شماره: 1383 / ۱۳۹۹ بيست فروردين
تعداد بازدید : 0
نمایشگاههای خودرو تا آخر فروردین تعطیل است
در پی مصوبه ستاد مدیریت کرونا نمایشگاههای خودرو از جمله واحدهای غیرضروری به شمار میروند که باید تا 31 فروردین ماه تعطیل باشند. در این شرایط طبق اعلام رییس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران، بازار خودرو نیز تعطیل و معاملهای انجام نمیشود و به تبع قیمتها در این بازار در ثبات بوده و تغییر نداشته است.باتوجه به اینکه حسن روحانی در جلسه صبح یکشنبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، زمان آغاز فعالیت های اقتصادی در استان تهران را از روز شنبه 30 فروردین ماه اعلام کرده، همچون روال سابق تنها واحدهای صنفی عرضهکننده کالاهای ضروری همچون نانواییها، خواربارفروشیها، سوپرمارکتها، میادین میوه و ترهبار و فروشگاههای زنجیرهای فعال خواهند بود.
همچنین بنا بر اعلامیه شورای اصناف، تمامی نمایشگاه های خودرو تا 31 فروردین ماه تعطیل خواهند بود.در رابطه با این تعطیلی و تاثیر آن بر قیمت های بازار خودرو، سعید موتمنی- رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران- در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو تعطیل و همچون روزهای پایانی سال 1398 معامله ای انجام نمیشود، بنابراین قیمتهایی هم که در این رابطه ارائه میشوند، به طور قطع منطقی نیستند و هر قیمتی هم که این روزها برای خودروها اعلام شود، درست نیست؛ چراکه بازار تعطیل بوده و معامله ای صورت نمیگیرد.به گفته وی قیمتهای خودرو نسبت به ایام پایانی سال گذشته هیچ تغییری نداشته است؛ هرچند که در همین روزهای رکودی بازار خودرو، برخی افرادی آگهی هایی برای فروش خودروهای خود منتشر میکنند اما به دلیل اینکه چشم انداز روشنی از بازار خودرو و حتی اوضاع اقتصادی پیش رو وجود ندارد، مشتریان تمایلی به معامله در این بازار ندارند؛ بنابراین بازار با رکود شدیدی مواجه شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تولید 5/ 1 میلیون خودرو در سال
99 امکان پذیر می باشد
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان گفت: اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را برای افزایش تولید فراهم کنیم.
محمدرضا نجفیمنش، درباره چشمانداز صنعت خودرو در سال 99 اظهار کرد: اوضاع صنعت خودرو در سال جدید بستگی به این دارد که چه سیاستی در پیش بگیریم؛ اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را فراهم کنیم و در این صورت تولید خودرو را واقعا جهش داده و به حداقل یک و نیم میلیون دستگاه در سال هم میرسانیم.
وی افزود: شرط اولیه، تامین نقدینگی است، به نحوی که بانکها بدون وثایق اضافه، تسهیلات لازم را ارائه دهند؛ در واقع اگر تصمیم دولت برای تحقق جهش تولید جدی است، بانکها باید نقدینگی را با وثایق قبلی و باقی را با سفته یا چک مدیران تامین کنند. وی ادامه داد: دولت همچنین باید دست از قیمتگذاری بردارد و اجازه ندهد خودروسازان با ضرر و زیان مواجه شده و بتوانند پول قطعهساز را به موقع بدهند.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خاطرنشان کرد: خودروسازی 43 هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور زیان داشتیم که تا پایان سال گذشته هم به این ضررها اضافه شد؛ این درست نیست که خودروساز زیان کند و قطعهساز هم به پول خود نرسد، در عوض دلالان بین 20 تا 250 میلیون تومان سود کنند. وی تاکید کرد: باید بگذارند قیمت در حاشیه بازار باشد که هم خودروساز سود کند و پول قطعهساز را به موقع بدهد و هم ضرر و زیان جبران شود.
دولت این دو اقدام را انجام دهد و طرف قطعهساز هم تمام تلاش خود را برای حداکثر داخلیسازی انجام میدهد و بند ناف قطعات را از واردات قطع خواهد کرد. نجفیمنش در ادامه درباره واردات قطعاتی که حتما باید وارد شوند نیز گفت: اگر نقدینگی داشته باشیم میتوانیم تحریم را دور بزنیم و قطعاتی که امکان ساخت آن را در داخل نداریم، وارد کنیم، اما چون با عدم نقدینگی مواجهیم، این کار عملیاتی نشده است. وی یادآور شد: در حال حاضر خودروساز 30 هزار میلیارد تومان به شبکه تامین بدهی دارد که اگر یک ماهه پرداخت شود، نهتنها از نظر تامین قطعات کمبودی نداریم، بلکه رقابت سنگینی بین قطعهسازان ایجاد و کیفیت رشد میکند.
همزمان با شیوع ویروس کرونا؛
گروه بهمن ظرفیت خدمات غیر حضوری خود را افزایش داد
بهمن موتور همزمان با شیوع ویروس کرونا، خدمات سرویس در محل را با تشویق مشتریان خود به ماندن در خانه اجرایی و در ایام نوروز بیش از 200 سرویس، به مشتریان خود ارائه کرد که 93 درصد از نحوه ی اجرا و دریافت خدمات رضایت کامل داشتند.
شرکت بهمن موتور به منظور جلوگیری از تسری ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت شهروندان، تمهیداتی را برای دریافت خدمات غیر حضوری در ایام نوروز فراهم کرد که همچنان این خدمات قابل ارائه در محل مورد نظر مشتریان است.
بهمن موتور همزمان با شیوع ویروس کرونا، خدمات سرویس در محل را با تشویق مشتریان خود به ماندن در خانه و ادامه قرنطینه خانگی اجرایی کرد. این خدمات شامل انجام سرویس های ادواری، تعویض قطعات مصرفی و ارائه خدمات امدادی همچون عیب یابی، تعویض باتری و انجام کمک های اولیه در مواقع اضطراری است.
خدمات پس از فروش بهمن موتور در ایام نوروز بیش از 200 سرویس توسط تعمیرکاران آموزش دیده و مجرب تعمیرگاه مرکزی، به مشتریان خود ارائه کرد که طبق نظرسنجی های صورت گرفته، 93 درصد از نحوه ی اجرا و دریافت خدمات رضایت کامل داشتند.
شرکت بهمن موتور در شرایط بحرانی حال حاضر برای توسعه خدمات غیرحضوری سرویس در محل، ظرفیت های خود را افزایش داده تا مشکلات خودرویی مشتریان را بدون نیاز به مراجعه به نمایندگیها رفع نماید.
مشتریان می توانند جهت دریافت خدمات موبایل سرویس از طریق تماس با شماره 48027 -021 و با استفاده از نرم افزار موبایل گروه بهمن اقدام کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس : روش پیش فروش خودرو در سال 99 باید اصلاح شود
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است از آنجایی که مصرف کنندگان اصلی نمی توانند در طرح های پیش فروش خودرو ثبت نام کنند، خودروسازان باید در سال 99 مکانیسم پیش فروش خود را تغییر دهند.
یحیی کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره وضعیت بازار خودرو در سال گذشته، گفت: به نظر می رسد در حال حاضر هیچ نهادی توان لازم برای کنترل و نظارت بر بازار خودرو را ندارد. اگرچه صحبت و برنامه های بسیاری برای ساماندهی وضعیت بازار خودرو ارائه می شود، اما اقدام عملی انجام نگرفته و بازار به حال خود رها شده است.
نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی، طرح های پیش فروش خودرو را یکی از راهکارهای ساماندهی بازار می دانند در حالیکه به دلیل مکانیسم ثبت نام، خودرو با قیمت کارخانه به دست مصرف کنندگان اصلی نمی رسد، افزود: پس از باز شدن سامانه های ثبت نام، تنها عدهای خاص می توانند در این طرح ها شرکت کنند و سیستم سریع بسته می شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه طرح های پیش فروش خودرو در سال 99 باید اصلاح شود، اظهار کرد: بسیاری از مردم از مکانیسم ثبت نام در طرح های پیش فروش خودرو ناراضی بوده و ادعا می کنند ظرفیت، ظرف مدت چند ثانیه تکمیل شده و مصرف کننده واقعی نمی تواند این خودرو را خریداری کند.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس طرح های پیش فروش خودروسازان را به نوعی بازی با روح و روان مردم تشبیه کرد و ادامه داد: افزایش قیمت خودرو در سال 98 با توجه به مشکلات اقتصادی مردم بار مضاعفی برای جامعه بود و هیچ نهادی نتوانست آشوب موجود در بازار خودرو را ساماندهی کرده و از لجام گسیختگی بیشتر جلوگیری کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تولید تجهیزات پزشکی به جای خودرو در خودروسازان
با شیوع ویروس کرونا، جهان با کمبود ماسک، مواد ضدعفونیکننده و دستگاه تنفس مصنوعی روبهرو شد، این در شرایطی است که هماکنون شرکتهای تولیدکننده خودرو با توجه به نیاز عمومی در این زمینه برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی، ماسک و حتی مواد ضدعفونیکننده اعلام آمادگی کردهاند.
پیش از این نیز دو شرکت بزرگ خودروساز کشورمان یعنی ایران خودرو و سایپا با اعلام کمبود ماسک در مبارزه با شیوع ویروس کرونا خود را برای تولید ماسک بهداشتی تجهیز و از سال گذشته تولید در این زمینه را آغاز کردند. به این ترتیب دو شرکت خودروساز کشورمان نیز در راستای مسوولیت اجتماعی خود بخشی از خطوط تولید را به ساخت تجهیزاتی در این مورد اختصاص دادند. اما سوالی که در این بین مطرح میشود این است که چرا خودروسازان جهانی برای ساخت تجهیزات پزشکی مبارزه با کرونا پیشقدم شدند و خبری از فعالیت دیگر صنایع در این زمینه نیست. بهعنوان نمونه اگرچه صنایع نساجی در تولید ماسک، توانمندی بیشتری نسبت به خودروسازان دارند اما چرا اقدام تولیدکنندگان خودرو در تولید این اقلام بهداشتی برجستهتر شده است؟ و سوال دوم اینکه چگونه کارخانههایی که پیش از این به تولید خودرو میپرداختند به سرعت دوخت ماسک و تولید ژل بهداشتی یا ساخت دستگاه تنفسی را جایگزین کردهاند؟
همانطور که مشخص است هر شرکتی بسته به توانمندی خود در تولید تجهیزات پزشکی در راستای مقابله با کرونا، اقداماتی انجام داده است بهطوریکه برخی شرکتهای بزرگ خودروساز که به تکنولوژیهای «هایتک» دسترسی دارند با مشارکت شرکتهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی اقدام به تولید دستگاه تنفسی کردهاند و برخی دیگر نیز تولید ماسک و ژل ضدعفونی را در دستور کار قرار دادهاند. بهعنوان نمونه ایرانخودرو و سایپا با اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در کشورمان تولید ماسک را آغاز کردند و بخشی از نیاز کشور در تامین ماسک را پاسخگو بودند. فعالیت این دو شرکت در شرایطی برای تولید ماسک همچنان ادامه دارد که شرکتهای بزرگی همچون جنرالموتورز، فیات، تسلا، تویوتا،فورد و فولکس واگن اعلام کردهاند با مشارکت شرکتهایی که در زمینه تولید دستگاههای تنفسی فعال هستند قراردادهایی را منعقد تا پاسخگوی نیاز عموم در این مورد باشند.
بدین ترتیب طبق آخرین اخبار منتشر شده سه شرکت آمریکایی جنرالموتورز، فورد و تسلا قول دادهاند که منابعشان را برای تولید این دستگاهها بهکار بگیرند. از سوی دیگر شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان و تیمهای فرمول یک در بریتانیا نیز برای همکاری اعلام آمادگی کردهاند.چندی پیش نیز دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا در توییتی خبر داد که فورد، جنرالموتورز و تسلا قرار است ساخت دستگاه تنفس مصنوعی و سایر ملزومات پزشکی را آغاز کنند. بر این اساس هر چند خودروسازانی که مجهز به صنایع هایتک هستند در این زمینه اعلام آمادگی کردند اما برخی از کارشناسان هشدار دادهاند که تغییر خط تولید برای خودروسازان چندان هم آسان نخواهد بود. خبرگزاری بیبیسی چندی پیش با مدیر شرکت همیلتون مدیکال، سازنده دستگاه تنفس مصنوعی مصاحبه کرده بود و وی در این گفتوگو تاکید داشته که ساخت دستگاه تنفسی قطعات و مواد لازم خاص خود را دارد و ساخت این دستگاهها به دانش تخصصی نیاز دارد.وی عنوان کرده که «این دستگاهها بسیار حساسند و نه تنها نیاز به سختافزارهای متعدد دارند بلکه نرمافزارهای زیادی هم برای ساخت آن لازم است و اگر یکی از اجزای آن درست کار نکند، کل دستگاه از کار میافتد و دیگر قابل استفاده نیست.»حتی مقامهای وزارت دفاع آمریکا به روزنامه واشنگتنپست گفتهاند بیش از یک سال زمان لازم است تا خودروسازان و شرکتهای هوا-فضا بتوانند دستگاه تنفس مصنوعی بسازند.
اقلام پزشکی با برچسب خودرو
شیوع ویروس کرونا در جهان سبب شده تا بسیاری از کسب و کارها تعطیل شوند. زنجیره خودروسازی جهانی نیز از این مساله متاثر شد و بسیاری از شرکتهای خودروساز و قطعهساز فعالیتهای خود را تا تعیین تکلیف بیماری کووید -19 تعلیق کردند. همانطور که عنوان شد در این میان برخی برندهای خودروساز بینالمللی به دنبال تغییرکاربری خطوط تولید رفتند تا به نوعی مسوولیت اجتماعی خود را در مقابله با گسترش ویروس کرونا به انجام برسانند، اقدامی که خودروسازان داخلی نیز در آن مشارکت داشتند. در حالحاضر خودروسازانی مانند پژو سیتروئن و رنو در فرانسه، جنرالموتورز، فورد و تسلا در ایالات متحدهآمریکا، جگوار لندروور در انگلستان، بیامو و فولکس واگن در آلمان، لامبورگینی در ایتالیا و همچنین ماهیندرا در هند با ایجاد تغییراتی به سمت تولید تجهیزات پزشکی از جمله دستگاههای تنفسی و ماسک مورد نیاز برای مقابله با بیماری کووید-19 شتافتند. بهعنوان مثال مسوولان شرکت رنو میگویند که مهندسان خودرو تجارب خود در زمینه تولید تجهیزات پیشرفته سه بعدی را در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بهکار گرفتهاند.
جنرالموتورز نیز با همکاری یک شرکت تولیدکننده دستگاه تنفسی برنامه تولید این دستگاه را در ایندیانای آمریکا دارد. همچنین این خودروساز، در کارخانه وارن در میشیگان، روزانه 50 هزار ماسک تولید میکند. شرکت خودروسازی فورد هم با بخش سلامت جنرال الکتریک برای توسعه ساخت دستگاه تنفسی دست بهکار شده است همچنین فورد تولید ماسکهای N95 را نیز آغاز کرده است. در حالحاضر فورد با ظرفیت 100 هزار ماسک در هفته به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک میکند.
تویوتا هم در حال نهاییسازی قرارداد با دو کمپانی برای تولید دستگاه تنفسی است. فیات نیز ظاهرا تولید یک میلیون ماسک در ماه را آغاز کرده و ابتدا توزیع آن را از بیمارستانها شروع خواهد کرد. به غیر از تسلا نیز که ساخت دستگاه تنفسی را در برنامه خود دارد بی وای دی نیز بزرگترین کارخانه تولید ماسک در جهان را افتتاح کرده که روزانه 5 میلیون ماسک و 300 هزار بطری مواد ضدعفونی تولید میکند.
گروه فولکس واگن نیز بنا بر اخبار منتشرشده، چاپگرهای سه بعدی خود را در اختیار تولید قطعات دستگاه تنفسی قرار داده است. به این ترتیب در شرایطی غولهای خودروساز جهانی و همچنین خودروسازان کشورمان تولید تجهیزات پزشکی را در دستور کار قرار دادند که این شرکتها را میتوان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی به نوعی در خط مقدم مقابله با بیماری کووید-19 قرار داد.اما این سوال را بار دیگر مطرح میکنیم که چرا خودروسازان؟
در پاسخ به این سوال این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کووید- 19 مانند دستگاههای تنفس مصنوعی، نیاز به دسترسی به تکنولوژیهای «های تک» دارد. دسترسی به تکنولوژیهای «هایتک» وجه مشترک شرکتهای فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و شرکتهای خودروساز است. بنابراین دستیابی به تکنولوژی «هایتک» دست شرکتهای خودروساز را برای تغییر کاربری و تولید تجهیزات پزشکی باز گذاشته است؛ هرچند که شرکتهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی چشمانداز روشنی در این زمینه متصور نیستند و ساخت دستگاههای تنفسی را نیازمند قطعات حساس میخوانند. بنابراین تولید ماسک و ژل ضدعفونیکننده را که خودروسازان کشورمان نیز تولید آنها را در دستور کار دارند، میتوان به نوعی بعد از تولید دستگاه تنفس مصنوعی مهمترین اقدام خودروسازان در جهت مبارزه با ویروس کرونا خواند.
تغییر مسیر خودروسازی
تولید اقلام بهداشتی از جمله دستگاههای تنفسی توسط برخی شرکتهای خودروساز این سوال را مطرح میکند که این امر چگونه ممکن است عملیاتی شود؟
به گزارش گروهاقتصاد بینالملل «دنیای اقتصاد» یک کارخانه خودروسازی که تا چند هفته پیش به تولید خودرو یا قطعات آن مشغول بود، اکنون کلید تولید اقلام پزشکی را زده است. به این ترتیب این تغییرات اندکی ناباورانه به نظر میرسد؛ اما توانایی تغییر مسیر از تولید یک محصول به محصولی دیگر امری است که صنعت خودرو مداوم انجام میدهد. خودروسازان همواره مشغول مواجهه با چالشهای متفاوت روزانه در خطوط تولید خود هستند و برخلاف اینکه تولید کالاهای پزشکی برای مقابله با شیوع کرونا توسط خودروسازان موجب شگفتی برخی شده است، اما این نوع از تغییر مسیر امری آشنا برای خودروسازان است.
اما آدام شرودر، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه تولیدو میگوید نمیتوان از ابزار و ماشینآلات خط تولید خودرو برای تولید اقلام پزشکی استفاده کرد. بهترین رویکرد آن است که فضا را پاک نگاه داشت و ماشینآلاتی مستقر شوند که انعطاف لازم را برای تولید طیفی از محصولات داشته باشند و بتوان آن را بر مبنای نیاز تطبیق داد.
شرودر که خطوط مونتاژ شرکتهایی همچون جنرالموتورز، هوندا، فورد و هارلی دیویدسون را طراحی و پیادهسازی کرده است، میگوید که خودروسازان نمیتوانند با ماشینآلات خط تولید خودرو به تولید ماسک و محافظ صورت مشغول شوند. آنها تنها به خالی کردن بخشی از فضای خود نیاز دارند تا با استقرار چند ماشین ساده تولید این اقلام پزشکی را آغاز کنند. برای نمونه شرکت جنرالموتورز از توان تخصصی و سختافزاری خود استفاده کرده است تا در همکاری با شرکت ونتک ماهانه 200 دستگاه تنفس مصنوعی را تولید کند. اما مهمترین ویژگی که خودروسازان را در این شرایط به بازیگران کلیدی بدل کرده است توانایی آنها برای استفاده از زنجیره تامین عظیم آنها است. در واقع آنها میتوانند ظرف دو ماه به اندازه یک دهه دستگاه تنفس مصنوعی تولید کنند.
این همان جایی است که مقیاس گسترده و سرعت چشمگیر زنجیره تامین خودروسازی میتواند به داد مشکلاتی چنین دشوار برسد. به نظر میرسد خودروسازان طی ماههای آتی اگرچه با افت تولید خودرو مواجه خواهند بود، اما روزهای سختی را برای تولید مواردی نظیر دستگاه تنفس مصنوعی، ماسک، محافظ صورت و حتی مواد ضدعفونیکننده در پیش دارند. آمارها نشان میدهد که تنها ظرف چند ماه آتی به بیش از 200 هزار دستگاه تنفس مصنوعی نیاز خواهد بود. البته جنرالموتورز، فورد، فیات وکرایسلر تنها خودروسازانی نیستند که در مقابله با کرونا برخاستهاند. پیش از این نیز و در زمانی که کرونا تنها مختص به چین بود، خودروسازان چینی نیز از تمامی ظرفیتهای خود برای پاسخ به نیازهای پزشکی و بیمارستانی استفاده کرده بودند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
افزایش 15درصدى تولید سایپا در سال98
شرکت خودروسازى سایپا طى سال گذشته بیش از 363هزار دستگاه خودرو تولید کرده که این تعداد نسبت به سال97 حدود 15درصد افزایش یافته است.
طبق آمار منتشر شده در سامانه کدال، سایپا در سال گذشته 363 هزار و 379 دستگاه خودرو تولید کرده و 387هزار و 324خودرو نیز فروخته که تعداد تولید و فروش این شرکت نسبت به سال97 به ترتیب 14.3 و 30درصد رشد کرده است.
همچنین میزان تولید شرکت در اسفندماه به 23 هزار و 696 دستگاه رسید که شامل 12هزار و 794دستگاه پراید و 10هزار و 902دستگاه تیبا بوده است؛ این درحالی است که سایپا در اسفند ماه سال97 بالغ بر 31هزار و 841دستگاه خودرو تولید کرده که بر این اساس تولید اسفند 98 نسبت به مدت مشابه سال97 افت 25.5درصدى داشته است.
مجموع تولید سایپا طى سال گذشته 188 هزار و 325 دستگاه پراید، 160 هزار و 994 دستگاه تیبا، سه هزار و 670 دستگاه سراتو، 648 دستگاه آریو، پنج هزار و 62 دستگاه چانگان SC 35 و چهار هزار و 680 دستگاه اس. کی. دی بوده است.
طبق همین آمار، گزارش مالى شرکت نیز حاکى از آن است که سایپا طى یکسال گذشته از فروش انواع محصولات خود 137هزار و 515میلیاردریال درآمد کسب کرده که این رقم در مقایسه با فروش 84هزار میلیارد ریالى سال97، حدود 64درصد افزایش یافته است.
بازار خودروهای پورشه در کدام کشورها داغتر است؟
گزارشهای منتشر شده از میزان فروش خودروهای پورشه حاکی از آن است که بیشترین طرفداران این برند در آلمان و اروپا بودهاند.
آمار و گزارشهای منتشر شده از پورشه، خودروساز لوکس آلمانی، نشان دهنده یک رشد 10 درصدی در میزان فروش این برند و همچنین رشد 11 درصدی میزان درآمد زایی آن در سال 2019 میلادی است.
طبق وبسایت thenewswheel، این خودرو ساز آلمانی در گزارش های خود اعلام کرده که میزان درآمدزایی آن در سال گذشته میلادی 11 درصد رشد داشته و به 28.5 میلیارد یورو رسیده است.
پورشه همچنین با تجربه یک رشد 3 درصدی، سود عملیاتی سالانه خود را به 4.4 میلیارد یورو رسانده و اعلام کرده که بازده عملیاتی آن 15.4 البته نسبت به میزان مدت مشابه سال 2018 میلادی که 16.6 درصد بود اندکی کاهش یافته است.
پورشه با انتشار گزارش میزان فروش در بازارهای مختلف نشان داد که شهروندان و مشتریان در کدام یک از کشورهای جهان بیشتر طرفدار این برند لوکس و اسپرت آلمانی هستند که در این میان آلمان و کشورهای اروپایی با ثبت 15 درصد رشد در میزان تقاضا رتبه نخست را به خود اختصاص دادهاند. بازار ایالات متحده و چین نیز که با توجه به جمعیت بالا و تنوع علایق مشتریان همواره از اهمیت بسیار بالایی در بازارهای فروش خودرو برخوردار است، نیز در تقاضای خودروهای پورشه با ثبت رشدی 8 درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم فهرست رده بندی طرفداران این برند جای گرفته اند.
قاره آمریکا در کنار آسیا و اقیانوسیه، آفریقا و خاورمیانه نیز در مجموع رشد 7 درصدی را تجربه کرده است.
به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو با نگاهی مختصر به آمار و ارقام منتشر شده از سوی پورشه به نظر می رسد که جایی در جهان وجود ندارد که این برند در آن طرفدار نداشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.