شماره: 1416 / ۱۳۹۹ هفتم خرداد
تعداد بازدید : 0
اخبار
رمز پویا، از طریق سامانههای «پیشخوان مجازی» و «کیلید» بانک آینده
در راستای ارزشآفرینی و سهولت دسترسی بیشتر مشتریان به خدمات متمایز بانک آینده و ارتقا خدمات غیرحضوری به مشتریان محترم و همچنین، توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی، خدمتی جدید از سوی بانک آینده، ارائه شد.مشتریان محترم میتوانند از طریق دو اپلیکیشن «پیشخوان مجازی» و «کیلید»، نسبت به فعالسازی رمزهای پویا برای هر یک از کارتهای بانک آینده خود، اقدام نمایند.با «پیشخوان مجازی»، به نشانی abplus.ir و واردکردن نام کاربری و رمز عبور سامانه و نیز انتخاب منوی خدمات، از این خدمت بهرهمند شده و از مراجعه به دستگاه خودپرداز برای فعالسازی رمز دوم پویا بینیاز شد.همچنین، با نصب و فعالسازی اپلیکیشن «کیلید» بانک آینده روی گوشی همراه، میتوانید رمز پویای کارتهای بانک آینده خود را فعال کنید.یادآور میشود برنامههای»ریما» و «پیامک» از دیگر ابزاری است که بانک آینده، بهمنظور فعالسازی رمز پویا، برای مشتریان محترم، در نظر گرفته و هماکنون در دسترس مشتریان عزیز است که علاوه بر خدمت یادشده، میتوانند از آن بهره ببرند.مرکز ارتباط 24ساعته بانک با شماره 27663200 – 021 نیز پاسخگوی مشتریان گرامی است.
شرایط دسترسی الکترونیک بیمه گذاران شخص ثالث توسط بیمه پاسارگاد مهیا شد
شرکت بیمه پاسارگاد شرایط دسترسی الکترونیک بیمهگذاران شخص ثالث را مهیا کردشرکت بیمه پاسارگاد در راستای اجرای دستور بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، زیر ساخت های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمه گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز را فراهم کرده و این بیمه نامه بدون نسخه فیزیکی برای بیمه گذاران صادر می شود.گفتنی است از این پس در کلیه فرآیندهای صدور توسط شعبه ها و نمایندگی های این شرکت در سراسر کشور از جمله فروش و تمدید بیمه نامه و خسارت بیمه نامه شخص ثالث، بدون نیاز به ارائه بیمه نامه فیزیکی قابل انجام خواهد بود.
صدور الکترونیکی بیمه نامه های شخص ثالث در بیمه میهن
بیمه میهن زیر ساخت های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمهگذارانِ شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم کرده و این بیمه نامه از اول خرداد بدون نسخه فیزیکی صادر می شود.اسماعیل فلاحی مدیر بیمه های اتومبیل بیمه میهن گفت: برابر بخشنامه بیمه مرکزی، این شرکت زیرساختهای لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمهگذارانِ شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز و اخذ الکترونیکی بیمهنامه صادره را برای بیمه گذاران خود فراهم کرده است.وی گفت شبکه فروش بیمه میهن بیمهنامههای شخص ثالث را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی صادر و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمهنامه را از طریق ارسال پیامک با امکان مشاهده کد یکتا و نشانی الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمهنامه از بیمه مرکزی، به بیمهگذاران خود اعلام میکند.وی افزود تمامی فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمهنامه شخص ثالث، بدون نیاز به ارائه بیمهنامه فیزیکی انجام میشود.
حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث در بیمه کوثر
بیمهنامهها شخصثالث در بیمه کوثر ازطریق نمایندگیها و شعب شرکت در سراسر کشور و بدون ارایه نسخه فیزیکی صادر میشود.با ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی و ایجاد زیرساختهای لازم، حذف فیزیکی بیمهنامه شخصثالث از اول خردادماه با هدف صرفهجویی در وقت، کاهش مراجعه و حضور بیمهگذاران اجرا شده است.مسعود یوسفی درباره حذف فیزیکی بیمهنامه شخص ثالث از اول خردادماه، گفت: با حذف فیزیکی بیمهنامه شخصثالث در نمایندگیها و شعب بیمه کوثر، دیگر نیازی به دریافت مدارک نیست و طبق هماهنگیهای انجام شده با راهنمایی و رانندگی، بیمهنامه جدید نیازی به چاپ ندارد.وی افزود: بیمهنامه با تاریخ شروع در سیستم سنهاب ثبت میشود و دارای اعتبار است ضمن اینکه با دادن یک کد پیگیری به بیمهگذار و کنترل کد ملی، تمام اطلاعات وی بر روی سیستم قابل مشاهده است.
بانک سامان املاک مازاد خود را به فروش میرساند
بانک سامان املاک مازاد خود را از طریق مزایده عمومی و با شرایط ویژه به فروش میرساند.به گزارش سامان رسانه، بانک سامان قصد دارد تا املاک مازاد خود را در شهرهای مختلف از طریق مزایده عمومی و با شرایط ویژه به فروش برساند.متقاضیان شرکت در مزایده میتوانند برای دریافت مدارک و اوراق شرکت در این مزایده تا پایان وقت اداری روز یکشنبه 11 خردادماه به آدرس تهران، خیابان شریعتی، خیابان وحید دستگردی، بعد از خیابان کازرون پلاک 128 مراجعه و یا با شماره 02172091646 یا 02172091643 تماس بگیرند.گفتنی است، علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص املاک و دریافت فرم شرایط مزایده میتوانند به سایت بهنادبنا مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
پیش به سوی بانکداری دیجیتال در بانک مسکن
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اهداف 5 گانه بانک در این حوزه طی سال جاری را تشریح کرد.ساسان شیردل مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در گردهمایی مجازی (غیرحضوری) مدیران ارشد بانک مسکن که صبح دیروز برگزار شد اعلام کرد: اهداف در نظر گرفته شده در بانک مسکن برای حوزه فناوری اطلاعات در سال 99 پنج رکن اساسی دارد که شامل راه اندازی نهایی سیستم متمرکز بانکی، ارتقای امنیت شبکه ها و سامانه های الکترونیکی، الکترونیکی شدن همه ابعاد خدمات بانک شامل فعالیت های ستادی، امور مشتریان، محصولات بانک و همه ذینفعان، تحقق حداکثری بانکداری دیجیتالی و همچنین معماری اطلاعات می شود.مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در ادامه تصریح کرد:در فاز اول موفق شدیم نسبت به تشکیل الکترونیکی پرونده های درخواست تسهیلات مربوط به مشتریان اقدام کنیم. خوشبختانه بانک مسکن اولین بانکی است که از زیرساخت های مربوط به استفاده از کارت ملی هوشمند و امضای دیجیتال برخوردار است لذا به دنبال فراهم کردن زمینه های حقوقی هستیم تا از این ظرفیت ها به شکل فراگیر استفاده کنیم تا در نهایت نیازی به حضور مشتری برای امضای قرارداد در شعبه نباشد. این کار باعث روان ر شدن پروسه ارایه خدمات و تسهیلات به مشتریان بانک خواهد شد.مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در ادامه سخنان خود در گردهمایی مجازی مدیران ارشد بانک مسکن به اولویت قرار گرفتن موضوع بانکداری اجتماعی در بانک مسکن نیز اشاره کرد و گفت: سامانه های اطلاع رسانی موبایل بانک در حال تکمیل و ارایه خدمات بهینه است.شیردل افزود: در سال جاری بنا داریم آرشیو الکترونیکی بانک بخصوص در شعب را به شکل کامل راه اندازی و فعال کنیم تا سطح امنیت و حفاظت اسناد ارتقای کامل پیدا کند.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، بانکداری دیجیتالی طی سال های اخیر به شکل قابل توجه در مجموعه بانک مسکن تحقق پیدا کرده است اما مدیران ارشد بانک بنا دارد این موضوع را تا تحقق حداکثری پیش ببرند.از آنجا که بانک مسکن یک بانک مردمی به حساب می آید و بیشترین ارتباط با مردم به لحاظ پرداخت ارزشمندترین تسهیلات بانکی یعنی تسهیلات خرید مسکن را دارد، به هر میزان خدمات دیجیتال در این بانک افزایش پیدا کند، سطح مطلوبیت انواع سرویس های خدماتی و تسهیلاتی نیز ارتقاء پیدا میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در دیدار مدیرعامل بانک کارآفرین با روسا و سرپرستان جدید شعب این بانک عنوان شد؛
تعداد بازدید : 1
لزوم برنامهریزی جهت تحقق اهداف کلان برنامه دوساله بانک کارآفرین
دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین در دیدار با روسا و سرپرستان جدید شعب این بانک، برنامهریزی هدفمند و هوشمند را عامل مهمی برای دستیابی به اهداف استراتژی جدید بانک کارآفرین دانست.
به گزارش اخبارصنعت به نقل ازروابط عمومی بانک کارآفرین، در این همایش که با حضور اعضای هیات مدیره برگزار شد، دکتر محمدرضا فرزین طی سخنانی گفت: اهداف کلان بانک کارآفرین با حضور و همکاری مدیران و روسای شعب و در قالب یک برنامه دوساله تدوین شده است. جهت تحقق اهداف دوساله که در جلسات قبلی به تفصیل در مورد آن بحث شد، اولین قدم بزرگ ما افزایش سرمایه خواهد بود. طرح افزایش سرمایه بانک تدوین و به بانک مرکزی تقدیم شده است که بخشی از آن از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته و بخشی دیگر از طریق آورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد.
فرزین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: همراستا با افزایش سرمایه، منابع و تسهیلات و سایر ظرفیتهای بانک نیز باید به همین میزان افزایش پیدا کند. این جهش باید در همه فعالیتهای بانک مشهود و ملموس باشد. با همکاری هیات مدیره و مدیران ارشد شرایط را برای فعالیت گستردهتر شعب فراهم کردهایم و انتظار داریم همکاران ما با تمام توان برای تحقق این هدف تلاش کنند.
وی همچنین افزود: علم بانکداری به طور مداوم در حال پیشرفت است. لذا لازم است همکاران ما در این زمینه آموزش ببینند و به دانش روز بانکداری مجهز شوند. در بحث آموزش حرفهای همکاران هم برنامههایی تدوین شده است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد.
فرزین در ادامه با اشاره به جایگاه بانکداری شرکتی در استراتژی جدید بانک کارآفرین گفت: توسعه بانکداری شرکتی از برنامههای کلان و اساسی بانک در سال جاری و سال آینده است. در کنار بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایهگذاری در قالب تامین سرمایه نیز در دستور کار ما قرار دارد که مقدمات آن انجام شده است. توسعه همکاری با شرکت کارگزاری و انتشار اوراق نیز از دیگر برنامههای ما جهت تحقق بانکداری سرمایهگذاری است.
مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین گفت: در حوزه فناوری اطلاعات کاستیهایی وجود داشته است که باید جبران شود. با تغییر ساختار مدیریت فناوری اطلاعات، به طور قطع تا پایان سال جاری این بخش تقویت خواهد شد و شاهد تحول اساسی در خدمات بانکداری الکترونیکی بانک کارآفرین خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین سرمایه انسانی بانک گفت: با همکاری معاونت توسعه سرمایه انسانی، تامین نیروی انسانی شعب و واحدهای ستادی تا پایان خرداد ماه انجام خواهد شد. درجهبندی شعب سراسر کشور نیز به طور آزمایشی و برای مدت 6 ماه انجام شده است. ملاک ما در درجهبندی شعب، معیارهای عملکردی و آماری بوده است که در ادامه با نظر مدیریتهای ذیربط اصلاح خواهد شد. لازم به ذکر است که این رتبه به شعبه اعطا شده است و عملکرد روسای شعب به صورت مجزا مدنظر قرار خواهد گرفت.
دکتر فرزین در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: از همه همکارانم در همه واحدها و شعب انتظار دارم ما را در تحقق اهداف تبیین شده یاری دهند. بدون شک این مهم جز با همکاری همهجانبه همه همکاران در همه سطوح محقق نخواهد شد.
در ادامه این همایش مهدی سیفعلیشاهی عضو هیات مدیره گفت: همانطور که در جلسات قبلی عنوان شد، حدود اختیارات روسای شعب سراسر کشور جهت اعطای تسهیلات افزایش یافته است. امید است با همراهی و همدلی همه کارکنان بتوانیم به اهداف تدوین شده دست پیدا کنیم تا همه ذینفعان بانک اعم از سهامداران، مشتریان و کارکنان بانک، از این تغییرات مهم و کلیدی منتفع شوند.
وی در ادامه با تبیین استراتژیهای بانک در برنامه دوساله تصریح کرد: مدیران ستادی و روسای شعب باید با در نظر گرفتن استراتژیهای تدوین شده، برنامههای جاری و در دست اقدام خود را ارائه کنند تا به صورت هدفمند در جهت تحقق اهداف کلان گام برداریم.
سیف علیشاهی همچنین افزود: پیشنویس این برنامه دریافت شده است که در حال استانداردسازی و یکپارچه کردن آنها جهت ابلاغ به کلیه واحدها هستیم. رئوس این برنامه مواردی از جمله کاهش نرخ تجهیز، افزایش سهم از بازار، افزایش سودآوری شعب، مشارکت همهجانبه همه همکاران در امر بازاریابی هوشمند، آموزش کارکنان، بهینهسازی پرتفوی درآمدهای بانک، افزایش نسبت درآمدهای غیرمشاع و رشد کمی و کیفی تسهیلات خواهد بود.
وی در ادامه بر اهمیت اعتبارسنجی متقاضیان دریافت تسهیلات تاکید کرد و افزود: هدف ما از ارائه طرحهای جدید تسهیلاتی، افزایش میزان تسهیلات اعطایی است، اما در عین حال لازم است اهلیت اعتباری مشتریان نیز سنجیده شود. باید تلاش کنیم تا به صورت هوشمند، هدفمند و با رعایت اصول و چارچوبهای اعتباری به این هدف برسیم. از روسای شعب تقاضا میکنم گزارش پیشرفت شعبه در زمینه اعطای تسهیلات اعتباری را به صورت دورهای ارائه نمایند.
این عضو هیات مدیره همچنین گفت: فرایند اجرایی برنامهها شامل شناسایی عوامل هر برنامه، زمانبندی برای اجرای برنامه، نحوه اجرا و گزارشگیری ماهیانه، به صورت دورهای بررسی خواهند شد تا بتوانیم وضعیت شعب را پایش نموده و در صورت وجود هرگونه نقص و کاستی، جهت رفع آنها اقدام کنیم.در بخش پایانی این جلسه، دکتر محمدرضا فرزین احکام روسا و سرپرستان جدید شعب را به ایشان اعطا کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
قائم مقام بیمه دانا:
هوشمندسازی عملیات بیمهگری موجب کاهش هزینههای درمان میشود
قائم مقام شرکت بیمه دانا، هوشمندسازی عملیات بیمهگری را در شرایط کنونی موجب ارتقای سلامت بیمهگذاران و کاهش هزینههای درمان توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، حسین حسینی در گفتگو با پایگاه خبری» پایشگر» با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان، از آن به عنوان مهمترین و بزرگترین آزمون و امتحان الهی یاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تلاش مسوولان کشوری از جمله وزارت بهداشت و کادر محترم درمانی برای مقابله با شیوع این ویروس، باید سایر فعالان حوزه سلامت از جمله شرکتهای بیمه نیز با اعمال سیاستهای لازم در جهت کنترل و مقابله با این ویروس خطرناک گام بردارند.
وی با اشاره به رشد و پیشرفت فناوریهای نوین در عرصه خدمات الکترونیکی، هوشمندسازی سیستم های بیمهای را موجب ارتقای سلامت بیمهگذاران، افزایش ارائه خدمات، تشخیص بهتر و سریع تر بیماریها و در نتیجه باعث کاهش هزینههای درمان دانست و حرکت به این سمت را یکی از راهکارهای دوام و بقای شرکتهای بیمه ارزیابی کرد.
قائم مقام بیمه دانا، با اشاره به تلاشهای انجام شده این شرکت به ویژه در حوزه درمان به منظور ارتقای سلامت بیمهگذاران و ارائه خدمات مطلوب و استاندارد به مردم اظهار داشت: با عنایت به نوسانات و متغیرهای اقتصادی اخیر، بسیاری از خانوادهها در این حوزه با چالشهایی مواجه شدند که امیدواریم با سیاستگذاریهای صحیح، به خصوص هوشمندسازی سیستمهای بیمه ای در کشور، این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یافته و بتوانیم از این بستر، خدمات بهتر و مطلوبتری به مشترین ارجمند ارائه کنیم.حسینی، نوع نگاه بیمه دانا به بحث بیمه سلامت را به عنوان یک ضرورت اجتماعی، مورد تاکید قرار داد و افزود: ترویج فرهنگ عمومی در حوزه بیمه و سلامت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید آموزش افراد در این زمینه به اندازهای گسترش پیدا کند که آحاد جامعه به ویژه نیازمندان از سیستم بیمهای و نوع ارائه خدمات آن آگاهی کامل پیدا کنند،
وی بار دیگر هوشمندسازی خدمات بیمهای را موجب کاهش هزینه های درمانی دانست و نقش مهم آن را در جلوگیری از پرداخت هزینههای غیر واقعی مورد تاکید قرار داد.
کفایت سرمایه بانک پارسیان از استاندارهای بال هم فراتر میرود
عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: بانک پارسیان برای رعایت نسبت سرمایه و ریسک دارایی، به تازگی سرمایه خود را افزایش داده است.
عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت : بانک پارسیان برای رعایت نسبت سرمایه و ریسک دارایی، به تازگی سرمایه خود را افزایش داده که این مساله نه تنها برای سهامداران ارزش افزوده ایجاد، بلکه حقوق سپرده گذاران و مردم را نیز حفظ خواهد کرد. افزایش سرمایه به موقع ، سهامداران بانک پارسیان را درشرایط بهتری قرارداده است.
آخرین روز کاری سال گذشته بود که «بانک پارسیان» مجمع فوقالعادهای را برگزار کرد و با تصویب افزایش سرمایه حدود 558 درصدی، سرمایه خود را به بیش از 15 هزار و600 میلیارد تومان رساند. افزایش سرمایه ای که به گفته جمشید عدالتیان اقتصاددان کفایت سرمایه بانک را بالا برده و قدرت وام دهی این بانک را تقویت خواهد کرد. این عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران میگوید: با توجه به رشد قابل توجه سهام بانک پارسیان دردوماه گذشته، ارزش این افزایش سرمایه حالا چند برابرهم شده که ارزش افزوده ای نصیب سهامداران این بانک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه یکی از راه های کسب درآمد برای بانک ها فروش سهام و افزایش نقدینگی است، ادامه داد : طبیعی است که وقتی سرمایه بانک پارسیان افزایش می یابد، تعداد سهامی که امکان عرضه آن در بورس وجود دارد هم بیشترمی شود و از آنجایی که بازار درهفته های گذشته سود خوبی کرده، عرضه بیشترسهم نفع زیادی برای سهامداران این بانک خواهد داشت. به گفته این فعال بخش خصوصی، افزایش سرمایه بانکها میتواند فواید متعددی را ایجاد کند که رشد اقتصادی و ثبات بازار پول، دسترسی بیشتر بخشهای اقتصادی و به ویژه بخش تولید به منابع مالی از جمله آن هاست. چرا که اگر قدرت مالی بانک ها افزایش پیدا کند، اجازه دارند تسهیلات بیشتری پرداخت کنند و حتی ازحجم بدهی خود به بانک مرکزی بکاهند.
برقراری تناسب بین سرمایه و ریسک دارایی ها وی با بیان اینکه نسبت سرمایه و ریسک دارایی در بانک، یکی ازعوامل مهم در ارزیابی سلامت فعالیت یک بانک به شمار می رود، افزود: بانک پارسیان برای رعایت تناسب بین نسبت سرمایه و ریسک دارایی ها، به تازگی سرمایه خود را افزایش داده که نه تنها برای سهامداران ارزش افزوده ایجاد ، بلکه حقوق سپرده گذاران و مردم را به نوعی حفظ خواهد کرد. وی با بیان اینکه طبق استانداردها اعلامی و مقررات کمیته بال در دهه گذشته باید کفایت سرمایه حداقل 8 درصد باشد، افزود: البته در استانداردهای جدیدتر نسبت کفایت سرمایه تا 12 درصد هم مطرح شده این در حالی است که تعداد زیادی از بانک ها در ایران کفایت سرمایه کمتر از 8 درصد دارند.
براساس صورتهای مالی سال 1395 فقط 5 بانک نسبت کفایت سرمایه 8 درصد و بیشتر داشتهاند و 15 بانک و موسسه اعتباری نرخی کمتر از 8 درصد داشتهاند. گفتنی است «بانک پارسیان» در آخرین روز کاری سال گذشته مجمع فوقالعادهای را برگزار کرد و با تصویب افزایش سرمایه حدود 558 درصدی، سرمایه خود را به بیش از 15 هزار و 600 میلیارد تومان رساند. محل این افزایش سرمایه تجدید ارزیابی داراییها شامل «زمین، ساختمان، سرقفلی» و «سرمایهگذاریهای بلندمدت» است.
بیمه سرمد دستاورهای هفتگانه خود را تکرار کرد
سرمد حالا در حالی پا به هفتمین سال فعالیتش میگذارد که توانسته با اقتدار دستاورهای هفتگانهاش در سال 97 را در سال 98 نیز تکرار کند.به گزارش پایگاه خبری پول نیوز ،بیمه سرمد مدتهاست که شعار «تکیهگاه مطمئن» را برای خود برگزیده است، شعاری که حالا با بررسی عملکرد چند سال اخیر این بیمه جوان، میتواند برازنده آن باشد.
سرمد سال 97 بود که دستاورهای هفتگانهای را به نام خود در صنعت بیمه ثبت کرد که برخی از این دستاوردها بیمه سرمد را در میان 33 شرکت بیمه کشور متمایز میکرد. دستاوردهایی همچون افزایش فروش و سهم بازار، بهبود منشاٌ و ترکیب پرتفوی، کنترل نسبت خسارت، افزایش ارزش سهام، توسعه زیرساخت برنامهریزی و فناوری اطلاعات، تکمیل شبکه فروش و حفظ سطح اول توانگری.
حالا با گذشت یک سال، بررسی عملکرد بیمه سرمد، نشان میدهد که مدیران جوان این بیمه نوپا، دستاوردهای هفتگانه خود را در سال 98 نیز تکرار کردهاند و حالا سرمد، تکیهگاه مطمئنی برای مشتریان و سهامداران خود است.
تکرار این دستاورها زمینه افزایش سرعت پیشرفت این شرکت در سالهای آتی را تضمین میکند.
رشد فروش و کسب سهم بیشتر از بازار
رشد 65 درصدی فروش و پیش بینی کسب سهم بیش از 4/1 درصدی از بازار بیمه کشور در سال 98 سرمد را در جمع پیشتازان رشد در این صنعت قرار داده است.
میزان فروش سرمد در اسفند ماه سال 98 در حالی از مرز 9000 میلیارد ریال گذشت که اهداف جدید تعیین شده توسط هیئت مدیره را نیز پیش از پایان سال محقق کرده است.
بهبود ترکیب پرتفوی
کاهش وابستگی به پرتفوی سهامداری و افزایش سهم شبکه فروش از کل پرتفوی همزمان با رشد قابل توجه در بیمه های عمر و زندگی (33 درصد)، مهندسی و انرژی (139درصد) و باربری و خاص (436درصد) دومین دستاورد سرمد در سال 98 بوده است.
برای دومین بار در تاریخ این شرکت، سهم پرتفوی سهامداری با 9 درصد کاهش به زیر 50 درصد رسیده و این امر نشان دهنده تمرکز واحد بازاریابی سرمد بر ارایه خدمات به آحاد مختلف جامعه است.
از طرف دیگر با وجود انتقال کل پرتفوی درمان کمیته امداد امام خمینی، شرکت با حفظ سهم 10 درصدی بیمه شخص ثالث، مازاد و حوادث سرنشین از پرتفوی در مقابل سهم 41 درصدی صنعت، توانسته است به ترکیب پرتفوی مناسبی در مقایسه با صنعت بیمه کشور دست یابد.
کنترل نسبت خسارت
مدیریت ریسک صحیح از جمله شاخصهای تعیینکننده صنعت بیمه است که موفقیت شرکتهای بیمه را تضمین میکند.کنترل این شاخص در سال 98 از مهمترین برنامههای سرمد بوده است و ردپای آن را میتوان در تمدید گواهی استانداردهای ایزو 9001:2015 و ایزو 31000 (ویژه مدیریت ریسک) و همچنین سند استراتژیک بیمه سرمد در افق زمانی 98-1400 دنبال کرد. البته نسبت خسارت 57 درصدی شرکت تا پایان اسفند ماه سال 98، با توجه به انتقال کل پرتفوی درمان کمیته امداد امام خمینی امری طبیعی است.
مهمتر آنکه اختلاف 6 درصدی با میانگین 63 درصدی نسبت خسارت صنعت نیز نشان از کنترل این شاخص دارد. از طرفی تثبیت نسبت خسارت 51 درصدی در بخش غیرسهامداری با وجود جذب پرتفوی بیسابقه 6000 میلیارد ریالی در این بخش، نشان از مدیریت صحیح ریسک در پذیرش حق بیمه دارد.
حفظ سطح اول توانگری
حفظ سطح یک توانگری مالی برای ششمین سال پیاپی نشان دهنده حضور موثر و با ثبات بیمه سرمد در صنعت بیمه کشور است.
علاوه بر این، با موافقت نهادهای نظارتی از جمله بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس، افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 2100 میلیارد ریال به ثبت رسیده و در مرحله دوم با افزایش سرمایه 40 میلیاردی از محل سود انباشته، بیمه سرمد ضمن تثبیت سطح اول توانگری مالی، فعالیت خود در بخش پذیرش بیمههای اتکایی را آغاز خواهد کرد.
افزایش ارزش سهام
عملکرد بیمه سرمد در سال 98 تاثیر مستقیمی بر قیمت سهام این شرکت داشت. ارزش سهام این شرکت در پایان این سال حدود 650 درصد رشد داشته است و هر سهم «وسرمد» در تاریخ 28 اسفند سال 98، به قیمت 8404 ریال در بازار فرابورس ایران رسید.
توسعه زیرساخت برنامهریزی و فناوری اطلاعات
سرمد در سال 98 در حوزه زیرساختهای برنامهریزی و فناوری اطلاعات نیز موفق عمل کرده است. راهاندازی خط 1516 برای ارتباط با مشتریان در سراسر کشور و رونمایی از وب اپلیکیشن سرمد برای دسترسی بر روی تمامی پلتفرمهای موبایل، توسعه اتاق سرور و سامانه سودو زیان پروژهها از اقدامات این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات بوده است.
تکمیل شبکه فروش
در سال 98 بیمه سرمد، ضمن تکمیل گستره ارائه خدمات خود با در اختیار داشتن 37 شعبه، حضور نمایندگان در شعب منتخب و جذب 720 نماینده جنرال در کنار 361 نماینده عمر، تمام تلاش خود را در جهت انجام فعالیتهای بیمهای برای مشتریان به کار گرفته است.
تکرار دستاورهای هفتگانه بیمه سرمد در سال 1398 با وجود تحولات گسترده اقتصادی و سیاسی کشور از جمله شیوع ویروس کرونا، تحریمهای ظالمانه، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، کاهش توان خرید مردم و رقابت نزدیک و بعضاً غیرمتعارف شرکت های بیمه، این شرکت در میان شرکتهای صنعت بیمه سربلند کرده است.نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای مختلف سازمانی سرمد و دمیدن روح جوانی در کنار تجربه به سازمان و برآیند تمامی این تحولات سبب شد تا ضمن حفظ ارزش دارایی شرکت و ایجاد ارزش افزوده برای سهامدران، شرکت بیمه سرمد طی نخستین حضور خود در فرایند رتبهبندی 500 شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی، در رده 148 قرار گیرد.
تعهد بیمه «ما» برای تامین تمام هزینه های درمان
محیط بان گتوندی
حجت بهاری فر مدیرعامل بیمه «ما» به همراه فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، از سید امین هادی پور محیط بان گتوندی که حین عملیات مصدوم شده بود عیادت کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه «ما»، در این برنامه که با همراهی سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست انجام شد، بهاری فر با اشاره به حمایت همه جانبهی بیمه «ما» از محیطبانان، بر ضرورت توجه به حفظ سلامتی این عزیزان تاکید کرد.
وی با ابراز تاسف از وقوع حادثه رخ داده به تفاهم نامه همکاری بین شرکت سهامی بیمه «ما» و سازمان حفاظت محیط زیست در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: : افتخاری نصیب این شرکت شده است که خادم تمام پرسنل خدوم سازمان حفاظت محیط زیست به خصوص محیط بانان عزیز باشیم.
مدیرعامل بیمه «ما» خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با هدف حفاظت از محیطزیست و پرسنل شاغل و محیط بانان سراسر کشور و خانواده این عزیزان امضا شده است، ما نیز بر همین اساس تمام تلاش خود را برای تامین هزینه های درمانی و همچنین خرید پروتز پای این محیط بان عزیز انجام می دهیم.
بهاری فر در پایان تاکید کرد: در آینده نیز تمام هزینه ها و حمایت های بیمه ای برای سید امین هادی پور صورت خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم وظیفه خودمان را به نحو احسن ایفا کنیم.
محبت خانی همچنین از حجت بهاری فر، مدیرعامل شرکت بیمه «ما» به خاطر تمام حمایت ها و تامین هزینه های محیط بان سید امین هادی پور قدردانی کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.