شماره: 1441 / ۱۳۹۹ چهاردهم تير
تعداد بازدید : 0
تعهدات معوق در بیشتر خودروها صفر میشود
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا از ابتدای سال 99 تاکنون 100 هزار و 400 دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است.حسین کاظمی افزود: تحویل این تعداد خودرو به موازات رشد تولید در این مجموعه رقم خورده و بیانگر تسریع در تحویل تولیدات از کارخانه به مشتریان است.به گفته وی بخش کوچکی از محصولات که بهدلیل کسری چند قطعه همچنان به مرحله تحویل نرسیده نیز، بهسرعت در حال تکمیل و تحویل است.کاظمی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا تحویل بهموقع خودروهای مشتریان براساس اولویت ثبتنامی را در صدر اهداف خود قرار داده است که خوشبختانه تاکنون همین روند را دنبال کردهایم.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: همانطور که پیشتر نیز اعلام شد، تعهدات معوق 18 محصول سایپا تا پایان شهریورماه به صفر خواهد رسید و در نیمه دوم سال، با سرعت بیشتر و منطبق با قرارداد مشتریان، خودرو تحویل خواهیم داد.
وی گفت: در حال حاضر تحویل خودرو به مشتریان را در چند حوزه شامل خودروهای پیشفروش، فروش فوری، طرحهای جایگزینی و ... بهطور همزمان دنبال میکنیم که این موضوع بیانگر تلاش سایپا برای جلب رضایت مشتریان است.
کاظمی در پایان گفت: با ورود محصولات جدید و تسریع در تحویل خودروهای مشتریان، تا پایان سال شاهد ثبت رکوردهای جدیدی در امر تحویل خودرو و عرضه به بازار خواهیم بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
ایران خودرو تولید 40 قطعه با فناوری پیشرفته را به صنعتگران داخلی سپرد
قراردادی به ارزش بیش از شش هزار میلیارد ریال برای تولید قطعات پیشرفته محصولات ایران خودرو توسط سازندگان داخلی، با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ساختمان وزارت صمت امضا شد.
به گزارش ایکوپرس، چهارشنبه قراردادی در قالب 24 پروژه عملیاتی برای تولید 40 قطعه از قطعات اصلی مورد نیاز محصولات تولید گروه صنعتی ایران خودرو، میان ساپکو و 20 قطعهساز توانمند داخلی به امضا رسید. با امضای این قرارداد، گام مهم دیگری در مسیر خودکفایی در تولید خودروی کشور برداشته شد که حکایت از اعتماد به صنعتگران داخلی برای رفع موانع تولید در شرایط حساس کنونی دارد. شرکت ساپکو، طبق این قرارداد و در راستای اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات پیشرفته خودرو، داخلی سازی 40 قطعه به ارزش 608 میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار داد تا با اجرای آن سالانه 40 میلیون یورو صرفه جویی ارزی نصیب صنعت و اقتصاد کشور شود. پیش از این ایران خودرو در میزهای اول تا سوم ساخت داخل وزات صمت، در قالب 45 پروژه برنامه عملیاتی بومی سازی 85 قطعه از قطعات با فناوری بالا را در دستور کار خود قرار داده بود. تاکنون از این تعداد، 24 پروژه قطعات باکاهش ارزبری 36 میلیون یورویی تحقق یافته است. سرمایهگذاری از ملزومات تحقق اهداف این پروژه ها است و آنچه حاصل می شود، کاهش ارزبری و وابستگی و کسب دانش فنی بالا خواهد بود
راهکارهای مناسب
برای بهبود وضعیت بازار خودرو
یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت که این کمیسیون برنامهها و راهکارهای خود را برای بهبود وضعیت بازار خودرو ارائه خواهد کرد.بهزاد رحیمی جهش تولید را مهمترین اولویت کمیسیون صنایع و معادن عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش تولید در راستای تحقق شعار سال جاری در حوزههای مختلف صنعت اولین اولویتی است که در کمیسیون صنایع دنبال میشود.وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو و اینکه قیمتها مورد رضایت مصرفکننده نیست، کمیسیون صنایع و معادن با بررسی کامل موضوع، برنامه خود را برای واقعی کردن قیمتها ارائه خواهد کرد. در حال حاضر قیمت تولیدکنندگان خودرو قیمت متناسبی است اما عرضه نابسامان است و قیمتها در حاشیه بازار تعیین میشود که واقعی نیست و واسطهها در آن نقش دارند.نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه حذف واسطهها موجب واقعی شدن قیمتها میشود، تأکید کرد: در حال حاضر قیمت خودرو به گونهای است که نه تولیدکننده و نه مصرفکننده از آن نفعی نمیبرند، بلکه این سودجویان هستند که بازار به کامشان است.رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: ما قطعا در اولین جلسات کمیسیون صنایع بعد از سرکشی به حوزههای انتخابیه این موضوع را در اولویت کار خود قرار میدهیم و برنامه و راهکارهای خود را در این راستا ارائه میکنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ساماندهی بازار خودرو در سایه اصلاح قیمت گذاری دستوری
به اعتقاد دبیر انجمن همگن قطعهسازی، باتوجه به افزایش قیمت تمامی نهادههای تولید و همچنان دستوری بودن قیمتگذاری خودرو، خودروسازان نیز نمیتوانند به درستی قیمت قردادها را سریعا افزایش دهند؛ بنابراین قطعهسازان به نوعی ازسوی زنجیره تامین و درحقیقت مردم، بهدلیل فاصله زیاد قیمتی کارخانه و بازار قربانیان اصلی قیمتگذاریهای دستوری هستند.
آرش محبی نژاد ، درباره وضعیت فعلی صنعت قطعهسازی و مباحثی که در روند قیمت قردادها با خوردوسازان وجود دارد، اظهار کرد: به هر صورت قیمت نهادههای تولید و مواد اولیه به شدت افزایش پیدا کرده و نرخ دلار نیز درصد بالایی رشد داشته است؛ بنابراین وضعیتی پیش آمده که علیالحساب و به طور میانگین 55 درصد قیمت قطعات افزایش یابد. هرچند که روند اصلاح قیمت قردادهای قطعهسازان با خودروسازان آغاز شده اما متاسفانه خودروسازان نیز به دلیل اینکه قیمتهایشان اصلاح نشده و قیمتگذاری دستوری انجام میشود، نمیتوانند سریعا قیمتها را تغییر داده و افزایش دهند که این موضوع مشکلات عدیدهای برای قطعهساز ایجاد کرده است.
دبیر انجمن همگن نیرومحرکه و قطعهسازی با تاکید بر اینکه قطعهساز از سوی زنجیره تامین قربانی این قیمتگذاری دستوری است، گفت: البته که قربانی اصلی قیمتگذاری دستوری خودرو مردم هستند. اختلاف قیمت فاحشی که بین قیمت کارخانه و بازار ایجاد شده است و فقط سود مابهالتفاوت فروش خودرو از کارخانه تا رسیدن خودرو به دست مشتری، تنها به جیب واسطهها میرسد؛ بنابراین مردم بزرگترین قربانی شیوه دستوری قیمتگذاری خودرو هستند.
ساماندهی بازار خودرو در سایه اصلاح قیمت گذاری دستوری
وی افزود: اگر این شیوه قیمتگذاری اصلاح شود، صرفه اقتصادی برای کل زنجیره تامین و خودروساز ایجاد می شود. در این صورت قطع به یقین تولید و عرضه افزایش پیدا خواهد کرد. با تغییر دو پارامتر مهم حذف تقاضای کاذب در بازار و افزایش عرضه، می توان موجب سروسامان گرفتن معادله عرضه و تقاضا شد. در حال حاضر بخش زیادی از تقاضای بازار، کاذب است و خودرو یک کالای سرمایهای دیده میشود که فقط به نیت خرید و فروش و کسب سود تقاضا میکنند. علاوه بر این چنانچه صرفه اقتصادی ایجاد شود، مسلما قطعهسازان توان بیشتری برای تولید خواهند داشت و به تبع آن خوردوسازان نیز تولید بیشتری خواهند داشت؛ در نتیجه عرضه بیشتر و متناسب با تقاضا خواهد شد.
محبینژاد تصریح کرد: علاوه بر این چنانچه صرفه اقتصادی ایجاد شود، مسلما قطعهسازان توان بیشتری برای تولید خواهند داشت و به تبع آن خوردوسازان نیز تولید بیشتری خواهند داشت؛ در نتیجه عرضه بیشتر و متناسب با تقاضا خواهد شد که کاهش دهنده قیمتها در بازار آزاد نیز خواهد بود. در حال حاضر با افزایش قیمت مواد اولیه و نهادههای تولید، عملا برای خودروساز و قطعهساز افزایش تیراژ بالای تولید صرفه اقتصادی ندارد؛ بنابراین با حذف تقاضا کاذب و افزایش عرضه با اصلاح قیمت گذاری دستوری، قطعا قیمتها در بازار آزاد به شدت کاهش پیدا میکند و بازار خودرو ساماندهی می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل گروه سایپا در نشست راهبردی جهش تولید دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد:
تعداد بازدید : 0
تولید L90 ایرانی در سایپا در حال پیگیری است
تولید خودروی مشترک سایپا و دانشگاه علم و صنعت
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای پلتفرم پایه N90 بوده و به همین دلیل تولید داخلی خودرو L90 روی این پلتفرم بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دانشگاه علم و صنعت و گروه خودروسازی سایپا در حال بررسی و پیگیری است.
به گزارش سایپانیوز، سیدجواد سلیمانی در نشست راهبردی «جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب» که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت زحمات بسیار زیادی برای طراحی خودروی ملی کشیده است، فعالیتی که برای این خودرو صورت گرفته به جهت فنی ارزش زیادی دارد، اما سئوال این است پروژهای که برای آن این همه زحمت کشیده شده، چرا هنوز نهایی نشده است؟
سلیمانی با بیان اینکه قرار بود خودروی طراحی شده دانشگاه علم و صنعت در سال 95 تولید شود اما هنوز وضعیت موتور و گیربکس آن مشخص نیست، افزود: زمانی که استراتژی خودروی ملی مشخص و فعالیت برای تحقق آن شروع شد، روند مناسبی برای آن تدوین نشد، زیرا این پروژه توسط چند دانشگاه دنبال میشد و عدم هماهنگی لازم، سبب شد پروژه به صورت متوازن پیشرفت نکند.
سلیمانی افزود: در توافقی که به تازگی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه علم و صنعت مذاکرات تخصصی صورت گرفته تا در صورت امکان، از پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای N90 استفاده کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت برای پروژه خودروی ملی از نظر نرم افزاری فعالیت سنگینی انجام داده که قابل تقدیر است، گفت: تمام هدف و سعی ما این است که خودروی طراحی شده از سوی دانشگاه علم و صنعت اجرایی شود و زمان برای اجرای آن از دست نرود؛ پروژه ای که به خوبی پیش رفته است را نباید مسکوت گذاشت؛
وی افزود: گروه خودروسازی سایپا با دانشگاه علم و صنعت مذاکرات متعددی انجام داده و چندین زمینه همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفته است و از طرفی قرار شده سایپا از امکانات مختلف دانشگاه علم و صنعت استفاده کند که البته این امر دو طرفه دنبال خواهد شد و جامعه دانشگاهی هم می تواند از پتانسیل های موجود گروه سایپا بهره ببرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: همکاری دیگری که با دانشگاه علم و صنعت دنبال خواهیم کرد
استفاده از نیروهای نخبه این دانشگاه در سایپا است؛ از این رو دفتر مشترکی در سایپا و دانشگاه علم و صنعت تاسیس خواهد شد تا فعالیت های توسعه ای را دنبال کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
مراسم رونمایی از ایران خودرو K125 به تعویق افتاد
اطلاعات رسیده حاکی از آن است که برگزاری مراسم رونمایی از کراس اوور ملی ایران خودرو در روز (13خرداد 1399) لغو شده و به زمان دیگری موکول شده است. پیش از این منابع آگاه میگفتند که «ایران خودرو K125» جمعه ساعت 8صبح به صورت رسمی در مجموعه شرکت ساپکو مانند K132 معرفی میشود.این مراسم که قرار بود با حضور برخی مقامات دولتی از جمله سرپرست وزارت صمت برگزار شود، به خاطر برخی ناهماهنگی ها و لغو حضور حسین مدرس خیابانی (سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت) به زمانی دیگر موکول شد. آن طور که مشخص است، به خاطر برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، سرپرست وزارت صمت امکان حضور در مراسم رونمایی و معرفی «ایران خودرو K125» را نداشته و برای همین اولین مراسم معرفی رسمی این کراس اوور منتفی شده است.از سویی برخی منابع آگاه می گویند که تعدادی از مسئولان موافق حضور رسانه های تخصصی صنعت خودرو در این مراسم نبوده اند و این طور ابلاغ شده بود که از حضور خبرنگاران تخصصی این حوزه صنعتی در مراسم معرفی K125 ممانعت به عمل بیاید و تنها یک پوشش خبری عمومی و ویدیویی توسط صدا و سیما در اختیار جامعه قرار بگیرد.حال باید منتظر باشیم و ببینیم که در شرایط فعلی، ایران خودرو چه زمانی را برای معرفی کراس اوور خود اعلام می کند. اولین کراس اوور با نشان ایران خودرو به پروژه و کد فنی K125 معروف است و با توجه به ظرفیت های قرارداد برجامی پژو و این خودروساز داخلی، از اصول پلتفرم PF1 گروه PSA برای تولید ایران خودرو کی 125 استفاده شده است. با توجه به طرح های اولیه منتشر شده از این خودرو و از سویی ساخت پژو 2008 بر روی پلتفرم PF1، مشخص است که مهندسان ایران خودرو این کراس اوور فرانسوی را برای تولید محصول خود به عنوان الگو انتخاب کرده اند. به گفته منابع آگاه در بحث اصول سازه و قالب ها، اشتراک های زیادی میان پژو 2008 نسل اول فیس لیفت (نسخه موجود در ایران و تولید شده توسط ایکاپ) و ایران خودرو K125 وجود دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.