شماره: 1355 / ۱۳۹۸ بيست و سوم بهمن
تعداد بازدید : 0
امنیت؛ پازل گمشده رمز پویا در هیاهوی رسانه ای
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به اقدامات شبکه بانکی در راستای راه اندازی رمزهای پویا گفت: بی شک تلاش های زیادی در روزهای اخیر توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی برای راه اندازی رمزهای پویا و ارتقاء امنیت مشتریان انجام گرفته است، که متاسفانه در هیاهوی رسانه ای گم شده است.
سید محمد حسین استاد ارتقاء امنیت و جلوگیری از فیشینگ را مهمترین عامل راه اندازی اپلیکیشن های رمز ساز دانست و افزود: اینکه راه اندازی این سیستم برای حدود 400 میلیون کارت بانکی مشکلاتی را خواهد داشت موضوعی است که همگان به آن اذعان دارند، و براساس برنامه ریزی های انجام شده این سیستم به مرور به روزرسانی خواهد شد و ضمن رفع مشکلات آن، مشتریان نیز با راهنمایی و آموزش به استفاده از آن عادت خواهند کرد.وی افزود: اما آنچه امروز بیشتر به آن پرداخته می شود، موضوع مشکلات استفاده از این رمز سازها است؛ تا موضوع امنیت و جلوگیری از فیشینگ مشتریان، در حالیکه در ماه های اخیر براساس آمار سامانه کاشف و پلیس فتا تعداد زیادی از مشتریان با سرقت از حساب های خود روبرو شده اند. در واقع رمزسازها راهکاری است تا امنیت مشتریان تضمین شود.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به رشد تکنولوژی، حضور فین تک ها و استارتاپ ها در فضای کسب و کار کشور تصریح کرد: شبکه بانکی همواره جزو امن ترین سازمان های کشور بوده است، اما برخی موضوع فیشینگ را به بانک ها نسبت می دهند در حالیکه با رشد پرداخت های اینترنتی مشتریان اطلاعات خود را در سامانه های تقلبی وارد می کنند و مورد فیشینگ قرار می گیرند که هیچ ارتباط مستقیمی به بانک ها ندارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد:
تعداد بازدید : 1
بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور به زودی افتتاح می شود
مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران گفت: پتروشیمی بوشهر بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور از لحاظ حجم تولید و سرمایه گذاری با حمایت این بانک آغاز به کار می کند.
این پروژه با هدف تولید انواع مختلف محصولات پتروشیمی کلید خورد. این طرح از طریق فاینانس خارجی ۲ میلیارد یورویی و مشارکت سندیکایی بانک توسعه صادرات به عنوان بانک عامل و بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است.
به گفته رضا ساعدی فر، پتروشیمی بوشهر پس از راه اندازی، سالانه بیش از ۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید خواهد کرد که بخش اعظم آنه با توجه به موقعیت جغزافیایی کارخانه و نزدیکی به آبهای آزاد صادر می شود.
وی یادآور شد: در این واحد از تکنولوژی روز دنیا با رعایت بالاترین استانداردهای زیست محیطی و بهداشت و ایمنی، بهره گرفته شده است.ساعدی فر گفت: پتروشیمی بوشهر تنها واحد پتروشیمی در کشور بوده که زنجیره ارزش کامل محصولات پتروشیمی را در بر می گیرد و تنها واحد پتروشیمی در کشور است که عملیات شیرین سازی را راسا انجام داده و گاز ترش را به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می دهد.وی ادامه داد: احداث این پروژه در عسلویه و تامین خوراک آن توسط پالایشگاه های پارس جنوبی با حداقل هزینه، باعث افزایش توجیه اقتصادی و قدرت رقابت پذیری محصولات تولیدی این طرح خواهد شد که این مزیت میتواند به تولید انبوه با حداقل هزینه و دستیابی به سودآوری بیشتر کمک کند.مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از تولید این پتروشیمی به صادرات تخصیص خواهد یافت و در فاز نهایی حدود ۱.۵ میلیارد دلار در سال برای کشور ارزاوری خواهد داشت.
ساعدی فر به نقش مثبت این پروژه در توسعه پایدار استان های جنوبی اشاره کرد و گفت: این پروژه به واسطه توجیه اقتصادی مطلوب و اشتغالزایی قابل قبول، تاثیر به سزایی در محرومیت زدایی از منطقه خواهد داشت.عملیات فاز ۱ این پتروشیمی به پایان رسیده و قبل از پایان سال آغاز به کار می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رییس کل بیمه مرکزی در نشست ویژه خبری:
تعداد بازدید : 0
به هدفگذاری هفت درصدی ضریب نفوذ بیمه نزدیک خواهیم شد
شرکت های بیمه ای به بلوغ قابل قبولی رسیده اند و هم اکنون با تشکیل کنسرسیوم های منسجم توانسته اند از تحریم ها عبور کنند.
دکتر غلامرضا سلیمانی که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در یک نشست ویژه خبری سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه در حال حاضر هیچ ریسک بزرگی در کشور بدون طراحی پوشش بیمه ای وجود ندارد و صنعت بیمه قادر است تمامی ریسک های موجود را پوشش دهد.
رییس کل بیمه مرکزی با تشریح عملکرد بیمه در ده ماه گذشته از رشد شاخص ها در تمامی فعالیت های بیمه ای خبر داد و اظهار داشت: فضای رقابتی در صنعت بیمه به توسعه این صنعت کمک می کند و در همین راستا ساز و کارهای نظارتی جایگزین وضع تعرفه ها شده و ساز و کار مربوط به نرخ فنی و شرایط حرفه ای بیمه نامه ها از سوی نهاد ناظر به دقت کنترل می شود.
وی از حساسیت بیمه مرکزی برای مشارکت در بخش اتکایی اجباری و اختیاری خبر داد و تصریح کرد: نهاد ناظر به عنوان یکی از شرکای اقتصادی شرکت های بیمه در بخش اتکایی، از قبول بیمه نامه هایی که توجیه فنی و اقتصادی ندارند، خودداری خواهد کرد.
رییس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود به جهش قابل توجه ضریب نفوذ بیمه در سال های اخیر نسبت به پیش از انقلاب اشاره کرد و افزود: در قیاس تطبیقی وضعیت صنعت بیمه، شاخص هایی نظیر جمعیت، میزان تورم و رشد اقتصادی مهم است که با در نظر گرفتن این مسائل می توانیم افزایش ضریب نفوذ بیمه را یک دستاورد قابل قبول ارزیابی کنیم.
وی با ارائه گزارشی از سفر خود و اعضای هیات عامل و مدیران ارشد صنعت بیمه، به استان سیل زده سیستان و بلوچستان از اعطای کمک ده میلیارد ریالی شرکت های بیمه خارج از موارد تعهد شده، از پایبندی این صنعت به مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه به موازات ایفای مسئولیت اجتماعی خود پروژه های فرهنگسازانه را با جدیت دنبال می کند و تاکنون در این مسیر گام های بلندی برداشته شده است.
رییس کل بیمه مرکزی، پوشش اندک بیمه ای در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از نشانه های توسعه نیافتگی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: در سیل ابتدای امسال که بخشی از استان های گلستان، لرستان و خوزستان را دچار آسیب کرده بود پوشش بیمه ای وسیع تری را شاهد بودیم، اما متاسفانه سهم این استان از پوشش بیمه ای بسیار اندک بود.
وی فرایند توسعه بیمه را فرایندی بی حد و مرز دانست و تاکید کرد: در حال حاضر برنامه زنگ بیمه و اجرای کارهای هنری و نمایشی در سطح مدارس ادامه دارد و شرکت های بیمه ای نیز در کنار نهاد ناظر به ایفای رسالت فرهنگی خود در استان های سراسر کشور می پردازند.
رییس شورای عالی بیمه از ادامه تلاش های نهادناظر بیمه و سایر ارکان دولت برای حذف مالیات بر ارزش افزوده محصولات بیمه ای سخن گفت و افزود: تاکنون در دو بخش بیمه های درمان و بیمه های زندگی این بخشودگی مالیاتی اعمال شده و امیدواریم به تدریج محصولات دیگر بیمه ای نیز از این معافیت برخوردار شوند.
وی ثبات مدیریتی و همچنین همدلی روابط عمومی ها و رسانه ها را از عوامل موثر در توسعه صنعت بیمه توصیف کرد و افزود: جریان شفاف اطلاع رسانی مستلزم همبستگی روابط عمومی های صنعت بیمه و اصحاب رسانه است و این ارتباط باید بیش از پیش تقویت شود.
دکتر سلیمانی تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل رشد اندک ضریب نفوذ بیمه، توسعه نیافتگی فرهنگ بیمه ای به شمار می رود که باید برای ایجاد تحول در آن راهکارهایی اندیشید.
رییس کل بیمه مرکزی ایراز امیدواری کرد با مهار تورم و تحول اقتصادی، محصولات بیمه ای با قیمت ارزان تری به دست مصرف کننده برسد تا افراد بیشتری از جامعه از ظرفیت های این صنعت بهره مند شوند.
سلیمانی از گسترش شبکه های آی تی و نظام خودکنترلی و استقرار داشبوردهای مدیریتی در تمامی شرکت های بیمه خبر داد و گفت: با ورود استارت آپ ها تحولی در عرصه فروش بیمه نامه ایجاد شده و نهادناظر با اعطای کارگزاری های دیجیتالی به این استارت آپ ها رویکرد مثبت خود را به تحولات سایبری در حوزه بیمه نشان داده است.
وی از اجرای کمپین ویژه ای برای کاهش تلفات جاده ای در ماه های پیش روی منتهی به سال جدید، خبر داد و گفت: هر چقدر در زمینه های فرهنگی و پیشگیری از تلفات و خسارات تلاش کنیم باز هم جای کار دارد و امیدواریم در ماه های آتی شاهد کاهش خسارات باشیم.
رییس کل بیمه مرکزی در این نشست به اهمیت گسترش فرهنگ تهیه بیمه نامه های زندگی، توسط تمامی آحاد جامعه تاکید کرد و با اشاره به ویژگی های بیمه نامه های زندگی، تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه در گرو توسعه بیمه های زندگی است و با روندی که شرکت های بیمه در پیش گرفته اند و حمایتی که از سوی رسانه ها می شود ان شاءالله تا پایان برنامه ششم توسعه به هدفگذاری ضریب نفوذ هفت درصدی نزدیک خواهیم شد.
وی تشویق و ترغیب مردم را به خرید بیمه نامه های متنوع، نوعی فرهنگسازی دانست و افزود: سرمایه اصلی صنعت بیمه اعتماد مردم است و تلاش می کنیم با ایفای به موقع تعهدات خود از این سرمایه بزرگ، صیانت کنیم.
وی درپایان از طراحی بانک اطلاعاتی در شبکه سنهاب خبر داد و به صراحت اعلام کرد: نهاد ناظر اجازه نخواهد داد بیمه گذاران بدهکار به آسانی از شرکت های دیگر بیمه ای نسبت به تهیه بیمه نامه مبادرت کنند.
گفتنی است در این نشست دو ساعته خبرنگاران رسانه های مکتوب، سایت های خبری و صدا و سیما به طرح سوالات خود در زمینه های های بیمه ای، راه اندازی صندوق بیمه های همگانی، آمارهای سالانه صنعت بیمه و موضوعات دیگر پرداختند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل بانک رفاه درمراسم افتتاح شعبه مهرشهر کرج:
تعداد بازدید : 0
رسالت بانک رفاه خدمترسانی مطلوب به مشتریان به ویژه بازنشستگان و کارگران است
مدیر عامل بانک رفاه در مراسم افتتاح شعبه «بلوار شهرداری مهرشهر کرج» که با حضور مسئولان استانی برگزارشد، گفت: بانک رفاه کارگران رسالت خود را خدمترسانی مطلوب به عموم ذینفعان به ویژه بازنشستگان معزز و کارگران زحمتکش میداند و برای خدمت رسانی با کیفیت تر و مطلوب تر اقدام به افتتاح شعبهای در شأن این مشتریان کرده است.
اسماعیل للـه گانی درباره تعامل بانک و سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مجموعه سازمان تامین اجتماعی و بانک با اتخاذ رویکرد همافزایی و بهرهمندی از فرصتهای موجود میتوانند اقدامات ویژه و اثربخشی صورت دهند و منافع متقابل را ایجاد کنند.
وی وجود بازنشستگان بانک و سازمان تامین اجتماعی را یک فرصت خوب برای بانک توصیف کرد و گفت: به دلیل شناخت این مشتریان از محیط کار و نیز ارتباطات و تعامل گسترده آنها ظرفیت ویژهای برای بانک جهت بازاریابی و جذب مشتریان هستند. بانک نیز با توجه به ظرفیتهای خود از جمله پرداخت تسهیلات قرضالحسنه میتواند پاسخگوی برخی نیازهای آن ها باشد.
مدیرعامل بانک رفاه افزود: برای ارائه خدمات با کیفیتتر و همچنین شناخت دقیق نیازهای مشتریان، حوزههای بانکداری شرکتی و اختصاصی از درجه اهمیت فوقالعادهای برخوردار است و برای رضایت مشتریان لازم است که به این حوزهها توجه ویژهای مبذول شود. همچنین طبقهبندی دقیق مشتریان و ارائه خدمات مبتنی بر نیازهای خاص آنها در دستور کار است تا ساز وکار مناسبی در سطح شعب، استانها و ستاد به وجود آید و برای بانک و مشتریان ارزش افزوده ایجاد شود. وی تصریح کرد: علاوه بر تفکیک مشتریان و طراحی خدمات متناسب با آنها، باید ابزارها و ساز وکارهای بانکی در حوزه الکترونیکی نیز تقویت شوند؛ چرا که بانکداری از مرحله سنتی عبور کرده و وارد عرصه بانکداری الکترونیک و دیجیتال شده است. هم اکنون فینتکها، استارتآپها و ابزارهای پرداخت الکترونیک در دنیای بانکداری وارد شدهاند و تأثیر ویژه و شگرفی به جای گذاشته اند. به عنوان یکی از بازیگران اصلی این صنعت باید اهمیت ویژهای به آنها دهیم و از آنها در جهت پیشبرد اهداف به بهترین وجه استفاده کنیم. مدیرعامل بانک رفاه ادامه داد: به دلیل ظهور مفاهیم نوینی همچون «بانکداری در خانه» و یا «بانکداری همراه» در صنعت بانکداری و اقبال بالای مشتریان، باید طراحی مجدد درخصوص محصولات در اولویت قرار گیرد. همچنین لازم است محصولات بانک در این حوزه و خدمات بانکداری الکترونیک همچون موبایل بانک، اینترنت بانک و نظایر آن با سایر بانکهای داخلی و بینالمللی مقایسه شوند و نسبت به بهبود مستمر آنها اقدامات مقتضی صورت پذیرد. للـه گانی با تاکید بر افزایش و حفظ سهم بازار بانک، تصریح کرد: رویکرد توجه به مشتری و در اولویت قرار دادن آنها باید در بانک نهادینه شود. برای این منظور و توانمندی در ارائه طیف متنوعی از خدمات به مشتریان باید مدل سوپرمارکتهای مالی به صورت کامل و جامع در بانک نهادینه شوند و در ساختار شعب انواع خدمات مورد نیاز یک مشتری از جمله کارگزاری و بورس، بیمه، صرافی و ... به صورت با کیفیت عرضه شود و به موازات خدمات ریالی، خدمات ارزی نیز در سطح شعب به صورت کامل ارائه شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.