شماره: 1252 / ۱۳۹۸ بيست و پنجم شهريور
تعداد بازدید : 0
خط تولید خودروهای هیبریدی شارژی ولوو تکمیل شد
ولوو کارز خط تولید خودروهای هیبریدی شارژی خود را با عرضه XC40 T5 دو موتوره در اروپا تکمیل کرد.
XC40 T5 دو موتوره همچون مدل عرضه شده در چین دارای ترکیب نسخه T3 موتور 1.5 لیتری توربوی سه سیلندر بنزینی با قدرت 134 کیلووات و گشتاور 265 نیوتون متر و موتور برقی با قدرت 61 کیلووات و گشتاور 160 نیوتون متر است.
این نیرومحرکه به همراه بسته باطری لیتیوم یونی 10.7 کیلووات ساعت قدرت کلی 195 کیلووات تولید می کند که این خودرو را به قدرتمندترین مدل در این طیف تبدیل می کند. نیروی این خودرو از طریق گیربکس اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته اختصاصا به چرخ های جلو منتقل می شود.
ولوو ادعا می کند XC40 شارژی می تواند طیف حرکتی تمام برقی 46 کیلومتر داشته باشد و مصرف سوخت آن 2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
گفته می شود این خودرو شتاب صفر تا صد 7.3 ثانیه دارد و بیشینه سرعت آن به 204 کیلومتر بر ساعت می رسد.
ولوو XC40 T5 دو موتوره در بازار انگلستان در چهار نسخه R-Design، R-Design پرو، Inscription و Inscription پرو ارائه می شود.
قیمت ارزان ترین مدل این خودرو در انگلستان 40905 پوند اعلام شده است و تحویل آن از فوریه 2020 آغاز خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مینی از برنامه های برقی سازی خود خبر داد
کم تر از یک ماه پس از ساخت اولین مینی برقی تولید انبوه شده، این برند بریتانیایی اکنون روی مدل بعدی خود کار می کند و احتمالا آپشن هاچ بکی برقی را در طیف مدل های کوپر S و جان کوپر ورکز ارائه خواهد کرد.
مدیر مینی، Bernd Koerber طی مصاحبه ای در حاشیه نمایشگاه فرانکفورت اظهار داشت: «زمانی که صحبت از عملکرد و حمل و نقل برقی به میان می آید، هیچ تناقضی وجود ندارد. بنابراین، جان کوپر ورکز باید خود را مجددا تفسیر کند.»
Koerber افزود: «این امر برای فردا نیست چرا که ما اکنون جان کوپر ورکز را عرضه کرده ایم اما چرا نباید هاچ بکی برقی داشته باشیم؟ اگر شانس راندن مینی الکتریک را داشته باشید می فهمید که عملکرد و یا حس سواری آن حفظ شده است.»
وی گفت: «بنابراین چرا هاچ بکی به عنوان خودروی برقی نداشته باشیم؛ و برند جان کوپر ورکز را نیز وارد حمل و نقل برقی کنیم.»
مدیر مینی تاکید کرد که در برخی کشورها هنوز خودروهای عملکرد بازار بنزینی محبوب هستند و افزود: «باید بگویم با خودروهای هیبریدی شارژی و برقی- باطری خواهید دید که عملکرد به سطحی بعدی می رود.»
مینی اعلام کرده در حالی که تلاش می کند تا وارد فضای خودروهای برقی شود، آماده نیست تا از بازار خودروهای عملکرد بالای توربو بنزینی خارج شود چرا که دنیا هنوز به این مدل ها تمایل دارد.
Koerber با تاکید بر این که احتمالا موتورهای احتراق داخلی تا پس از سال 2030 همچنان حفظ خواهند شد، گفت: «وقتی به 10 سال آینده نگاه می کنید، اگر بخواهیم برنید جهانی باشیم باید این امر را در نظر بگیریم که تمام کشورها و مناطق متفاوت هستند.»
از آنجا که خودروهای مینی پاسخ گوی خریداران شهری هستند، سهم بالایی از خودروهای برقی و غیره را عرضه خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
چرخه معیوب تصمیم گیری در خصوص قیمت گذاری خودرو ادامه می یابد؟!
تعداد بازدید : 2
بلاتکلیفی در خصوص متولی نهایی قیمت گذاری خودرو
چنانچه می خواهیم خودرو به قیمت واقعی و متناسب با تقاضای بازار به دست مصرف کننده برسد باید یک فاصله ای بین قیمت تمام شده و سود عادلانه خودروساز مشخص شود و باید این کار توسط هر دستگاهی که در نهایت متولی قیمت گذاری است هر چه سریعتر صورت گیرد.
بیش از یک دهه است که صنعت و بازار خودروی ایران در چرخه معیوب تصمیماتی قرار گرفته که دولت و مجلس در حوزه قیمتگذاری خودروهای داخلی اتخاذ می کنند.
این چرخه معیوب از دولت نهم و پس از آنکه سیاست قیمتگذاری خودرو در حاشیه بازار کنار رفت و سرکوب قیمت جایگزین شد آغاز و تا کنون ادامه داشته است. البته در این فاصله دولت و مجلس ورود کرده و برای قیمتگذاری خودرو راهکارها و قوانینی مصوب کردند بخشی از این تصمیمات واگذاری تعیین قیمت به سازمان حمایت مصرفکنندگان یا تفویض این اختیار به شورای رقابت و در نهایت سپردن قیمت به ستاد تنظیم و کنترل بازار خودرو یود ه است. این در حالی است نتایج حاصله از تصمیمات در این مدت نشان میدهد هیچ کدام از آنها نتوانستهاند ثبات و آرامشی را در بازار خودرو ایجاد کرده و باعث خروج دلالان از این یازار شوند.
در چنین شرایطی است که مجلس نیز در جریان بررسی و تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو رای به بازگشت شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری خودرو می دهد و شورای رقابت بهصورت قانونی مرجع قیمتگذاری خودرو می شود بر اساس این مصوبه مجلس، خودروسازان باید قیمت تمام شده، سود حاصله و قیمت قطعی محصولات خود را به شورای رقابت اعلام کنند.طرح این مصوبه در حالی صورت گرفته که همچنان مصوبه مذکور بهطور کامل تعیین تکلیف نشده و با پاسخ دو پهلویی که در روزهای اخیر وزیر صنعت در خصوص ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری داده باید دید در آینده روند قیمت گذاری خودرو چگونه خواهد بود و در نهایت متولی نهایی قیمت گذاری چه کسی خواهد بود ؟
تنها مداخله بی مورد دولت در قیمت ، بازار خودرو را بر هم ریخت
بر همین اساس قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران معتقد است در سالهای اخیر تنها مداخله بی مورد دولت در قیمت خودرو بوده که بازار را بر هم ریخته و موجب آشفتگی و ورود دلالان به بازار خودرو شده است.
آرمان خالقی اظهار داشت: متاسفانه در این دوره با آشفتگی و بی ثباتی قیمت خودرو تقاضای زیادی به سمت بازار روانه شد و خودرو ارزش زیادی در بازار یافت در حالی که خودروساز از این منافع بی بهره ماند و تنها دلالان و برخی سرمایه گذاران از این بازار سود بردند.به گفته وی اگر قرار است خودرو به قیمت واقعی و متناسب با تقاضای بازار به دست مصرف کننده برسد باید یک فاصله ای بین قیمت تمام شده و سود عادلانه خودروساز مشخص شود و باید این کار توسط هر دستگاهی که در نهایت متولی قیمت گذاری است صورت گیرد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن با تاکید بر لزوم تعیین این فاصله قیمت توسط دستگاههای متولی امر قیمت گذاری خودرو گفت: هم اکنون دعوا بر سر همین مساله است که متولی قیمت گذاری خودرو کدام دستگاه است، سازمان حمایت از مصرف کننده، شورای رقابت یا اینکه دستگاه دیگری خواهد بود اما آن چیزی که امروز اهمیت دارد این است این موضوع باید هر چه سریعتر مشخص و تعیین تکلیف شود.
باید هر چه سریعتر مرجع قیمت گذاری خودرو تعیین تکلیف شود
خالقی تصریح کرد: در ماههای اخیر با افزایش غیر معقول قیمت خودرو دربازار سود زیادی در بازار خودرو نصیب دلالان شد در حالی که با تعدیل قیمت ها به تدریج دلالان به بازار خودرو خارج خواهند شد اتفاقی که در هفته هاب اخیر با افت قیمت تا حدودی رخ داده است .با این حال نکته ای که در این جریان قیمت خودرو وجود دارد نگرانی از بازگشت قیمت ها در صورت ادامه وضع کنونی قیمت گذاری است که معتقدم باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.به گفته وی در صورت افزایش فاصله قیمت تمام شده با قیمت بازار باید در خصوص این فاصله قیمتی فکری اساسی کرد که این سود نصیب چه کسی باید شود دلالان یا خودروساز یا اینکه مابه التفاوت نرخ کارخانه و بازار و سود خودروساز در صندوقی برای توسعه حمل و نقل عمومی متمرکز شود.
تمرکز مابه التفاوت قیمت فروش و بازار خودرو برای توسعه حمل و نقل عمومی
این مقام مسئول در خانه صنعت و معدن تاکید کرد: شاید این راهکار عادلانه تر باشد که این سود نه به جیب خودروساز برود که به هر دلیلی می تواند مداخله کند و قیمت ها بالا و پایین کند و نه نصیب دلالان شود و بلکه منافع آن با ایجاد این صندوق نصیب عموم مردم شود.خالقی در پایان یاد آور شد: زمانی که خودروساز در قیمت مابه التفاوت فروش و بازار ذی نفع نباشد و این مابه التفاوت به جای اینکه به جیب دلال یا خودروساز برود به عموم مردم برسد و حمل و نقل عمومی توسعه یابد بدون شک راهکار عادلانه تری است چرا که هم تنطیم کننده قیمت و بازار است و هم به این شیوه می توان دندان طمع سودجویان از بازار خودرو را کشید .
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
۴ پیشنهاد به دولت
برای واردات خودرو بدون انتقال ارز
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: چهار پیشنهاد برای واردات خودرو بدون انتقال ارز، به دولت ارائه شده است.
مهدی دادفر ، با بیان اینکه دغدغه دولت برای ممنوعیت واردات خودرو مشکل ارزبری واردات بود، اظهار کرد: ما چهار پیشنهاد در خصوص واردات خودرو بدون خروج ارز به دولت ارائه کردهایم تا شرکتهای واردکننده خودرو به تعطیلی کشیده نشوند. نخستین راه برای واردات خودرو آن هم بدون خروج ارز، سرمایه شرکتهای نمایندگی در خارج از کشور است که این شرکتها میتوانند تجهیزات و امکانات خود را بفروشند و تبدیل به خودرو کنند تا کسب و کارشان فعال شود.
وی افزود: همچنین راه دیگر، استفاده از سرمایههای مردمی است که در خارج از کشور زندگی میکنند؛ به طور مثال ایرانیهایی که در خارج از کشور صاحب ارز هستند، با ارز خود خودرو خریداری کنند و مابه ازای آن ریال دریافت کنند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه خرید اعتباری از شرکتهای تولیدکننده خودرو سومین راه برای واردات خودرو بدون خروج ارز است، گفت: چنین شرکتهایی قابلیت این را دارند که دو تا سه سال به شرکتهای نمایندگی داخل کشور اعتباری خودرو داده و هیچ پولی دریافت نکنند، چراکه میخواهند بازار خود را در ایران به هر قیمتی حفظ کنند.
وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که بخشی از پولهای دپو شده حاصل از صادرات نفت که به دلیل تحریم در برخی کشورها مانده است را، از طریق خودرو به کشور برگردانیم تا کار فعالان حوزه خودرو از ریشه کنده نشود.او در رابطه با خودروهای متوقف در گمرک، اظهار کرد: نامههایی جداگانه به معاون اقتصادی رییسجمهوری، معاون اول رییسجمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان زده شده که ضمن آنها انجمن خواستار تمدید و تسریع در پیگیری مصوبه ترخیص خودروهای باقیمانده در گمرکات شده است.
دادفر خاطرنشان کرد: ما به صورت رسمی مکاتبه و درخواست تمدید ترخیص را کردهایم اما متاسفانه هیچ جوابی به ما داده نشده است. اکنون این خودروها به سبب تصمیم یک شبه، دو سال و نیم است که در گمرک مانده است و هزینه زیادی برای مالکان خود به وجود آوردهاند. این در حالی است که استهلاک این خودروها پس از گذشت دو سال از مدل ساخت، باعث به وجود آمدن ضرر بسیاری برای مالکان آن شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
فولکسواگن: سیستمعامل اختصاصی خودروهای هوشمند میآید
فولکسواگن به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد سیستمعامل اختصاصی جدیدی را برای خودروهای هوشمند خود توسعه خواهد داد.
در سالهای گذشته توجه شرکتهای خودروسازی معروف و بزرگ در جهان به سمت و سوی توسعه خودروهای خودران و هوشمند جلب شده است. این خودروها قادر خواهند بود به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G متصل شوند و مبتنی بر سیستم عامل مخصوص خودروهای هوشمند عمل کرده و مسیرهای موردنظر کاربران را شناسایی و ناوبری کند و به صورت خودکار و اتوماتیک موانع در پیش روی آنها را تشخیص دهد.
فولکسواگن که یکی از فعالترین و بزرگترین شرکتهای خودروسازی در جهان به شمار میرود و خودروسازان متعددی به عنوان زیرمجموعههای آن فعالیت میکنند، بیشترین سهم از فروش خودرو را در اروپا به خود اختصاص داده است و در سالهای اخیر از برنامههای خود برای توسعه، طراحی و تولید انبوه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین وسائل نقلیه هوشمند و خودران خبر داده و سخن گفته است.
بر اساس گزارش وب سایت techlapse، یکی از جدیدترین برنامههای این خودروساز بزرگ آلمانی، توسعه و ارائه سیستمعامل اختصاصی برای خودروهای خودران و هوشمند فولکس واگن است تا بدین ترتیب بتواند تمامی برنامه و نرم افزارهای موردنظر خود را به صورت کاملا اختصاصی بر روی خودروهای تولید شده خود ارائه دهد و در دسترس کاربران و مشتریانش قرار دهد.
کریستین سینیگر، مدیر بخش خودروهای هوشمند و سرویسهای دیجیتال گروه صنعتی فولکس واگن، در این خصوص خاطرنشان کرده است : بخشهای نرمافزاری بهکار رفته در سیستم خودروهای هوشمند میتواند تا حد زیادی کار خودروسازان را پیچیده و دشوار کند چراکه ممکن است برخی از نرم افزارها با بخش های سخت افزاری خودرو مطابقت کافی را نداشته باشد و یا تحت تاثیر عوامل دیگری بهترین عملکرد را از خود نشان ندهد. خودروهای هوشمند از همه جوانب باید هوشمند و متصل باشند و این بدان معناست که با بخشهای مختلف خودرو، فضای ابری و همچنان کاربران باید در لحظه در ارتباط و اتصال باشد در غیر این صورت با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد و ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان آن را به چالش خواهد کشید.
به نظر میرسد که این روزها شرکتهای تکنولوژی با خودروسازان همکاریهای بسیار نزدیک و وسیعتری داشته و قصد دارند به منظور توسعه و تولید محصولات هوشمند، جدید و متفاوت با یکدیگر برنامههای گستردهای داشته و قراردادهای جدیدی را به امضا برسانند و به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو، خودروهای هوشمند و خودران در حال نزدیک شدن به مرحله رشد و شکوفایی هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.