شماره: 1287 / ۱۳۹۸ هجدهم آبان
تعداد بازدید : 0
نخستین شورولت برقی در چین
شورولت به تازگی تصاویر و اطلاعات جدیدی از یک خودروی الکتریکی مخصوص بازار چین منتشر کرده است. شورولت به عنوان یکی از برندهای مشهور و محبوب آمریکایی به تازگی تصاویر و تبلیغات جدیدی از نخستین خودروی الکتریکی خود را تحت عنوان منلو (MENLO) منتشر کرده که قرار است به صورت انحصاری در بازار چین عرضه شود.
افزایش روز افزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید انبوه خودروهای بهتر و با توانایی پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگ تصمیم گرفتند که تغییر رویکرد داده و به سمت سوی توسعه خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند تا بتوانند سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند و نقش خود را در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا ایفا کنند.حالا به تازگی شورولت به عنوان یکی از برندهای محبوب آمریکایی، تصاویر و تبلیغات جدیدی از نخستین خودروی الکتریکی خود را که قرار است به صورت انحصاری روانه بازار چین شود، منتشر کرده است. این خودرو که منلو نام دارد قرار است در تاریخ هشتم نوامبر سال جاری میلادی رونمایی شود.
با اینکه این خودروساز جزئیات بیشتری از این خودروی جدید را منتشر نکرده اما از ظاهر اسپرت آن سخن گفته و به نظر می رسد که می توان از آن به عنوان یک سدان قدرتمند و قابل اعتماد ساخت شرکت بزرگ جنرال موتورز در زمینه خودروهای الکتریکی و فناوری های هوشمند یاد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا خبرداد:
تحویل ۵۰ هزار خودرو به مشتریان در مهرماه
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از تحویل حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان در مهرماه ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به تاکید مدیریت ارشد گروه اجرای سیاست عرضه مستمر محصولات و تسریع در تحویل خودروهای معوق در سایپا با جدیت دنبال میشود.به گزارش سایپانیوز، حسین کاظمی با تکذیب برخی اظهارات و نقل قولها در خصوص کاهش عرضه خودروسازان در روزهای اخیر، افزود: اینگونه اظهارات یا ناشی از ناآگاهی این افراد است یا ناشی از تلاش برای ایجاد جو روانی در افکار عمومی در جهت اهدافی خاص، چرا که در صنعت خودرو هیچ سودی در کاهش عرضه محصولات به بازار وجود ندارد و برای هر تاخیر باید جریمه به مشتریان پرداخت شود.وی همچنین به پاسخگویی کامل به همه تعهدات مربوط به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تیم جدید مدیریتی سایپا تلاش میکند با تسریع در تحویل خودروهای قابل تولید، تعهدات بر جایمانده از گذشته که به دلیل بیتدبیریهای قبلی صورت گرفته است را روزبهروز کاهش دهد.وی افزود: اجرای برنامه تولیدی عبور مستقیم و نهضت تکمیلکاری خودروهای ناقص در سطح گروه خودروسازی سایپا زمینه بهبود شرایط این مجموعه در زمینه تحویل به مشتریان را فراهم کرده است.معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در پایان تاکید کرد: رویه کنونی را با هدف کاهش فاصله میان قیمت کارخانه و بازار، از بین بردن التهابات قیمتی و خروج کنترل قیمتها از دست واسطهها ادامه خواهیم داد.
تکذیب خبر حذف قطعات ایمنی
در محصولات تولیدی ایران خودرو
پایگاه اطلاع رسانی ایران خودرو دراطلاعیه ای اعلام کرد : قطعات ایمنی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو هرگز از تولیدات خودروهای تحویل فوری حذف نشده است و این خودروها همچنان با دریافت استانداردهای موجود و مانند گذشته واگذار میشوددرپی انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف آپشن قطعات ایمنی از خودرو های تحویل فوری به اطلاع می رساند، این خبر از اساس خلاف واقع است و بیان این گونه اظهارات موجب ایجاد بی اعتمادی به صنعت داخلی می شود.در این گزارش آمده است: از آنجایی که شمارهگذاری خودروها منوط به دریافت استانداردهاست، از اساس امکان حذف قطعاتی که با ایمنی خودروها در ارتباط است وجود ندارد.بر اساس این گزارش، محصولات تولیدی این گروه صنعتی همچنان با طی کردن استانداردهای مصوب ملی و با رعایت تمامی ملاحظات در ارتباط با کیفیت قطعات مرتبط باایمنی خودرو است ،تولید میشود.اصولا امکان ندارد خودرو سازان قطعات ایمنی خودرو را کم کنند و دراین صورت پلیس راهور از شماره گذاری خودرو ها جلو گیری می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
هدفگذاری گردش مالی سالانه ۵ هزار میلیارد تومان در برنامههای آتی ایسیکو
مدیرعامل ایرانخودرو در بازدید سرزده از شرکت خدمات مهندسی ایرانخودرو (ایسیکو)، بر بهرهمندی این شرکت از تکنولوژیهای جدید، سیستمهای نرمافزاری نوین، الگوبرداری از شرکتهای مشابه موفق و همچنین استفاده از مدیران توانمند در زمینه انجام کامل لجستیک گروه صنعتی ایرانخودرو به بازار خارج از گروه تاکید کرد.
فرشاد مقیمی در این بازدید ، ضمن انتقاد از گسستگی فعالیتهای لجستیک در ایرانخودرو و موازی کاری گفت: یکپارچگی این فعالیتها و ساماندهی با هدف کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت در ایسیکو ضروری است. درحال حاضر بخشی از فعالیتها علاوه بر ایسیکو، توسط ساپکو و سایر شرکتهای گروه و خارج از گروه انجام میشود و بخشی دیگر در اختیار معاونت سیستم جامع تولید و خرید است که باید تعیین و تکلیف شوند.
وی ضمن تاکید بر مبارزه با فساد در سیستم و شناسایی فرآیندها و گلوگاههای فساد، دستور بررسی و ارائه گزارش و برنامه ای تجمیع امور لجستیک گروه صنعتی ایرانخودرو را صادر کرد.
وی در ادامه، ایسیکو را مکلف به کاهش هزینه لجستیک کرد و گفت: سهم ریالی لجستیک در قیمت تمام شده خودرو مشخص و مطابق برنامه و استانداردهای جهانی کاهش یابد.
مقیمی تاکید کرد: با توجه به بهره وری و اهمیت کاهش هزینه در بخش خدمات فنی و انرژی، برنامهای برای مدیریت مجدد این بخش توسط ایسیکو ارائه شود. همچنین انجام فرآیند مناقصه و مزایده با محور شفافیت مالی ارائه شود.
مقیمی تاکید کرد: برای ایجاد چابکی در گروه، ایرانخودرو باید در فعالیت اصلی خود یعنی تولید متمرکز شود و امور غیرتولیدی توسط ایسیکو مدیریت شود.
مدیرعامل ایرانخودرو با تاکید بر تکریم منابع انسانی و اهمیت مسایل رفاهی کارکنان گفت: کیفیت غذا و سرویسهای رفت و آمد کارکنان باید ساماندهی شود. در این مقوله هر اقدامی که لازم و ضروری است در دستور کار قرار گیرد.
وی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری فعالیت ایسیکو در پیشبرد اهداف ایرانخودرو گفت: همزمان با روزهای گرامیداشت پیروزی انقلاب، تولید تجاری روزانه ایرانخودرو نیز به ۲ هزار دستگاه برسد و این موفقیت با دهه مبارک فجر جشن خواهیم گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
پژوسیتروئن از شراکت با چانگان خارج شد!
گروه خودروسازی پژوسیتروئن به سرمایه گذاری مشترک خود با شرکت خودروسازی چانگان در کشور چین با هدف تولید و فروش محصولات DS پایان می دهد.به گفته سخنگوی کمپانی خودروسازی پژوسیتروئن، این خودروساز فرانسوی تولید و فروش محصولات DS را در کشور چین ادامه خواهد داد، ولی این بار بدون کمک گرفتن از شریک چینی خود یعنی «چانگان». باتوجه به اعلام گروه خودروسازی پژوسیتروئن، این خودروساز فرانسوی دومین شریک چینی خود را «دانگ فنگ موتور» قرار داده است و آنطور که پیداست، گویا قرار است ادامه فعالیت این کمپانی خودروسازی با شرکت دانگ فنگ موتور باشد.گروه خودروسازی پژوسیتروئن در قالب یک بیانیه رسمی اعلام کرد: ما می خواهیم از چانگان به خاطر حمایت هایش در طول سال های گذشته تشکر کنیم و تاکید می کنیم که برند DS همچنان به حضور و عرضه خود در بازار چین ادامه خواهد داد. برند DS با یک رویکرد استراتژیک جدید به توسعه تجارت ما در بزرگ ترین و استراتژیک ترین بازار خودروی جهان کمک خواهد کرد و گروه خودروسازی پژوسیتروئن نیز کاملا متعهد به بازار چین خواهد بود.در همین حال یکی از منابع چینی گزارش داد که شرکت خودروسازی چانگان به دنبال فروش نیمی از سرمایه گذاری خود است که طبق محاسبات شش ماهه دارایی و سهام بورسی، ارزش آن به چیزی حدود 700 میلیون دلار خواهد رسید که از تاریخ 22 نوامبر برای فروش فعال خواهد شد. فروش کمپانی خودروسازی پژوسیتروئن در چین مربوط به سال 2014 میلادی بیش از 700 هزار دستگاه گزارش شده است، این درحالیست که با یک کاهش چشمگیر فروش در بازار چین، تنها شاهد فروش 94 هزار دستگاه خودروی مختلف از این خودروساز فرانسوی در کشور چین طی 9 ماه ابتدایی سال جاری میلادی هستیم. فروش پژوسیتروئن زمانی تکان دهنده خواهد شد که بدانیم برند DS در بزرگ ترین بازار خودروی جهان تنها موفق به فروش 311 دستگاه طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی شده است.سرمایه گذاری پژوسیتروئن و چانگان در سال 2017 میلادی برای تولید سالیانه 200 هزار خودرو در کشور چین صورت گرفت و مبلغ 500 میلیون یورو صرف آن شد، اما در سال های اخیر تنها از یک دهم ظرفیت خود برای تولید اتومبیل استفاده کرده است تا در نهایت شاهد خروج پژوسیتروئن از سرمایه گذاری مشترک با چانگان باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نوسانات قیمتی بازار خودرو مشتریان را سردرگم کرد؛
تعداد بازدید : 2
سوء استفاده سود جویان از فضای حاکم بر بازار خودرو
علت گرانی خودرو در هفته جاری سودجویانی هستند که با استفاده از فضای حاکم بر نحوه عرضه خودروسازان، خودروهای دپو در پارکینگ ها را با قیمت های بالا در بازار عرضه می کنند، قیمتی هایی که عمدتا کاذب است و معمولا خریداری نیز در این بازار ندارند.
افزایش قیمت خودرو این روزها بسیاری از دست اندرکاران بازار و حتی مشتریان را سردرگم کرده است. به طوری که در ابن بازار کمتر کسی اقدام به خرید و فروش خودرو میکند و این جریان بر رکود ماههای اخیر در بازار خودرو افزوده است.
با وجود اینکه در ماههای اخیر پیش بینی ها حاکی از ادامه سیر نزولی قیمت ها بود در دو هفته اخیر بسیاری از خودروها در بازار با افزایش قیمت همراه شد، شرایطی که برخی فعالان شرکتها را عامل وضع موجود و ناشی از مدیریت بازار می دانند اما وزیر صنعت علت گرانی ها را برهم خوردن جریان عرضه و تقاضا را بازار عنوان می کند.
ارائه تحلیل ها در خصوص شرایط کنونی بازارخودرو در حالی همگی به نوعی مربوط به روند عرضه به بازار می شود که عمده افزایش قیمت ها در محصولات زیر 100 میلیون تومان در بازار رخ داده و در این بین نمیتوان از روند صعودی قیمت دو خودرو پراید و پژو 405 چشم پوشی کرد جریانی که برخی از فعالان بازار معتقدند به تبعیت از اعلام خبر توقف خطوط تولید این دو محصول در بازار رخ داده است.
با این حال افزایش قیمت خودرو با توجه به رکود بازار، این روزها بسیاری از دست اندرکاران خودرو و همچنین مشتریان را سردرگم کرده است. به طوری که کمتر کسی اقدام به خرید و فروش در این فضا میکند.
به رغم رکود حاکم بر بازار، قیمتها همچنان سیر صعودی دارد و در این بازار دست بسیاری از مشتریان به ارزانترین خودروها نیز نمیرسد، در این شرایط، دو پرسش مهم مطرح می شود ؛ نخست اینکه علت رکود بازار خودرو چیست و دوم اینکه چرا در بازاری کنونی که تقاضایی وجود ندارد قیمت ها مجدد افزایشی شده است؟
در همین راستا یک فعال بازار خودرو علت گرانی خودرو در هفته جاری را سودجویانی می داند که با استفاده از فضای حاکم بر نحوه عرضه خودروسازان ، خودروهای دپو در پارکینگ ها را با قیمت ها بالا در بازار عرضه می کنند ، قیمتی هایی که عمدتا کاذب است و معمولا خریداری نیز در این بازار ندارد.
کاظم محمدی نیکخواه در همین ارتباط به خبرنگار پرشین خودرو گفت: قیمت خودروهای داخلی و پر تیراژ تا پیش از آبان ماه با ثبات نسبی همراه شده بود اما هر زمان که جریان تولید و تحویل شرکتها با کمی تاخیر همراه می شود عده ای سودجو از فضای موجود در بازار خودرو بهره برده و قیمت ها را به شکل کاذب بالا می برند.
وی با این حال معتقد است که در هفته جاری با بهبود روند تحویل تعهدات معوق شرکتهای خودروساز، قیمت ها به خصوص در محصولات ایران خودرو به تدریج رو به کاهش است.
این فعال بازار در ادامه علت اصلی رکود طولانی بازار خودرو را قیمت می داند و در همین زمینه به خبرنگار پرشین خودرو عنوان می کند: قیمت خودرو طی این یک سال و نیم گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته اما در آمد مشتریان افزایشی جزئی داشته و طبیعی است که در چنین فضایی بسیاری از مشتریان قدرت خرید خود را از دست دادهاند و این جریان موجب رکود بازار خودرو شده است.
به گفته نیکخواه، بازار خودرو همه ساله با پایان تابستان و آغاز پاییز به خواب میرود و سطح معاملات در آن افت میکند اما بازار خودرو در سال جاری خیلی زودتر ار موعد به خواب رفته است به طوری که پیش از ورود به پاییز نیز بازار خودرو با رکود سنگینی همراه بود از این رو به نظر می رسد که رکود امسال در بازار خودرو از جریان طبیعی سال های گذشته پیروی نمی کند و عمدتا تابع قیمت و اوضاع اقتصادی است.
وی در عین حال پیش بینی می کند بازار خودرو در نیمه دوم بهمن ماه از رکود خارج شده و به تدریج با تحرک و رشد تقاضا همراه شود.
وی در پایان اعلام می کند در صورت ادامه ثبات در بازار ارز طی ماههای آتی قیمت خودرو نیز به ثبات خواهد رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.