شماره: 1030 / ۱۳۹۷ هجدهم مهر
تعداد بازدید : 2
اتحاد رنو- نیسان- میتسوبیشی و دایملر در پی توسعه همکاری ها
ممکن است اتحاد رنو- نیسان- میتسوبیشی و دایملر، مالک مرسدس بنز و اسمارت، ابعاد همکاری خود را گسترش دهند تا شامل توسعه تکنولوژی خودروی خودران و نیرومحرکه برقی نیز باشد.
کارلوس گون، مدیرعامل اتحاد رنو- نیسان- میتسوبیشی در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس گفت: «از آنجا که صنعت خودروسازی در دوره تغییر ارتباطات، خودروهای خودران و خدمات اتصالی است، زمینه های زیادی برای همکاری وجود دارد.»
به گفته دیتر زیچه، مدیرعامل دایملر، این دو خودروساز راه خود را در تحقیقات باطری پیش گرفته و یافته های خود را به اشتراک می گذارند. خودروسازان تمایل زیادی به ارتقای چگالی انرژی و کاهش بهره گیری از فلزات کم یاب گران در باطری های خود دارند.
گون اعلام کرده که تقاضا برای خودروهای برقی رو به افزایش است اما توانایی این صنعت برای پاسخ به تقاضا به واسطه زنجیره تامین باطری و موتور برقی، محدود است.
دایملر و این اتحاد فرانسوی- ژاپنی از سال 2010 با یک دیگر همکاری می کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
صنعت موتورسیکلت فریادرسی ندارد
در حالی که دنیا به سمت تولید موتورسیکلت های برقی در حرکت است کارخانجات موتورسیکلت سازی کشور یک به یک در حال تعطیل شدن هستند لذا طی گفتگو با رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران به بررسی چرایی این روی داد پرداخته ایم.
به داد صنعت موتورسیکلت سازی برسید
در حالی که دنیا به سمت تولید موتورسیکلت های برقی در حرکت است کارخانجات موتورسیکلت سازی کشور یک به یک در حال تعطیل شدن هستند لذا طی گفتگو با رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران به بررسی چرایی این روی داد پرداخته ایم.
محمد خادم منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، در خصوص ضرورت مهم صنعت موتورسیکلت سازی اظهار داشت: موتورسیکلت های ساخت داخل منجر به افزایش آلودگی هوا می شوند و این در حالی است دنیا به سمت ساخت موتورسیکلت های برقی روی آورده است و از آنجائی که تولید این نوع موتورسیکلت صرفه اقتصادی ندارد و با توجه به افزایش واردات این محصول ، کارخانجات موتورسیکلت سازی یک به یک در حال تعطیل شدن هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه موتورسیکلت ها و اتوبوس ها نقش بالایی در افزایش آلودگی هوای شهر تهران دارند لذا باید در صنعت موتورسیکلت سازی تجدید نظر صورت پذیرد و به سمت تولید موتورسیکلت های برقی پیش رویم.
وی افزود: تاکنون دولت نقشی مهم در این عرصه ایفا نکرده است لذا ضرورت ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به این عرصه به چشم می خورد همچنین با توجه به قیمت پایین نرخ سوخت در کشور تولید موتورسیکلت های برقی توجیه پذیر نخواهد بود زیرا هزینه تولید موتورسیکلت های برقی بسیار بالاتر است لذا باید علاوه بر واقعی شدن نرخ سوخت در تولید موتورسیکلت های برقی نیز سرمایه گذاری شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر صنعت موتورسیکلت سازی گفت: نوسانات نرخ ارز بر همه صنایع همچنین صنعت موتورسیکلت سازی تاثیرگذار بوده و با توجه به افزایش 3 برابری نرخ ارز واردات با مشکل مواجه شده است و این شرایط در حالی است که موتورسیکلت سازی ایران امروز می بایست علاوه بر تامین نیاز داخل برای صادرات نیز تولید می داشت که متاسفانه به علت ضعف عملکرد موتورسیکلت سازان کشور، تولیدات این صنعت توان حضور در بازار جهانی را ندارد.
منصوری علت عدم توسعه و صادارت محصولات موتورسیکلت سازان را عدم سرمایه گذاری و دانش فنی لازم دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام فعالان این صنعت از نیروی کار تا متخصص نیاز به آموزش دارند اما متاسفانه با روند فعلی آموزش در کشور حتی فکر صنعتی شدن نباید به اذهان خطورکند زیرا سیستم آموزش و پروش کشور به سبک 50 سال گذشته است لذا نمی توان انتظار داشت فارغ التحصیلان این نظام آموزشی در صنعت وارد شوند.
وی تصریح کرد: باید دیپلم تخصصی در صنایع مختلف به دانش آموزان اعطا شود تا 12 سال بطور تخصصی در شاخه درسی خاص مانند مکانیک آموزش ببینند لذا از آنجا که ارتقاء تکنولوژی در صنعت نیاز به نخبگان خاص و مدیران آموزش دیده دارد باید مراکز آموزشی مختص این افراد تشکیل شود لذا تازمانیکه مشکل آموزش و پروش کشور مرتفع نگردد قادر به صادرات محصولات نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که نرخ ارز از سه هزار تومان به 15 هزار تومان افزایش یافته است صادرات نقش مهمی در بالا بردن توان اقتصادی کشور خواهد داشت اما محصولات موتورسیکلت سازان کشور در جهان خواهان ندارد لذا باید خودروسازان و موتورسیکلت سازان محصولاتی تولید کنند که ارزش صادرات داشته باشد.
محمد خادم منصوری با تاکید بر اینکه عدم قدرت صادرات نشان از کیفیت نامناسب تولیدات دارد و گفت: از قطعه سازانی که اعلام می دارند تولیداتشان از نظر کیفیت بالاتر از تولیدات درجه یک چینی است باید پرسید چرا با توجه به کیفیت بالای محصول در صادرات موفق نبوده اند در حالی که افزایش سه برابری نرخ ارز موقعیت خوبی برای صادرات فراهم آورده است لذا این ناتوانی نشان از شعار بودن تمام ادعاهایی است که تا به امروز مطرح شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
بلاتکلیفی یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور سیاست های دولت راه گشای اسقاط خودرو نیست
روند اسقاط خودرو در کشور رضایت بخش نیست و دولت تاکنون سیاست کارآمد و موفقی در این خصوص اتخاذ نکرده است به طوریکه 55 هزار برگ گواهی اسقاط در مراکز خاک می خورد.
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور ، در خصوص وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت: متاسفانه تغییری در وضعیت اسقاط رخ نداده بطوریکه 55 هزار برگ اسقاط در صفحات مراکز انباشته شده است لذا طی نامه ای از سازمان برنامه و بودجه درخواست شد برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود تا مراکز اسقاط مجددا فعالیت خود را آغاز کنند.
حسین گودرزی اذعان داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و به تبع آن افزایش آلودگی هوا و افزایش ترافیک در کلان شهرها و کشتارهای جاده ای امیدواریم با شروع فعالیت مراکز اسقاط موفق به مهار این تهدیدات شویم.
وی در خصوص روند اجرای طرحی که خودروسازان را ملزم به اسقاط خودروهای فرسوده کرده است گفت: طی مصوبه دولت در سال 86 خودروسازان به ازای 30 درصد از تولید ملزم به اسقاط خودروهای فرسوده شدند که تا امروز این طرح عقیم مانده و اجرانشده است لذا در حال حاضر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با الحاق تبصره ای به ماده 8 قانون هوای پاک خودروسازان را موظف کرده است 25 درصد از تولیدات خودرا به اسقاط خودروهای فرسوده اختصاص دهند که امیدواریم این طرح مصوب و اجرا شود.
وی در خصوص گزینه جایگزین واردات خودرو برای ادامه روند اسقاط گفت: در حال حاضر تنها گزینه خودروسازان داخلی هستند که انتظار داریم با همکاری های موثر در بهبود وضعیت اسقاط قدم بردارند تا بتوانیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم زیرا در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 400 هزار خودرو فرسوده در کشور بلا تکلیف هستند. رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو کشور در خصوص کارایی سیاست های اتخاذ شده تا به امروز در حوزه اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متاسفانه سیاست هایی که تا به حال اعمال شده راه گشا نبوده است لذا امیدواریم با اتخاذ سیاست های جدید دولت در روند اسقاط بهبود حاصل شود.حسین گودرزی موافق اجرای سیاست های تشویقی و تنبیهی در حوزه اسقاط خودروهای فرسوده بود و گفت: باید برای خودروهای فرسوده محدودیت هایی مانند عدم قدرت نقل و انتقال، تردد و بیمه ایجاد شود تا مجبور به اسقاط شوند منتها این شرایط در حالی است که با ارائه تسهیلات کم بهره راه را برای خرید خودرو هموار کنند زیرا بسیاری از صاحبان این نوع خودروها از اقشاز کم درآمد جامعه هستند که با این خودروها کسب درآمد می کنند.
وی در خصوص تاثیر نوسات نرخ ارز بر روند اسقاط گفت: متاسفانه نوسانات نرخ ارز تاثیرات نامطلوبی بر روند اسقاط خودروهای فرسوده داشته است اما چنانچه خودروسازان داخلی همکاری داشته باشند قادر به مهار بحران خواهیم بود و غیر ممکن به نظر نمی رسد. وی در پایان به ارائه آماری از خودروهای فرسوده در سطح کشور پرداخت و گفت: در سطح کل کشور طی سال جاری تا این لحظه حدود 2 میلیون خودرو فرسوده اسقاط شده است و یک میلیون و 400 هزار خودرو فرسوده نیز وجود دارد علاوه بر این خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی و کامیون ها نیز هستند که امیدواریم طرح آقای رئیس جمهور در خصوص آن ها اجرایی شود زیرا در سال 1400 به یکباره شاهد جهش تعداد خودروهای فرسوده خواهیم بود و حدود 900 هزار خودرو فرسوده به آمار کنونی اضافه خواهد شد لذا باید تدبیری اندیشیده شود تا این نوع خودروها از رده خارج شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
هجوم فروشندگان خودرو به بازار؛
خریداران تعیین کننده قیمت خودرو در بازار شدند!
بازار خودرو در روزهای اخیر سیر نزولی قیمت ها را طی می کند و با وجود نوسانات ارزی، بیشتر افراد در این بازار فروشنده هستند و نگرانی از افت بیش از پیش قیمت ها موجب هجوم فروشندگان به بازار خودرو شده است.
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، با بیان این مطلب گفت: کاهش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد به طوری تداوم جریان نزولی قیمت ها ، افت 10 تا 30 میلیونی قیمت مونتاژی ها و 10 تا 15 میلیونی داخلی ها را تا این لحظه رقم زده است.
وی تاکید کرد: بسیاری از دارندگان خودرو به دنبال افت نرخ دلار و احتمال ادامه سیر نزولی قیمت دلار در بازار، اقدام به فروش خودرو کردند و همین مساله موجب افت بیشتر قیمت ها در بازار شده است.
وی افزود: با وجود ریزش قیمت ها در بازار، اما همچنان در روند عرضه خودرو توسط شرکتها تغییری حاصل نشده است و صرفا افزایش فروشندگان و نبود تقاضا و التهابات ناشی از افت ارز، بر بازار تاثیر و قیمت ها تاثیر زیادی گذاشته است.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: در بازار کنونی خودرو قیمت را خریدار تعیین می کند و نه فروشنده.
موتمنی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت افت قیمت ها در بازار گفت: بر اساس آخرین آمار سیر نزولی قیمتی در بازار، روز گذشته پراید به زیر 30 میلیون رسید و مدل 131 این خودرو 29 میلیون و 500 شد و مدل 111 آن با کاهش 1 میلیون تومانی به قیمت 34 میلیون تومان رسید.
وی افزود: بر اساس آخرین قیمت در معاملات روز گذشته بازار خرید و فروش سمندالایکس با کاهش 4 میلیون و 500 هزار تومانی به 48 میلیون و 500 هزار تومان، پژو405 GLX با کاهش 3 میلیون تومانی با قیمت 47 میلیون و 500 هزار، پژو206 صندوقدار با کاهش یک میلیون تومانی با قیمت 66 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با کاهش 2 میلیون و 500 هزار تومان با قیمت 64 میلیون تومان رسید و همچنین پژو 2008 با افت 30 میلیونی به 235 میلیون در بازار رسیده است.
توقف تولید نیسان ترانو!
گزارش شده است که تولید نیسان ترانو در کارخانه اتحاد رنو نیسان در Oragadam هند متوقف شده است.
این شاسی بلند مبتنی بر رنو داستر با قیمتی بین یک میلیون تا یک میلیون و چهارصد و شصت و پنج میلیون روپیه در بازار هند عرضه می شد.
نیسان ترانو در اکتبر 2013 عرضه شد و در ماه می 2017 فیس لیفتی در نیمه دوره تولید داشت. در حالی که این خودرو آغاز خوبی با پیش فروش نزدیک به شش هزار دستگاه داشت، اما نتوانست موفقیت خود را حفظ کند. در حال حاضر فروش ماهانه این خودرو تقریبا 122 دستگاه است.
مدل بنزینی نیسان ترانو با موتور 1.6 لیتری K4M با قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتون متر عرضه می شود که به گیربکس دستی پنج سرعته متصل است. مدل های دیزلی این خودرو دارای موتور 1.5 لیتری K9K توربوشارژ با قدرت 83 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتون متر و متصل به گیربکس دستی پنج سرعته هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
دوکلمه خبر
تویوتا نسخه ممتاز جدیدی از کرولا
عرضه می کند
گزارش شده است که نسخه ای ارتقا یافته از تویوتا کرولا در دست ساخت است چرا که این خودروساز در پی افزایش فروش خود است.
به گفته برخی منابع، عرضه یک هاچ بک ممتاز بر اساس جدیدترین کرولا اجتناب ناپذیر است.
اگرچه هیچ خبر رسمی در مورد چنین مدلی منتشر نشده اما افزودن یک مدل ممتاز به یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای این خودروساز می تواند ماموریت Akio Toyoda برای احیای ویژگی جذابیت رانندگی تویوتا را تحقق بخشد.
اوایل سال جاری گزارش شد که Gazoo ریسینگ کرولا برای مدل کنونی این خودرو در دستور کار قرار دارد.
گزارشات حاکی از آن است که این نسخه ممتاز کرولا از نیرومحرکه ای هیبریدی بهره خواهد برد. در اروپا، کرولای جدید با موتور 2.0 لیتری هیبریدی 134 کیلووات عرضه می شود و در استرالیا با موتور هیبریدی 1.8 لیتری 91 کیلووات موجود است.
مشخص نیست این نسخه ممتاز کرولا چه توانی خواهد داشت. گمان می رود این خودرو در جایگاهی بین یاریس GRMN و یاریس GR Sport قرار بگیرد.
یاریس GRMN مخصوص اروپا از موتور سوپرشارژ 1.8 لیتری با قدرت 156 کیلووات و گشتاور 250 نیوتون متر بهره می برد که نیروی آن از طریق گیربکس دستی شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.
این خودروساز در نمایشگاه خودروی پاریس سال جاری نیز نسخه ارزان تر یاریس GR Sport را به مدل های اروپایی خود اضافه کرد. این خودرو دارای سیستم تعلیق 11 میلی متر کوتاه تر، طراجی ارتقا یافته، رینگ های 17 اینچی و نیرومحرکه هیبریدی 1.5 لیتری 74 کیلووات است.
هم چنین شایعه شده است که تویوتا نسخه تیون شده Gazoo از 86 را نیز برای بازارهای صادراتی خواهد ساخت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
فولکس واگن مینی بوس نمادین خود را با دو مدل برقی احیا می کند
فولکس واگن به گذشته بازگشته و مینی بوس نمادین خود را به صورت دو ون تمام برقی جدید که اوایل دهه 2020 عرضه خواهند شد، مجددا احیا خواهد کرد.در حالی که فولکس واگن اوایل امسال از تولید احتمالی microbus کانسپت I.D. Buzz خبر داده بود ماه گذشته از برنامه خود برای I.D. Buzz Cargo خبر داد که یک نسخه ون برقی تجاری از این microbus بود.اکنون گزارش شده است که احتمالا I.D. Buzz Cargo قبل از I.D. Buzz کانسپت وارد جاده ها خواهد شد. این خودرو اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 رونمایی شد و گمان می رود سال 2022 وارد نمایندگی های فروش شود.
به گفته فولکس واگن، I.D. Buzz Cargo دارای باطری با طیف حرکتی 340 مایل با هر بار شارژ خواهد بود و یک پانل خورشیدی بزرگ روی سقف آن می تواند طیف حرکتی خودرو در روز را 9 مایل دیگر افزایش دهد. این ون دارای قابلیت شارژ تا 80 درصد در مدت 15 دقیقه خواهد بود و یک خودروی کاملا متصل به همراه سیستم کنترل بار است که کنترل سفارشات و ایجاد شبکه تامین آنلاین از داخل کابین رافراهم می سازد.مینی بوس فولکس واگن که زمانی نماد سبک زندگی در دهه های 1960 و 70 بود در سال 2013 به دلیل نگرانی های ایمنی به خاطر نبود کیسه هوا و ترمزهای ABS در آن با توقف تولید مواجه شد.
عرضه مجدد یک ون تجاری و سواری گامی در جهت رویکرد متفاوت فولکس واگن است. این خودروساز آخرین بار ون Transporter خود را 15 سال قبل برای خریداران ایالات متحده عرضه کرد و از سال 2014 هیچ ونی در بازار ایالات متحده ندارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.