شماره: 1193 / ۱۳۹۸ بيست و نهم خرداد
تعداد بازدید : 8
در صفحات دیگر
آغاز نهضت خانهسازی در وزارت راه و شهرسازی
3
اعداد و ارقام تکان دهنده در اقتصاد ایران
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در سال گذشته، ٥٣٣ هزار میلیارد تومان یارانه به
حامل های انرژی پرداخت شده، ولی نصیب تولید نشد.
3
عملیات بازار باز در مرحله نهایی است
5
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
زنگنه:وضع فعلی بازار نفت به نفع هیچکس نیست
تعداد بازدید : 10
مشتریان قلابی در وزارت نفت
روزانه ۱۰ نفر برای خرید نفت مراجعه میکنند که ۷۰ درصد آنها مشتری واقعی نیستند
4
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
در صفحات دیگر
رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از پایانه مسافربری سلام:
با هیچ ملتی نمیجنگیم
رئیس جمهور اساس جنگ بدخواهان با ملت ایران را جنگ امید یا اراده ها دانست و تاکید کرد: هدف نقشه های شوم دشمنان، ناامید کردن ملت ایران از آینده توسعه کشورشان است اما ملت ایران با امید وسرزندگی ، دشمنان را در رسیدن به اهدفشان ناامید می کند و پیروز جنگ اراده ها خواهد بود.
2
افزایش کارمزد خدمات الکترونیکی بانکها
برخی بانکها اقدام به افزایش کارمزد ارسال پیامک به مشتریان خود کردهاند و گفته میشود که سایر کارمزدهای خدمات الکترونیک بانکها نیز در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.
5
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
شهردار تهران در آیین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد؛
تعداد بازدید : 3
همراهی دولت برای نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری
شهردار تهران صبح دیروز در آئین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بر فرهنگ سازی بیشتر برای عدم استفاده از خودروی شخصی تاکید و اعلام کرد دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با شهرداری همراهی جدی دارد.
شهردار تهران در آیین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران که صبح دیروز در بوستان گفتگو برگزار شد، گفت: از همکارانم تشکر می کنم که به یکی از مهمترین مشکلات مردم شهر تهران پرداختند و امروز به خاطر این هدف اینجا جمع شده ایم. در نظر سنجی هایی که در آخر شهریور 96 از مردم تهران صورت گرفت موضوع آلودگی و ترافیک اصلی ترین مشکل تهران از نظر مردم بود. امروز شاید مشکل اقتصادی به صدر جدول رسیده باشد اما آلودگی و ترافیک از لیست مشکلات مردم تهران حذف نشده است. پس من به عنوان شهردار تهران و شما به عنوان متولیان این امر باید به این موضوع به شکل پیوسته با مبانی نظری روشن بپردازیم. برآیند همه تصمیمات ما باید منجر به افزایش سهم حمل و نقل عمومی در تردد در شهر تهران باشد و نتیجه فعالیت های ما کاهش تردد با استفاده از خودروی شخصی باشد. این سیاست عمومی همه کلانشهرهای دنیا است. متاسفانه به دلیل اینکه ما این مبانی نظری را پیوسته در سیاست هایمان تعقیب نکرده ایم به این هدف نرسیده ایم و سهم خودروهای شخصی در حمل و نقل عمومی شهر تهران بیشتر از سایر وسایل حمل و نقل است.
وی در ادامه عنوان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی توسعه حمل و نقل عمومی کار ساده ای نیست. حالا در دوره جدید شورا و شهرداری، بهره برداری از دو خط مترو و ایستگاه های جدید تلاشی برای پر کردن خلاءهای حمل و نقل است که مترو می تواند آن را پر کند، اما در برخی نقاط شهر و برخی معابر مسافرها کم هستند و نیازی به استفاده از اتوبوس نیست؛ در نتیجه مینی بوس ها در این معابر مورد استفاده قرار می گیرند.
حناچی با تاکید بر توسعه محورهای پیاده و دوچرخه سواری در پایتخت گفت: مطالعات نشان می دهد که 80 درصد آلودگی در تهران مربوط به خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می کنند و 40 درصد هم مربوط به خودروهای شخصی است.
شهردار تهران با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده نکردن از خودروهای شخصی گفت: باید کاری کنیم که تردد خودروی تک سرنشین به ضد ارزش در شهر تبدیل شود و این نمی شود الا با همراهی مردم. باید تلاش کنیم این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم؛ کلان شهرهای دنیا این سیاست را دنبال کرده اند و ما هم باید این کار را بکنیم. ما جایی موفق می شویم مردم را در سیاست هایمان همراه کنیم که وجدان عمومی جامعه این موضوع را بپذیرد و برای این کار لازم است از همه ظرفیت اطلاع رسانی عمومی استفاده کنیم.
وی با انتقاد از برخی تبلیغات تلویزیونی گفت: من برخی از فیلم های تبلیغاتی تلویزیون را که می بینم تاسف می خورم که جای تبلیغ استفاده از حمل و نقل عمومی خالی است. در حالی که برخی تبلیغات متعلق به اقلامی است که استفاده کمی دارد و ممکن است خیلی مهم نباشد. اما جای امور مهمی مانند فرهنگ سازی برای حل مشکلات ترافیکی در این تبلیغات خالی است. البته این نقطه ضعف ماست که باید با تلویزیون در این زمینه فعالانه تر برخورد کنیم.
وی با تاکید بر این سیاست که نباید با بزرگراه و پل سازی به افزایش تقاضای سفر در شهر دامن بزنیم، گفت: توسعه مسیرهای سواره رو تمامی ندارد و هر چقدر این مسیرها زیاد شود تقاضای سفر هم بیشتر می شود. برخی زدن پل و راه انداختن اتوبان جدید را کار می بینند اما باید در این نگاه تجدید نظر کنیم و خودمان را به مبانی علمی بیشتری متصل کنیم. می توانیم با اقدامات دیگری کیفیت زندگی در شهر تهران را افزایش دهیم.حناچی با بیان این که ما از مردم تهران باید به خاطر نبود حمل و نقل عمومی مناسب عذرخواهی کنیم، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ما متناسب با حجم درخواست مردم نیست. در این زمینه به ما اعتراض می شود و این اعتراض هم وارد است و باید تلاش کنیم این مشکل را حل کنیم. دولت هم در این زمینه با ما همراهی جدی دارد.
وی گفت: بازسازی 500 اتوبوس شهری و استفاده از 117 مینی بوس در شهر و تعدادی اتوبوس دو کابین و عقد قرارداد برای ساخت 500 مینی بوس اقدامات مهمی است که باید آن را توسعه دهیم.
حناچی در پایان با تقدیر از تلاش برای نصب و فعال سازی مانیتورهای اطلاع رسانی در ایستگاه های اتوبوس و استفاده از فیلتر دوده برای کاهش آلایندگی مینی بوس ها گفت: باید کاری کنیم که این فیلترها در داخل ساخته شود تا مشکل استفاده از آن به صورت گسترده هم حل شود.
انعقاد قرارداد خرید ٥٠٠ دستگاه مینیبوس
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در آیین بهرهبرداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از انعقاد قرارداد 500 دستگاه مینی بوس خبر داد و گفت: امروز نخستین سری از مینی بوس های خریداری شده تحویل داده شد.
محسن پورسیدآقایی بر ضرورت توسعه ناوگان عمومی شهر اعم از ناوگان ریلی و اتوبوسرانی تاکید کرد و با اشاره به نقش مینیبوسها بهعنوان یک مُد حملونقلی در شهر تهران، تصریح کرد: متاسفانه در دورهی قبل در موضوع توسعه و نوسازی مینیبوسها غفلت شد و تمام خطوط به اتوبوس تبدیل شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تاکید کرد: برای جلوگیری از تولید آلودگی مینیبوسهای فرسوده، بهجای حل مسئله، صورتمسئله را پاک کردند و مینیبوس را بهغلط از چرخه حملونقل عمومی حذف کردند. این اقدام اشتباه بود چرا که نباید در تمامی مسیرها یک خط اتوبوس راهاندازی کنیم.
به گفته پورسیدآقایی با مطالعه بر روی ظرفیتها و خطوط حملونقل عمومی در پایتخت، مسیرهای مینیبوس تعیین شد و نهایتا در برنامه ٥ ساله شهرداری مندرج شد چه خطوطی ظرفیت استفاده از مینیبوس را دارد.
وی با اشاره به اینکه خرید و تامین ٨٠٠ دستگاه مینیبوس که مجهز به فیلتر دوده هستند تا پایان سال در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، تصریح کرد: امروز نخستین سری از مینیبوسهای خریداری شده تحویل و قرارداد ٥٠٠ دستگاه مینیبوس دیگر امروز منعقد خواهد شد.پورسیدآقایی از تجهیز اتوبوسهای پایتخت به فیلتر دوده خبر داد و گفت: فیلتر دوده تکنولوژی ثابت شدهای است که تجربهی موفق آن در تمام دنیا تایید شده و در حال حاضر ١٠٠ دستگاه فیلتر دوده خریداریشده و تا پیش از شروع سال تحصیلی بر اتوبوسهای پایتخت نصب میشوند.
معاون شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: با پیگیریهای صورت گرفته در خصوص طرح نوسازی اتوبوسها، با هماهنگیای که با دولت صورت گرفته مقرر شد میزان صرفهجویی حاصل از هر اتوبوسی که از رده خارج و گازسوز میشود که به رقم ١٤٢ هزار دلار رسید، برای نوسازی اختصاص یابد. به گفته پورسیدآقایی بر اساس این مصوبه، وزارت نفت متعهد شد به هر شرکت خصوصی که اتوبوس گازسوز جدید خریداری کند ١٤٢ هزار دلار بهعنوان صرفهجویی سوخت پرداخت کند که بر این اساس با سرمایهگذار و حمایت دولت قفل نوسازی اتوبوسهای پایتخت خواهد شکست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
در صفحات دیگر
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد؛
همسانسازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی در دستورکار
3
وزیر نیرو مطرح کرد:
تاب آوری در برابر تحریمها ثمره الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا
4
4
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
مواظب باشیم، در مقابل«عربستان، اسرائیل و آمریکا» تنها نمانیم
مصطفی داننده-روزنامه نگار
عربستان و اسرائیل دو دشمن مشترک جمهوری اسلامی هستند. دو دشمنی که به هیچ شکل دوست ندارند، ایران و آمریکا دوباره پای یک میز به گفتوگو بنشینند.
حمله به دو نفتکش ژاپنی در دریای عمان، آنهم همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری، یک هشدار بزرگ برای ایران بود که رقبای سیاسیاش در منطقه در حال مینگذاری خاورمیانه علیه جمهوری اسلامی هستند.
سخنان ولیعهد عربستان را بخوانید:« ایران احترام نخست وزیر ژاپن در تهران را نگه نداشت و در واکنش به تلاشهای وی، دو فروند نفتکش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، مورد حمله قرار داد.»
آذربایجانیها ضربالمثل قدیمی دارند با این مضمون که « حسین(ع) را خودشان کشتند و بعد نشستند برایش گریه کردند.» به نظر میرسد عربستان و اسرائیل هم به دنبال این هستند که با ایجاد خرابکاری در منطقه، دست به مظلوم نمایی بزنند و تمام تقصیرها را به گردن ایران بیندازند.
آنچه مشخص است این معناست که آمریکا، عربستان و اسرائیل بعد از خروج ترامپ از برجام، انتظار این را داشتند که ایران هم به سرعت از توافق هستهای خارج شود. آنها فکر میکردند با خروج جمهوری اسلامی، میتوانند جهان را علیه بشورانند.
تدبیر ایران اما اجازه اجرای این استراتژی را به آنها نداد. حالا ترامپ و شرکایش به دنبال این هستند که به هر شکل ممکن به جهان نشان دهند که ایران برای صلح جهانی خطرناک است.
ادامه در صفحه 2
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.