شماره: 1346 / ۱۳۹۸ هشتم بهمن
تعداد بازدید : 5
بانک صادرات ایران، بانک عامل نمایشگاه بینالمللی کتاب سال 99 شد
با امضای تفاهمنامه میان بانک صادرات ایران و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این بانک به عنوان بانک عامل سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران معرفی شد.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، بر اساس این تفاهمنامه، این بانک به عنوان بانک عامل نمایشگاههای کتاب تهران و استانها و سایر نمایشگاههای معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده و حمایتهای مختلفی از حوزه فرهنگ انجام خواهد داد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به سابقه همکاری میان این بانک و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به خود میبالیم که توانستهایم در دوره کنونی چراغی را در راستای توسعه فرهنگی کشور روشن کنیم. بانک صادرات ایران همیشه در حوزه فرهنگی فعال بوده و با این تفاهمنامه، امیدواریم نقش مؤثرتری در اعتلای بخش فرهنگی کشور ایفا کنیم.
حجتاله صیدی با بیان این مطلب که امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بانک صادرات ایران افتخار است، گفت: از دو جنبه علاقهمند بودیم تا این تفاهمنامه نهایی شود: نخست علاقه و توجه بانک صادرات ایران به توسعه فرهنگی؛ چرا که معتقدیم براساس توسعه فرهنگی در سایر حوزهها نیز میتوان پیشرفت کرد و دیگر اینکه امکانات ما از نظر خدماترسانی در اختیار ناشران، تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و مؤلفان و همه علاقهمندان به کتاب قرار خواهد گرفت و سعی میکنیم امکان دسترسی به آنها را تسهیل و تسریع کنیم.
وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران بهعنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور شناخته میشود و مشارکت در برگزاری این رویداد را موجب بالندگی خود میدانیم.
در این مراسم، همچنین محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه این وزارتخانه به فرهنگ، نگاه گلخانهای نیست و به چرخه اقتصادی و گشایش فرصتهای اختصاصی اقتصادی برای آن نیز توجه دارد، تصریح کرد: فرهنگ میتواند گشایشهایی در بخشهای مختلف گردش اقتصادی ایجاد کند و به همین دلیل حمایت بخش اقتصادی از بخش فرهنگ را قدر مینهیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
در دانشگاه خاتم برگزار شد؛ چهارمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد آیندهپژوهی ارزشهای اجتماعی
چهارمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد آینده پژوهی ارزشهای اجتماعی و مراسم اعطای چهارمین جایزه مسئولیتهای اجتماعی مدیریت در روزهای 1 و 2 بهمن سال 1398 به همت انجمن مدیریت ایران و در دانشگاه خاتم برگزار شد. در این کنفرانس دو روزه با برگزاری سخنرانیها و نشستهای تخصصی، در خصوص موضوعات مختلف مدیریت، فرهنگ سازمانی، تعالی، مسئولیتهایاجتماعی و ... به بحث و تبادل نظر پرداختهشد و همچنین جایزه مسئولیتهای اجتماعی مدیریت به سازمانهای برگزیده و مطرح در این حوزه اهدا شد.
وزیر نیرو: بخشینگری، ضایعهای بسیار خسارتبار در نظام حکمرانی کشور است
به گزارش روابطعمومی بانکپاسارگاد، در این کنفرانس دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو طی سخنانی، بخشینگری را ضایعهای بسیار خسارتبار در نظام حکمرانی و اداره کشور دانست و گفت: این موضوع مسئلهای بسیار حیاتی بوده که بخش مهمی از مشکلات امروز ما نتیجهی حل نشدن آن است.
وی افزود: بخشینگری، نوعی از نظام ادارهی سازمانها، روحیه و منش در مدیران و کارکنان سازمانها، رویکرد غالب بر قوانین و رویهها، و ساختار حاکم بر مناسبات بین سازمانهاست.
وزیر نیرو تصریح کرد: ترکیبی از عوامل اقتصادی (بالاخص فقدان نظام بازار و قیمتهای بازاری، به علاوه اقتصاد دولتی بزرگ)، عوامل سیاسی (فقدان نظام حزبی)، عوامل حقوقی (نقصان در قوانین)، کاستی شاخصهای ارزیابی عملکرد مبتنی بر مسئولیت مشترک، فقدان طرح آمایش سرزمین و کمبود دانش دربارهی عرصهها و ساز و کارهای میانبخشی، سبب ضعف مفرط در زمینه تعریف سیاستها، برنامهها و طرحهای میانبخشی شده است.
وی دربارهی علل توسعه بخشینگری تأکید کرد: روحیه و منش قدرتطلبی در حیطه شخصی، کوتاهمدتنگری و بخشینگری در انسانهای کشورهای توسعهیافته نیز هست، اما ساز و کارهایی در این کشورها فعال است که افراد را مجبور میکند فعالیت میانبخشی داشته باشند و بر اثر همین الزام، به تدریج روشها، منشها و فواید کار میانبخشی را میآموزند و در خود نهادینه میکنند.
مدیرعامل بانکپاسارگاد: مسئولیت اجتماعی، یک موهبت الهی است
دکتر مجید قاسمی مدیرعامل این بانک ضمن بیان اهمیت مسئولیتاجتماعی گفت: مسئولیتاجتماعی یک وظیفه سازمانی نیست، بلکه یک موهبت الهی است. انسان در هر لحظه از عمر خود مسئولیت دارد زیرا خداوند در هر لحظه از ما انسانها انتظار بازدهی دارد. اگر عمر انسان را به ثانیه تبدیل کنیم با میلیاردها ثانیه روبه رو میشویم که آدمی در قبال هر ثانیه آن مسئولیت دارد و باید نسبت به رفتارهای خود پاسخگو باشد. زمانی که فردی مسئولیت پاسخگویی دارد، در عمل، رفتار و گفتار خود دقت و مواظبت بیشتری دارد.
رئیس دانشگاه خاتم ادامه داد: بسیاری از افراد مسئولیت اجتماعی را کمک به بنگاههای خیریه و مشارکت در این گونه فعالیتها میدانند حال آنکه مسئولیت اجتماعی شامل عمل به قانون، تکالیف و تعهد به ذینفعان یک بنگاه اقتصادی و بسیاری مسائل دیگر میشود.
وی با بیان اینکه چنانچه خللی در هر کدام از این موارد در بنگاه وجود داشته باشد، مسئولیت اجتماعی به درستی اجرایی نشده، افزود: ترویج فرهنگ و توسعه مفاهیم مسئولیت اجتماعی کیفیت زندگی را در جامعه افزایش میدهد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با تأکید بر این مطلب که در این بانک 110 هزار میلیارد تومان سپرده مردم را در اختیار داریم و مسئولیت اجتماعی ما ایجاب میکند که این منابع مالی و نقدینگی را درست و به شکل صحیح تخصیص داده و هزینه کنیم، اظهار کرد: مسئولیتاجتماعی بانک ایجاب میکند بیش از 6.5 میلیون سپردهگذار بانک از این عملیات رضایت داشتهباشند.
مدیر بانک پاسارگاد ادامه داد: فردی حاضر به اشتراک اطلاعات مالی خود با نزدیکترین افراد خانواده خود نیز نیست، ولی با اعتماد به بانک، نقدینگی خود را به بانک سپرده و یک دفترچه حساب بانکی تحویل میگیرد. بنابراین امانتداری از اطلاعات حساب بانکی افراد عمل به مسئولیت اجتماعی است.
وی ضمن بیان تجربهی تأسیس بانکپاسارگاد ادامه داد: وقتی در حال تأسیس بانک بودیم، نقشه راه را با گروهی از همکاران که در حال حاضر نیز در رأس بانک و جزء راهبران سازمان هستند، در میان گذاشتیم و تقسیم کاری بر اساس تخصص این عزیزان برای اجرایی شدن این برنامه صورت گرفت، بنده بیشترین تمرکز را بر روی تبیین فرهنگ سازمانی گذاشتم. چراکه طبق تجربه، فرهنگ سازمانی بخش بسیار مهمی است که باید در جان و روح انسانها رسوخ پیدا کند تا یک سازمان تعالی پیدا کند. وی افزود: زمانی تصور میکردم توسعه یک امر سختافزاری است. پس از مدتی متوجه شدم که توسعه یک امر نرمافزاری است. وقتی در حال راهاندازی بانک پاسارگاد بودیم گفتم توسعه یک امر مغزافزاری است، اما امروز میگویم توسعه یک امر دلافزاری است. دل به فرهنگ اتکا پیدا میکند، فرهنگ به دل اتکا پیدا میکند. این تعامل دل و فرهنگ است که میتواند مسیر آینده را در یک سازمان شکل دهد. فرهنگ، آینده را شکل میدهد.
وی در خصوص توجه ویژه به انتخاب نام و لوگوی بانکپاسارگاد به عنوان بخشی از فرهنگ سازمانی بانک ادامه داد: در سایه فرهنگ سازمانی، میتوانم ادعا کنم که ما در گروه مالی پاسارگاد در حوزه فرهنگی ورزیده شدهایم. ورزیدگی فرهنگی یعنی در تمام سطوح سازمان این آگاهی وجود داشتهباشد که به کدام سمت حرکت میکنند و با چه اعتقادی در حال ادامه مسیر هستند. وی ادامه داد: یکی از پیامهای این استحکام و ورزیدگی فرهنگی این است که بانکپاسارگاد یک سازمان تندآموز انسانمحور است. یکی دیگر از بحثهایی که این فرهنگ به ما آموزش میدهد این است که باید مراقب باشیم دچار غرور نشویم. چراکه غرور ابتدای شکست است. بدینمنظور ما هیچگاه نمیگوییم پیروز شدهایم بلکه میگوییم ما هنوز شکست نخوردهایم.
رئیس انجمن مدیریت ایران با اشاره به برخی از اقدامات سازمانهای با فناوری بالا که ایجاد یا مدیریت تغییر، اکتشاف، نوآوری و آیندهنگری است، زیر ساخت آن را فرهنگ سازمانی خواند و افزود: شناسایی، جذب و حفظ استعداد، مدیریت تضاد و حل تعارضات، سرعت انجام کارها، تصمیم گیری سریع و چابک، تحمل ابهام و ریسک پذیری بالا، عدم تحمل بوروکراسی، برقراری شبکه های ارتباطی، تلاش برای فهمیدن همه چیز، تعهد و مسئولیتپذیری در عین حال استقلال، همکاری با رقبا، اعتماد به همکاران، شکست آغاز یادگیری، هدفمند کردن وفاداری، برونگرا با کارایی بالا، نگاه به آینده، خوب زیستی و نشاط سازمانی، خلاقیت و نوآوری، انگیزه قوی، بهبود کار تیمی و عملگرا در عین حال خوشبینانه از ویژگیهای فرهنگی شرکتهای با فناوری بالا است.
دکتر آذر صائمیان دبیر علمی این کنفرانس با تأکید بر اهمیت آینده پژوهی ارزشهای اجتماعی گفت: تفاوت این دوره از اجلاس با دورههای قبلی توجه به تحولات فناوریهای نوین است و رویکرد اجلاس هم بر اساس آیندهپژوهی ارزشهای اجتماعی تعیینشده است. باید به این حوزه در سازمانهای کشور ما که در بخشهای مختلف به مردم خدمت ارائه میکنند توجه ویژه داشت. انسانهایی که در سازمانهای مختلف فعالیت میکنند هرکدام از خانوادهشان خرده فرهنگ متفاوتی را همراه دارند که مدیریت این افراد نیاز به تخصص دارد.
او در ادامه توضیح داد: پدیدهی فنآوری بر آدمهای جامعه تأثیر فراوانی دارد. در سازمانهای نوین و با فنآوری بالا مسائلی مثل سلامتی، شفافیت و عدالت در سطح اول الویتهای سازمانها قرار دارند. در این اجلاس در خصوص ارزشهای آیندهپژوهی، باتوجه به فناوریهای نوین به تبادل نظر پرداختیم تا به وضعیت بهتری در حوزه تولید و فعالیت سازمانها دست یابیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
پیام تبریک دکتر فرهاد دژپسند به مناسبت روز جهانی گمرک
دکتر فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی ضمن تبریک روز جهانی گمرک ابراز امیدواری کرد؛ گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال رونق تولید با تحقق کامل گمرک هوشمند در آینده نزدیک، گامی بزرگ در جهت ارتقای سرعت و کیفیت خدمات به ذینفعان خود بویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بردارد .
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل ازشبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، متن پیام وزیر اقتصاد به شرح زیر است:
گمرک جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و با تلاش شبانه روزی نیروی انسانی توانمند خود، در حفظ و حراست از مرزهای اقتصادی کشور، خدمات قابل توجهی را به مردم شریف ایران اسلامی و فعالان اقتصادی بویژه در حوزه صادرات و واردات ارائه می نماید.
بدون تردید تلاش برای تحقق ماموریت ها و وظایف خطیر این سازمان راهبردی جزء با بکارگیری فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند در محیطی دانش بنیان میسر نخواهد بود.
از اینرو طی سالهای اخیر اولویت فعالیت های گمرک به اجرای طرحها و برنامههای متکی بر روشهای الکترونیکی و هوشمند معطوف شده است که حاصل این تلاشها، توسعه موفقیت آمیز سامانههای الکترونیکی به منظور روانسازی فرآیند ترخیص کالا، کاهش و حذف مراحل اضافی تشریفات گمرکی و کاغذ از چرخه عملیات فنی و اداری، حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان از طریق ارائه تسهیلات و خدمات گمرکی آسان، شفافیت و ارتقای سطح سلامت اداری، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، افزایش کارایی و اثربخشی تعامل و هماهنگی بین گمرک و سازمانهای همکار، مناسبسازی شرایط برای بهبود فضای کسبوکار و... می باشد.
لذا انتظار می رود پیشرفت هوشمند سازی گمرک با اجرای برنامههای عملیاتی کارا و موثر با شتاب هر چه بیشتر ادامه یابد.
فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک 26 ژانویه روز جهانی گمرک ، از عموم کارکنان و مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران که در سنگر حفاظت از مرزهای اقتصادی و تجاری کشور، متعهدانه به خدمت مشغولند، قدردانی نموده و توفیق این عزیزان را در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور از خداوند متعال خواهانم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
بیمه مرکزی اعلام کرد: استمهال دو ساله بدهی مقصرین حوادث رانندگی سیلزدگان سیستان
صندوق تامین خسارتهای بدنی از استمهال دو ساله بدهی اقساط محکومین پرداخت دیه به این صندوق برای هموطنان آسیب دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
بیمه مرکزی، در پی حادثه تأسفبار جاریشدن سیلاب در استان سیستان و بلوچستان که متأسفانه منجر به آسیب دیدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد با استمهال (مهلت) بازپرداخت اقساط محکومین پرداخت دیه حوادث رانندگی به صندوق موافقت شد.
علی جباری، مدیر عامل صندوق تأمین خسارتهای بدنی با ابراز همدردی با هموطنان سیل زده، اعلام کرد: با هدف حمایت از قربانیان حوادث رانندگی و در کنار آن ارائه خدمات به مقصرین جرایم غیرعمد تصادفات رانندگی به عنوان یک نهاد حاکمیتی و حلقهای از صنعت بیمه کشور و به منظور ایفای تعهدات اجتماعی و حمایتی، جهت رفع نگرانی دارندگان این پروندهها در استان سیل زده سیستان و بلوچستان، با تاکید بر اهمیت موضوع و بررسی انجام گرفته با موافقت اعضای هیأت نظارت صندوق تأمین خسارتهای بدنی، مقرر شد که دو سال استمهال برای پرداخت اقساط در نظر گرفته شود.وی افزود: صندوق تأمین خسارتهای بدنی مانند گذشته در صحنه خدمت رسانی به هموطنان حضور پررنگ و مؤثری خواهد داشت و امیدوار است با این کار اندکی از آلام این هموطنان عزیز کاسته شود.
جباری گفت: بنابراین هموطنان استان سیستان و بلوچستان دغدغه پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی خود را نداشته باشند و میتوانند در فرصت مقتضی جهت اصلاح کارت اقساط بدهی خود به شعبه صندوق تأمین خسارتهای بدنی واقع در شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
آموزش و سرگرمی همزمان با «هُپ» بانک ملی ایران
رویداد «ملی شو 3» میزبان یکی از جذابترین اپلیکیشن های بانکی بود که که در حوزه کودکان و نوجوانان تهیه شده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، «هُپ» اپلیکیشن کانون جوانه های بانک است که در بستر محیطی شاد و سرگرم کننده قصد دارد در کنار تفریح و سرگرمی، امکان افزایش سواد اقتصادی برای مخاطبانش را فراهم کند.
واژه «هُپ» مخفف «هوش پول ساز» است؛ این عبارت در لاتین به معنای «امید و آرزو» است و از سوی دیگر کلمه ای آشنا از یک بازی نوستالوژیک و قدیمی است.
«مدرسه اقتصادی» یکی از بخش های این اپلیکیشن است که اطلاعات بانکی و اقتصادی را در قالب ویدئوهای جذاب و دیدنی به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد.
«مدرسه هوش مصنوعی» با در اختیار گذاشتن ویدئوهای آموزشی در خصوص ساخت ربات، خلاقیت نوجوانان را در زمینه های رباتیک افزایش داده و کاربر پس از شرکت در آزمون های مجازی وکسب نمره قبولی می تواند در کلاس های حضوری آموزشی ساخت ربات نیز شرکت کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.