شماره: 1213 / ۱۳۹۸ بيست و ششم تير
تعداد بازدید : 1
مدیرعامل سایپا:دیگر خودرو ناقص تولید نمیکنیم
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با برنامهریزی صورت گرفته و حمایتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، از این به بعد و تا زمانی که شرایط اجازه دهد، تولید محصولات فعلی سایپا به صورت کامل انجام خواهد شد که برای اجرای این برنامه، قطعات مورد نیاز به شکل مستمر در حال تامین است.
به گزارش گروه خودروسازی سایپا، سیدجواد سلیمانی اظهار کرد: به دلیل مشکلات فعلی، تامین قطعات از منابع داخلی و خارجی دشواریهای فراوانی داشته و دارد اما در گروه خودروسازی سایپا تلاش کردهایم، بر آنها فائق آمده و تولید خودروهای ناقص را به صفر برسانیم و امیدواریم این روند ادامه یابد و برای تامین قطعات مشکل جدیدی پیش نیاید.
وی به برنامه تکمیل و تحویل ۱۲ هزار خودرو دارای کسری به صورت هفتگی اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه، تجاریسازی و عرضه خودروهای کف کارخانه در هفتههای آینده صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: در یک سال گذشته و با وجود مشکلات فراوان، زنجیره تامین در زمینه رفع نیازها همکاریهای لازم را با گروه سایپا داشته است.
وی افزود: ادامه جریان رونقبخشی به تولید در سایپا به روند فعالیت قطعهسازان کمک کرده و باعث حفظ اشتغال و جلوگیری از توقف خطوط آنها شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
پرداخت تسهیلات 844 میلیون یورویی صنعت خودرو تا یک هفته آینده آغاز می شود
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اعلام می کند که طبق توافق انجام شده و هماهنگی معاون بانک مرکزی، معاون وزیر صمت و رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شواری اسلامی، مقرر است پرداخت تسهیلات 844 میلیون یورویی مصوب، ظرف 1 هفته آغاز شود.آرش محبی نژاد اظهار داشت: در هماهنگی معاون بانک مرکزی، معاون وزیر صمت و رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شواری اسلامی، مقرر شد مهلت 844 میلیون یورو تسهیلات مصوب که خاتمه پیدا کرده بود، تمدید شود. دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: طی جلسه ای که بانک مرکزی با بانک های عامل برگزار خواهد کرد، تسریع در پرداخت صورت می گیرد و پرداخت این تسهیلات آغاز خواهد شد. محبی نژاد تصریح کرد: قرار است با هماهنگی با بانک های عامل، دستورالعمل اجرایی به صورت بروز شده به بانک ها ابلاغ شود تا بانک ها بتوانند این اقدام را انجام دهند و پرداخت تسهیلات آغاز شود. دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: این موضوع مورد توافق قرار گرفته و قرار است ظرف مدت حداکثر 1 هفته عملیاتی شود. محبی نژاد در پایان گفت: این توافقی است که روز گذشته صورت گرفت و امیدواریم که پرداخت تسهیلات مصوب 844 میلیون یورویی، اینبار محقق شود.
طراحی پژو ۳۰۱ ایرانی گامی بهسوی خودروسازی برتر
معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و ساخت پژو ۳۰۱ ایرانی را گامی برای تبدیل شدن به خودروساز برتر برشمرد.فرشاد مقیمی گفت: طراحی پژو ۳۰۱ ایرانی جزء طرحهای جدیدی بود که در حوزه خودرو سازی در دستور کار وزارت صمت قرار داشت و با همکاری قطعه سازان، مجموعه سازان و بخش خودرو سازی به نتیجه رسید که اوایل اردیبهشت سال آینده به مردم تحویل خواهد شد.وی اضافه کرد: برای اجرایی شدن طراحی وساخت پژو ۳۰۱ ایرانی تا کنون ۶۳ میلیون یورو در بخش قطعه سازی و ۳۸ میلیون یورو در بخش بدنه سرمایه گذاری شده است ضمن اینکه سرمایه گذاری ریالی در این طرح ۲۸۰ میلیارد ریال بوده است.مقیمی با بیان اینکه تا پیش از این داخلی سازی خودروها با ۲۰ درصد آغاز میشد گفت: این در حالیست که طرح پژو ۳۰۱ ایرانی با ۶۱ درصد ساخت داخل به تولید آزمایشی رسید که تا پایان سال این میزان داخلی سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.وی ادامه داد: تا نیمه شهریور امسال ۴۲ دستگاه پژو ۳۰۱ ایرانی تولید میشود که این میزان در بهمن امسال به ۶۰ دستگاه در مرحله تولید آزمایشی، افزایش خواهد یافت.مقیمی گفت: تولید انبوه این خودرو سال آینده آغاز میشود که میتواند هدیه و جایگزین مناسبی برای خودروهایی باشد که نمیتوانند استاندارهای لازم را کسب کنند.
پورشه، پانامرا را فراخوان کرد
پورشه مدل های 2003 تا 2010 و 2009 تا 2016 از پانامرا را به دلیل نگرانی از نقص در روکش کابل پلاستیکی انتخابگر دنده در گیربکس فراخوان کرد.این خودروساز اعلام کرد ممکن است روکش پلاستیکی کابل انتخابگر دنده در این خودروها در طول عمر خودرو دوام نیاورد. اگر این روکش آسیب ببیند، گیربکس زمانی که راننده دنده را به P تغییر می دهد، نمی تواند به حالت پارک تغییر یابد.اگر زمانی که راننده خودرو را ترک می کند، گیربکس به حالت پارک درنیاید، خودرو می تواند از جای خود حرکت کرده و راننده و عابران را در معرض آسیب قرار دهد.به طور کلی، 2632 دستگاه خودرو مشمول این فراخوان هستند.پورشه با مالکان خودروهای مشمول تماس گرفته و به آن ها توصیه می کند برای تعمیر رایگان به نمایندگی های این خودروساز مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
دوکلمه خبر
کارلوس تاوارس اعتراف کرد؛
ضربه بزرگ به «پژو» در پی خروج از ایران
مدیرعامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن از کاهش ۱۲.۸ درصدی فروش این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد و گفت که این افت فروش عمدتا ناشی از خروج از بازار ایران و افت فروش در چین بوده است.
به گزارش فرانس پرس، «کارلوس تاوارس» گفته است که با وجود رشد ۰.۳ درصدی فروش محصولات گروه پژو-سیتروئن در اروپا، کاهش فروش ۱.۹ میلیون دستگاه از محصولات این گروه طی شش ماه گذشته بیش از همه متأثر از کاهش قابل توجه تقاضای مؤثر در بازار چین و همچنین خروج از بازار ایران بوده است.
بر این اساس، توقف فروش رسمی محصولات پژو-سیتروئن در بازار ایران به دلیل اعمال تحریمهای آمریکا علیه صنعت خودروسازی این کشور به همراه افت ۲۹.۳ درصدی فروش در بازار آمریکای لاتین و سقوط ۶۲.۱ درصدی خرید محصولات این گروه در بازار چین از جمله عوامل اصلی محدود شدن بازار جهانی پژو-سیتروئن بوده است.
گروه پژو-سیتروئن(PSA) متشکل از خودروسازیهای پژو، سیتروئن، اوپل، دیاس و واکسهال است. افت تقاضا در بازار چین در حالی است که سازمان آمار ملی چین روز دوشنبه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ۶.۲ درصد کاهش یافته که پایینترین رقم طی ۲۷ سال گذشته به شمار میرود.
کارشناسان اقتصادی فشار افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی به آمریکا را علت اصلی کاهش رشد تولید ناخالص داخلی چین اعلام کردهاند. در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توئیتی نسبت به این خبر واکنش نشان داد و نوشت، هزاران شرکت در حال ترک چین هستند و به همین دلیل است که چین خواستار توافق با ایالات متحده شده و از شکستن توافق اولیه با آمریکا پشیمان است.
شایعاتی در مورد کراس اوور iX3 برقی بی ام و
بی ام و در مورد عرضه خودروهای برقی جدید خود خیلی راز نگه دار نبوده است.در واقع این خودروساز آلمانی تصاویری رسمی از iX3 را که کانسپتی معرفی شده در سال 2018 است، به همراه دو خودروی برقی دیگر به نام های i4 و iNext منتشر کرده است.البته اطلاعات زیادی از iX3 در دست نیست. تنها گفته می شود که این خودرو جلوپنجره ای متمایز داشته و به نسل پنجم تکنولوژی eDrive بی ام و مجهز می شود. این خودرو هم چنین دارای طیف حرکتی بیش از 400 کیلومتر خواهد بود.اما به تازگی اطلاعات بیش تری از این کراس اوور برقی جدید منتشر شده است. به گفته برخی منابع، iX3 مبتنی بر پلتفرم G08 است که در نسخه کشیده تر X3 نیز به کار رفته است. هم چنین، iX3 دارای ساختار دیفرانسیل عقب خواهد بود.علاوه بر ساختار دیفرانسیل عقب، شایعه شده است که iX3 در ایالات متحده دارای ویژگی هدایت خودران نیز خواهد بود که هنوز سطح آن مشخص نیست. هم چنین تصور می شود موتورهای iX3 قدرتی بیش از 300 اسب بخار تولید می کنند.
تولید iX3 در چین انجام شده و از این کشور به بازارهای جهانی از جمله آمریکا صادر خواهد شد.
اگر شایعات منتشر شده صحت داشته باشند، توسعه سبد محصولات برقی بی ام و در دستور کار قرار دارد اما به نظر می رسد در برابر رقبایی همچون تسلا که اکنون بازار خودروی برقی لوکس آمریکا را در دست گرفته است، هنوز جای پیشرفت دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
بلاتکلیفی پیشخریدکنندگان خودروهای وارداتی و سکوت سازمان حمایت
در حالیکه واردات خودرو از تیر ماه سال گذشته ممنوع شده، شنیده ها حاکی از این است که برخی شرکت ها بعد از این تاریخ اقدام به پیشفروش خودروهای وارداتی کردند که در این زمینه پیگیریهای مداوم از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان طی هفته گذشته درباره تکلیف پیشخریدکنندگان هنوز به نتیجه نرسیده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خرداد ماه سال گذشته مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممنوعیت واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا را به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد که طبق آن از ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۷ ثبت سفارش و واردات کالاهای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شده و همچنین ثبت سفارشهای پیشین انجام شده برای واردات این محصولات نیز در صورتی که تا تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال گذشته ارز آنها تخصیص نیافته باشد، ممنوع اعلام شد.
از طرف دیگر بر اساس آئیننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، تنها شرکتهای رسمی واردکننده خودرو که دارای نمایندگی از خودروسازان خارجی هستند، پس از کسب مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز به عرضه خودروهای وارداتی به روش «پیشفروش» هستند، اما با ممنوع شدن واردات خودرو عملاً پیشفروش خودروهای خارجی از ابتدای تیر ماه سال گذشته غیرمجاز اعلام شد.
با این حال شنیدهها حاکی از این است که برخی از شرکتها بعد اعلام ممنوعیت واردات خودرو همچنان خودروهای وارداتی را پیشفروش کردند و در حال حاضر تکلیف کسانی که به پیشخرید خودرو از این شرکتها اقدام کردهاند، مشخص نیست.
در این میان با توجه به اینکه طبق ماده ۲۹ آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو «مسؤولیت رسیدگی به شکایات مصرفکنندگان و جلب رضایت آنها در مرحله اول برعهده عرضهکننده خودرو است. در صورت بروز اختلاف بین عرضهکننده و مصرفکننده، رأساً از طریق سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی و رسیدگی قرار میگیرد. چنانچه رضایت مصرفکننده تأمین نشود، میتواند به هیأت حل اختلاف موضوع تبصره (۲) ماده (۳) قانون مراجعه کند. هیئت حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. «
با این حال پیگیری تعیین تکلیف کسانی که بعد از ممنوعیت واردات، اقدام به پیشخرید خودرو کردند از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در روزهای گذشته به نتیجه نرسیده است و این موضوع همچنان در دست پیگیری است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
علت اصلی انباشت زیان در خودروسازی نرخ های دستوری است
تعداد بازدید : 2
خودروسازان مسئول تحویل خودرو با قیمت های تعاونی و کوپنی و ارزان نیستند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: برخورد غیر منطقی با خودروسازان علت اصلی انباشت زیان در خودروسازی است نرخ های دستوری نتیجه ای جز زیان ندارند. در همه حوزه ها در قبال قیمت های دستوری، یارانه ضرر و زیان پرداخت می شود اما در صنعت خودرو چنین سازو کاری وجود ندارد.
فریدون احمدی با بیان اینکه خودروساز ملزم به فروش با قیمتی غیر از قیمت تمام شده خود است. گفت: اگر قیمت ها توسط شورای رقابت تعیین شود قیمت خودرو خیلی بیشتر از قیمت های مصوب خواهد شد.
وی افزود: اولین قدم برای برون رفت از وضعیت موجود این است که اجازه دهند قیمت ها بر اساس اصول بنگاه داری تعیین شود. شرکت های ایران خودرو، سایپا، بهمن و سایر خودرو سازان اینها مسئول تحویل خودرو با قیمت های تعاونی و کوپنی و ارزان نیستند این ها بنگاه هستند و با در نظر داشتن منافع سهامداران تولیدات خود را بفروشند.
احمدی تاکید کرد: دولت مدعی پرداخت یارانه است یارانه دادن هم اشتباه است چون خودرویی که تولید می شود به جیب عموم که نمی رود و 80 میلیون نفر که از این خودروها بهره مند نمی شوند. اینکه ما دوباره بعد از سالها به عقب برگشته ایم برای کشور فاجعه ای است که ما گرفتارش شده ایم و از آن نیز خارج نمی شویم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدتر از همه ورود دستگاه ها و ارگانه های غیر مرتبط به بازار خودروسازی است . بخش دولتی درست و حسابی که نداریم چند بخش خصوصی داریم که آن هم با شرایط موجود ظرف یکی دو سال آینده نابود خواهند شد برخورد ها با حوزه اقتصاد غلط است برخوردهای انفعالی اقتصاد کشور و صنعت خودرو را به عنوان زیر مجموعه آن، را فلج کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه فضای پلیسی و بگیرو ببند جواب نمی دهد. گفت: ما باید اجازه دهیم اعتماد در اقتصاد برقرار شود.
احمدی اذعان داشت: در حال حاضر خودروسازان قادر به تصمیم گیری نیستند چرا که شورای رقابت، وزارتخانه ها و نهاد های نظارتی هر کدام می خواهند روش و دستورات خود را اعمال نمایند. با این روش مطمینا صنعت خودرو کشور هیچ وقت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید .
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه دنیا به سمت خودروهای برقی می رود و طبق برآرود ها تا 15 سال آینده خودروهای بنزینی به مرور از رده خارج خواهند شد ما هر چه دیرتر بجنبیم بیشتر ضرر خواهیم کرد. لذا پیشنهاد مشخص من این است که در گام اول اجازه دهیم خودروهای خارجی کارکرده با استانداردهای بالا و با کارکرد پایین به کشور وارد شوند ولیکن شماره گذاری آنها منوط به برقی شدن آنها باشد. اینطور می توان موتور اشتغال و سرمایه گذاری در کارخانجات داخلی را نیز روشن کرد. هیچ منافاتی هم با خودروسازی داخلی ندارد و این خودروسازان نیز قابلیت این را داند که در فرآیند برقی کردن خودروها کمک کنند.
وی افزود: با اینکار از دو جنبه سود می بریم یکی به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت است و دومی به لحاظ حفظ محیط زیست و کنترل آلایندگی هاست. می توان در ابتدای امر از خودروهای وارداتی برقی شده در ناوگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسیرانی استفاده کرد چون بدلیل نیاز کمتر به تعداد ایستگاه، زیر ساختها را می توان سریعتر آماده کرد.
احمدی تصریح کرد: قیمت ها به ویژه قیمت انرژی و سوخت به هر حال واقعی خواهد شد. شاید مدت کوتاهی بتوانیم با نابود کردن منابع ملی این سیاست غلط را پیش ببریم اما در نهایت متوجه اشتباه خود خواهیم شد و مکانیزم واقعی شدن قیمت ها راه اندازی می شود. مادام که بنزین هزارتومانی در کشور هست صنعت خودرو و الگوهای مصرف درست نخواهند شد.
وی با اشاره به بازدید امروز خود از شرکت مپنا و با بیان اینکه قصد ما ورود خودروی با کیفیت بنزینی با قابلیت برقی شدن است. گفت: شرکت مپنا با استفاده از تکنولوژی بومی شده و تولیدی خود، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و انجام پروژه برقی کردن خودرو آن هم بدون کمک های دولتی اعلام کرده است. برای اینکار لازم است دولت مجوز واردات چنین خودروهایی را بدهد تا زیمینه لازم برای این شرکت فراهم شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در پایان اذعان داشت: با وجود اعلام علاقمندی شرکت های خارجی داریم برای همکاری با شرکت مپنا و سرمایه گذاری این شرکت در کشورهای دیگر هیچ توجیهی برای بسته بودن مسیر در داخل کشور وجود ندارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
کمبود لوازم یدکی نداریم ولی گرانی باعث رکود شده است
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو اعلام می کند که در حال حاضر در صنف لوازم یدکی رکود وجود دارد که یکی از دلایل آن، گرانی قطعات یدکی است.سید مهدی کاظمی اظهار داشت: در حال حاضر در فروشگاه های لوازم یدکی، رکود وجود دارد و مردم لوازم یدکی نمی خرند.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت: علل این رکود، مشخص است؛ یکی از دلایل این رکود، گرانی و افزایش قیمت قطعات است؛ مردم نیز کمتر با خودروهای خود تردد می کنند و کمتر با خودروهای خود به سفر می روند، بنابراین خودرو دچار ایراد نمی شود و خرید قطعات یدکی، لزوم پیدا نمی کند. کاظمی گفت: این امکان نیز وجود دارد که خودرو دارای ایراداتی باشد اما مالک خودرو به دلیل گرانی، از خرید قطعات یدکی منصرف شود. همچنین تامین قطعات برخی از خودروهای کم تردد -که لازم است از خارج کشور وارد شود- در برخی موارد با دشواری و تاخیر صورت می گیرد و خودرو به همین دلیل متوقف می ماند. وی افزود: از دیگر دلایل رکود در فروشگاه های قطعات یدکی این است که پروژه های ساختمان سازی و راهسازی کاهش یافته و باید این پروژه ها برقرار باشد تا چرخه کار صنف لوازم یدکی بچرخد و قطعات مورد نیاز کامیون، لودر، بولدوزور ودیگر خودروهای سنگین به وفور مورد نیاز و مورد استفاده قرار گیرد. فعالیت های ساختمان سازی و راهسازی بر بسیاری از صنوف از جمله صنف لوازم یدکی موثر است.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو افزود: 90 درصد کارهای ساختمانی به غیر از لوازم ساختمانی مانند گچ و سیمان و ... به صنف ما مربوط است، البته گچ و سیمان و دیگر مصالح نیز به وسیله کامیون حمل می شود و کامیونداران از مشتریان صنف لوازم یدکی هستند.
وی درخصوص عدم رضایت کامیونداران از قیمت و کیفیت لوازم یدکی گفت: حوزه کامیون نسبت به خودروهای سواری و لوکس متفاوت است زیرا کامیون، همواره با چندین تن بار در حال تردد در جاده ها و مسیرهای سخت گذر خارج از شهر است و همکاران ما تلاش می کنند قطعات خودروهای سنگین با کیفیت بوده و حداقل 2 تا 3 سال برای کامیون کار کند.
کاظمی افزود: چند مرتبه با درخواست دادستانی و دیگر نهادها در ارتباط با کمبود قطعات کامیون مواجه شده ایم؛ در بازدید میدانی که از همکاران فروشنده قطعات کامیون به عمل آمد، همکاران عنوان می کردند که قطعات کامیون را به وفور دارند اما خریداری برای آن وجود ندارد. به عبارتی کمبودی در خصوص قطعات یدکی خودروهای سنگین و کامیون وجود ندارد.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت: کیفیت قطعات خودروهای سنگین و کامیون ها مناسب است اما حدودا 5 درصد قطعات، بی کیفیت هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.