شماره: 1334 / ۱۳۹۸ بيست و دوم دي
تعداد بازدید : 2
در صفحات دیگر
ظرفیتهای خالی در بخش تولید
3
با موافقت شورای پول و اعتبار؛
خودروسازان شارژ مالی میشوند
در شرایطی که با گذشت حدود یک سال از وعده دولت مبنی بر پرداخت 844 میلیون یورو به خودروسازان، هنوز خبری از این تسهیلات نیست، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف اعتباری ایران خودرو و سایپا موافقت کرد.بر این اساس، مانع قانونی پرداخت تسهیلات ریالی به دو خودروساز بزرگ کشور برداشته شده و بانکهای عامل از منظر قانون، منعی برای پرداخت نقدینگی به ایران خودرو و سایپا ندارند.
8
اعطای 60 هزار فقره تسهیلات مسکن به زوجین
5
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد:
تعداد بازدید : 9
جزئیات افزایش پلکانی معکوس حقوق کارکنان در سال آینده
رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: علاوه بر افزایش ۱۵ درصدی، با استفاده از روش پلکانی نزولی حقوق کارکنان به کف حقوق در نظر گرفته شده افزایش پیدا میکند.
محمدباقر نوبخت درباره افزایش پلکانی حقوق کارمندان، گفت: به طور متوسط منابع افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ دیده شده است اما سناریوی برای عملکرد افزایش حقوق پلکانی کارمندان نیز در نظر گرفتهایم.
وی افزود: به طورمثال در راهکار افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت کف حقوق ۳ میلیون تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته میشود که باید به صورت پلکانی نزولی افرادی که کمتر از میزان مشخص شده حقوق دریافت میکنند به این حداقل برسند.
معاون رییس جمهور ادامه داد: حقوق افرادی که بیش از سقف تعیین شده است، ۱۲ درصد افزایش پیدا کند و ۳ درصد دیگر به حقوق افرادی که زیر سقف مشخص شده است، تخصیص داده شود.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه سناریوهای متفاوتی را در نظر داریم که در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر تصمیمی که در زمینه افزایش پلکانی حقوق کارکنان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار بگیرد اجرا میکنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
خدشهبهاعتماد
خطای انسانی؛ عامل سقوط هواپیمای اوکراینی
دستور رهبر انقلاب بر لزوم پیگیری کوتاهیها یا تقصیرهای احتمالی و مراقبت از عدم تکرار
بیانیه رییسجمهور خطاب به ملت؛ مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار میگیرند
دستور رئیس قوه قضاییه برای تسریع در اقدامات قضایی حادثه سقوط هواپیما
لاریجانی: بررسی ابعاد خطا در سقوط هواپیمای اوکراینی در اولویت کار دستگاهها قرار گیرد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه: همه مسئولیت حادثه را میپذیریم
1و2
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
4 نکته درباره فاجعه غم انگیز تهران
تعداد بازدید : 2
یک موشک به هواپیمای اوکراین؛ هزاران موشک به اعتماد مردم ایران
جعفر محمدی
ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است که هواپیمای مسافری اوکراین که چند روز پیش در اطراف تهران سقوط کرد، با شلیک اشتباهی و غیرعمد پدافند هوایی ایران منهدم شده است. در این حادثه تلخ، 176 نفر جان خود را از دست دادند.
در این باره چند نکته قابل توجه است:
1 - قبل از هر چیز باید تسلیت قلبی خود را تقدیم خانواده های قربانیان این حادثه غم انگیز نماییم. واقعاً سخت و دردناک است که ثمره زندگی خانوادهها بر اثر یک ندانمکاری، این گونه در یک لحظه پرپر شوند. امروز، همه ما مردم ایران عزاداریم.
2 - از وقتی که هواپیما سقوط کرد، رسانه های حکومتی و مقامات رسمی و فعالان آنها در فضای مجازی، به اظهار نظرهایی پرداختند مبنی بر این که:
- هواپیما بر اثر نقص فنی سقوط کرده
- هدف قرار دادن هواپیما دروغ است
- از نظر فنی ممکن نیست هواپیما با موشک پدافند سرنگون شده باشد
- آمریکایی های برای تحت الشعاع قرار دادن حمله به عین الاسد این دروغ را بافته اند
- شرکت بوئینگ دارد هزینه می کند تا نقص فنی هواپیمای سرنگون شده اش را لاپوشانی کند
- ترامپ با رئیس جمهور اوکراین دوست است و با هم تبانی کرده اند برای بدنام کردن ایران
- کانادا همچنان سر قضیه زهرا کاظمی با ایران لجاجت می کند و درباره سرنگونی هواپیما جوسازی می کند
- ... .
اینک ثابت شده است آن که نادرست می گفت، طرف ایرانی بود؛ تأسف آور است و بسیار شرم آور!
3 - گفته شده که خطای انسانی عامل این فاجعه بوده است. در این باره باید متخصصان صنایع هوایی و پدافند نظامی نظر دهند و من دانشی در این باره ندارم. ولی عجالتاً می توان گفت که خطای انسانی در هر چیزی ممکن است کما این که در 15 مرداد 1366، پدافند خودی هواپیمای شهید عباس بابایی را هدف قرار داد و بسیاری از سقوط های هواپیماها در جهان نیز ناشی از خطای انسانی است.
خطای انسانی قابل پذیرش است ولی بی صداقتی با مردم هرگز. اگر سقوط هواپیما، زخم بود، کتمان حقیقت و دروغ، نمک بر زخم است. آدمی احساس می کند که شعورش نادیده انگاشته شده است؛ خاصه آن که از همان لحظه اول می دانستند چه اتفاقی افتاده است ولی چند شب و روز اطلاعات غلط به مردم ایران و جهان دادند.*
4 - اگر به هواپیمای اوکراینی یک موشک شلیک شده، قبل از آن، هزاران موشک به اعتماد مردم شلیک شده است بدان حد که الان، مردم ایران نه حرف رسانه های ایرانی را باور می کنند و نه به مسوولان اعتماد دارند.
همین موضوع اخیر را نگاه کنید که کم مانده بود قسم جلاله بخورند هواپیما هدف پدافند قرار نگرفته و آمریکا و غربی های دیگر دارند توطئه می کنند!
آنقدر هم به رسانه های مستقل سخت گرفته شده که آنها هم نمی توانند به مثابه یک رسانه واقعی عمل کنند. نتیجه هم کاملاً مشخص است: مرجعیت رسانه ای به خارج منتقل شده و مردم ایران به این باور رسیده اند که خبرهای واقعی را باید از رسانه های آن ور آبی بجویند؛ تبریک به مسؤولانی که عرصه را بر رسانه های ایرانی تنگ کرده اند!
ما نه نیازمند، که تشنه صداقتی هستیم که با اصرار از ما دریغ می شود.
* فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است که ستاد کل نیروهای مسلح هیچگونه اطلاعاتی به مسوولان مربوطه در بیرون از مجموعه نداده و لذا مسؤولیت این قرنطینه خبری، با مسوولان این بخش است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 8
شلیک به اعتماد
«نظریه را رد نمیکنیم ولی فعلا هیچ مدرکی مبنی بر تأیید آن نیز نیست»... شنیدن این جمله کلیدی از سوی مسئولان حملونقل هوایی کشور، شاید حداقل توقع مردمی بود که با شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران سه روز سخت را با شنیدن شایعات تلخ گذراندند که در نهایت هم به حقیقت بدل شد.
به گزارش ایسنا، تنها چند ساعت پس از انتشار خبر دردناک سقوط هواپیمایی در نزدیکی تهران، برخی رسانههای خارجی همچون ایندیپندنت و نیویورک تایمز با استناد به برخی تصاویر منتشر شده از محل سقوط هواپیما، این شائبه را مطرح کردند که ممکن است هواپیما براثر اصابت موشک یا تیراندازی ساقط شده باشد. ادعایی که در نخستین ساعات انتشار غیرقابل باور بهنظر میرسید، اما با اقدام مقامهای اوکراینی بر اهمیت آن افزوده شد. سفارت اوکراین در تهران که ابتدا در بیانیهای علت سانحه را نقص فنی اعلام کرده بود، با برداشتن این بیانیه از وبسایت خود، اعلام نظر در این ارتباط را نیازمند تحقیقات بیشتر دانست.
پیگیری موضوع در رسانهها
خبرگزاری دانشجویان ایران از همان دقایق نخست مطرح شدن شائبه ساقط شدن هواپیما، براساس وظیفه ذاتی رسانهای خود که اطلاعرسانی شفاف و رفع ابهام مخاطبان و خانواده جانباختگان بود، بررسی صحت این شایعه را از نهادهای مختلف مسئول حملونقل هوایی کشور خواستار شد. تماسهای مکرری با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی بهعنوان نهاد بالادستی مسئول حملونقل هوایی در کشور برقرار شد. پس از تماسهای مکرر، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد که «گزارش اولیه دلایل این سانحه درحال نهایی شدن است؛ اما پس از نهایی شدن در اختیار صدا و سیما قرار میگیرد». وی همچنین در گفتوگویی با اشاره به این که «هیچ کدام از شایعاتی که درباره نحوه بروز سانحه و سقوط هواپیمای ۷۳۷ مطرح میشود را فعلا نمیتوان تایید کرد»، گفت: «جعبه سیاه هواپیما در اختیار ما است و براساس قانون ما باید تعیین کنیم که کجا و چگونه خوانده شود.»
رد غیررسمی نقص فنی هواپیما
تماسها ادامه پیدا کرد تا در نهایت حوالی ساعت ۱۸ چهارشنبه رییس سازمان هواپیمایی در گفتوگوی غیر رسمی با ایسنا ابراز کرد که «هواپیما قبل از پرواز نقص فنی نداشته است، اما دلیل این سانحه مشخص نیست». او در پاسخ به شائبههای مطرح شده درباره اصابت موشک یا جسم خارجی به هواپیما نیز با رد این احتمال، پاسخ به شایعه را به بیانیهای موکول کرد که قرار بود تا ساعتی بعد از طریق این سازمان منتشر شود. در زمانی که مسئولان سازمان هواپیمایی درحال تدارک گزارش اولیه بررسی دلایل سانحه بودند، موج خبری برگرفته از شایعات اولیه در رسانههای غربی درحال تشدید بود و حالا رسانههایی که احتمال ساقط شدن هواپیما را مطرح میکردند این ادعا را به تایید برخی نهادها و موسسات بررسی ایمنی هوایی در جهان رسانده بودند. از سوی دیگر ولادیمیر زلینسکی، رییس جمهور اوکراین در اظهاراتی عنوان کرد که «همه احتمالات ممکن از آنچه که روی داده است باید بررسی شود و کارشناسان اوکراینی برای تحقیق در این موضوع به تهران سفر خواهند کرد». او همچنین نسبت به گمانهزنیها و نظریههای تایید نشده درخصوص سانحه سقوط هواپیما هشدار داده بود و در صفحه اجتماعی خود نوشته بود «از همه میخواهم از گمانهزنی و مطرح کردن نظریههای تایید نشده درباره سانحه خودداری کنند. «
نقص فنی تایید شد
پیگیریها از مسئولان بالاخره حوالی ساعت ۲۱ چهارشنبه نتیجه داد و وزیر راه و شهرسازی در گفتوگو با ایسنا صراحتا اعلام کرد که «شایعات مطرح شده درباره نحوه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) درست نیست» و تصریح کرد که «نقص فنی هواپیما موجب آتش سوزی و سقوط آن شده است». محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- درباره شایعات برخی رسانههای خارجی درباره طبیعی نبودن علت سقوط این هواپیما گفت: «شایعاتی مبنی بر تروریستی بودن، انفجار یا تیراندازی به هواپیما به عنوان علت بروز سانحه و سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی درست نیست و نقص فنی دلیل این حادثه بوده است». وی با بیان اینکه «اگر چنین اتفاقاتی که در فضای مجازی و برخی سایتهای خارجی عنوان میشود رخ داده بود، هواپیما باید در آسمان منفجر میشد»، افزود: «اما این اتفاق نیفتاد؛ چرا که نقص فنی هواپیما موجب شد هواپیما دچار آتش سوزی شود و پس از قطع سیستمهای مخابراتی و کنترلی سقوط کند. شاهدان عینی نیز این موضوع را دیده و تایید میکنند».
این موضعگیری وزیر راه که بالاترین مقام مسئول صنعت حملونقل هوایی غیرنظامی در ایران است، بهعنوان سندی معتبر مورد استناد رسانههای داخلی قرار گرفت. این در شرایطی بود که رسانههای خارجی به شکل فزایندهای بر احتمال ساقط شدن هواپیما تاکید داشتند. نهایتا دقایقی پس از موضعگیری وزیر راه، گزارش اولیه سانحه هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ از سوی سازمان هواپیمایی نیز منتشر شد که در آن تصریح شده بود «هیچ پیام رادیویی توسط خلبان در خصوص شرایط غیر معمول دریافت نشده است» و «مسیر برخورد هواپیما نشاندهنده این است که هواپیما که ابتدا به سمت غرب در حال خروج از محدوده فرودگاه بوده و پس از بروز یک مشکل فنی به سمت راست گردش کرده و در زمان سقوط دارای خط سیری در مسیر بازگشت به فرودگاه بوده است. «
رویکرد رسانههای داخلی به رد فرضیه حمله موشکی به هواپیما
تاکید مسئولان هوایی بر بروز نقص فنی و رد قطعی شایعات مطرح شده مسیر خبری رسانههای داخلی را وارد فاز جدیدی کرد. در چنین شرایطی این سناریو مطرح میشد که با طرح این شایعات، تلاش برای وارد کردن فشار بر ایران و ایجاد یک پروپاگاندای سیاسی در دستور کار قرار گرفته است. قطعیت مواضع شخص وزیر راه و سازمان هواپیمایی نیز راه را بر هرگونه شکی میبست. چون این فرضیه مطرح بود که تمام فعالان حمل و نقل هوایی میدانند که جعبه سیاه هواپیما به زودی و در حضور نمایندگان کشورهای ذینفع بازگشایی خواهد شد و بنابراین امکان اینکه اظهارات غیرصادقانهای از سوی مسئولان ایرانی در این شرایط مطرح شود بیمنطق خواهد بود.
تاکید دوباره بر شایعه بودن حمله موشکی
درحالی که صبح فردای روز سقوط هواپیما و درپی مواضع مطرح شده از سوی ایران، برخی رسانههای خارجی همچون رویترز، آسوشیتد پرس و... با تغییر مواضع قبلی، احتمال ساقط شدن هواپیما را پایین اعلام کردند، غروب پنجشنبه و درپی اعلام موضع مقامهای آمریکایی و کانادایی که حاکی از اطلاعاتی بود که برخورد موشک به هواپیما را تایید میکرد، رئیس سازمان هواپیمایی در مواضعی جدید گفت: «برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیر ممکن است و چنین شایعاتی، هیچ گونه منطقی ندارد. « ساعتی بعد مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری نیز درباره ادعاهای مقامات آمریکایی و رسانههای خارجی مبنی بر برخورد موشک به هواپیمای بویینگ ۷۳۷ که حوالی فرودگاه امام سقوط کرد، گفت: «هیچ مستندی در این زمینه تاکنون پیدا نکردهایم و دلایل متقنی داریم که حاضریم آن را در حضور همه رسانهها مطرح کرده و این شایعه را رد کنیم. «
این اظهارات از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی، فضای خبری را به یک دو قطبی سیاه و سفید تبدیل کرد که شرایط کاری را برای رسانههای داخلی دشوارتر میکرد. شاید اگر مسئولان هوایی تنها به اینجمله بسنده میکردند که «هرچند احتمال ساقط شدن هواپیما تایید نمیشود، اما این احتمال در بررسیها و مطالعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت» افکار عمومی آمادگی آن را داشت که صبح شنبه با تایید شدن نهایی شایعات، اینچنین در بهت و شوک فرو نرود. چنان که رییسجمهور اوکراین نیز روز جمعه اعلام کرده بود که «احتمال اینکه یک موشک هواپیمای مسافربری اوکراین را در ایران ساقط کرده باشد منتفی نیست، اما هنوز تایید هم نشده است».
تایید مورد اصابت قرار گرفتن هواپیما
نهایتا در ساعات اولیه صبح شنبه، ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیهای درباره دلیل سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین در تاریخ ۱۸ دیماه، از حقیقتی پرده برداشت که مردم را در بهت فرو برد. ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیهای رسما اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ هواپیماییِ اوکراین نه بر اثر نقص فنی که با شلیک مستقیم موشکِ پدافندی مورد اصابت قرار گرفته و سقوط کرده است. ستاد کل دراطلاعیه خود در عین حال سانحه را «خطای انسانی و غیرعمد» توصیف کرد و «پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور» و «برخی اخبار درباره مشاهده اهداف هوایی درحوالی مراکز راهبردی» را موجب «بالا رفتن حساسیت مجموعههای پدافند هوایی» کشور عنوان کرد.
تاکید سازمان هواپیمایی بر بیاطلاعی از اصابت موشک
رئیسجمهور نیز در بیانیه خود خبر داد که «متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و دهها انسان بیگناه قربانی شدند» و در ادامه تاکید کرد که «این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. میبایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانوادههای قربانیان برسد.»
ساعاتی بعد، مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی در گفتوگویی به ایسنا اظهار کرد که درپی استعلام از نهادهای مسئول، به این سازمان اطمینان داده شده بود که موشکی به سمت هواپیمای خطوط هوایی اوکراین که روز چهارشنبه در حوالی تهران سقوط کرد، شلیک نشده بوده و خودش نیز از طریق صداوسیما متوجه واقعیت شده است. وی در پاسخ به اینکه چرا پیشتر تصریح کرده بود که دلایل متقنی داریم که حاضریم آن را در حضور همه رسانهها مطرح کرده و این شایعه را رد کنیم؟ ابراز کرد: «اطلاعات متقن من این بوده که زمان بروز این سانحه با عملیات موشکی که در عراق انجام دادیم فاصله داشت و دلیل دیگر من هماهنگی با سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهها بوده که عملیات موشکی در غرب کشور انجام شده، ولی این سانحه در مرکز کشور رخ داده است.»
مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی در ادامه در واکنش به اینکه آیا اطلاعات غلط مطرح شده از سوی سازمان هواپیمایی باعث خدشهدار شدن اعتماد عمومی به این سازمان فنی نمیشود؟ گفت: «سازمان هواپیمایی باید از این موضوع خبر میداشت و با توجه به اینکه ما از این اقدام پدافندی خبردار نبودیم، ولی از حمله به پایگاههای آمریکایی خبردار بودیم، جمعبندی ما اینچنین بود.»
تایید بیاطلاعی سازمان هواپیمایی از سوی سپاه
کمی بعد سردار حاجیزاده، فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به بیانیه صبح روز شنبه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: «آنانی که تا قبل از این بیانیه دفاع میکردند و میگفتند که این حادثه اصابت موشک نیست و تحت بررسی است اولاً عرض میکنم که آنان براساس دانستههای خودشان داشتند عمل میکردند». فرمانده هوافضای سپاه افزود: «آنان از این حادثه خبر نداشتند؛ بنده وقتی مطلع شدم، صبح روز چهارشنبه این خبر را بلافاصله به مسئولان اطلاع دادم. به من گفتند که هدفی را زدیم، ولی تقارن آن یک مقدار من را به شک انداخت. من در غرب کشور بودم، ولی بلافاصله به سمت تهران آمدم. ولی بین راه با مسئولان تماس گرفتم و گفتم این اتفاق افتاده و من احتمال بالا میدهم که هواپیمای خودی را زدیم.»
وی ادامه داد: «تا برسم به تهران دیدم ستاد کل نیروهای مسلح به شکل معمول یک تیم بررسی حادثه تشکیل داده و این تیم و کسانی که در این قضیه دخیل بودند را قرنطینه کردند؛ یعنی ما اجازه نداشتیم چیزی را به کسی بگوییم ما اطلاع رسانی را کرده بودیم، ولی لازم بود این بررسی صورت گیرد. این که خبر چگونه اطلاع رسانی شود برای این نبوده که کسی بخواهد کتمان کند، بلکه روال همین است که ستاد کل این را بررسی کند.» حاجیزاده یادآور شد: «اینکه سازمان هواپیمایی محکم اصابت موشک را رد میکردند، چون براساس دانستههای خود عمل می کردند و اعلام میکنم که هیچ گناهی ندارند، مقصر نیستند و هرچه تقصیر است بر عهده ماست. هم هواپیما در مسیر بوده و خطایی نداشته و هم سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهی همه درست عمل کردند. اگر خبط و خطایی بوده یکی از عناصر ما انجام داده و چون در نیروهای تحت امر ما است مسئولیت آن با ماست و باید جوابگو باشیم.»
ضرورت اتخاذ مواضع هوشمندانهتر از سوی مسوولان مرتبط
اظهارات فرمانده هوافضای سپاه درحالی اتهام صادق نبودن را از دوش مسئولان حملونقل هوایی بر میدارد، اما نافی این نیست که بالاترین مسئولان این صنعت، باید برای پاسخگویی به بازماندگان فاجعهای که توجه همه مردم ایران و حتی کشورهای خارجی را به خود جلب کرده، مواضع هوشمندانهتری اتخاذ کنند و حتی اگر یک درصد این احتمال را میدهند که شائبههای مطرح شده صحت داشته باشد، وضعیت را به درستی برای افکار عمومی روشن کرده و ضمن تاکید بر اینکه چنین شایعاتی تاکنون تایید نشده است، حداقل احتمال بررسی این فرضیه را رد نکنند؛ نه اینکه بلافاصله فرضیه نقص فنی را عامل سقوط هواپیما مطرح کنند. طبیعی است که وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی نهادهایی غیرسیاسی و تخصصی شناخته شده و هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسی، ضمن آسیب بزرگ بر اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه در چنین شرایطی است، اعتبار صنعت هوانوردی ایران را نیز زیر سئوال میبرد. در چنین شرایطی، رسانههای داخلی نیز که تکیه اصلیشان بر مواضع رسمی مقامهای مسئول است، از پیش بازندگان رقابت نابرابر رسانهای با همتایان جهانی خود هستند که در نهایت و پس از روشن شدن واقعیت، باید بیش از پیش در تلاش برای جلب اعتماد مخاطبانشان بکوشند و هزینه اطلاعات نادرست منابع رسمی خود را بپردازند. از همه مهمتر داغدیدگان و بازماندگان حادثهاند که حالا درکنار غم از دست رفتن عزیزانشان، غمی دوچندان را تحمل میکنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
عملکردی مدیریت شده در یک شرکت موفق پخش
*توزیع و پخش مهمترین رکن ایدههای بازاریابی و فروش است که در کنار گزارههای دیگری مانند حمایت از تولید داخلی؛ ارایه محصول با کیفیت، به تعادل کشاندن قیمت، و... برای متقاعد ساختن مشتریان به کار گرفته میشود. در این معادله توزیع مطلوب و کاربردی میتواند مهمترین شاخصه رقابتی یک ساختار اقتصادی در مواجهه با رقبایی باشد که تلاش میکنند تا سهم افزونتری از بازار فروش و مصرف را به خود اختصاص دهند.
*شرکت به پخش با 18 ماه مدیریت مجید محسنی مجد و بیش از 1500 نفر پرسنل متعهد و کوشا توانست به شعار « ما می توانیم « عمل کند. و با رشد 86 درصدی فروش نسبت به دوره های مشابه در شرایطی که اقتصاد کشور با بحران هایی روبرو بود و بعضا تولید کنندگان برای تهیه مواد اولیه یا موارد دیگر دچار مشکل می شدند، درخشان ظاهر شود.
*می توان گفت که این شرکت با داشتن 29 مرکز پخش در سراسر کشور و در اختیار داشتن امکانات و تاسیسات لجستیکی بالا یکی از قویترین و مطمئن ترین شرکت های پخش می باشد و با روی کار آمدن مجید محسنی مجد که پیش از این مدیرعامل یکی از شرکت های تابعه خودرو سازی سایپا بوده و مستقیم با قشر زحمت کش کارگر در ارتباط بوده، تا اکنون موفق بوده.
*اکنون با سپری شدن ماه ها تلاش و کوشش تمامی پرسنل این شرکت برمدیریت، تقویت و توسعه فروش مویرگی، سازمانی و زنجیره ای نتایجی همچون توسعه ناوگان حمل و نقل، رشد 49 درصدی عملکرد نسبت به بودجه سال مالی گذشته، رشد 45 درصدی فروش نمایندگی های سراسر کشور و رشد 10 درصدی خرید وزنی در شرایط حساسی که تحریم در سراسر کشور سایه افکنده را به همراه داشته.
*در این صنعت داشتن انبارهای متعدد و کافی برای تهیه کالا و برنامه ریزی دقیق جهت توزیع سریع، عادلانه و سالم امری لازم و ضروری است، که در سال 97-98 علاوه بر افزایش 25 درصدی فضاهای عملیاتی انبارها شاهد عملکرد صحیح مدیریت برای حفظ ساختمان مرکزی این شرکت و جلوگیری از نقل مکان به ساختمانی دیگر هستیم.
*به پخش در ابتدای سال 98 به عنوان یک شرکت استراتژیک و اثرگذار مطرح شد، آن زمان که در شهر های مختلف به دلیل بارش بسیار رحمت الهی سیل جاری شد و در زندگی هموطنانمان خللی رخ داد، به پخش با حضور به موقع و برنامه ریزی شده توانست قدم های مفیدی در راستای مسئولیت های اجتماعی در مناطق سیل زده برداد.
*اکنون با توجه به این جایگاه مهم که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد، بازگشت سرمایه و سودآوری و استفاده از فرصت ها موضوعاتی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم و این امر محقق نمیشود مگر با دارابودن سرمایه های انسانی و افکاری که می توانند در هر شرایطی بهترین و پر ثمرترین راه را انتخاب نمایند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.