شماره: 1274 / ۱۳۹۸ بيست و دوم مهر
تعداد بازدید : 0
اولویت تامین قطعات پرتیراژ ایران خودرو کرمانشاه از قطعه سازان استان
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کرمانشاه جزو استانهای اولویت دار، درصنعت قطعه سازی است و تامین قطعات پرتیراژ ایران خودرو کرمانشاه از قطعه سازان این استان اولویت است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به یکی از مصوبات جلسه قبل مبنی بر اینکه انجمن صنایع خودرو استان با همکاری سازمان صمت و ایران خودرو ، برنامه ریزی برای تامین حداکثری قطعات مورد نیاز ایران خودرو از قطعه سازان استان کرمانشاه را اجرایی کند، گفت: دو قرارداد به ارزش 120 میلیارد تومان بسته شده است و در میز تعمیق ساخت داخل خودرو در تهران نیز این شرکتها حضور دارند که این امر ظرفیت کم نظیری است و اشتغال ایجاد می کند.رحمانی بیان کرد: تامین قطعات مورد نیاز پرتیراژ ایران خودرو کرمانشاه از قطعه سازان استان اولویت باشد.
وزیر صمت با بیان اینکه کرمانشاه جزو استانهای هدف ما در قطعه سازی است، گفت: واحدهای اصلی خودروسازی این مهم را در دستور کار خود قرار دهند و چون نهضت ساخت داخل راه اندازی شده است از این موضوع حمایت می کنیم و امسال قرار است که حداقل 400 میلیون یورو را در قطعات داخلی سازی می کنیم.
رحمانی با اعلام اینکه تا این لحظه یک میز 85 میلیون یورویی داخلی سازی برگزار شده است و تا عید از آن هدف گذاری عبور می کنیم، ادامه داد: کرمانشاه در این موضوع می توانند سهیم باشد و باید قطعه سازان این استان از این فرصت برای اشتغال و تولید استفاده کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد:
مابهالتفاوت ارزی خودروهای متوقف در گمرک پرداخت شده است
به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، مابهالتفاوت ارزی ۱۰۴۸ دستگاه از خودروهای متوقف در گمرک پرداخت و تمام امور ترخیص آنها انجام شده است، اما به دلیل اتمام مهلت مصوبه دولت این خودروها امکان خروج از گمرک را پیدا نکردهاند.
مهدی دادفر ، اظهار کرد: این خودروها وارد شده و همه اقدامات لازم اعم از پرداخت مابهالتفاوت، ترخیص و حتی گواهینامه گمرکی نیز صادر شده است اما به دلیل اینکه اعتبار مصوبه دولت برای ترخیص خودروها از گمرک تمام شد، به زمان مصوبه نرسید و نتوانستند ترخیص شوند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: از این تعداد خودرو، حدود ۱۰۰۰ دستگاه هیوندا سونوتا متعلق به شرکت کرمانخودرو و ۴۸ دستگاه متعلق به سایر شرکتها ازجمله گریمارکت است. حتی اگر این ۱۰۰۰ دستگاه نیز ترخیص شوند، تنها مشکل شرکت کرمانخودرو حل خواهد شد؛ اما سایرین همچنان دچار مشکل خواهند ماند.وی اظهار کرد: رامک خودرو یکی از ارکان اساسی مشکلات است که بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرک داشته و اظهار نیز کرده است که با توجه به اتمام زمان مصوبه نتوانسته خودروهای خود را ترخیص کند. در حال حاضر رامک بسیار مشکلساز شده است که مشکلات حقوقی داشته و مردم از آن طلبکار هستند.دادفر با بیان اینکه تا زمانی که مصوبه ترخیص خودروها از سوی دولت تمدید نشود، این خودروها با وجود اینکه مابهالتفاوت نرخ ارزشان نیز پرداخت شده، ترخیص نمیشوند، تصریح کرد: مذاکرات و مکاتبات بسیاری در این زمینه انجام شده اما هنوز اتفاقی برای تمدید زمان مصوبه رخ نداده است. این خودروها خود منابع درآمدی برای دولت است اما نمیدانیم که چرا اتفاقی در این زمینه نمیافتد.دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: آنچه که به نظر میرسد، گمرک موافق تمدید زمان مصوبه و ترخیص خودروها است. دستوالعمل خروج مجدد تنظیم شده، رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدگان، رییس سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی معاون اول رییسجمهور و گمرک نیز هریک نظرات خود را بیان کردهاند و نظرات در نهایت به اتاق وزیر صنعت رسیده است اما از آنجا خارج نشده است.
پژو 208 جدید پنج ستاره ایمنی خود را
از دست داد
موسسه تست تصادف اروپا، یورو ان کپ، جدیدترین گزارش های امتیاز ایمنی خود برای مجموعه ای از مدل های جدید از جمله بی ام و سری 1، جیپ چروکی و پژو 208 را منتشر کرد.
به گزارش خبرخودرو، نسل سوم سری 1 علیرغم تغییر ساختار به دیفرانسیل جلو توانسته پنج ستاره ایمنی خود را حفظ کند و در ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز 83 درصد، ایمنی سرنشین کودک امتیاز 87 درصد، محافظت از کاربر جاده بالقوه امتیاز 76 درصد و کمک ایمنی امتیاز 72 درصد را کسب کرده است.
در عین حال، پژو 208 جدید به خاطر امتیاز 56 درصد برای محافظت از کاربر جاده بالقوه نتوانست پنج ستاره خود را حفظ کند و این بار چهار ستاره ایمنی به آن اعطا شد.
پژو علیرغم ارزیابی کلی ناموفق، برای ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز 91 درصد، ایمنی سرنشین کودک امتیاز 86 درصد و کمک ایمنی امتیاز 71 درصد را کسب کرد.
و در نهایت، جیپ چروکی فیس لیفت شده همچنان در سطح چهار ستاره قراردارد.جیپ برای ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز 80 درصد، ایمنی سرنشین کودک امتیاز 78 درصد، محافظت از کاربر جاده بالقوه امتیاز 56 درصد و کمک ایمنی امتیاز 69 درصد را به خود اختصاص داده است.
تویوتا رویکردی جدید برای نسل جدید میرای دارد
شاید تصور خودرویی برقی که هرگز نیازی به اتصال به برق برای شارژ مجدد ندارد کمی سخت باشد اما در واقع خودروهای سلول سوختی هیدروژنی این گونه هستند.
از زمان رونمایی سدان تویوتا میرای در سال 2015 بیش از شش هزار دستگاه از این خودرو در ایالات متحده به فروش رفته است. اکنون تویوتا از رویکرد جدیدی برای نسل دوم این خودروی سلول سوختی هیدروژنی خود رونمایی کرده که از اواخر سال 2020 در نمایندگی های فروش منتخب ارائه خواهد شد.
تویوتا میرای کانسپت مدل 2021 از پلتفرم های دیفرانسیل جلوی کنونی که در خودروهای هیبریدی و سوخت جایگزین به کار می رود فاصله گرفته و از پلتفرم بزرگ تر دیفرانسیل عقب بهره می برد تا تجربه سواری لوکس تری را فراهم سازد. میرای کانسپت 2021 با 114.9 اینچ فاصله بین دو محور و 195.8 اینچی طول کلی حدود 5.5 اینچ فاصله بیش تری بین دو محور و 3.3 اینچ طول بیش تر از میرای کنونی خواهد داشت. هم چنین، میرای کانسپت فاقد مجزا کننده بین صندلی های عقب است که به حضور سرنشین سوم در صندلی عقب کمک می کند.
طراحی میرای کانسپت 2021 خودرویی ممتازتر را نشان می دهد که امری مناسب به نظر می رسد چرا که سدان های سلول سوختی هیدروژنی که ظرفیت تولید کمی دارند نیاز به قیمتی بالا دارند تا هزینه های نیرومحرکه منحصر به فرد آن ها جبران شود. کاپوت کشیده و در صندوق عقب کوچک این خودرو نشان دهنده یک کوپه چهار در جذاب است.
نیرومحرکه سلول سوختی این خودرو از مخزن هیدروژن ظرفیت بالایی بهره خواهد برد که طیف حرکتی آن را بالا می برد. گفته می شود تویوتا در پی افزایش سی درصدی طیف حرکتی این خودرو در مقایسه با میرای کنونی است که طیف حرکتی 312 مایل دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
حمایت ۱۵ میلیون دلاری از صادرات محصولات ایران خودرو
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: به منظور توسعه صنعت خودرو کشور از صادرات محصولات ایران خودرو به کشورهای همسایه در قالب اعتبار خریدار از طریق بانک توسعه صادرات و ضمانت صندوق تا میزان ۱۵ میلیون دلار حمایت می شود.
به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، افروز بهرامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و ایران خودرو افزود: آمادگی داریم تا ریسک های سیاسی صادرات خودرو به کشورهای همسایه بخصوص سوریه و عراق را بپذیریم .
وی با اشاره به اینکه صادرات به کشورهای همسایه از اولویت های راهبردی صندوق به شمار می رود ، افزود: برای تامین منابع مالی، درقالب اعتبار خریدار از طریق بانک توسعه صادرات و با ضمانت صندوق ضمانت صادرات تا میزان ۱۵ میلیون دلار برای صادرات محصولات ایران خودرو به سوریه عملیاتی می شود.
فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای بازار سوریه و عراق زحمات زیادی کشیده شده است ، گفت:در این مقطع باید همه تلاش کنند تا آن را حفظ کنیم .
وی افزود: این موضوع نیازمند حمایت های مالی از سوی بانک توسعه صادرات، صندوق توسعه ملی و صندوق ضمانت صادرات است تا ایران خودرو بتواند محصولات خود را به بازار این کشورها عرضه کند.
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه محصول ایران خودرودر حال حاضر در شرایط رقابت با سایر رقبای خودرو ساز خود از جمله چین قرار دارد، اظهارداشت:باید از این فرصت به منظور سودآوری برای کشور استفاده کرد و مطمئن هستیم اگر محصولات ایران خودرو به بازار سوریه برسد شرایط فروش خوبی را شاهد خواهیم بود.
مقیمی ابراز امیدواری کرد:از طریق بازار سوریه و عراق باب جدیدی در توسعه صنعت خودرو کشور باز شود که این موضوع نیازمند همراهی برخی نهادها برای تامین مالی ایران خودرو است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
مشکل در تامین
لوازم یدکی برخی خودروهای چینی
رئیس اتحادیه مکانیسینهای تهران گفت: در تامین قطعات یدکی خودروهای تولید داخل مشکلی نیست و تنها در برخی مواقع بازار با کمبود قطعات الکترونیکی مواجه میشود اما در برخی خودروهای چینی شرایط بدتری در بازار حاکم است.
علیرضا نیکآئین ، در رابطه با وضعیت تامین قطعات یدکی و تعمیر خودرو، اظهار کرد: در شرایط فعلی مشکل خاصی در تامین قطعات یدکی خودروهای تولید داخل نیست و تنها در برخی مواقع بازار با کمبود قطعات الکترونیکی مواجه میشود و جای سوال دارد که چرا در همین حین برخی توزیع کنندگان نوسان قیمت در بازار ایجاد میکنند.
رئیس اتحادیه مکانیسینهای تهران ادامه داد: در زمینه خودروهای چینی باید اعلام شود که متاسفانه شرکتهای واردکننده و عرضهکننده خودرو آنچنان موفق عمل نکرده و بازار و برخی صاحبان خودرو در تامین قطعات یدکی با مشکلات بسیاری روبرو هستند.
وی گفت: قیمت لوازم یدکی خودرو رشد قابل توجهی را تجربه کرده و این موضوع منجر به کاهش مراجعه به واحدهای تعمیرگاهی شده است.
نیکآئین تاکید کرد: هزینه تعمیرات اساسی خودروهای مدل پایین رشد قابل توجهی داشته و باید به میزان ارزش خود خودرو برای تعمیر و بهروزرسانی این دست وسایل هزینه کرد.
فراخوانی برای لامبورگینی اونتادور
لامبورگینی فراخوانی را برای مدل های 2017 تا 2019 از اونتادور S و اونتادور S رودستر اعلام کرده است.
دلیل این فراخوان نگرانی از احتمال خرابی در موتور خودرو اعلام شده است.این خودروساز اعلام کرد، یک نقص نرم افزاری می تواند باعث شود موتور حداقل سرعت مورد نیاز برای روشن ماندن را حفظ نکند. اگر موتور نتواند این حداقل سرعت را تنظیم کند می تواند خاموش شود.
اگرچه موتور می تواند پس از خاموش شدن مجددا روشن شود اما این امر خطر بروز تصادف یا آسیب به دیگر کاربران جاده را افزایش دهد.
به طور کلی، 38 دستگاه از این ابرخودروها مشمول فراخوان می شوند.
لامبورگینی با مشتریان خودروهای مشمول تماس گرفته و به آن ها توصیه می کند برای تعمیر رایگان به نزدیک ترین نمایندگی این خودروساز مراجعه کنند.
استقبال از MG هکتور همچنان بالا است
MG موتور هند یک نمایندگی اصلی جدید دیگر در هند را افتتاح کرد که در بمبئی قرار دارد.
این خودروساز در زمان افتتاح دومین نمایندگی اصلی خود در این کشور پس از دهلی، اعلام کرد که از زمان آغاز مجدد پیش فروش هکتور، 8 هزار پیش فروش جدید برای این خودرو ثبت شده است.
MG هکتور از ژوئن سال جاری در هند عرضه شده است. این برند در ابتدای امر بیش از 21 هزار پیش فروش برای این خودرو ثبت کرد که منجر به توقف موقت پیش فروش آن شد. در 29 سپتامبر این خودروساز پیش فروش هکتور را بار دیگر آغاز کرد در حالی که هنوز 15 هزار مشتری در انتظار تحویل این خودرو بودند.
پیش فروش جدید هکتور با پیش پرداخت 50 هزار روپیه انجام می شود. قیمت این مدل حدود بسته به مدل در حدود 2.5 درصد افزایش داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
تنظیم بسته تشویقی 5 بخشی جهت تسریع داخلی سازی قطعات
به گزارش دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به نقدینگی به عنوان بزرگترین مشکل قطعهسازان از تنظیم بسته تشویقی 5 بخشی در جهت تسریع فرآیند تعمیق ساخت داخل و تسهیل جذب سرمایه میان وزیر صنعت و قطعهسازان خبر داد.
آرش محبینژاد در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص شرایط صنعت قطعهسازی کشور از لحاظ مطالبات و تعهدات اظهار داشت: مطالبات کماکان رو به افزایش است به دلیل اینکه منابعی اصولا وارد نمی شود و میزان منابع ورودی خودروسازها با بدهی آنها مطابقت ندارد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور افزود: بدهی خودروسازها به زنجیره تأمین بیش از 22 هزار میلیارد تومان است که از این میزان حدود 9 هزار میلیارد تومان معوق است که به همراه اسناد تعهدی برگشتی به 10 هزار میلیارد تومان هم میرسد.
محبینژاد با اشاره به تلاشهای قطعهسازان برای زنده نگهداشتن این صنعت افزود: علاوه بر افزایش تعداد طلبکاران و تعویق پرداخت حقوق کارگران، بسیاری از واحدهای قطعهسازی تعطیل یا نیمه تعطیل شدهاند.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور نقدینگی را بزرگترین مشکل قطعهسازان کشور دانست و افزود: بحث بعدی قیمتگذاری قطعات است که در حال حاضر بسیاری از قراردادها با قیمت ارز قدیم 8 هزار و 500 تومان یا ارز 4 هزار و 200 تومانی بسته شده است در صورتی که در کنار لزوم به روز شدن قراردادها با ارز 11 هزار و 500 تومانی، قیمت مواد اولیه هم باید اصلاح شود.
محبینژاد در خصوص تأمین مواد اولیه داخلی و وارداتی گفت: در واردات با مشکل تحریمهای بینالمللی روبرو هستیم. ارز نیما و سنا با کندی بسیار تخصیص مییابد. همچنین بانک مرکزی ممنوعیتی در تخصیص ارز به قطعهسازان و خودروسازان ایجاد کرده که باعث حادتر شدن وضعیت شده به گونهای که اگر قطعهسازی مشکل نقدینگی نداشته باشد با مشکل تأمین ارز از سوی بانک مرکزی روبرو است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در خصوص قیمت مواد اولیه داخلی تصریح کرد: مواد اولیه با قیمت بالا و عمدتا در بورس عرضه میشود در حالی که قطعهساز باید وجوه حاصل از فروش خود را طبق قرارداد 4 ماهه و به صورت واقعی 8 ماهه دریافت کند.
محبینژاد افزود: تولیدکننده داخلی مواد اولیه که عمدتا دولتی است مواد خود را با قیمت بالا، نقد، به روز و مطابق با نرخ ارزی FOB بنادر بینالمللی میفروشد به این صورت که ابتدا باید پول به حساب تأمین کننده اعم از پتروشیمی، مس، فولاد و... نقدا و حتی به صورت پیش پرداخت واریز شود.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور با اشاره به درخواست دست اندرکاران این صنعت به فروش مواد اولیه به قطعهساز به صورت بلندمدت و ابراز امیدواری نسبت به همکاری بیشتر با قطعهسازان افزود: تأمینکنندگان ضمانت خودروساز را در بازپرداخت وجوه قبول کنند.
محبینژاد در ادامه به بحث قراردادهای بین قطعهساز و خودروساز اشاره کرد و افزود: این قراردادها باید در اصلاحات و بازنگریها به صورت منصفانه و عادلانه تنظیم شود تا امیدوار به تغییر وضعیت وخیم صنعت خودروسازی باشیم.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور تنها خبر خوش این روزها را نهضت ساخت داخل دانست که به داخلی سازی قطعات منجر میشود.
محبینژاد در این خصوص گفت: طی جلسه روز گذشته نمایندگان و تعداد زیادی از قطعهسازان با وزیر صنعت قراردادهایی مشتمل بر یک بسته مشوق 5 بخشی امضا شد که در حوزه داخلی ساز، فرآیند تعمیق ساخت داخل تسریع و جذب سرمایه تسهیل میشود.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور همچنین درباره ابلاغیه تمدید تسهیلات 844 میلیون یورویی تصریح کرد: طبق اعلام بانک مرکزی دستور ارائه این تسهیلات به بانکهای عامل داده شده اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.
محبینژاد با اشاره به دلایل عدم اختصاص تسهیلات گفت: بانکهای عامل و مرکزی اصولا ارزی ندارند و فرآیند تخصیص به کندی پیش میرود و شرکتهای قطعهساز و خودروساز نیز با وجود ریسک نرخ ارز، تمایل چندانی به دریافت تسهیلات ارزی و بازپرداخت ارزی که مدت آن 6 تا 9 ماه خواهد بود ندارند لذا مسئله مهم این است که بنا بر تقاضای گیرنده تسهیلات، بازپرداخت ارزی باشد یا ریالی.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در پایان با توجه به منابع درآمدی اشخاص برای بازپرداخت تسهیلات خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که کسی که درآمدش منابع ارزی است با ریسک کمتری، به نرخ ارز پرداخت کند و کسی که درآمدش ریالی است، بانک عامل همراه با خزانه دولت در بانک مرکزی، در حدود اختصاص تسهیلات، معادل ریالی ارز را تسویه و با گیرنده تسهیلات به صورت ریالی طرف حساب باشد و بهره ریالیاش را دریافت کند که متأسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
لکسوس کاملا الکتریکی در راه است
کمپانی خودروسازی لکسوس با انتشار یک تصویر پیش نمایش، خبر از آمدن یک خودروی کاملا الکتریکی به مشتریان خود می دهد.
در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی توکیو ژاپن، قرار است شرکت خودروسازی لکسوس جدیدترین ساخته خود را در قالب یک خودروی تمام الکتریکی معرفی کند. این نمایشگاه 2 روز اول برای رسانه ها باز شده و سپس به روی عموم باز خواهد شد و در این بین شرکت خودروسازی لکسوس قصد دارد تا یک خودروی تمام الکتریکی معرفی کند، هرچند این خودرو همچنان یک طرح کانسپت است و شرکت خودروسازی لکسوس زمان می خواهد تا خودروی الکتریکی احتمالا سایز کوچک خود را به سرانجام برساند.
باتوجه به تصویر پیش نمایش، می توانیم طراحی نسل بعد و چشم انداز آینده لکسوس برای طراحی محصولات خود را بر روی چهره این اتومبیل شاهد باشیم و بدون شک در صورت نتیجه گرفتن این طراحی و تایید آن برای تولید، می تواند مشتریان قابل توجهی به سمت لکسوس جذب کند، هرچند نباید ابعاد و اندازه این اتومبیل را فراموش کرد و به نظر می رسد که شرکت خودروسازی لکسوس با الگو گرفتن از طرح کانسپت 4 سال پیش خود یعنی LF-SA، تازه ترین خودروی تمام الکتریکی خود را طراحی کرده و قصد توسعه آن با همان ابعاد و اندازه را خواهد داشت.
در این صورت با یک خودروی هاچ بک بسیار کوچک شهری با گنجایش 4 سرنشین طرف خواهیم بود که تنها مناسب استفاده در شهر بوده و باتوجه به یدک کشیدن نام لکسوس، به نظر نمی رسد که با یک قیمت اقتصادی در اختیار مشتریان قرار گیرد، ولی می توان انتظار داشت که این خودرو جدیدترین فناوری های صنعت خودروسازی بویژه نمایشگرهای هولوگرامی و پننل های کریستالی را در اختیار داشته باشد.
به هرحال نمی توان در رابطه با جزییات این خودرو صحبت کرد و تا معرفی رسمی آن هیچگونه اطلاعاتی از مشخصات اصلی منتشر نخواهد شد.
نمایشگاه بین المللی توکیو ژاپن از تاریخ 24 اکتبر کار خود را آغاز خواهد کرد و پس از معرفی رسمی این خودرو از سوی لکسوس جزییات بیشتر آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار خواهیم داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو: عظام تنها 1 عضو از 1000 عضو انجمن است
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: با توجه به اینکه پرونده گروه عظام، مشکل حقوقی یکی از اعضای این انجمن است؛ لذا این انجمن موضع خاصی در این رابطه ندارد و تنها امیدوار است که آسیبی به تولید قطعه و خودرو در ایران وارد نشود.
مازیار بیگلو اظهار کرد: این انجمن نظر خاصی در رابطه با این پرونده ندارد. یک مشکل قضایی و حقوقی برای یکی از اعضای (این انجمن) پیش آمده است. انجمن قطعهسازان تقریبا دارای ۱۰۰۰ عضو است که ممکن است برای هر کدام مشکلی قضایی پیش بیاید.
وی افزود: شرکت عظام یک گروه حقوقی است که یک اتهام قضایی به آن وارد شده که خود شرکت باید موضوع را حل و فصل کند. انجمن ما تنها امیدوار است که این ماجرا ختم به خیر شده و آسیبی از این جهت به صنعت قطعه و خودرو کشور وارد نشود.
بیگلو با بیان اینکه این پرونده تاثیری در اوضاع انجمن قطعهسازان نخواهد داشت، گفت: این انجمن یک نهاد و NGO مستقل است که تاثیری از این موضوع نخواهد گرفت.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در پاسخ به اینکه در سالهای اخیر حجم عظیمی از قطعات مصرفی صنعت خودرو از گروه عظام تامین شده که اکنون متهم به قاچاق قطعات خودرو شده و ممکن است این موضوع انجمن قطعهسازان را نیز درگیر کند؛ گفت: نگرانی ما نیز در همین رابطه است اما اطمینان داریم که قوه قضاییه به این موضوع که به لحاظ حقوقی بسیار تخصصی است، با عدالت کامل رسیدگی خواهد کرد.
وی افزود: تنها امیدوار هستیم این اتفاقی که برای یک «شرکت» رخ داده به کل مجموعه تولید قطعهسازی و خودروسازی کشور آسیب وارد نکند و سازوکارهایی که هر نهاد مرتبطی با این موضوع دارد، لحاظ شود.
بیگلو در پایان اظهار کرد: نگرانی انجمن قطعهسازان تنها این است که این موضوع به تولید خودرو و قطعه کشور صدمه وارد کند، اما به هرحال این فرآیند حقوقی باید طی شود و هر خلافی که مرتکب شدهاند برای دادگاه روشن شود.
به گزارش ایسنا، حدود یک هفته است که جلسات محاکمه «گروه عظام» به اتهام قاچاق سازمانیافته و حرفهای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار میشود. این پرونده ۷ متهم دارد که متهم ردیف اول آن، عباس ایروانی -مدیر گروه عظام (تولیدکننده قطعات خودرو)- متهم به افساد فیالارض از مجاری اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمانیافته و حرفهای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان ۷۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۲۵ دلار، رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول و معاونت در پرداخت رشوه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.