ضبط شده خود در خودپردازها نشوند و از نزدیکترین شعبه خود مجددا درخواست صدور کارت را دارند چرا که هزینه مراجعه به خودپرداز خیلی بیشتر از هزینه صدور مجدد کارت است.
این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد: در حال حاضر بانکها برای توسعه بانکداری الکترونیک خود، هزینههای هنگفتی را پرداخت می کنند که افزایش نرخ ارز شرایط را بسیار دشوارتر کرده و خطر ناترازی عمیق در صورتهای مالی همه بانکها مشکلساز خواهد بود که اگر قائل به توسعه این بخش باشیم، بحث کارمزد باید به صورت جدی و واقع بینانه تر لحاظ شود.
معاون فناوری اطلاعات بانک سینا با بیان آنکه اگر بخواهیم کارمزدها در شبکه بانکی اصلاح شود باید تمرکزمان روی صنعت پرداخت باشد، اظهار داشت: بسیاری از کسب و کارها سوار بر خدمات نوین بانکی در بستری مدرن و امن، کسب درآمد میکنند ولی در مقابل هزینه های این خدمات را دیگر ذینفعان و مشتریان بانک ها بصورت غیر مستقیم باید پرداخت کنند که این مهم از نظر عدالت اجتماعی مطلوب نیست.به گفته هادی، بخشهایی از اقتصاد جامعه توانستند در زمان شیوع کرونا و فاصلهگذاری به جامعه کمک کنند که خدمات بانکها از جمله مهمترین آنهاست.
وی بلوغ صنعت بانکداری نسبت به سایر صنایع را ناشی از توسعه بانکداری الکترونیک و دیجیتال دانست و گفت: در هر صنعتی که بحث کمک و یارانه پیش آمد، هزینههای غیرمتعارفی بر آن بخش وارد شد. مانند بخش انرژی که مصرف آن در کشورمان با دنیا قابل مقایسه نیست. همین اتفاق در شبکه پرداخت افتاده است که در سطح ملی نیز بار اضافهای به شبکه وارد میکند.
هادی در تشریح این مطلب اظهار کرد: به دلیل ساختار کارمزد صنعت پرداخت نا آگاهانه و در برخی موارد آگاهانه پرداخت ها به سمت ریز شدن سوق داده شده اند که به عنوان یک نمونه کوچک، افراد به جای تامین شارژ تلفن های همراه خود به اندازه استفاده در بازه زمانی معقول، علاقمند به شارژ سیم کارت های خود با مبالغ بسیار ریز مثلا 1000 تومانی هستند، چرا که سرویس دهنده ها از خلاء کارمزدی جهت کسب درآمد بیشتر استفاده می کنند و این درحالی است که براساس محاسباتی که سالهای گذشته انجام شده، فروش شارژ زیر 10،000 تومان برای بانک ها زیان به همراه دارد.
وی تصریح کرد: هم اکنون با توسعه ابزارهای نظارتی و کنترلی در بانک و نیاز به استفاده از خدمات دیگر سازمان ها، هیچکدام از سازمانهای دولتی و نیمهدولتی، خدمات رایگان در اختیار بانکها قرار نمیدهند و این در حالی است که بانکها حتی متناسب با این هزینه ها نیز امکان دریافت کارمزد را ندارند لذا ادامه این روند توسعه خدمات را در بانک ها کند و یا حتی با خظر توقف مواجه خواهد کرد.
در اختتامیه سومین دوره؛
جشنواره فروش بیمه های زندگی بیمه کارآفرین برگزار شد
اختتامیه سومین جشنواره فروش بیمه های زندگی نیمه اول سال 1399 بیمه کارآفرین به صورت مجازی برگزار شد.
مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره فروش بیمه های زندگی در نیمه اول سال 1399 بیمه کارآفرین در روز پنجشنبه مورخ 1399/08/29 در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شرکت برگزار گردید.مراسم اختتامیه این از جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور مدیرعامل، معاونین و تعداد محدودی از مدیران ستادی و شعبه تهران مرکزی در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی تهران و حدود 2009 نفر از همکاران و شبکه فروش از سراسر کشور به صورت آنلاین برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، علیرضا حجتی معاون توسعه بازار و شبکه فروش ضمن تبریک موفقیت به بیش از 150 نفر از نمایندگان در کل کشور در این دوره از جشنواره فروش و تحقق بودجه اظهار امیدواری کرد که این تلاش و همدلی بیشتر از قبل موجب درخشش بیمه کارآفرین را در صنعت بیمه فراهم نماید.
در ادامه این مراسم محمد حیدری مدیرعامل شرکت ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه اعضای خانواده بزرگ بیمه کارآفرین، هدف از برگزاری این مراسم را قدردانی از زحمات همه همکاران و شبکه فروش در کسب موفقیت های شرکت دانست.
وی افزود:«شرکت بیمه کارآفرین دستاوردهای ارزشمندی را در شش ماهه اول سال کسب نموده است که از جمله آن کسب 116 میلیارد تومان سود خالص شرکت با وجود تمام مشکلات و سختی های موجود کشور و احتساب 30 درصد سود مشارکت برای بیمه گذاران عمر را میتوان برشمرد.»
مدیرعامل بیمه کارآفرین در ادامه سخنان خود افزود:«در حوزه خلق محصول جدید در بیمه های زندگی و درمان موفق بوده ایم و برای سال آینده محصولات جدیدی به بازار عرضه خواهیم کرد.»
وی ضمن تقدیر از مشارکت شعب و نمایندگان در امور شرکت به ویژه جشنواره فروش از ایشان خواست تا با توجه ویژه به رویکردهای نوظهور در حوزه الکترونیک توانمندی های لازم برای ورود هرچه بیشتر به این عرصه را کسب نمایند.
درپایان این همایش از نمایندگان برتر فروش در کل کشور و شعبه مرکزی تهران با اهدا تندیس و جوایز نفیس تقدیر به عمل آمد.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد:
اعضاء در تعطیلات کرونایی درخواست های خود را اینترنتی ثبت نمایند
دکتر اسلام کریمی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد خواستار ثبت اینترنتی درخواست تسهیلات توسط اعضاء در ایام تعطیلات کرونایی شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تعطیلات پیش رو، خواستار ثبت درخواست تسهیلات توسط اعضاء در اینترنت بانک شاهد شد.
دکتر اسلام کریمی در این خصوص گفت: یکی از برنامه های ویژه صندوق که از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت، فراهم آوردن شرایطی بود که خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر عضو بتوانند بصورت غیر حضوری در کمترین زمان ممکن درخواست های خود را ثبت و خدمات شایسته دریافت نمایند.
وی افزود: در همین راستا طراحی اینترنت بانک شاهد در دستور کار قرار گرفت و همانگونه که پیش تر اطلاع رسانی گردید، با تلاش همکاران مدیریت فناوری اطلاعات صندوق قرض الحسنه شاهد، اینترنت بانک شاهد زودتر از موعد پیش بینی شده به بهره برداری رسید و در اختیار اعضاء قرار گرفت.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد اظهار داشت: خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر عضو در شرایط فعلی و هفته های پیش رو با توجه به محدودیت های پیش بینی شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا می توانند از طریق اینترنت بانک شاهد به نشانی www.ebshahed.ir بدون حضور در مناطق و شهرستان ها درخواست خود را ثبت نموده و در کمترین زمان ممکن تسهیلات خود را دریافت نمایند.
دکتر اسلام کریمی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمام ملت ایران به ویژه خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا، خواستار رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه های بهداشتی توسط این عزیزان شد و از آنها خواست با استفاده از راه های ارتباطی پیش بینی شده در سایت صندوق قرض الحسنه شاهد به نشانی www.sqsh.ir موضوعات و درخواست های خود را در میان بگذارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.