شماره: 1177 / ۱۳۹۸ پنجم خرداد
تعداد بازدید : 0
بی ام و از دو نسخه M50i جدید خود رونمایی کرد
نسخه های ممتاز بی ام و X5 M50i و X7 M50i رونمایی شدند.
هر دوی این کراس اوورها همچون M850i xDrive از موتور 4.4 لیتری V8 با توربوشارژر بهره می برند. این موتور قدرت 390 کیلووات و گشتاور 750 نیوتون متر تولید می کند.
نیروی این موتور از طریق گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و ساختار چهار چرخ فعال منتقل می شود.
بی ام و ادعا می کند X5 M50i دارای شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه و X7 M50i دارای شتاب 4.7 ثانیه ای است.
هر دوی این خودروها از قفل دیفرانسیل الکترونیکی و رینگ های آلیاژی 21 اینچی به صورت استاندارد بهره می برند.
X5 M50i از سیستم تعلیق انطباقی با حالت های رانندگی اسپرت و Comfort بهره می برد.
نسخه های M50i از بی ام و X5 و X7 به واسطه هواکش های جلوی بزرگ تر، طراحی سپر اصلاح شده، تریم مشکی شده، هایلایت های خاکستری و رکاب های کناری بهتر از مدل های اصلی خود متمایز می شوند.
کابین این مدل ها از قطعاتی با برند M شامل اهرم دنده و فرمان چرمی، روکش چرکی گلدوزی شده Vernasca و رکاب های در دارای روشنایی با لوگوی M50i بهره می برد.
آپشن های این مدل ها شامل رینگ های آلیاژی 22 اینچی و ساختار دیفرانسیل عقب است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اوپل کورسای برقی ۲۰۱۹ معرفی شد
شرکت آلمانی اوپل به تازگی از نسل جدید خودروی اوپل کورسا مجهز به پیشرانه برقی رونمایی کرده که قرار است تا پایان سال جاری میلادی روانه بازارهای جهانی شود.با توجه به گسترش محبوبیت خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست، به تازگی شرکت آلمانی اوپل اعلام کرده است که نسل ششم خودروی برقی اوپل کورسا هاچ بک تا پایان سال جاری میلادی تحویل مشتریان و علاقمندان بازارهای جهانی خودرو داده خواهد شد که قرار است نمونههای بنزینی و دیزلی آن نیز در آینده عرضه خواهد شد.از قابلیت و ویژگیهای نسل جدید اوپل کورسا میتوان به بهرهمندی از سیستم محرکه برقی با ۱۳۴ اسببخار قدرت و ۲۶۰ نیوتنمتر گشتاور اشاره کرد که قادر است مسافتی معادل ۳۳۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل طی کند.این خودرو که مجهز به یک پیشرانه برقی با باتری به ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعت است، سه حالت رانندگی برای راننده به ارمغان میآورد که اکو، نرمال و اسپرت نام دارند که برای شرایط مختلف آب و هوایی و همچنین سرعت و قدرت دلخواه راننده و سرنشینان طراحی و توسعه داده شده است.این خودرو همچنین قادر است در مدت زمان کوتاهی به میزان ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و از لحاظ شارژدهی نیز با بهره گیری از سیستم و فناوری شارژ سریع، تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری این خودرو تنها در عرض مدت ۳۰ دقیقه شارژ میشود که مالک خودرو با نصب اپلیکیشن مربوطه میتواند میزان شارژ خودرو را نیز کنترل و نظارت کند.بر اساس گزارش وب سایت اتوماتیو نیوز، طراحی داخل کابین این خودروی برقی و پاک نیز مجهز به صفحه نمایش هوشمند ۷ اینچی استاندارد و سرویس تلهماتیک اوپل کانکت (Opel Connect) است که به کاربران این اجازه را میدهد تا اطلاعات و جزئیات ترافیکی لحظهای جاده و خیابانهای موردنظر را ردیابی کنند. سیستمهای دیگری نیز در این خودرو برای افزایش ضریب ایمنی وجود دارد که از جمله مهمترین آنها میتوان به کنترل کروز انطباقی، هشدار نقطه کور، تشخیص علائم ترافیکی و سیستم کمکی پارک اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
رئیس سازمان حمایت: هیچ پیش فروشی در خودروسازی ها نداریم!
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: خودروسازی کشور از دردهایی رنج می برد که وزیر صنعت، معدن و تجارت بسته ای برای درمان این درد تدوین کردند و این بسته باید تمام و کمال اجرا شود تا نتایجش را ببینیم.
عباس تابش، با اعلام این خبر گفت: وضع فعلی بازار خودرو زمانی پیش آمد که مطالبات مردم یک میلیون و تولید خودرو ۴۰۰ هزار خودرو بود، یعنی عرضه نسبت به تقاضا خیلی کم بود.
وی ادامه داد: تولیدمان را در خودروسازی به ۲۰۰۰ خودرو رساندیم و افزایش تولید و تحویل، قیمت ها را متعادل می کند که این موضوع در حال رصد است.
پیش فروشی در خودروسازان نداریم
تابش با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پیش فروشی را در خودرو سازی ها نداریم، تصریح کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار خودرو به صورت ناقص در خودروسازی ها مانده که تمام تلاش این است که با تامین قطعات، ساخته و کامل شوند تا به بازار ارایه شوند.
رئیس سازمان حمایت متذکر شد: دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای تامین قطعات داخلی توسط شرکتهای داخلی فراخوان دادند، که ۳۸ میلیون دلار سایپا و ۴۰ میلیون دلار ایران خودرو از مجرای تامین داخلی قطعات صرفه جویی ارزی داشته اند.
مصوبه ای برای بازگشت قیمت گذاری به شورای رقابت نداشتیم
وی همچنین اضافه کرد: تاکنون مصوبه ای مبنی بر بازگشت قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت برای سازمان حمایت ارسال نگردیده و تا این لحظه هیچ وظیفه ای از سازمان حمایت به جایی منتقل نشده است.
رئیس سازمان حمایت افزود: کارشناسی قیمت تمام شده خودروهای پرتیراژ با سازمان حمایت است و نتیجه این کارشناسی به ستاد تنظیم بازار و کمیته خودرو اعلام می شود.
اعلام دلیل افزایش قیمت روغن موتور
تابش در ادامه و در خصوص افزایش قیمت روغن موتور متذکر شد: تولید روغن موتور به خاطر صفر شدن یارانه برخی مواد اولیه صنعتی اش کم شده بود که افزایش قیمت این کالا به این خاطر بود.
وی اضافه کرد: سازمان حمایت، افزایش بیش از ۶۰ درصدی روغن موتور دیزلی و بیش از ۷۰ درصدی روغن موتور بنزینی را رصد و رسیدگی خواهد کرد.به گفته رئیس سازمان حمایت، محصولات جدید روغن موتور با قیمت جدید و با لیبل و برچسب جدید به بازار در حال عرضه است.
تابش در پایان خاطرنشان کرد: فروش سبدی مانند فروش روغن موتور به همراه فیلتر، چه در واحد تولیدی و چه در واحد صنفی، غیرقانونی است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
۳۵۰ قطعه خودروهای سایپا نیازمند بومی سازی
گروه خودروسازی سایپا از قطعه سازان خواست به کمک صنعت خودرو بیایند. نمایشگاه دائمی قطعات وارداتی صنعت خودرو در شرکت سازه گستر سایپا واقع در کیلومتر ۹ جاده مخصوص کرج برگزار شده است.
این نمایشگاه بدنبال راه اندازی پویش ملی بومی سازی قطعات صنعت خودرو برگزار شده است که با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در همه صنایع بزرگ کشور در حال ایجاد است.
مهدی پازوکی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا در حاشیه این نمایشگاه گفت: گروه خودروسازی سایپا آمادگی دارد با شرکتهای دانش بنیان و قطعه سازانی که قادر به تولید این قطعات باشند، همکاری و تولیدات آنها را خریداری کند.وی افزود: در این نمایشگاه که همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ برپاست، بیش از ۳۵۰ قطعه خودروهای گروه تولیدی سایپا که هم اکنون از خارج کشور وارد میشود، به نمایش گذاشته شده است.وی با اشاره به وجود زنجیره قوی تامین قطعات خودروسازان اصلی در کشور گفت: همه این شرکتهای عضو زنجیره تامین، از چگونگی همکاری با خودروسازان آگاه هستند و ما بیشتر، به دنبال کمک گرفتن از دانشگاهیان، پژوهشکدهها و بنیه علمی کشور هستیم و قصد داریم نیازمندیهای خود را به این بخش عرضه کنیم.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا افزود: شرکتهای دانش بنیان که ذیل معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری تعریف شده اند، از مکانیزمهای مناسبی همچون اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حمایت برخوردارند ضمن اینکه گروه خودروسازی سایپا هم راهکارهای حمایتی خود را از قطعه سازان تعریف کرده است.پازوکی همچنین گفت: گروه سایپا یک نشست مشترک نیز با همه تولید کنندگان و قطعه سازان در روزهای هفتم و هشتم خرداد برگزار میکند تا ابعاد همکاری و نیازمندیهای خود را برای آنها تشریح کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
شمارش معکوس توقف فعالیت صنعت قطعه سازی
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه آخرین وضعیت پرداخت 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات وعده داده شده را بیان و اعلام می کند که برخی نهاد ها در این خصوص کارشکنی می کنند.
مازیار بیگلو در این نشست خبری اظهار داشت: انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی در ۱۴ اردیبهشت ماه نامه ای را به رئیس کل بانک مرکزی، آقای ناصر همتی ارسال نموده و طی آن به رشد 3 برابری تهیه مواد اولیه و کمبود وقت قطعه سازان و خودروسازان در تامین مواد لازم اشاره و اعلام نموده که این شرایط منجر به عدم اطمینان در صنایع و سوءاستفاده دلالان و سودجویان می شود.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی افزود: در این نامه از آقای همتی درخواست شده با اتخاذ تدبیر لازم، تسهیلات ۷ هزار میلیارد تومانی به صورت فوری و اضطراری در اختیار قطعه سازان و خودروسازان قرار گیرد زیرا در غیر اینصورت از خردادماه، قطعه سازی کشور مجددا با ایست جدی ناشی از عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز روبرو خواهد شد.
بیگلو افزود: در حال حاضر تمام خریدهای مربوط به مواد اولیه صنعت قطعه سازی به صورت نقدی صورت می گیرد، با این حال این انجمن در کنار دو خودروساز بزرگ وظیفه خود را که رونق تولید ملی بوده دنبال و راهکارهای رونق تولید را اعلام کرده و لازم است، نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام شود.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی گفت: نهادهایی که عدم حمایت از صنعت قطعه سازی کشور را به اثبات رسانده و مشغول کارشکنی هستند، باید مسئولیت ۷۵۰ هزار شغل را برعهده گیرند. علیرغم تمام این مسائل، قطعه سازان قبلا برادری خود را اثبات کرده اند به طوری که با آغاز پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی، ظرف ۴ هفته میزان تولید قطعه در کشور صددرصد افزایش یافت.
وی گفت: در کمال تعجب، اداره اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به نامه مذکور در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه اعلام کرد که براساس ماده ۶ آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، حداکثر مجموع تسهیلات و تعهدات به هر ذینفع واحد نباید از ۲۰ درصد سرمایه پایه موسسه اعتباری بیشتر باشد؛ از این رو اعطاء تسهیلات از جانب بانک ها به قطعه سازان و خودروسازان در چارچوب سقف های تعیین شده و با رعایت سایر ضوابط امکانپذیر خواهد بود و بنابراین متقاضیان می توانند تقاضای خود را همراه با توجیهات کافی در زمینه های فنی، اقتصادی و مالی نزد بانک های عامل مطرح و از آن طریق موضوع را پیگیری نمایند.
بیگلو افزود: این نامه موجب تعجب و بهت قطعه سازان شد چراکه سربازان در جنگ اقتصادی به عنوان سرباز جلو رفته اند اما سیستم اقتصادی حاضر به همکاری نیست و باید گفت که در صورت ادامه این روند تا ۲۰ روز آینده، صنعت قطعه سازی کشور زمین گیر خواهد شد
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
قطعهسازان کارشکن را معرفی کنید
سخنگوی انجمن قطعهسازان و مجموعههای خودرو ایران در پاسخ به ادعای انجمن خودروسازان مبنی بر این که علت توقف بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در کف کارخانههای خودروسازی که مشکل را در قطعهسازی عنوان میکنند، آن را به کارشکنی چند قطعهساز که بیشترین ارز ۴۲۰۰ تومانی و مطالبات دولتی را داشتهاند، محدود کرده و معتقد است باید از سوی انجمن خودروسازان مشخص شود که کدام قطعهساز با کدام قطعه و با چه میزان دریافت ارز دولتی و سایر مطالبات موجب توقف خودروها در شرکتهای خودروسازی شدهاست.
فرهاد بهنیا در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ایران اظهار کرد: بزرگترین مشکلی که در شرایط فعلی صنعت قطعهسازی را مورد تهدید قرار داده است، بحث آدرسهای غلطی است که به مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه مشکلات صنعت خودروسازی داده میشود. در مصاحبه هفته گذشته دبیر انجمن خودروسازان عمده مشکل توقف در کف کارخانههای ایرانخودرو، قطعهسازان بیان شد. بخشی از این موضوع درست است اما ادای واقعی مطلب نیست.او افزود: این انجمن معتقد است که قطعهسازی حدود ٨٠ درصد توقیف خودروهای ایرانخودرو و سایپا را موجب شده، بیشترین سهمیه ارز ۴٢٠٠ تومانی را از بانک مرکزی دریافت کرده است. ضمن اینکه بیشترین مطالبات نقدی را طی دو الی سه ماه اخیر آن هم در شرایطی که سایر قطعهسازان با مشکلات مالی فراوانی روبرو هستند؛ داشته است.سخنگوی انجمن قطعهسازان و مجموعههای خودرو ایران افزود: چنانچه انجمن خودروسازان چنین بیاناتی دارد، باید شفاف اعلام میکرد که کدام قطعهساز، چه قطعهای را با چند درصد باعث توقف خطوط خودروسازی کشور شده است. اما این مهم انجام نشد. حدود ١۶٠ هزار خودرو در کف کارخانهها موجود است که قاعدتاً باید تجاری شود که حدود ٨٠٠٠ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد که اگر ۶٠ درصد آن به صنعت قطعه سازی یا خودروسازی برگردد، رقمی حدود ۴٨٠٠ میلیارد تومان میتوانست از سوی مصرفکننده یا بازار به خودروساز واریز و سپس به قطعهساز تعلق گیرد و زمینهساز افزایش تیراژ تولید شود و مشکل کیفیت را نیز از این محل حل کند و مهمتر اینکه افزایش قیمت بازار را تا این حدود رقم نمیزد و آرامش در بازار خودرو ایجاد شده بود که هم مصرفکننده و هم تولیدکننده چند سالی در آرامش به سر میبرد.
وی با تاکید بر اینکه حدود ٩۵ درصد قطعهسازان همین اکنون با بالاترین ظرفیت تولید را انجام داده و کالا ارسال میکنند اما بخاطر کسری یک تا دو قطعه از سوی چند قطعهساز خودروها تجاری نشده و کف کارخانهها متوقف میشود؛ اظهار کرد: خودروسازی بعد از نفت تأثیر گذارترین تولید ارزشی کشور را دارد لذا کاهش آن میتواند به ضرر منافع ملی باشد و نقش اساسی در تورم داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.