شماره: 1049 / ۱۳۹۷ پانزدهم آبان
تعداد بازدید : 8
دوکلمه خبر
توضیحات سایپا
در مورد تحویل
خودروهای جایگزین
در حالی که گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است که تحویل ساینا به جای کوییک و تیبا بنزینی به جای دوگانه سوز آن اجباری نیست اما زمان تحویل کوییک و تیبای دوگانه سوز را مشخص نکرده است. روابط عمومی شرکت خودوسازی سایپا توضیحاتی در مورد دلایل تحویل خودروهای جایگزین به جای کوییک و تیبا دوگانه سوز پرداخت:
در این نامه آمده است: ضمن عذرخواهی از مشتریان به خاطر تأخیرهای به وجود آمده به اطلاع میرساند تحریمهای ظالمانه و عدم ایفای تعهدات توسط برخی شرکتهای خارجی تأمینکننده قطعات مورد استفاده در تولید خودرو کوییک و خودروهای دوگانهسوز باعث شده تا تحویل این خودرو با تأخیر مواجه شود لذا با درخواست برخی از مشتریان در خصوص تحویل خودرو جایگزین، گروه سایپا اقدام به ارسال دعوتنامههای خودرو ساینا اتوماتیک و تیبا معمولی کرده است.
در این بخشنامه مشتریانی که اقدام به ثبت نام خودرو کوییک نمودهاند میتوانند به اختیار مدل خودرو ثبتنامی خود را به ساینا اتوماتیک تغییر دهند همچنین مشتریان خودرو تیبادوگانهسوز نیز میتوانند مدل خودرو ثبتنامی خود را به تیبا بنزینی تغییر دهند.
لازم به ذکر است تکمیل وجه این دعوتنامهها کاملاً به صورت اختیاری بوده و در جهت رفاه مشتریان برای تحویل زودتر خودرو صادر شده است.
به گزارش فارس گروه خودروسازی سایپا طی ارسال اطلاعیهای در مورخ 97.8.12 به نمایندگیهای بازاریابی و فروش این شرکت با عنوان «اعلام تعهدات نقدی شهریور ماه خودروهای 131، ساینا، سراتو، کوییک و تیبا دوگانه سوز ویژه مشتری» اعلام کرد: آن دسته از مشتریانی که جزء تعهدات نقدی شهریور ماه به حساب میآیند و کوییک و تیبا دوگانه سوز ثبتنام کردهاند بجای تحویل خودروهای مورد نظر از گزینههای جایگزین استفاده کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
هیوندای i20 سه ستاره شد!
گلوبال ان کپ به عنوان بخشی از کمپین خودروهای ایمن تر برای آفریقا، هیوندای i20 ساخت هند را مورد ارزیابی قرار داده است.
این خودروی کوچک در ایمنی سرنشین بزرگسال سه ستاره و در ایمنی سرنشین کودک دو ستاره شد.به گفته گلوبال ان کپ، هیوندای i20 ساخت هند در ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز 10.15 از 17 را کسب کرد و در ایمنی سرنشین کودک نیز امتیاز 18.16 از 49 را به دست آورده است. تست های تصادف این خودرو در سرعت 64 کیلومتر بر ساعت انجام شده اند.
بر أساس نتایج آزمون، ایمنی سر و گردن راننده و آدمک های تست در این خودرو خوب بوده است. قفسه سینه راننده این خودرو محافظت محدودی دارد در حالی که ایمنی قفسه سینه سرنشین، کافی اعلام شده است. هم چنین، زانوی راننده در این خودرو ایمنی کمی داشته در حالی که زانوی سرنشینان یمنی رضایت بخشی داشته است. این خودرو تنها برای راننده SBR استاندارد دارد. بدنه این خودرو امتیاز ناپایدار را کسب کرده است.
آدمک کودک 18 ماهه در صندلی کودک عقب که توسط کمربند ایمنی متصل شده بود، ایمنی خوبی برای سر و قفسه سینه داشت.
از طرف دیگر، آدمک کودک سه ساله که در صندلی عقب این خودرو روی صندلی کودک قرار گرفته بود نتوانست از حرکت به سمت جلو خودداری کرده و در نتیجه سر آن در خطر آسیب جدی قرار داشت. مدل تست شده این خودرو فاقد کمربندهای سه نقطه ای در تمام صندلی ها بود. این خودرو هم چنین فاقد قفل صندلی کودک ISOFIX بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
ارتقا شبکه فروش و خدمات پس از فروش در دستور کار سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ارتقا شبکه فروش و خدمات پس از فروش در دستور کار سایپا قرار دارد.
به گزارش سایپا، محمدرضا سروش در مراسم معارفه معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی این گروه گفت: حوزه فروش و خدمات پس از فروش ویترین گروه سایپا است که باید بهترین جلوه و موقعیت را در تعامل با بازار و مشتریان داشته باشد.
وی افزود: با پشتیبانی حوزه های مربوط به تولید محصول از نظر کیفیت و ویژگی های فنی، انتظار داریم که ویترین گروه سایپا به شایستگی ایفای نقش کند و در ارتباط با مردم و مشتریان و شبکه نمایندگی ها به بهترین وجه عمل شود.
سروش تصریح کرد: انتظار می رود با همدلی حوزه فروش و خدمات پس از فروش، ساختار شبکه نمایندگی های گروه سایپا ارتقا یابد.
وی سلامت و پاکدستی را موضوع محوری در گروه سایپا دانست و گفت: کارکنان و مدیران حوزه فروش باید از اخلاق حسنه برخوردار باشند و دراین صورت سازمان نیز آراسته و پاک خواهد بود و حسن خلق و شفافیت امور باعث ایجاد محیط آرام و خلاق در چارچوب سازمان و در نهایت اعتلای گروه سایپا خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اگر بتوانیم ظرفیت نیروی انسانی درون سازمان را به درستی بشناسیم کمک زیادی به توسعه سایپا خواهیم کرد چراکه در مجموعه ٤٠ هزار نفری گروه سایپا، حتما نیروهای انسانی توانمندی حضور دارند که با کمک یکدیگر و هم افزایی بیشتر، سازمان سایپا را به تعالی و پیشرفت خواهند رساند.گفتنی است در این مراسم محمدعلی قادری به عنوان معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا معرفی شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 9
ارجاع موضوع ثبت سفارش خودرو به قوه قضاییه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد موضوع توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو را به قوه قضاییه ارجاع دادند.
ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در جلسه علنی امروز - دوشنبه - مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص موضوع توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو را قرائت کرد و نمایندگان مجلس نهایتا با 157 رای موافق، 7 رای مخاف و 9 رای ممتنع از 211 نماینده حاضر به قوه قضاییه ارجاع دادند.
در این گزارش آمده است: به دنبال اتفاقات و سیر حوادثی که در موضوع واردات خودرو، ثبت سفارشات و اعمال تعرفههای جدید از دی 1395 تا دی ماه 1396 به وقوع پیوست و تأثیرات شگرفی هم در بازار خودرو (قیمت خودروهای خارجی و داخلی) و نیز در بازار ارز گذاشته و بیانضباطی و تخلفات گستردهای را به دنبال داشت، تقاضای بررسی موضوع بر اساس ماده 236 آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی hcs,dجمعی از نمایندگان و کمیسیونهای ‹صنایع و معادن› ‹ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44› به تصویب هیات رییسه مجلس رسیده و جهت رسیدگی مشترک به این دو کمیسیون ارجاع شد.
در این گزارش آمده است: در بررسیهای انجام شده مشخص شد که حداقل تعداد 6 هزار و 481 دستگاه خودروی خارجی به اذعان وزارت صنعت، معدن و تجارت از تاریخ24 تیر 96 لغایت 9 دی سال گذشته در زمان توقف ثبت سفارش به روشهای غیر قانونی ثبت سفارش شدهاند که لازم است پیگیری جدی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی و گمرک به عمل آمده و ضمن معرفی متخلفین به دستگاه قضایی، افکار عمومی در جریان این پیگیری و اعاده سودهای نامشروع و غیرقانونی برخی افراد قرار گیرند و مقصرین در هر دستگاهی معرفی و با پایمال کنندگان حقوق ملت، برخورد لازم به استناد ماده (1) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ماده (13) قانون مبارزه با جرایم رایانهای و ماده (543) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) صورت پذیرد، چون موارد مذکور، از مصادیق تخلف در قوانین فوقالذکر است.
در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: وجود ایرادات در سامانه مهم ثبت سفارش و عدم کنترل صحیح این سامانه و اعلام عدم اطلاع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پذیرفته نیست و نیز با توجه به نحوه صدور دستورالعملهای مکرر ضروری است برای ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از هرگونه شائبه، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت نسبت به بالابردن ضریب ایمنی سامانه ثبت سفارش و شناسایی عوامل پشت پرده واردشوندگان به سامانه اقدام جدی نماید و تا تعیین تکلیف رسیدگی قانون در بند الف، از شمارهگذاری این خودروها، نقل و انتقال و ثبت در دفاتر رسمی خودداری کند.
براساس این گزارش، عدم امکان اجازه ثبت سفارش از اسفندماه 1396 تا کنون، تصویب طرح افزایش اخذ مالیات از واردکنندگان بر اساس مصوبه مجلس، سوء استفاده از آشفتگی بازار توسط کسانیکه خودروی خارجی در حد انبوه وارد کرده بودند و نیز افرادیکه قریب به 17 هزار دستگاه خودرو در گمرک دپو کرده بودند، موجب التهاب بازار و افزایش قیمت خودروهای وارداتی و به تبع آن موجب افزایش قیمت خودروهایی که به صورت C.K.D و S.K.D (قطعات و مجموعههای منفصله) وارد و در ایران مونتاژ میشوند، گردیده است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بنابراین ضرورت دارد واردات خودرو فقط از طریق نمایندگان رسمی و اشخاصیکه زیرساخت لازم برای ارائه خدمات پس از فروش را دارند، انجام شود. همچنین با توجه به فشار تحریمهای آمریکا بر صنعت خودروی کشور پیشنهاد میشود طرح ساماندهی بازار خودرو پس از طی دوره مسکوتی 6 ماهه، با رویکرد حمایت از تولید ملی و کاهش فشارهای بین المللی بر صنعت خودرو بصورت کاملاً کارشناسی بازنگری گردد.
این کمسیون در گزارش خود یادآور شد: لازم است با توجه به تنوع خودروهای هیبریدی بر اساس نوع سوخت در چند گروه و نیز حجم اندک نیم درصدی خودروهای هیبریدی از کل خودروهای وارداتی و در نتیجه تأثیر اندک آنها در کاهش آلایندگی، موضوع افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در شرایط ارزی فعلی مورد بررسی مجدد و کارشناسانه قرار گیرد.
در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: به هم خوردن تعادل در واردات خودرو ضمن تحمیل هزینه زیاد برای خریداران و تورم در بازار خودرو، جریان اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را با چالش جدی مواجه ساخته است بطوریکه در حدود 200 مرکز اسقاط خودرو با 6000 پرسنل اینک با 10 درصد ظرفیت فعالیت دارند و اغلب موجب بیکاری کارگران و عدم پرداخت چندین ماهه حقوق و مزایای آنها شده و همچنین با توقف مراکز اسقاط، آلودگی هوای کلان شهرها بیش از پیش خطرآفرین خواهد بود. لذا لازم است در اسرع وقت نسبت به اجرایی کردن برنامه اسقاط خودرو و فعال کردن مراکز اسقاطی اقدام لازم به عمل آید. در این راستا خودروسازان داخلی نیز همکاری لازم را به عمل آورند.
کمیسیون صنایع و معادن در گزارش خود پیشنهاد کرد: وزارتخانههای صنعت، معدن و تجارت و کشور نیز نسبت به اجرایی کردن مفاد تبصره 2 ماده 8 قانون هوای پاک اقدام کنند. لذا توقف یا اخلال در روند اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و ابطال مصوبات هیات وزیران توسط وزارت صمت از مصادیق بارز تخلف و استنکاف از اجرای قانون محسوب می گردد و عدم اجرای تکالیف قانونی مذکور، مصداق تخلفات در ماده 236 آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.
در این گزارش کمیسیون صنایع و معادن یادآور شد: در آخرین روزهای تهیه این گزارش، بخشنامه جدید دولت مبنی بر توقف واردات خودروهای خارجی به منظور ساماندهی بازار ارز، صادر شد که مجال پرداختن آن در این گزارش نیست و تاثیرات آن در گزارش دیگری بررسی خواهد شد و نیز طبق دستور ریاست جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئول رسیدگی به این تخلفات و معرفی متخلفین به قوه قضاییه شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.