شماره: 1500 / ۱۳۹۹ دوم مهر
تعداد بازدید : 0
طراحی مجدد خودروی سیتروئن DS قدیمی
طراحی نوینی از خودروی قدیمی سیتروئن DS توسط یک طراح اهل کره جنوبی به نام سانگ وون لی منتشر شد و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.
این خودروی تمام الکتریکی مفهومی همچنان دارای مولفه های طراحی ظاهری DS قدیمی است ولی در عین حال ستون دوم، جلو پنجره کرومی و چراغ های مستطیلی آن حذف شده است.
علاوه بر این خودروی مذکور دارای ارتفاع کم تری نسبت به قبل است ولی همچنان همان طراحی آیرودینامیکش را دارد.
طراح DS جدید در این باره گفت:»نه تنها DS قدیمی دارای فناوری بالایی در آن زمان بود بلکه طراحی بسیار زیبایی داشت.»
وی افزود:»در میان ظاهر بی روح خودرو های برقیو طراحی خودرو های اصیل من فکر می کنم که همچنان به چنین خودرو های افسانه ای احتیاج داریم.»
خودروی DS اولیه در سال های 1995 تا 1975 تولید شد و همواره به دلیل ظاهر نوآورانه که قابلیت تنظیم ارتفاع سامانه تعلیق را دارد شناخته می شد.
این خودرو در سه نسل تولیده شده اش دارای پنج موتور بود که معروف ترین آن ها موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر 75 کیلوواتی است.
این خودرو تا زمان بازنشستگی توانست به رکورد فروش 1.5 میلیون دستگاه در سراسر جهان دست پیدا کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بلاتکلیفی صنعت خودرو کشور را
احاطه کرده است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بیان وضعیت فعلی صنعت خودرو کشور و علت افزایش قیمتها پرداخت.سید عبدالوهاب سهلآبادی در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: موضوع قیمت خودرو را میبایست در دو بخش کارخانجات خودروسازی و بخش بورس و بازار مورد بررسی قرار داد.وی افزود: هجوم سرمایههای سرگردان به بخش بورس خودرو به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو مطرح است..رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به بازنگری فصلی قیمت خودرو از سوی شورای رقابت گفت: بهای مواد اولیه، گرانی ارز و بیثباتی قیمتها دست به دست هم داده و متاسفانه بازار خودرو را ممر کسب درآمد برای عدهای قرار داده که فساد اقتصادی را به همراه داشته است.سهلآبادی بیان کرد: امروز صنعت خودرو در مجموع در یک وضعیت بلاتکلیفی قرار گرفته که کسی نمیتواند برای آن حرف آخر را بزند به گونهای که تصمیمگیری نهایی برای حل مشکلات این صنعت غیرممکن گردیده است.وی ادامه داد: در حال حاضر قطعهسازان در ارتباط با خودروسازان نسبت به تاخیر یا عدم دریافت مطالبات شان گلایه دارند و از طرف دیگر کیفیت و قیمت خودروها نیز میزان رضایت مصرفکنندگان را تحتالشعاع خود قرار داده و در جهت کسب رضایت مشتری اقدام موثری انجام نشده است. در حال حاضر سود تولید خودرو در کشور تنها به جیب دلالان سرازیر میشود و خودروسازان و مصرفکننده سهم مطلوبی از این صنعت ندارند.
نماینده مردم بابل:
شیوه مدیریت در کروز برای سایر صنایع الگو شود
مهدی سعادتی بیشه سری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به همراه چند تن از مشاوران خود از سایت شماره 2 شرکت کروز، فعالیتها و خطوط تولید و مراکز طراحی و تولید دستگاههای صنعتی این بنگاه اقتصادی بازدید به عمل آورد.
در این بازدید که با توضیحات مدیران بخشهای مختلف همراه بود، سعادتی و سایر همراهان با نحوه فعالیتها و مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت در این شرکت آشنا شدند.
سعادتی بیشه سری در حاشیه بازدید از قطعه سازی کروز گفت: حضور مدیرانی با انگیزه و اراده محکم، تکیه بر توانایی علمی و استفاده از دانش و تجارب روز جهان و به کارگیری نیروهای بومی نکاتی بود که در این بازدید کاملاً آشکار و مبین شاهد بودیم.
وی افزود: در این شرکت قطعه سازی، صمیمیت، تلاش، همت بالا و اراده قوی و البته به تعبیر مدیران «عشق به این کار» سبب شده چنین مجموعه ای با این انگیزه در حوزه صنعت رشد داشته باشد.نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایطی که کشور در حوزه اشتغالزایی با مشکلات متعددی روبرو است، مجموعه ای مانند کروز برای بیش از 12 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، تصریح کرد: امسال نیز بالغ بر 1000 نفر را به کارگیری کرده است که باید برخی کم لطفی ها از سوی متولیان نسبت به بخش خصوصی برطرف شود.
به باور سعادتی؛ موضوع بخش خصوصی با رویکرد تقویت آنها و برطرف کردن موانع تولید باید در دستور کار متولیان قرارگیرد و پیشنهاد می کنم قطعه سازی کروز برای سایر بخش های صنعتی کشور به یک الگو در حیطه مدیریتی تبدیل شود.نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید، برطرف شدن قوانین دست و پاگیر به تحول بیشتر در صنعت قطعه سازی و خودروسازی و حتی سایر صنایع منجر خواهد شد .
تولید انبوه موتور XU پلاس تا پایان امسال
مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با اشاره به پروژه ارتقای موتور XU گفت: تا اواخر مهر ماه، حدود 50 دستگاه از این موتور در خطوط ایران خودرو مونتاژ خواهد شد و در صورت تکمیل خطوط توسط سازندگان، تا پایان امسال این پروژه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
به گزارش ایکوپرس؛ مهدی رجبعلی، با اشاره به برنامه های ایپکو برای امسال، عنوان کرد: سال گذشته با هماهنگی تمام بخش های ایران خودرو، نقشه راه قوای محرکه ایران خودرو تا سال 1410 ترسیم شد. در این اقدام، متناسب با محصولات تولیدی ایران خودرو تا سال مذکور، نیازمندی هر یک از طرح های محصولی به قوای محرکه مورد بررسی قرار گرفت، بر همین اساس، طرح و پروژه های مختلف در راستای این نقشه راه آغاز شده است.
وی افزود: یکی از مهم ترین پروژه هایی که در حال حاضر پیش می بریم، ارتقای موتور XU است. این موتور از موتورهای پرسابقه ایران خودرو به شمار می رود که به روزآوری آن در دستور کار قرار گرفته است.مدیرعامل ایپکو خاطرنشان کرد: پس از طی کردن آزمون های مختلف و مراحل نمونه سازی، پنج نمونه از این موتور در خطوط ایران خودرو تولید و برای آزمون های نهایی آماده شد.رجبعلی با اشاره به بهبودهای صورت گرفته در موتور XU، اظهار کرد: رتبه آلایندگی این موتور ارتقا یافته و مصرف سوخت آن حدود 1.2 لیتر کاهش یافته است. هم چنین توان گشتاور این محصول علاوه بر اینکه بهبود یافته، دارای منحنی یکنواخت تری شده و از حالت قله ای خارج شده است. این اقدام موجب می شود تا قابلیت کاهش مصرف سوخت و لذت رانندگی بیشتر برای محصول ایجاد شود.وی با اشاره به نسخه گازسوز این موتور، تصریح کرد: در بهبودهای صورت گرفته، سعی کردیم مشکلاتی که این موتور در حوزه گازسوز داشته را مرتفع کنیم تا هر چه بیشتر به موتورهای پایه گازسوز نزدیک شود.مدیرعامل ایپکو با اشاره به محصولاتی که با موتور بهبود یافته XU تولید و عرضه خواهند شد، بیان کرد: این موتور در محصولاتی مانند پژو پارس، سمند و سورن نصب خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 7
دوکلمه خبر
افزایش 63 تا 170 میلیون تومانی قیمت محصولات مدیرانخودرو
در حالی که قرار است طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت خودروها هر سه ماه یکبار (به صورت فصلی) به روز شوند، شرکت مدیرانخودرو در آخرین روزهای ماه جاری لیست قیمتی محصولات خود را برای فصل پاییز منتشر کرده است که شامل افزایش قیمت از 63 میلیون و 900 هزار تا 170 میلیون و 300 هزار تومانی می شود.
در حالی که آخرین لیست تغییر قیمت محصولات شرکت مدیرانخودرو مربوط به تیرماه بوده است، براساس آنچه که شورای رقابت مصوب کرده و اجازه داد که خودروسازان هر سه ماه یک بار براساس قیمت تمام شده محصولات و اعمال سود، قیمت جدید خودروها را اعمال کنند، در چند روز اخیر این شرکت قیمت محصولات MVM و چری را اعلام کرده است.
مقایسه قیمتها نشان میدهد که محصولات MVM از 63 میلیون و 900 هزار تومان تا 146 میلیون و 700 هزار تومان و محصولات چری از 100 میلیون و 300 هزار تومان تا 170 میلیون و 300 هزار تومان مشمول افزایش قیمت شدهاند که حکایت از افزایش 23 تا 27 درصدی در گروه محصولات MVM و افزایش 25 و 26 درصدی در محصولات گروه چری دارد.
براساس لیست ارائه شده توسط شرکت مدیرانخودرو که از ابتدای پاییز اعمال خواهد شد، خودرو تیگو 7 IE که تا پیشاز این (از تیرماه تاکنون) باقیمت 640 میلیون عرضه میشد، از ابتدای مهرماه با 170 هزار و 300 تومان افزایش، 810 میلیون و 300 هزار تومان به فروش خواهد رفت که مشمول 26 درصد افزایش قیمت شده است.
پس از آن، خودرو آریزو 6 که پیشاز این 550 میلیون تومان قیمت داشت، از ابتدای پاییز با افزایش 26 درصدی، 697 میلیون و 300 هزار تومان قیمتگذاری شده و مشمول افزایش 147 میلیون و 300 هزار تومانی شده است.
همچنین در برند چری، تیگو 5 اکسلنت و آریزو 5 نیز هر کدام 25 درصد افزایش قیمت پیدا کردهاند. به این ترتیب تیگو 5 با افزایش 128 میلیون و 500 هزار تومانی از 513 میلیون تومان به 641 میلیون و 500 هزار تومان و آریزو 5 نیز با افزایش 100 میلیون و 300 هزار تومانی از 400 میلیون تومان به 500 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.
علاوه بر این در دیگر گروه محصولات شرکت مدیرانخودرو، MVM X 55 در دو مدل اتوماتیک اکسلنت اسپورت و اتوماتیک اکسلنت به ترتیب 146 میلیون و 700 هزار تومان و 143 میلیون و 300 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کردهاند. MVM X55 اتوماتیک اکسلنت اسپورت از 540 میلیون و 300 هزار تومان به 687 میلیون تومان و MVM X55 اتوماتیک اسپورت نیز از 540 میلیون تومان به 683 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.
MVM X33 اسپورت با افزایش 88 میلیون و 300 هزار تومانی از 370 میلیون تومان به 458 میلیون و 300 هزار تومان و مدل اتوماتیک آن با افزایش 97 میلیون و 800 هزار تومانی از 390 میلیون تومان به 487 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.
MVM X22 دندهای لاکچری نیز که کمترین افزیش قیمت را داشته است، از 265 میلیون تومان به 328 میلیون و 900 هزار تومان رسیده و 63 میلیون و 900 هزار تومان گرانتر شده است. ضمن اینکه مدلهای دندهای اکسلنت اسپورت 67 میلیون و 300 هزار تومان و مدل اتوماتیک اکسلنت اسپورت 82 میلیون تومان افزایش قیمت داشتهاند. برای عرضه در مهرماه MVM X22 دندهای اکسلنت اسپورت 345 میلیون و 300 هزار تومان و MVM X22 اتوماتیک اکسلنت اسپورت 409 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
سورن سال آماده تجاری سازی است
مدیر پروژه خودروی سورن سال از آمادگی ایران خودرو برای تجاری سازی این محصول در یک ماه آینده خبر داد.
اسفندیار نیک پور، با اشاره به توان تولید سالانه 30 هزار دستگاه خودروی سورن سال، درباره اهداف شکل گیری پروژه، گفت: تولید این محصول با هدف پشت سر گذاشتن برخی استاندارها و الزامات و نیز به روز آوری آیتم ها و فیچرهای خودرویی بر اساس نیاز بازار شکل گرفته است.
وی با اشاره به مزایای خودروی سورن سال نسبت به خودروی مبنا، افزود: این خودرو دارای چراغ دیلایت یا روشنایی روز است که در دسته الزامات جدیدی قرار دارد که برای خودروها تعریف شده است. هم چنین چراغ های عقب این خودرو تغییر یافته و دارای مه شکن و چراغ دنده عقب است. برخی از دیگر الزامات از جمله ایمنی کودک نیز بر روی صندلی های این خودرو تعبیه شده است.
مدیر پروژه خودروی سورن سال با بیان اینکه این خودرو دارای موتور 7EF با قدرت 116 اسب بخار در شش هزار دور با حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر در چهار هزار و 500 دور و استاندارد آلایندگی اروپا پنج است، اظهار کرد: حجم تغییرات این محصول شامل جلو پنجره و سپر جلو و از نمای جانبی نیز رینگ های جدید دو رنگ است. ایران خودرو برای نخستین بار در ایران موفق شد این مدل از رینگ را داخلی سازی کرده و تکنولوژی ساخت آن را وارد کند.
وی با اشاره به سایر مشخصات خودروی سورن سال، تصریح کرد: درهای جانبی، دستگیره ها و زه های جانبی این محصول تغییر یافته و شیشه عقب و شیشه درهای عقب دودی است. در ناحیه عقب خودرو نیز سه سنسور و اسپویلر بر روی خودرو نصب شده است.
نیک پور در ادامه اذعان کرد: بر روی داشبورد خودرو، صفحه نمایشگر (MFD) نصب شده و برخی افکت های آن دچار تغییرات شده است. فرمان خودرو جدید و به روز آوری شده همراه با کروز کنترل است. صندلیهای این محصول تغییرات ظاهری یافته و روکش ها عوض شده است. هم چنین رودریها و طرح های روی آن نیز عوض شده و کفپوشهای خودرو تغییر یافته است.
وی با اشاره به حجم داخلی سازی در سورن سال، اظهار کرد: تمامی قطعات این خودرو توسط سازندگان داخلی تولید و تامین میشود. یکی از مواردی که در گذشته ایران خودرو را در مسیر تامین دچارمشکل میکرد، سیستم برق و پلتفرم برقی بود. اما در حال حاضر با داخلیسازی این مجموعه و نصب آن بر روی محصولات ایرانخودرو، مشکلات در این زمینه مرتفع شده است. هم چنین به لطف بهرهگیری از دانش مهندسان ایرانی، قطعه ای.سی.یو نیز در داخل کشور تولید و تامین می شود.
نیک پور با بیان این که ظرفیت تولید سالانه 30 هزار دستگاه از این محصول ایجاد شده، به درصد پیشرفت پروژه سورن پلاس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فاز شروع به تولید این پروژه طی میشود و تا یک ماه دیگر، مرحله تولید انبوه خودرو آغاز میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
برای دومین بار در سال های اخیر؛
تعداد بازدید : 0
مجلس طرحی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کرد
برای دومین بار طی سالهای اخیر قرار است بازار خودرو ایران شاهد یک طرح عمومی و کلی باشد که هدف از آن، ساماندهی این بازار و ازجمله اسقاط خودروهای فرسوده و همچنین ملاحظات ایمنی و زیستمحیطی است.
طرح نخست، پیش از این و در مجلس دهم به تصویب رسید و البته، نتوانست نظر موافق شورای نگهبان را جلب کند. نکته جالبتوجه این که در این طرح به پیوستهای اجتماعی حوزه خودرو، هرچند غیرمستقیم اما به شکل مناسبی توجه شده است. حالا اما باید منتظر ماند و دید آیا این طرح هم به سرنوشت طرح قبلی دچار میشود یا اینکه میتواند به قانونی تازه در حوزه خودرو بدل شود؟ بههرحال این طرح نکات مثبت بسیاری دارد.
بهعنوانمثال، هرچند قیمتگذاری دستوری اولیه همچنان توسط شورای رقابت اعمال خواهد شد اما کشف قیمت در سازوکار بورس کالا انجام میشود، این در حالی است که خودروهای هیبرید و الکتریکی، از شمول قیمتگذاری دستوری بیرون خواهند بود.
علاوهبر این، الزامات کیفی هم بر قیمتگذاری اولیه توسط شورای رقابت تاثیرگذار خواهد بود و خودروهای واجد کیفیت، حاشیه سود دستوری بالاتر و خودروهای فاقدکیفیت، حاشیه سود پایینتری خواهند داشت. ازسویدیگر، قرار است اسقاط به ازای تولید و واردات خودرو دوباره از سر گرفته شود. همچنین واردکنندگان قطعات خودرو به ازای واردات قطعات با ارزش ارزی بیشاز 20هزاردلار، موظف به خرید یک واحد گواهی اسقاط خودرو خواهند بود.
طرح جدید مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی بازار خودرو ایران، بهتازگی در اختیار هیاترئیسه مجلس قرار گرفته است.
بر اساس برخی مفاد طرح تحول در صنعت و بازار خودرو کشور که تغییرات اساسی در مقایسه با وضعیت کنونی در آن پیشبینی شده، قرار است عرضه خودروهای نو در بورس کالا صورت بگیرد و درواقع، فرآیند کشف قیمت به سازوکار بازار سپرده شود.
به این ترتیب، بهصورت تلویحی صحبت از خروج دولت از قیمتگذاری دستوری در این بازار مطرح شده، این در حالی است که برای نخستینبار، ورود نهادهای نظامی به عرصه خودروسازی و قطعهسازی هم پیشبینی شده است.
بازگشت به الزام اسقاط
با این همه، در بخشی از این طرح که به وجوه اجتماعی حوزه خودرو نیز مربوط میشود تغییرات جدیدی اعمال شده است.
به عنوانمثال، قرار است طرح اسقاط خودروهای فرسوده که طی سالهای اخیر به دلایل بیرونی و درونی در صنعت خودرو و اقتصاد کشور متوقف شده بود، باردیگر در دستور کار قرار بگیرد و البته، این بار جدیتر از قبل دنبال شود. تغییر تازه در طرح اسقاط خودرو براین اساس است که اینبار علاوه بر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، در صورت واردات قطعات خودرو قطعهسازان هم باید به میزان بالاتر از سقف ارزی مجاز، گواهی اسقاط خودرو خریداری کنند.
بر این اساس، درصورت تصویب و ابلاغ قانونی این طرح، خودروسازان دیگر نمیتوانند به بهانه تحریم و وجود فشارهای بیرونی بر صنعت خودرو، از زیر بار خرید گواهی اسقاط شانه خالی کنند و ملزم خواهند بود به ازای تولید هر پنج دستگاه خودرو، یک گواهی اسقاط خودرو خریداری کنند.
ازآنسو، واردکنندگان هم در صورت آزادسازی مجدد واردات خودرو، موظف خواهند بود همچون قبل، به تناسب برچسب مصرف سوخت و تعداد ستاره ایمنی خودروهای وارداتی، نسبتبه اسقاط تعداد مشخصی خودرو فرسوده اقدام کنند.
این در حالی است که براساس بخش دیگری از این طرح، واردکنندگان قطعات خودرو هم به ازای واردات قطعات با ارزش بیشاز 20هزاردلار، موظف به خرید یک واحد گواهی اسقاط خودرو خواهند بود. طبق طرح مجلس، ترخیص قطعات وارداتی خودروها منوط به ارائه گواهی اسقاط مذکور به گمرک است.
الزامات ایمنی در طرح جدید مجلس
یکی دیگر از ابعاد طرح جدید مجلس در مورد بازار خودرو، الزامات مربوط به حوزه ایمنی سرنشینان و همچنین الزامات مربوط به حوزه محیطزیست است. بر این اساس، در طرح جدید پیشبینی شده تعیین قیمت پایه محصولات خودرویی که توسط شورای رقابت و پیش از کشف قیمت در بورس کالا انجام میگیرد، میتواند با تغییر در مولفههای کیفی، مشمول افزایش شود.
به عبارت سادهتر، هرچقدر محصول تولیدی خودروسازان از نظر کیفی بهتر باشد، حاشیه سود آنها در فروش محصول هم بالاتر خواهد بود و برعکس.
به این ترتیب، خودروهای تولیدی دارای گواهی کسب دو تا پنجستاره ایمنی (مطابق با استاندارد آزمون ایمنی تصادفات خودرو)، میتوانند دو تا پنجواحد درصد سود بیشتر در قیمت پایه محصولات داشته باشند. همچنین، بر اساس ماده 13 این طرح، سازمان ملی استاندارد ایران مکلف شده است حداکثر تا 6ماه پس از لازمالاجرا شدن این قانون، استاندارد آزمون ایمنی تصادفات خودرو را همتراز آزمونهای ایمنی بینالمللی تدوین کند.
پس از آن، صدور سند مالکیت، تحویل کارت سوخت و همچنین شمارهگذاری خودرو منوطبه کسب حداقل دو ستاره ایمنی در آزمون ایمنی تصادفات خودرو خواهد بود و به این ترتیب، دیگر قرار نیست خودروهای مسبب تصادف به شکل دائمی شمارهگذاری شوند.
بر این اساس، نقش مدلهای خودرو تولیدی مسبب تصادفات منجر به فوت میتواند کاهش سود مصوب در شورای رقابت را بهدنبال داشته باشد.
همچنین در این طرح برای تولید خودروهای هیبرید و الکتریکی مشوقهای قیمتی در نظر گرفته شده است. نحوه اعمال این مشوقها هم به این صورت است که این خودروها، از شمول قیمتگذاری دستوری کاملا خارج خواهند شد.
شورای رقابت نیز در این طرح همچنان مسئول قیمتگذاری خودروهای تولیدی بهصورت هر سهماه یکبار و پیش از ارائه به بورس کالا بوده و قرار است براساس شاخصهایی همچون شاخص بهای تولیدکننده، نرخ تورم، قیمت ارز، میزان افزایش حقوق مصــــــوب شورای عالی کار و سود مصوب برای خودروســــــازان، هر سهماه یکبار محاسبه و بهصورت عمومی قیمت خودروهای تولیدی را محاسبه کند. بااینحال، خودروهای هیبرید و الکتریکی از شمول ماده قیمتگذاری دستوری معاف هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
«لئوپارد CS10» با پلاک گذرموقت در خیابانها دیده شد؛
تعداد بازدید : 0
چینی جدید در آستانه ورود به بازار ایران
این شرکت نخستینبار در سال 2014 میلادی اقدام به معرفی کراساوور لئوپارد CS10 کرد اما پس از مدتی نسخههای بهروزرسانیشده آن را به بازار داخلی چین و برخی دیگر از کشورها معرفی کرد.
پس از توافقات برجام و انعقاد قراردادهای خودرویی متعدد، شاهد ازسرگیری روابط مشترک میان خودروسازان ایرانی و برندهای خارجی بودیم. از اینرو برخی برندهای اروپایی و آسیایی با سرمایهگذاری در ایران قصد داشتند بسیاری از مدلهای روز و پرفروش را در کشور تولید و عرضه کنند. دراینمیان برندهای چینی هم بهرغم سرمایهگذاریهای کلانی که از گذشته داشتند، برنامههای خود را در ایران با جدیت بیشتری دنبال کردند و قصد سهمخواهی بیشتری از بازار کشور را داشتند. اما با برهم خوردن برجام و آغاز دور جدید تحریمهای بینالمللی، بسیاری از برندها، بازار ایران را ترک و شرایط همکاری با شرکای ایرانی خود را بسیار دشوارتر از گذشته کردند.
این رویه حتی شامل برندهای چینی هم شد و بسیاری از آنها از ادامه فعالیت در ایران انصراف دادند.با این وجود چند وقتی است زمزمههای ورود و همکاری برندهای جدید چینی در کشور بهگوش میرسد که غالبا به صورت همکاری مشترک و مونتاژ خودرو در ایران خواهد بود. برخی از این برندهای جدید چینی درواقع زیرمجموعههای برندهای معتبر و نامآشنای چینی هستند که بهواسطه سهمخواهی بیشتر از بازارهای بکر تاسیس شدهاند.
یکی از محصولات جدیدی که بهتازگی بهمنظور ارزیابی و تستهای تطبیقپذیری پیشاز تولید راهی ایران شده است، کراساوور چینی «لئوپارد cs10» است. این محصول پساز اخذ پلاک گذرموقت راهی خیابانها و جادههای کشور شد تا با توجه به شرایط منطقهای و کیفیت سوخت ایران، ارزیابی شود.
پیشاز این نیز اواخر تابستان سال 96 خبرهایی مبنیبر حضور این برند جدید در بازار ایران منتشر شد. در آن زمان چند دستگاه از محصولات این برند چینی توسط یکی از خودروسازان خصوصی به کشور راه یافته بود، اما برنامه تولید و مونتاژ دقیقی برای آنها اعلام نشد.
حال باتوجه به شرایط کنونی و مشکلات فراوانی که بر سر راه تولیدکنندگان خودرو قرار دارد، انتظار میرود طرفین قرارداد همکاری مشترک، تمامی جوانب امر را سنجیده باشند تا بازهم شاهد عرضه ناکام محصولات ناشناخته در بازار کشور نباشیم. زیرا در شرایط حساس کنونی آنچه بیش از تنوعبخشی به سبد محصولات خودروسازان داخلی حائزاهمیت بوده، ارائه خدمات پس از فروش استاندارد و تامین قطعات یدکی اصلی توسط شرکتهای داخلی است.
با اینوجود، تاکنون هیچ اطلاعات کاملی درخصوص عرضه رسمی محصولات لئوپارد به کشور اعلام نشده است و مشخص نیست کدامیک از شرکتهای خودروساز خصوصی قصد دارند این برند تازه چینی را به بازار ایران عرضه کنند. اما از آنجاکه در سال 96 شرکت ریگانخودرو اقدام به برگزاری تستهای تطبیقپذیری چند مدل از محصولات لئوپارد کرده بود، میتوان انتظار داشت اکنون نیز این شرکت برنامههای خود را دنبال کند و مدل CS10 را به خط تولید خود نزدیک کرده باشد.
ویژگیها و مشخصات فنی لئوپارد «CS10»
شرکت خودروسازی چانگفنگ از زیرمجموعههای کمپانی گک (GAC)، عمده فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای کاروتجاری دنبال کرده است. اما این شرکت با معرفی زیربرند لئوپارد توانست پا به دنیای کراساوورها و شاسیبلندها بگذارد و با صرف هزینههای هنگفت، در زمان کوتاه پیشرفت قابلتوجهی داشته باشد.
این شرکت نخستینبار در سال 2014 میلادی اقدام به معرفی کراساوور لئوپارد CS10 کرد اما پس از مدتی نسخههای بهروزرسانیشده آن را به بازار داخلی چین و برخی دیگر از کشورها معرفی کرد. حال نمونهای که در خیابانهای تهران دیده شده از نوع فیسلیفت بوده که از امکانات و ویژگیهای بهروز برخوردار است.
لئوپارد برای این مدل چند نوع پیشرانه درنظر گرفته و نسخه پایه از پیشرانه 1.5لیتری توربوشارژ با توان 150اسببخار برخوردار است. اما براساس تصاویر منتشرشده، لئوپارد CS10 موردنظر از نوع فول آپشن و از پیشرانه چهارسیلندر دولیتری مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ برخوردار است. این موتور میتواند نیرویی معادل 177اسببخار و حداکثر گشتارو 250نیوتونمتری تولید کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.