شماره: 1018 / ۱۳۹۷ سوم مهر
تعداد بازدید : 4
تامین نشدن قطعه و لاستیک بزرگترین مشکل کامیونداران
مدیرعامل تعاونی کامیونداران جویبار با بیان اینکه نرخ کرایه باید مطابق با افزایش قیمت قطعات و لاستیک باشد، گفت: تامین قطعه و لاستیک بزرگترین مشکل کامیونداران است.
حسن نصیری اظهار کرد: اتحادیه کامیونداران با وجود شایعات موجود در فضای مجازی، اعلام بار میکند اما رانندگان اقدام به بارگیری نمیکنند.
وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی منتشر شده است که کامیونداران خواستار افزایش 70 درصدی نرخ کرایه هستند اما در حقیقت این میزان کم است و رانندگان خواستار افزایش بیشتر از 70 درصد هستند، تصریح کرد: زمانی که لاستیک یک میلیون و 500 هزار تومانی به 9 میلیون تومان میرسد آیا این میزان 70 درصد افزایش دارد.
مدیرعامل تعاونی کامیونداران جویبار با بیان اینکه با این وجود، حتی این لاستیک 9 میلیون تومانی نیز پیدا نمیشود، خاطرنشان کرد: لاستیک از سوی صنعت، معدن و تجارت به صورت سهمیه بندی در اختیار اتحادیهها قرار می گیرد اما به اتحادیه که 200 دستگاه کامیون وجود دارد تنها 11 جفت لاستیک تخصیص میدهند و نمی دانیم به چه شکلی این تعداد را میان رانندگان تقسیم کنیم این در حالی است که تنها یک 10 چرخ، 5 جفت لاستیک نیاز دارد.
نصیری با اشاره به حق پرداخت بیمه تامین اجتماعی رانندگان، گفت: هر راننده در ماه 231 هزار تومان به تامین اجتماعی پرداخت میکند و نسبت به این موضوع مشکلی وجود ندارد اما در خصوص تامین قطعه و لوازم با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
خودروسازان خودرو ارائه نمیکنند؛
بازار خودرو بلاتکلیف و راکد است
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از بلاتکلیفی و راکد بودن بازار خودرو و عرضه نشدن این کالا از سوی شرکتهای تولید کننده خبرداد.سعید موتمنی با اشاره به اینکه بازار خودرو نسبت به هفته گذشته تغییر قیمت چندانی نداشته است گفت: حاشیه بازار در خودروهای زیر 30 میلیون تومان از 12 تا 15 میلیون تومان و در خودروهای 30 تا 45 میلیون از 12 تا 34 میلیون تومان است که این تفاوت قیمت در خودروهای 45 تا 55 میلیون تومان تا صددرصد افزایش قیمت در کارخانه تا بازار است.وی با بیان اینکه شرکت های خودروساز در انتظار افزایش قیمت خودرو هستند افزود: در جلسات برگزار شده شرکتهای خودروساز رضایت خود را با افزایش 17 تا 18 درصد اعلام کرده اند که البته شورای رقابت در این خصوص هنوز اعلام نظر نکرده است.رئیس ¬اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه پیش فروش خودرو با زمان تحویل کوتاه مدت می تواند درکاهش چشمگیر قیمت این کالا در بازار موثر باشد ادامه داد: طبق اعلام شرکت ایران خودرو این واحد تولید روزانه 1500 خودروتولیدمیکند که اگر تولیدات فقط 7 روز خود را به بازار عرضه کند بازار شاهد کاهش 60تا 70 درصدی قیمت خواهد بود.موتمنی با بیان اینکه شرکتهای تولید کننده منتظر افزایش قیمت هستند گفت: این شرکتها از ارائه خودرو به بازار امتناع می کنند.وی قیمت 206 تیپ 2 را در کارخانه 36 میلیون و 200 و در بازار 60 میلیون و 500 اعلام کرد و افزود: پژو¬ 207 اتوماتیک در کارخانه 54 میلیون و 300 ودر بازار 104 میلیون تومان و پژو¬ 207 دنده در کارخانه 47 میلیون و 100 ودر بازار 88 میلیون تومان عرضه شده است که البته دادو ستدی در این بازار انجام نمی شود.
توسط گروه خودروسازی سایپا:
26 هزار خودرو شهریور تحویل مشتریان شد
براساس برنامه ریزی انجام شده در گروه خودرو سازی سایپا در شهریور ماه سال جاری بیش از 26 هزار دستگاه خودرو از محصولات این گروه خودروساز به مشتریان تحویل شده است.روند تحویل خودرو به مشتریان در گروه سایپا بدون وقفه در حال انجام است و با وجود مشکلات، محصولات گروه سایپا در حال تولید و تحویل به مشتریان است.بر اساس این گزارش از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 262 هزار دستگاه از محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا تحویل مشتریان شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.بر همین اساس هم گروه خودروسازی سایپا در هفته های گذشته اقدام به پیش فروش 50 هزار دستگاه از محصولات خود کرده و با وجود مشکلات موجود همچنان در حال تحویل محصولات خود به مشتریان است.
نسخه مخصوص میتسوبیشی ASX معرفی شد
میتسوبیشی استرالیا یک نسخه مخصوص دیگر از یکی از شاسی بلندهای خود را معرفی کرده که ASX بلک ادیشن نامیده می شود.این مدل بلک ادیشن که 25490 دلار قیمت گذاری شده بر اساس مدل پایه ASX ES ساخته شده و بدون افزایش قیمت از گیربکس CVT بهره می برد.ASX بلک ادیشن در مقایسه با مدل اصلی خود از روکش مشکی براق برای رینگ های آلیاژی، قاب آینه های کناری و رکاب جلو به همراه لوله اگزوز کرومی، چراغ های مه شکن جلو، شیشه ایمنی و چراغ های راهنمای نصب شده روی آینه های کناری بهره می برد.کابین این نسخه مخصوص دارای پدال های آلومینیومی، تریم فیبر کربنی روی کنسول وسط، تزئینات شبه جیر روی صندلی ها و دوخت متضاد قرمز برای فرمان، اهرم دنده و ترمز دستی است.هم چنین سنسورهای پارک عقب به همراه ورودی بدون سویچ و دکمه استارت در این مدل ارائه می شوند که از ویژگی های نسخه مخصوص Exceed آن بوده اند.
گزینه های رنگ این خودرو شامل سفید Starlight، مشکی و خاکستری تیتانیومی است و تنها هزار دستگاه از آن ساخته خواهد شد. ASX بلک ادیشن اکنون به فروش می رسد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خواستار شد: ترخیص خودروهایی که برای ناوگان عمومی وارد شدهاند
شرکتهای نمایندگی باتوجهبه حق قانونی خود، درخواست جابهجایی خودروهای وارداتی به انبارهایی با امکانات بیشتر را دادهاند خودروهای مانده در گمرک شرکتهای نمایندگی درحالی همچنان تعیین تکلیف نشدهاند که از سال تولید آنها به علت تعویق در ترخیص یک سال میگذرد و غیر از آنکه افت مدل این خودروها هزینههایی را در بر دارد، نحوه نگهداری و انبار این خودروها در گمرکات جنوبی کشور موردبحث شرکتهای نمایندگی و متقاضیان خرید این محصولات شده است. مهدی دادفر، دبیر انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با گلایه از تاخیر مسئولین در اجراییکردن دستور آزادسازی واردات این خودروها از سوی رئیسجمهور میگوید: «چه کسی هزینه استهلاک این خودروها در گمرکهای جنوب کشور را بر عهده خواهد گرفت؟»وی با بیان اینکه تعیینتکلیف هرچه سریعتر در این خصوص، هم شرکتهای نمایندگی را از زیر فشار مضاعف بازار خارج میکند و هم به نفع دولت و مصرفکنندگان خودرو خارجی است، میافزاید: «چنین ممنوعیتهایی به مدیریت منابع ارزی کشور کمک قابلاتکایی نمیکند؛ جلوگیری از خروج ارز با نگاه کارشناسی و بلندمدت محقق خواهد شد.» به گفته دادفر، بخشی از خودروهای مانده در گمرک برای بهکارگیری در ناوگان تاکسیرانی وارد شدهاند.
«آزادسازی واردات» از حرف تجاوز نکرده است
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پیشنهاد کرد: «میتوان بسیاری از خودروهای در گمرکمانده را با توافق معاونت حملونقل وزارت کشور وارد صنعت حملونقل کرد و بهجای افزایش سن ناوگانهای شهری از 10سال به 15سال از این فرصت بهدستآمده برای نوسازی آنها استفاده کرد.» وی افزود: «بهکارگیری خودروهای باکیفیت در صنعت حملونقل شهری و بینشهری قطعا در بسیاری از هزینههای جانی و مالی کشور و کلانشهرها صرفهجویی خواهد کرد.»دادفر در خصوص گذشت یکسال میلادی از عمر خودروهای مانده در گمرک اظهار داشت: «سرمایههای خرید این خودروها از داخل همین کشور تامین شده است اما قانون منع واردات خودرو به کشور آرامش را از بازار خودروهای وارداتی گرفته است. درحالیکه هرازگاهی دولتیها ذهن مردم را آماده تغییر در سیاست ممنوعیت واردات میکنند در عمل شاهد هیچگونه حرکتی بهسمت آزادسازی این خودروها نیستیم.»
قرار نیست برای خودروهای دپوشده، ارزی از کشور خارج شود
دادفر درخصوص واگذاری خودروهای مانده در گمرک به صنعت حملونقل گفت: «این خودروها فروخته شده و صاحبان آنها درحالحاضر مشخص است اما تعداد قابلتوجهی از این خودروها که خودرو ون هم در بین آنها هست، به صنعت حملونقل کشور تعلق دارد که هزینههای آن از سوی تاکسیداران تامین شده است. بنابراین تاخیر و تعویق در رفع ممنوعیت واردات نهتنها گریبان مالکان خودروهای فرسوده حملونقل شهری، بلکه گریبان همه شهروندان گرفتار آلودگی کلانشهرها را گرفته است.»وی در خصوص نحوه نگهداری این خودروها در گمرکات جنوبی کشور گفت: «شرکتهای نمایندگی باتوجهبه حق قانونی خود درخواست جابهجایی این خودروها به گمرکهایی با امکانات بیشتر را دادهاند اما متاسفانه این درخواستها موردتوجه و رسیدگی مسئولان قرار نگرفته است.» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: «بسیاری از این خودروها در آفتاب سوزان جنوب درحال ازبینرفتن هستند. بهنوعی باید گفت سرمایههای مردم رها شدهاند و امیدواریهایی که ازسوی دولتیها و مجلس داده میشود، نوشدارو پساز مرگ سهراب است.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 6
خودروسازان باید بر توسعه پلتفرم های داخلی تمرکز کنند
بدهی 20 هزار میلیارد تومانی خودروسازان به بانک ها و قطعه سازان
روش ها و برنامه های عملی جهت بهبود بهره وری در صنعت خودرو کشور طی مصاحبه ای با مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا، مورد بررسی قرار گرفت.
سعید مدنی ، در خصوص افزایش بهره وری در صنعت خودرو کشور اظهار داشت : بهره وری در صنعت خودرو به زیرساخت های کشور باز می گردد و چنانچه شرایط حاکم، چه در نحوه قیمت گذاری و چه در اداره خودروسازی ها که بصورت خصولتی است تغییر نکند هیچ اتفاق مثبتی در جهت افزایش شاخص های بهره وری رخ نخواهد داد.
مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در ادامه به ظرفیت خودروسازی ایران برای ارتقاء بهره وری اشاره کرد و گفت : چنانچه صنعت خودرو با تمام ظرفیت خود فعالیت کند نقشی حدود 5 درصدی از تولید ناخالص ملی را خواهد داشت لذا رسیدن به 2 درصد ارتقاء بهره وری قابل دسترسی است و خودروسازان با افزایش تولید و توسعه محصولات به این هدف خواهند رسید که البته کار ساده ای نیست و باید تمرکز بیشتر بر صنایعی باشد که وابستگی کمتری به واردات دارند.
وی با غیر قابل پیش بینی خواندن آینده صنعت خودرو کشور تصریح کرد : خودروسازی شروع خوبی را در ابتدای سال تجربه کرد اما در ادامه با خروج شرکت های خارجی و کاهش محصولاتی مانند رنو و سیتروئن و همچنین ابهام درباره حضور پژو نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده صنعت خودرو داشت لذا باید بر روی پلتفرم های داخلی بیشتر کار شود.
وی مسائل داخلی را در کنار تحریم های خارجی اثر گذار دانست و تصریح کرد: به علت نداشتن نقشه راه، صنعت خودروسازی نمی داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد زیرا علل شرایط پیش آمده تنها محدود به تحریم ها نیست و مسائل داخلی نیز به علت عدم وجود برنامه ای صحیح برای اداره صنعت، در پیدایش این شرایط موثر بوده است.
سعید مدنی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر هزینه های مالی و بانکی بالایی که به خودروسازان تحمیل شده است، با وجود اینکه تولید خودروهای ملی و CKD ارزبری دارند هنوز مشخص نشده است در شرایطی که قیمت ارز از 3 هزار تومان به بیش از 8 هزار تومان افزایش یافته است خودروسازان محصولات خود را که بیش از 1500 دلار ارز بری دارند با چه قیمتی باید عرضه کنند.
وی تاکید کرد: تولید خودروسازان به دلیل نوسانات نرخ ارز و بهره هایی که به بانک ها پرداخت می کنند و عدم توانایی در پرداخت مطالبات قطعه سازان شدیدا کاهش یافته است و این عوامل نشان از ضعف مدیریتی در این بنگاه ها نیست بلکه باید زیرساخت ها فراهم شود و چنانچه اشکالاتی وجود دارد اصلاح گردد تا به بهره وری در صنعت خودرو دست یابیم.
رئیس اسبق خودروسازی سایپا در خصوص تاثیر عرضه خودرو بر کاهش التهاب بازار اظهار داشت: در بازار کاذب قیمت ها غیر واقعی است و معامله ای هم با آن قیمت ها انجام نمی شود مگر عده ای که ریسک می کنند لذا به میزان ظرفیت تولید خودروسازان معامله ای صورت نمی گیرد.
وی حضور خودروسازان در حاشیه بازار را تنها راه تعادل بخشی به بازار خودرو دانست و تاکید کرد: چنانچه خودروسازان به بازار آزاد ورود پیدا کنند دلالان حذف خواهند شد زیرا حضورشان در بازار خودرو دیگر صرفه اقتصادی پیدا نمی کند و همچنین توان مالی خودروسازان افزایش خواهد یافت که افزایش ظرفیت تولید را در پی خواهد داشت.
مدنی در ادامه خاطرنشان کرد:درسال 91 با مجوز دولت و نهادهای مربوطه، برای مدت زمان کوتاهی خودرو به حاشیه بازار ورود پیدا کرد و سایپا و ایران خودرو متعهد شدند علاوه بر افزایش تولید و صادرات، محصولات با کیفیت تری عرضه کنند، که یک باره رئیس جمهور اعلام کرد پراید کیلویی چند؟! و هنوز مشخص نشده است چه سیاستی منجر به اتخاذ این تصمیم شد.
وی صلاحیت سازمان حمایت از مصرف کنندگان را در قیمت گذاری خودرو بیشتر از شورای رقابت دانست و تاکید کرد: شورای رقابت معتقد است در خودروسازی کشور انحصار وجود دارد و بر مبنای آن قیمت را تعیین می کند در صورتی که این چنین نیست زیرا بازار در صورتی رقابتی است که تولیدات داخلی توان مقابله با محصولات خارجی را در شرایط یکسان قیمتی داشته باشند. سازمان حمایت از مصرف کنندگان برخورد منطقی تری دارد و با توجه به هزینه های تمام شده برای خودروسازان سود منطقی را محاسبه می کند تا خودروسازان با حداقل سود حاشیه ای محصول خود را بفروش برسانند.
مدیرعامل اسبق سایپا در پایان تاکید داشت: بنگاه های اقتصادی که چندین سال است زیان ده هستند به هیچ وجه قادر به ادامه مسیر تولید نخواهند بود و سربار دولت شده و مستمرا تقاضای وام خواهند داشت به طوری که شاهد هستیم سال 94 نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک ها و قطعه سازان داشتیم اما در حال حاضر این مبلغ به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسیده است که این روند مربوط به برنامه های کلان کشوری است و نه صرفا مدیریت بنگاه ها.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
۵۰ هزار گواهی اسقاط خودرو بیمشتری مانده است
عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده گفت: در پی ممنوعیت واردات خودرو حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط خودروی فرسوده تولیدی در مراکز اسقاط، بدون مشتری مانده و باعث ضرر و زیان این واحدها شده است.
مصطفی جودی ، اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه که دولت واردات خودرو را ممنوع کرد، گواهیهای اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودرو نیز بیمشتری مانده است.
وی با بیان اینکه در گذشته روال کار به این صورت بود که واردکنندگان خودرو به ازای واردات هر دستگاه خودرو، چهار تا هشت دستگاه خودروی سواری فرسوده را از رده خارج میکردند، خاطرنشان کرد: در این فرایند مراکز اسقاط، خودروهای سواری فرسوده را از مردم خریداری و اسقاط میکردند و گواهی اسقاط آنرا به واردکنندگان خودرو میفروختند.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: در این شرایط اتفاقی که افتاده آن است که از ابتدای تیر ماه به دلیل توقف واردات خودرو، گواهیهای اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودروهای فرسوده نیز بیمشتری مانده است.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط بدون استفاده در مراکز اسقاط خودرو وجود دارد که با توجه به نرخ دولتی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هر گواهی، حدود ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط بلوکه شده و بلااستفاده مانده است.
جودی با بیان اینکه از ابتدا نیز این روال که اسقاط خودروهای فرسوده به واردات خودرو گره زده شود کار درستی نبود، تصریح کرد: در این شرایط مسوولان مربوطه باید تصمیمگیری کنند که آیا معتقد به حفظ و بقای واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده هستند یا نه.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده در حالت تعطیل به سر میبرند و هیچ فعالیتی در آنها صورت نمیگیرد. این در حالی است که این واحدها متعلق به بخش خصوصی هستند و مالکان آن نمیتوانند بیش از این ضرر و زیان را تحمل کنند.
از ابتدای تیر ماه با مصوبه دولت واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو متوقف شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.